[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:24

rixtb schreef:
Wat een gesodemieter Jolliegirl! Ik zou daar ook woest om kunnen worden.

Voor iedereen die het huis kwijt is, of gekocht heeft: Gefeliciteerd! *\o/*

Over 2 weken gaan wij naar de notaris voor het samenlevingscontract. Wel lastig hoor om te bedenken wat je wilt mochten wij ooit uit elkaar gaan. Maar de hond blijft dan bij mij, en dat vind ik stiekem toch wel het belangrijkste onderdeel :=

Hebben jullie nog tips?

Wij gaan ook over 2 weken naar de notaris voor een samenlevingscontract. Weet ook niet precies wat erin moet? Moet je dan alle spullen die je hebt omschrijven? En wat als je hierna nog dingen of dieren ofzo koopt?

lovemyhorse1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:13

Wat een gedoe allemaal Jolliegirl!!!
Snap goed dat je schoonvader aan het tieren is.
Zou er zelf ook niet vrolijk van worden.

Had laatst ook zo'n akkefietje.
Kom ik bij de hypotheker hier in Zwijndrecht.
Snapte iets niet over een ding in de hypotheek.
Dus ik vroeg netjes aan die vrouw die er werkte of zij mij dat uit kon leggen.
Nee mevrouw dat kan ik U niet uitleggen want ik kan niet in het bestand kijken naar Uw gegevens.
Had mijn map met alle papieren van de hypotheek bij me.
Dan moet U naar de hypotheker waar U de hypotheek heeft afgesloten dus in Ridderkerk.
Ik naar de hypotheker in Ridderkerk en ik vraag om uitleg wat ik wilde weten.
Die mevrouw netjes alles uitgelegd.
Vertel ik het verhaal van Zwijndrecht en die mevrouw begon keihard te lachen.
In Zwijndrecht hoefde ze helemaal niet in het bestand te kijken maar hadden ze even al mijn papieren door moeten lezen.
Blijkt dus dat ze in Zwijndrecht gewoon geen zin hadden om het mij uit te leggen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:14

Ze zijn soms best flauw hoor!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 12:21

Wat een gedoe JG! Ik snap dat het frustrerend is!

Hier even HULDE aan de ING: vorige week vrijdagavond (na 6-en) getekende koopakte doorgestuurd naar de hypotheekadviseur. Gisteren al een akkoord en is alles doorgestuurd naar de notaris. 1 week dus. Net zoals bij Berdien.

Wat SU-PER fijn! Na al het gedoe met de verkoop van ons huis hadden we geen gez**k erbij kunnen hebben met de hypotheek. :D

Het is dat ik geen twitter heb anders had ik twitter helemaal volgepost met ING-hulde. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:23

Hoelang duurde het bij jullie van het eerste gesprek tot de woning kopen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 12:27

Als alles met de koopakte in orde was geweest zou dat in ook een week hebben geduurd. Gezien de koopakte van het huis niet in orde was en tot 6x toe heen en weer is gegaan en afspraak is verzet en 2,5wk heeft geduurd heeft dat in totaal ruim 3wk geduurd.

Maargoed, dat lag dus aan het notariskantoor/projectontwikkelaar van het huis, niet aan de ING. Die was gewoon rustig op ons aan het wachten. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:56

is het met de verkoop nu ook helemaal rond nelleke??

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 13:02

Nou, afgezien dat we nog moeten passeren is dat wel helemaal rond ja. Maar als iemand een aanbetaling heeft gedaan zie ik niet zo snel gebeuren dat 'ie niet komt opdagen met de overdracht. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:04

Kijk, da's nog eens fijn om te horen Nelleke :D Wat fijn!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:14

quera schreef:
Hoelang duurde het bij jullie van het eerste gesprek tot de woning kopen?

Eerste gesprek met wie en op welk punt doel je met "woning kopen"? Bedoel je daarmee de prijsovereenkomst, het voorlopig koopcontract of de notariele overdracht?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:21

Met de hypotheekadviseur tot Voorlopig koopcontract :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:30

Wij zijn 2 x gaan kijken bij het huis. Bouwtechnische keuring.. toen zijn we gaan bieden, en toen we akkoord gingen hebben we 5 dagen later voorlopig koopcontract getekend.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder geloof ik....

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:29

Inmiddels al weer 10 pagina's verder maar we zijn nog steeds in onderhandeling. Duurt wel lang allemaal hoor! 2 Weken geleden hebben we een eindbod gedaan maar nog geen reactie gehad. Wel heeft onze aankoopmakelaar al 2 keer gebeld of we ons bod niet willen verhogen. Nee dus, anders hadden we geen eindbod gedaan. Ik vind het maar een vreemde gang van zaken. We wachten nog even af!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:48

quera schreef:
Met de hypotheekadviseur tot Voorlopig koopcontract :j

Moet even uit mijn hoofd doen, en wat spieken hier in mijn oude berichten.

5 september hebben we het huis bezichtigd, 13 september geprek met de hypotheekadviseur, 16 september eerste bod uitgebracht, 18 september prijsovereenkomst. 20 september vertrokken we voor 3,5 week naar China.
Koopcontract hebben we in China getekend, op 7 oktober. Was op 2 oktober al gemaild, alleen naar het verkeerde email-adres, het adres wat we in China niet konden lezen. :+

Onze huidige woning is op 7 oktober verkocht, dwz, prijsovereenkomst. Op 19 oktober is het voorlopig koopcontract getekend.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 09:54

ffjor schreef:
Inmiddels al weer 10 pagina's verder maar we zijn nog steeds in onderhandeling. Duurt wel lang allemaal hoor! 2 Weken geleden hebben we een eindbod gedaan maar nog geen reactie gehad. Wel heeft onze aankoopmakelaar al 2 keer gebeld of we ons bod niet willen verhogen. Nee dus, anders hadden we geen eindbod gedaan. Ik vind het maar een vreemde gang van zaken. We wachten nog even af!

Tsja, als mensen weglopen met een flinke restschuld snap ik dat ze even moeten 'wennen' aan het idee en er wat langer dan 1 nachtje over na willen denken.

Wel vervelend voor jou in dit geval.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:06

gefeliciteerd Nelleke!

kwestie van geduld hebben dus ffjor. ik hoop dat jullie er uit komen. was het een heel laag bod? of zit je wel een beetje richting de vraagprijs.

ik was bij mijn eerste bod wat we kregen erg beledigd... mensen durfden 190 te bieden terwijl het voor 250 te koop stond. dat heb ik dus direct afgewezen. uiteindelijk zijn we toch tot elkaar gekomen. ik heb echt een hekel aan onderhandelen.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:31

Het zijn oude mensen die naar een zorgflat willen, huis is al generaties in de familie dus van een restschuld is geen sprake.
Het verschil is nu (als ze in de lijn zakken wat ze tot nu toe deden) eigenlijk nog maar 5000 euro...
Maar we wachten nog maar even af!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:06

ffjor schreef:
Het zijn oude mensen die naar een zorgflat willen, huis is al generaties in de familie dus van een restschuld is geen sprake.
Het verschil is nu (als ze in de lijn zakken wat ze tot nu toe deden) eigenlijk nog maar 5000 euro...
Maar we wachten nog maar even af!

Dan is het misschien nóg wel moeilijker voor ze. Dat huis is emotioneel behoorlijk beladen denk ik zo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:35

Wij waren na 4 uur bieden klaar :p
3x een bod heen en weer gegan geloof ik haha

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 13:53

Wij hebben niet onderhandeld. Was een vaste prijs. Iets met warme broodjes en een toonbank. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:55

Wij waren een half uur bezig :')
Klussen gaat trouwens voorspoedig alleen wil mijn lijf niet zo goed meewerken dus ik moet het rustig aan doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 13:56

Oh herkenbaar Joolien. Gister met het verhuizen van de 2 aquariums door m'n rug gegaan. :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:11

@ffor, bij mij in de buurt staan ook woningen van doorstromers op oudere leeftijd, die naar een verzorgflat gaan. Het is voor hen meestal een reality check als het huis dat jaren zo'n hoge WOZ waarde heeft gehad, nu stukken goedkoper wegmoet.
@Nelleke, hoe verhuis je een aquarium het beste? Ik heb een kleine 60 liter bak staan, en die moet (mocht ik ooit mijn huis kwijt raken) ook mee natuurlijk.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:26

dammie1 schreef:
@ffor, bij mij in de buurt staan ook woningen van doorstromers op oudere leeftijd, die naar een verzorgflat gaan. Het is voor hen meestal een reality check als het huis dat jaren zo'n hoge WOZ waarde heeft gehad, nu stukken goedkoper wegmoet.
@Nelleke, hoe verhuis je een aquarium het beste? Ik heb een kleine 60 liter bak staan, en die moet (mocht ik ooit mijn huis kwijt raken) ook mee natuurlijk.

hangt een beetje van de afstand af. Wij hebben destijds de aquaria (3 stuks) tot een derde leeggeschept (het water dan) en toen op de achterbank van de auto heel rustig 3 km verderop verhuisd en toen weer rustig afgevuld. Is prima gegaan

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 14:54

Ik heb een 60 en een 100 liter bak. Ik heb 2 weken terug ter voorbereiding m'n 100 literbak leeggehaald (bodem, planten etc) zodat ik vandaag alleen het water en de vissen eruit hoefde te halen. De vissen zijn samen met de planten in een curverbak gegaan.

De 60 literbak heb ik niet leeggehaald maar alleen water eruit, bodempje laten staan en de vissen en planten en bodem laten zitten. Die was eigenlijk nog veel te zwaar om 2 trappen af te tillen en naar de auto te lopen (kan niet parkeren voor de deur). Dus dat was niet zo'n succes.

Ze logeren nu bij m'n ouders een maand of 2 en uiteindelijk waren beide bakken en alle vissen in orde gisteravond. Maar het is wel een dagtaak.