Ik doe 1x per week boodschappen op zaterdag en combineer dit gelijk met de markt, eventueel haal ik doordeweeks nog wat als ik het echt nodig heb/vergeten ben mee te nemen zaterdags.
Zaterdag is er hier markt en groente en fruit haal ik daar, vaak neem ik ook een visje (pangafilet bijv.) en/of wat kip (van de poelier) mee van de markt afhankelijk van wat ik in mijn hoofd heb om te maken.
Als vlees bij de supermarkt een scherpe aanbieding is neem ik het mee en gooi het in de vriezer in portie pakjes (bijv. deze week waren de braadworstjes in de aanbieding, 4 voor 1,50). Gehakt, kipfilet en worstjes heb ik eigenlijk standaard wel in de vriezer liggen vanuit aanbiedingen.
Met de hamsterweken (2e gratis)laatst bij de AH heb ik meer meegenomen (dus wat duurdere weken in verhouding) voor de voorraad, wasmiddel, shampoo, thee, vlees, schoonmaakmiddelen heb ik nu dus voor een tijd weer in huis en hoef ik een paar maanden niet naar om te kijken.
Ik drink vrijwel geen frisdrank en ben sowieso geheelonthouder, ik heb siroop in huis, drink koffie/thee en melk en heel af en toe neem ik frisdrank (of 's winters chocomel bijv) mee, maar omdat ik niet zo goed maat kan houden is dit over het algemeen met een dag op en vind ik het ook weer zonde

Nu het zomerfruit lekker goedkoop is maak ik in het weekend/maandags (daarna is het fruit niet echt goed meer, dus de rest van de week niet) smoothies, om deze wat vloeibaarder te maken gooi ik er een scheut vruchtensap doorheen, dus daar koop ik momenteel 1 pak van.
Ik bezuinig behoorlijk op vlees, bio vlees is helaas boven mijn budget meestal. Maar waar ik vorig jaar toch minimaal 200 gr vlees per maaltijd at (en soms meer), zit ik nu over het algemeen op ong. 100 gr vlees met af en toe eens een uitschieter. Vooral omdat ik veel eenpansmaaltijden maak, dan gebruik ik 400-500 gr vlees maar kan ik ook 4 a 5 keer van eten (met behulp van de vriezer).
Gisteren bijv. een pangafiletje meegenomen á 2 euro, deze heb ik door de helft gedaan voor mijn avondmaaltijd, vanavond de andere helft

Ik koop eigenlijk zelden A merken, meestal het goedkope Euroshopper merk, of het huismerk. Soms moet ik wel een duurdere versie nemen aangezien ik glutenvrij eet en dan in de goedkope versie gluten zitten en in de duurdere versie niet.
Glutenvrij is enigzins wel een kostenpost, specifiek glutenvrije producten zijn een stuk duurder dan normale boodschappen, avondmaaltijden maak ik meestal met producten die van nature glutenvrij zijn. Ik eet dus in verhouding weinig pasta en eet regelmatig ook een warme lunch, glutenvrij brood is duur en vind ik ook niet zo lekker, ontbijtproducten echter moet ik wel naar glutenvrij uitwijken want er is weinig wat en vullend genoeg voor mij is en voldoende kcal heeft (ik kan wel wat aankomen nl), nu eet ik tegenwoordig havermout, een relatief goedkoop glutenvrij product maar nog altijd 3 tot 4x duurder dan bijv. een pak Quaker Havermout (en 10x duurder dan Euroshopper)
Verder ben ik groot fan van mijn vriezer daardoor bespaar ik echt veel, als ik alleen een vriesvak had gehad bijv zou ik een heel stuk minder kunnen besparen, met een eenpersoonshuishouden eet ik dus regelmatig ingevroren maaltijden die ik eerder over had/extra gemaakt had.