Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:23

Met een schuur papiertje langs de randen en dan schuren. Op de vlakke stukken is het gewoon op een punt schuren tot er wat verf vanaf komt en tot hoever je het mooi vind.
Het gaat heel makkelijk en vanzelf! :j

Er staat op YouTube ook een doorschuur filmpje met annie sloan, bedenk ik me net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:27

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:29

Ik heb een oude kast in gebakken lak, heel donker. Ik kan er me in spiegelen.
Nu zou ik ze in een ander kleurtje willen maar ik vrees dat er geen verf op gaat houden. Hebben jullie tips voor mij ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:42

Je zou krijtverf kunnen proberen, Als je dat mooi vind. Ze zeggen dat dat op bijna elke ondergrond kan.
Moet wel zeggen dat ik het zelf nooit geprobeerd heb maar je kan het altijd proberen. Bij kwantum heb je goedkope potjes krijtverf. 10,- voor een liter maar ze hebben ook kleinere potjes. Pakt het niet, was je het er zo af en heb je je ook geen breuk gevallen aan de aanschafprijs. (Kleuren vallen wel vele malen lichter uit dat de pot aangeeft)

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:05

Anoniem

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:21

Geen dank hoor :D

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:36

Sorry dat ik even binnen kom vallen :o
Ik heb een tijd geleden 2 grenen kasten geverfd met Annie Sloan verf. Prachtig spul, erg tevreden over maar best prijzig.
Het volgende project staat al klaar, een hele slaapkamer (bed, kasten ect) en ik wil het weer een "krijtverf look" geven.
Mijn oog viel op de bovenstaande verf van Ashford and Sons, een stuk vriendelijker geprijst ;)
Heeft iemand ervaring met die verf in vergelijking met Annie Sloan? Is de kwaliteit te vergelijken? Dekt hij goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:02

Ik heb er dus juist al mijn meubels mee geverfd. Je merkt wel dat Annie sloan iets meer kwaliteit heeft ofzo. Maar hij dekt wel heel goed hoor en hij is wel een heel stuk zuiniger dan annie sloan in mijn beleving. Ik vind het prijs verschil ook te groot, om voor Annie sloan te kiezen. Met dit merk is het echt wel voor een leukere prijs krijtverfen. Zeker als je nog oefende ben. Ik zou hem wel waxen daar wordt de kleur mooier van. (Die gebruik ik wel van AS omdat ik nog geen wax heb kunnen vinden van dit merk.) De kleuren vallen wel echt vele malen lichter uit, dan het blik doet aangeven dus dat is wel even iets om rekening mee te houden.

Merk dat mijn berichtje een btje warrig overkomt maar hoop dat het wel te volgen is?

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:28

Haha is goed te volgen hoor, bedankt! Zal er eens goed over na denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:54

Ok, gelukkig :D

Wij zijn vandaag ook weer bezig geweest.
Ik overweeg om het groene kastje heel zachtjes door te schuren op de ornamenten en de randen zodat de kleur van de spiegel, wat terug komt in het doorgeschuurde. Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

En dit is onze nieuwe aanwinst van vandaag. We zijn er nog niet helemaal over uit of het een blijvertje is. Maar voorlopig doet hij goed dienst.

Afbeelding

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 02:39

Ik volg, wat inspiratie is nooit verkeerd. :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 08:42

Ik zou die spiegel op dat nieuwe hoge kastje zetten; ben je in een keer klaar :D

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:45

Ik zou die spiegel lichter verven, vind hem veel te donker in combi met het kastje.
En idd, misschien wel op het kastje zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:19

Haha bedankt voor de tips.

Spiegel op het nieuwe kastje past helaas niet mooi, dat was het eerste dat we hebben geprobeerd :D Ik wil zelf graag wat donker terug blijven laten komen in huis en wil dan liever de spiegel ook niet verfen. Op de foto's lijkt hij Idd vrij donker en dat is hij ook wel maar de foto geeft wel een vertekend beeld. Vind het sowieso erg mooi hout en dat gaat dan wegvallen. Is een btje mijn pronkstukje in huis.
Maar lief dat jullie mee denken. :j
We hadden hem ook op het kastje gezet, dat vond ik ook mooi maar vriendlief had hem liever hangen. Soms moet je compromissen sluiten hahahaha :')

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:06

Hallo.

Ik wil graag een tafeltje en 2 stoeltjes pimpen (zo'n kinder-knutsel-tafeltje zeg maar).

De zitting en tafelblad wil ik grijs maken en de rest wit. Iemand tips voor betaalbare verf en kwasten? En hoeveel verf ben ik nodig?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:02

@Euforie, dank voor de tip, maar helaas. Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik mijn krijtverf koop. Zij twijfelde ook, omdat, de krijtverf niet kan indringen in het hout.
Ik zou het eerst kunnen opschuren, een primer zetten en dan krijtverf. Achteraf nog een laag vernis maar niemand kan mij garanderen dat het goed blijft. Bij het minste stootje zal de verf eraf gaan. En natuurlijk gaat 1 laag verf niet volstaan.
Jammer, maar ik ga het risico niet lopen om er werk, geld en tijd in te steken om achteraf een teleurstelling rijker te zijn.
Jouw kastjes zijn mooi geworden :j

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:36

Vandaag inkopen gedaan aan Annie Sloan verf dus we kunnen aan de klus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:54

Leuk!!! Welke kleuren? Ga je ons updaten?

Jammer tweebelgen.. dan is het zonde idd.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:20

Waar halen jullie die leuke kastjes toch allemaal vandaan...kom ik nou nooit tegen.

Ik vind dat krijtverf wel erg gaaf trouwens. Kan je dat overal overheen smeren? Ik heb namelijk een salontafel geschilderd met zijdeglans, maar vind het resultaat net niet mooi.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:45

Annie Sloan kan je overal over heen smeren :j Andere merken heb ik geen idee van.

Sommige mensen hadden het er over dat ze Annie Sloan duur vonden. Maar je kan wel onwijs veel schilderen met 1 liter verf!
Afbeelding
Daarnaast kan je met de verf van Annie zoveel verschillende technieken toepassen om een meubel echt een eigen look te geven! Ik ben zelf afgelopen week naar Oxford geweest om een workshop te volgen bij Annie Sloan. Ik zit weer bomvol ideeën! Nu nog de tijd vinden om ze uit te voeren!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:28

Ik heb nog een sidetable die ik ook graag wil verven, dus daar zou ik dan wel eventueel krijtverf op willen smeren. Zou het staan als je zowel zijdeglans als krijtverf gebruikt op een meubelstuk, of is dat echt een hele slechte combi?

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:10

@Euforie: De linnenkast wordt Louis Blue, een ander kastje Greek Blue ( maar die wil ik wel iets lichter maken ) en het bed wordt Paris Grey. In Paris Grey hebben we al 2 kasten geverfd een paar jaar geleden die in de woonkamer staan dus die kleur kennen we.
Louis Blue was in eerste instantie niet mijn eerst keus :o ik wilde gaan voor Duck egg blue maar die viel toch iets te groen/grijs uit voor wat ik in gedachten had.... ( nouja, manlief...)
Louis blue is misschien wel heul blauw maarja, we zien wel :+
Volopig staan de meubels nog gedemonteerd te wezen en moeten we eerst de kamers oppimpen...helaas gaat het dus nog wel ff duren eer ik aan de kasten kan beginnen ...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:38

Ik ga een kindertafel + stoeltjes in Aubbuson Blue schilderen, Het tafelblad ga ik wel even schuren, omdat er brandplekken en afgebladderde verf op zit.

Wat voor een kwast kan ik het beste gebruiken (Annie Sloan).

Ik wil er ook een Ikea-keukentje mee schilderen, kan dat ook gewoon?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:41

dat keukentje is van fineer. zou ik wel even licht schuren, dan kan het meer hebben. anders zet de kleine man er een pannetje op en springt je verf er af.
ik schilder het lekkerst met een brede platte kwast, maar dat is echt heel persoonlijk.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:59

Welke kwast je gebruikt hangt ook af van de afwerking die je wilt. Van Annie heb je de flat brushes die een wat strakkere afwerking geven. Je hebt ook de Bristle brushes die juist en wat ruwere afwerking geven.

Een ikea keukentje kan je er prima mee schilderen! Je hoeft niet te schuren maar wat benangelique zegt klinkt ook wijs :j