Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:04

Dat gif wat ik hen gaan ze als het goed is wel dood van. Heb het er maar op gedaan.......

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:34

|( |( |( Mijn mooie passiebloem hangt er sinds gistermiddag ineens beteuterd bij |( |( |(

Vanochtend was er nog niet veel verbetering te zien dus het zal wel over en uit wezen ;(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:43

Wat jammer! Stond ie in de felle zon?
Hier staan de hortensias afgedekt onder lakens zodat ze niet verbranden. Een maand geleden hebben ze al veel geleden van de zon, en nu staan ze in bloem, zoe zonde zijn als alles verbrand.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:55

ja, toch is de ander passiebloem die 2 meter verder naar links staat ongeschonden.
Ik heb gister een zeil gehaald en die hangt er nu voor. Heel hard hopen dat hij nog hersteld ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:03

Ik hebbhier vanmorgen vroeg flink gewaterd en ze moeten het maar redden met zijn allen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:05

Dat doen wij iedere avond, maar dat helpt niet tegen verbranding van de bloemen en bladeren.
Wij hebben hier eenpomp en een hele beregeningsinstalatie, dat is wel een genot zeg! Vermogen is ook zo groot dat we maar even hoeven te sproeien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:13

Klopt .. maar goed... dan nog moeten ze het nier maar zie te redden, de tuin is niet in een staat dat ik er iets mee kan( kennel in aanbouw, opgestapelde dakpanelen die mudden in de tuin liggen etc... )
Als we pech hebben moeten we herplanten en als we geluk hebben redden ze het :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:04

De passiebloem is definitief overleden. Heb hem vanavond helemaal terug gesnoeid. Mijn moeder vermoed verwelkingsziekte. Kijken of hij nu weer iets gaat doen. Zo niet dan gaat hij er alsnog uit. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:28

Mijn Afrikaantjes doen het goed in deze warmte, even als de kruiden, wat een onkruid is dat met de warmte _O- Gisteren mijn eerste aardbeien gegeten, damn die waren lekker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:31

Heb mijn Passies in potten zitten, dit vanwege vraat en andere ongelukken.
Horen nu eenmaal niet in dit klimaat thuis. Geeft alleen in de winter wat meer werk.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:41

Ik heb mijn aardbeien volgens mij iets te lang laten hangen. Die waren een beetje zacht..

Hier hebben de hortensia's ook aardig dorst na een hele dag in de zon.. Ze staan niet op de meest ideale plek, maar vond het wel de mooiste plek om ze neer te zetten :)

Ik zal van de week ook eens wat foto's plaatsen van onze tuin. Na twee jaar geleden de tuin aan te leggen, begint ie nu echt mooi vol te worden!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:53

Heeft iemand van jullie nog een goede tip voor een paar bomen in de tuin die niet te groot worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:53

anneliesdj schreef:
Heeft iemand van jullie nog een goede tip voor een paar bomen in de tuin die niet te groot worden?

Japanse Esdoorn *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

Acer Palmatum Dissectum.
En dan een rode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:59

Morganlefay schreef:
Acer Palmatum Dissectum

Dat dus!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:42

Inderdaad japanse esdoorn, maar ook een appelboom is goed klein te houden.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:19

Een kaki <3

Afbeelding

En de zoete kaki vruchten lusten de paarden ook.

Nog een plaatje met vruchten aan
Afbeelding

Veel soorten zijn zeer winterhard <-20°C

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:14

Kaki is toch mediterraans? Wil dat groeien en rijp worden in nederland?
Een acer staat al op het lijstje, fruitbomen ook.
Nog iemand een idee voor iets wat tussen 2 en 3 meter wordt en dan vrij smal blijft? En dan bij voorkeur geen conifeer.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:40

Kaki komt uit asie en goed winterhard. Er zijn wel verschillende soorten, ken ze niet allemaal, maar een groot deel kan tot -15°. Het zijn vooral de eerste jaren dat ze gevoeliger kunnen zijn. De wilde variant is denk ik de sterkste. Las ergens dat de kaki niet goed tegen veredelen kan.
annelies: wat voor iets zoek je, moet het volledig dekkend zijn voor inkijk te vermijden of eerder een bloeiende en of groenblijvende ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:36

Nou ik wil vooral wat hoogte en wat schaduw en koelte voor de zomer. Maar ik wil niet dat het teveel ruimte inneemt, als ik er iets onder kan zetten is het goed. Ik heb heel veel zon in de tuin, voorkeur voor iets wat bloeit/ geurt maar gewoon een mooie boom/struik is ook prima.

Ik heb al monnikenpeper gevonden, dat lijkt me wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:18

anneliesdj schreef:
Kaki is toch mediterraans? Wil dat groeien en rijp worden in nederland?
Een acer staat al op het lijstje, fruitbomen ook.
Nog iemand een idee voor iets wat tussen 2 en 3 meter wordt en dan vrij smal blijft? En dan bij voorkeur geen conifeer.

Red robin? Kun je iig smal snoeien, is meer een struik overigens geloof ik ./

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:46

Meld zich!

Net sleutels nieuw huisje gekregen met vrij groot tuintje! , foto vertekend maar zit ook nog onder de foto nog een stukje waar de deur ook zit naar buiten :)

Afbeelding

Nu komen de konijnen er in hun ren , de schutting zet ik nieuwe voor ivm ontsnappen en dan zijn ze weg :o . Enige groen is paar bakken met veranen of iets dergelijks wat rozen en onkruid, voor huis staan 2 joekels van conifeer achtige boompjes . Zit te bedenken hoe ik het ga inrichten ^^ , de rozen zijn erg leuk maar ja heb ik niks mee := . Veel mogelijkheden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:32

Vijvertje, slingerend pad naar de schuur, coniferen om en de varens(?) vervangen door wat vrolijkers.
Clematissen tegen de schutting, beetje grond voor de hoognodige afwatering.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:20

Zijn er ook Bokkers met blauwe regens ? hoeveel ruimte moeten die hebben ? en moeten ze in de zon of schaduw of...

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:42

@Rebecca: Daar kan je wel wat leuks van maken! Nu wel errug veel tegels... En varens zijn saai vind ik :P Inderdaad wat Morganlefay ook al zegt, vervangen door iets vrolijkers. Die rozen zijn wel leuk :)

Ik dacht nu eindelijk een New Dawn te hebben, blijkt er weer een heel ander soort roos voor een New Dawn verkocht te zijn :( Beetje jammer, wel een roze klimroosje, maar ja, niet die grotere halfgevulde bloemen van de New Dawn en ook niet zachtroze, vrij fel van kleur en verkleurend naar lichtroze. Nou ja, hij blijft gewoon staan. Kleurt ook wel leuk bij de clematis.

Mijn doodgewaande paarse passiebloem leeft waarschijnlijk nog wel *\o/* Toch maar uit de pot gehaald ook al was er nog niks uitgelopen, want ik wilde nu eens die clematis verhuizen. Het wortelgebeuren met de kale stengel eraan maar bij de pergola in de grond gezet en af en toe eens wat water gegeven. Zie ik vandaag ineens dat er wat groens uit de grond komt wat verdacht veel lijkt op een passiebloemstengel. Loopt hij dus waarschijnlijk toch weer uit vanuit de wortel! :)