[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:42

Even snel een vraagje he.. Weten jullie nog een leuke site waar je verhuiskaarten kan maken? Ik heb al op TNT gekeken, maar wil graag een kaart waar je op de voorkant verschillende foto's kan zetten en niet maar 1 foto.. Volgens mij kan dat niet bij TNT.. Iemand anders leuke ideeën voor verhuiskaarten te maken?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:48

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:25

Pashon schreef:
Nathaliee tuurlijk kan dat kloppen en je hebt ook nog particulieren die verhuren. Gewoon inschrijven en vanaf dan werkt alles stapsgewijs. zodra ze een woning voor je gevonden hebben krijg je bericht dan kan je de woning bij voorbaad afwijzen (wat ik echt niet te vaak zou doen! dan kom je weer onderaan de lijst) en je kan de woning gaan bezichtigen en daarna aangeven of het wat voor je is of niet.

Zoals wij hier hebben bijvoorbeeld, we hebben maar 1 woningstichting die eigenlijk door heel het noorden wonings heeft. Bij inschrijven geef je aan waar je wilt wonen doordat de woningen hier wat dunner bezaaid zijn hebben wij 1 woningstichting dus moeten wij ook de voorkeursplaats aangeven.

Er zijn in veel steden meerdere wooncorporaties die zich verenigen in weer een organisatie waar ze allemaal hun huurwoningen aanbieden. Al het aanbod van de verschillende corporaties/verhuurders staat dan op 1 website, als je een vraag hebt over de overkoepelende organisatie kun je bij de verschillende corporaties terecht. Je inschrijven kan op het kantoor van zo'n corporatie, soms kan het ook online. Dat is handig als je een woning zoekt in een regio 80 kilometer verderop }:0

Het is belangrijk om goed uit te zoeken wat de spelregels zijn. Zo is het bijvoorbeeld lang niet altijd zo dat je onderaan de lijst wordt geplaatst als je een woning weigert. Ik ben bij 2 huurwoningtoestanden ingeschreven, de ene in de stad waar ik woon, de andere in de stad/regio waar ik graag zou willen wonen. Bij de één maakt het helemaal niet uit als je een woning weigert, dit kun je zonder verdere consequenties doen. Bij de andere verlies je je inschrijving als je niet zelf aangeeft dat je een woning waar je bent gaan kijken niet wil. Bij de ene organisatie moet je een maatschappelijke en/of economische binding met de regio hebben, bij de andere niet. En zo zijn er heel veel regeltjes, die verschillen per organisatie. Dus het handigst is als je even googlet op iets van woningverhuur/huurwoning en dan de naam van de stad of gemeente waar je woont. Ik besloot een paar weken geleden dat ik graag weer in de stad waar ik geboren ben wil gaan wonen. Dus ben een avondje achter de computer gekropen en uitgeplozen waar ik me kon inschrijven. Kon meteen reageren en het aanbod bekijken, en toen merkte ik dat het allemaal net weer anders is dan bij de organisatie die ik ken in de stad waar ik woon, en waar ik mijn huidige paleisje heb gevonden.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:24

Naath86 schreef:
Even snel een vraagje he.. Weten jullie nog een leuke site waar je verhuiskaarten kan maken? Ik heb al op TNT gekeken, maar wil graag een kaart waar je op de voorkant verschillende foto's kan zetten en niet maar 1 foto.. Volgens mij kan dat niet bij TNT.. Iemand anders leuke ideeën voor verhuiskaarten te maken?

Anders moet je dat eerst even proberen in bijvoorbeeld Picasa (of een ander programma) hem opslaan als plaatje en dan bij de TNT maken..
Of een ander bedrijf maar daar heb ik geen ervaring mee :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:24

hestenje, dat snap ik dat het in grotere steden anders is. hier in de buurd hebben we maar 1 woningcooperatie en als je bij hun 2 huizen afwijsd dan kom je onderaan de lijst te staan. (en de wachtlijst is lang)

Voor ons is huren niet aan de orde omdat we een koopwoning hebben (nouja is verkocht) en we wat anders weer gaan kopen.
We zitten nu tijdelijk bij mijn ouders in huis (partner, 2 kids en ik erg druk dus)

verhuisberichten weet ik niet waar je die goedkoop kan laten maken, wij hebben de vorige keer het gewoon bij de drukker besteld.

Onze kopers kunnen niet meer terug, de bedenktijd van het voorlopige koopcontract is afgelopen (thank god for that!) we moeten nu nog even wachten tot we hun bankgarantie binnen hebben en dan kunnen wij ook officieel een bod uitbrengen op het andere huisje.
Over het andere huisje, onze makelaar belde er zijn heel veel kapers op de kust voor ons huisje en gezien wij nog even moeten wachten voor wij officieel wat kunnen gaat het waarschijnlijk aan onze neus voorbij |( Baal enorm we zagen ons er al echt wonen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:15

Pashon schreef:
Over het andere huisje, onze makelaar belde er zijn heel veel kapers op de kust voor ons huisje en gezien wij nog even moeten wachten voor wij officieel wat kunnen gaat het waarschijnlijk aan onze neus voorbij |( Baal enorm we zagen ons er al echt wonen.

Niet druk maken... dat zeggen wel meer makelaars en is heel vaak niet waar :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:17

oh jee, leuk huis gezien met ruimte voor eigen paard, stallen, mooie omgeving :o
Stom budget ;( gaan we gewoon niet redden, helemaal omdat het huiswel wat werk kan gebruiken. Ik moet dat soort dingen ook gewoon niet aanklikken he? :P Misschien wel ene herkenbaar probleem? :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:09

rowo we moeten het van de makelaar in goed vertrouwen geloven, maar het is een feit dat als zulk soort huisjes te koop staan je er als de kippen bij moet zijn, meestal zijn ze binnen 2 week al weer verkocht. Zulk soort huisjes komen ook sporadisch te koop te staan dus we balen wel enorm.
We hopen alsnog dat het gewoon goed gaat komen met het huisje, maar we zien het toch wel zwaar zitten er is al eens eerder een huisje voor onze neus verkocht

Qimm, zulk soort huizen kan je beter niet aanklikken als het boven budget ligt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:16

@Pashon: dat zou vervelend zijn, maar wie weet ligt er nog een beter huis in het verschiet :(:) .

Hier nog heel hard aan het verbouwen, pffff en dan moeten we 1 december om zijn.... oeps...
Ach ja, als de verwarming het maar doet ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:40

Pashon schreef:
Qimm, zulk soort huizen kan je beter niet aanklikken als het boven budget ligt.

Ja ik weet het ook wel, maar toch... ach nou ja, je moet wat te dromen hebben is het niet?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:47

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb gisteren 'ja' gezegd tegen een nieuwbouwappartement in het centrum van Woerden. Deze week krijg ik nog het contract en volgende week moet ik deze ondertekenen. Volgende week ook naar de hypotheker, om te kijken of ik het huisje uberhaupt kan betalen.. heb er alleen een hard hoofd in. Spannend!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:07

Gefeliciteerd Medea. Waarom heb je er een hard hoofd in? Heb je zelf al berekeningen gemaakt (via internet bijvoorbeeld)?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:15

Medea was het niet verstandiger om eerst langs de hypotheker te gaan en daarna pas een "ja" te zeggen?
In ieder geval gefeliciteerd! hoezo een hard hoofd erin? positief blijven hé

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:36

Naath86 schreef:

Kaartje2go.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:44

Pashon schreef:
Medea was het niet verstandiger om eerst langs de hypotheker te gaan en daarna pas een "ja" te zeggen?

Ik dacht hetzelfde :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:35

En ik ook. Nu betreft dit een nieuwbouappartement dus hebben de kopers geen hoop zeg maar. Maar wij hebben ook al meerdere malen kijkers gehad, die nog geen idee hadden of ze het wel konden betalen. Zo irritant....

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:42

Pashon schreef:

Ik ben 2x bij een adviseur geweest en zou het, met hulp van mijn ouders, moeten kunnen betalen. Maar ze moeten natuurlijk nog precies gaan berekenen voor welk bedrag mijn ouders garant kunnen staan, dus dat wordt even spannend.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:07

oei met hulp van je ouders? dat zou ik persoonlijk nooit doen, mijn ouders zouden het wel willen maar zou het zelf niet willen. als er iets mis gaat trek ik mijn ouders mee naar beneden

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:09

Dat ligt er maar aan hoe je dingen regelt Pashon. Wij hebben onze dochter ook geholpen bij het kopen van een huis. Dat moet ieder voor zich beoordelen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:13

ik zeg er verder ook niks van, ik zou het zelf nooit willen. hoe je het ook wend of keerd je ouders gaan financieel het schip in als het zover komt tenzij je ouders ontzettend rijk zijn dan zou de klap minder voor ze zijn maar voor een normaal werkend gezin kan de klap als het wel mis gaat hard aan komen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:17

En garant staan door de ouders wordt ook steeds minder vaak geaccepteerd hoorde ik vorige week nog van de adviseurs van de Rabo.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:28

Dat klopt Rowo, het is niet meer zo makkelijk als het geweest is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:29

En op zich niet meer dan terecht :o Het lijkt heel mooi, ook met hele goede afspraken, maar hoe vaak loopt het toch mis tussen ouders en kind.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:53

en dat is ook een van de redenen dat ik het niet zou willen.
mijn ouders willen voor ons garant staan dat we direct wat groters kunnen kopen, maar dat willen we niet.
We zijn volwassen en willen ook zo behandeld/ aangekeken worden en dan wil ik niet een oproep op mijn ouders doen zodat we dan wat meer geld kunnen krijgen dan maar niet. Op eigen benen staan vind ik dat.
Niet verkeerd bedoeld tegenover de mensen die dat wel willen of doen, dat moet iedereen voor zich weten.

Heb van vage kennisen en daar weer jada jada van gehoord die dat ook hadden, wisten helemaal zeker dat ze het wel op konden hoesten elke maand totdat na een tijdje de rekeningen zich opstapelden en ze het niet meer konden betalen en het scheen zover uit de hand gelopen te zijn dat de ouders hun eigen huis moesten verkopen omdat ze garant hebben gestaan voor hun kind. Dit is natuurlijk wel het ergste ramp senario wat je kan bedenken en wat er is, maar het kan iedereen overkomen dat die om bepaalde redenen rekeningen niet meer kan betalen en dan heb ik liever dat ik zelf mijn huis kwijt ben dan dat zowel ik als mijn ouders hun huis kwijt zijn. Nu zal dat in het geval van mijn ouders niet gebeuren die zitten financieel heel goed, maar niet iedereen heeft dat natuurlijk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:20

Citaat:
We zijn volwassen en willen ook zo behandeld/ aangekeken worden en dan wil ik niet een oproep op mijn ouders doen zodat we dan wat meer geld kunnen krijgen dan maar niet. Op eigen benen staan vind ik dat.

Sommige jongeren (of ouderen zelfs) zullen nooit honderd procent zelfstandig kunnen functioneren, zoals de dochter van mijn man (aangeboren hersenaandoening). Ze kan zelfstandig wonen, maar wel met begeleiding op de achtergrond. En met één laag inkomen kan je bijna niet meer kopen. En met zo'n inkomen huren zet haar in een wijk waar ze ook niet beter van zal worden, juist omdat ze erg beïnvloedbaar is.

Wij kunnen haar gelukkig financieel helpen (zonder risico voor ons eigen huis) en ik ben erg blij dat we dat kunnen doen. Ik zou het zelf nooit gedaan hebben bij mijn ouders, maar inderdaad, niet iedere situatie is gelijk.