Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 23:03

Ja, ik had al twee dakwerkers. Maar ga inderdaad zo snel mogelijk een dakwerker vast leggen en zeggen dat de dakpannen gereserveerd moeten worden.

Vandaag heeft de aannemer gebeld. Heb hem mijn keuze laten weten, heb niets meer gehoord. Dus nu hoop ik dat het gelukt is met bestellen van de gevelstenen.

Ik heb ook jullie raad opgevolgd en ben terug naar de “tegelwinkel” geweest.
Ik heb een andere tegel gekozen, die ook past in de badkamer. Hierdoor wordt het iets goedkoper, omdat ik de laminaat tegel kan vervangen door een normale tegel. En deze tegel net iets goedkoper is dan de grijze.

Afbeelding
Hier in combinatie met de laminaat tegel (boven)

Afbeelding
Hier zie je de tegel in combinatie met de badkamer tegels. Ernaast ligt de laminaat tegel.

pmarena

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 06:50

Staat netjes hoor +:)+ Die ribbels vind ik altijd erg mooi maar met schoonmaken lijkt het me een gruwel... alhoewel het met een borstel ipv een doekje of spons vast wel goed te doen moet zijn misschien :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:53

Ja netjes! Ik vind het mooi zo.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:37

mooie tegels zeg, past goed bij elkaar.

heb je voor de gevelstenen ook op marktplaats oid gekeken? Daar lijkt vrij veel uit voorraad leverbaar, maar dat moet dan natuurlijk ook net je stijl zijn.

veel succes, ik hoop dat je verder niet veel tegenslag meer gaat krijgen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:01

Meelezer! Wil even zeggen dat ik je badkamertegels zo prachtig vind!

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:36

Ook deze meelezer: mooie tegels uitgezocht!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 22:54

Weer een kleine update.

De tegels die ik uitgekozen heb, zullen moeten wachten. De prijsvaststelling goed mee, maar ze kunnen niet stockeren. Thuis heb ik geen plaats waar het boven 0° gaat blijven, dus kan ik alleen maar hopen dat de tegels er volgend jaar nog zijn en aan ongeveer dezelfde prijs.

Ik heb de nodige aanvragen gedaan om het water, aardgas en elektriciteit af te sluiten en opnieuw op te starten.
Gelukkig denken de mensen van de watermaatschappij goed mee. Ipv afsluiten en direct nieuw, stellen ze voor om de huidige te gebruiken als werfkraan en pas als de ruwbouw staat, deze af te sluiten en de nieuwe te plaatsen.
Helaas kan ik niet dezelfde toegang gebruiken, wegens verplaatsing van de nieuwe woning op het perceel.
Nu, aan die prijs mogen ze echt wel helpen 8)7 500€ voor het afsluiten en 1200€ voor een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:24

Dit geld vooral als de tegels nat kunnen worden. Als je ze ergens droog kunt stockeren is de kans echt miniem. Kan je ze ergens in een schuur zetten met lakens erover? Dan gaan ze ook geen schade lopen normaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:06

@webster543: als je tegen meer materiaalprobemen aan gaat lopen van bedrijven die niet kunnen/willen stockeren is het misschien een idee om een opslagbox (Suregard oid) te huren ??

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 13:44

De schuur en stal is reeds vol met ander materiaal zoals wasmachine, droogkast, kasten, bed, …

Opslagplaats heb ik over getwijfeld, hier in de buurt amper te vinden en duur.
Ik ga het nog even bekijken, ik heb misschien op het werk wel plaats. Dat moet ik nog even bespreken met de baas.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 23:35

Nou nou…. Ik heb dringend het boek “hoe begin ik aan de bouw van een woning, voor dummy’s “ nodig _O-

De watergroep, was meewerkend en vlot. Fluvius ( voor aardgas en elektriciteit) niet zo.
Blijkbaar is mijn aanvraag nooit binnen gekomen, waardoor ik deze opnieuw moest doen. Volgend persoon A aan de telefoon, op manier A.
Na tien minuten lukt het niet, dus bel ik opnieuw naar fluvius (10min deuntje 8)7 ). Persoon B zegt dat persoon A en systeem A niet correct is. Dus op manier B de formulieren ingevuld.
Volgende stap lukt weeeeeer niet _-:(
Ik bel voor de derde keer -:(- _-:( ( weer 10min aan de lijn) , zegt persoon C dat ik het helemaal verkeerd heb gedaan en dat de aanvraag niet kan gewijzigd worden. Ze beloofd wel plechtig iemand er zo snel mogelijk naar te laten kijken.
Ik denk dat ze mijn moordzuchtige stem heeft begrepen, want deze middag stond al iemand van fluvius aan de deur.
De hele uitleg gekregen over hoe en wat en de belofte dat alles binnen de termijnen zou lukken.
Ik blij en opgelucht. Deze middag had ik ook al hun offerte in de bus, voor de werken.

Ik heb dan de aannemer gebeld en ik mag de feestdagen nog in het huis doorbrengen +:)+
Vanaf 9januari worden alle nutsvoorzieningen afgesloten of omgevormd en verhuis ik naar mijn caravan.
De grondwerker komt rond kerst al twee containers brengen om afval en houtafval al weg te werken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:57

wat een gedoe met Fluvius, gelukkig dat het nu wel goed is gelukt.

Het slopen/bouwen komt nu wel heel dichtbij al. spannend hoor. Je laatste feestdagen in je oude woning. Volgend jaar in je nieuwe.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:23

Wat gaat dat ineens snel Webster!
Heel benieuwd hoe het verder bij je ontwikkeld.

Ik loop een paar maanden op je achter, hier gaat bijna de aanvraag voor de bouwvergunning de deur uit.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:40

voor je opslag... miss een idee om een zeecontainer erbij te zetten? na gebruik raak je die vast wel snel kwijt mocht je die niet willen houden

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 14:18

Het komt allemaal snel dichterbij. Over 2 maanden staat hier niks meer!!

Succes Roodvos.. hopelijk verloopt alles vlot.

Zeecontainer lijkt mij wat omslachtig. Gelukkig is het stockage probleem ondertussen opgelost.

Alles is nu al een week verlaat. De keurder voor de werfkast kan pas 13 januari komen. Benieuwd hoe vaak alles nog verlaat zal worden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 17:49

Volgende stap, voortent aan de caravan recht zetten.

Dankzij de hulp van de buurman, nog redelijk vlot in elkaar gekregen.
Deels paletten en deels rubberen staltegels als vloer onder het vloerdoek. Nog wat kastjes daar zetten, tafel en stoelen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door webster543 op 24-11-22 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:05

Hopelijk wordt het een zachte winter voor jou :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:27

Ik vrees ook dat het idd afzien gaat worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:29

Poeh...ik zou in jouw plaats denk ik toch overwegen om tijdelijk iets van een unit te laten plaatsen die je weer zonder veel verlies kan verkopen, want een heel huis slopen en weer nieuw bouwen....dan zit je niet binnen een paar weken weer in een bewoonbaar huis maar de hele koudere periode ga je mee krijgen vrees ik... :(:)

En wellicht de warmte ook nog wel...? Ik weet niet wat de planning is en op welk punt je naar binnen wilt vertrekken, maar het zou me niet verbazen als je minstens een half jaar (zoniet een jaar...) verder bent, zeker in deze rare tijden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:47

Ik vond het met die bouwprogramma altijd zo leuk. 'Ja, het plan is met kerst erin, over 9 maanden dus'.

3 jaar later... :')

Ik hoop niet dat dat voor jou ook zo gaat zijn uiteraard, maar dat viel me altijd op.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 20:05

Bedankt voor het medeleven :')

Ik heb gelukkig een gouden buurvrouw. Ik mag bij haar terecht voor douchen, toilet, maaltijden, wasmachine, … en bij grote koude, mag ik bij haar in de logeerkamer blijven slapen. Ook bij de andere buren ben ik welkom. Die weken dat ze met verlof zijn, mag ik in hun huis logeren.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:16

Stille meelezer hier - wij hebben door omstandigheden ook langer in zo’n woonunit gezeten dan verwacht en twee winters meegemaakt. Er was ‘isolatie’ in de wanden, ik denk wel 3 hele centimeters, en als het hard waaide wapperden de gordijntjes mee :+ om de electra kosten te drukken hebben we weinig de verwarming aan gehad, wat effectief betekent dat het sochtends zo’n 4 graden is binnen als je opstaat, maar gek genoeg wen je daar ook aan, en ach, ‘vroeger’ wist men niet beter dan dat de ijskristallen op het raam stonden als je wakker werd :) hoop dat het allemaal voorspoedig loopt TS, vind het leuk om mee te lezen, brengt voor mij ook de nodige frustraties naar boven tav nuts bedrijven en hun onderaannemers :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:33

Ik denk dat je met die 3 cm en een woonunit, toch in je handjes mag knijpen vergeleken met een caravan met voortent, die waarschijnlijk er op gemaakt zijn om in de zomer te functioneren maar in de winter met vocht en koude bepaald geen feestje zal zijn.... dan zit je echt niet comfortabel.

Is best te doen voor 2 weken als het echt niet anders kan maar maandenlang, oef..... dat gaat wel enorm pittig worden vrees ik := En om nu maandenlang hele dagen bij de buren door te brengen lijkt me ook erg ongemakkelijk. Ik zou mij daar niet prettig bij voelen. Het gaat niet om even 2-3 weken....

Ik hoop dat het een beetje goed komt Webster, en de relatie met de buren ook niet teveel onder druk komt te staan.... iemand toezeggen van "je bent hier welkom als het te erg wordt" kan je op verschillende manieren bedoelen / opvatten natuurlijk... en puntje bij paaltje kan 1 en ander dan toch wel een beetje tegenvallen....of blijken ze zich toch wel wat ongemakkelijk te voelen met het komen douchen met deze gasprijzen. Dat soort dingen :(:)

Niet om nou de negatieve zeikerd te zijn hoor :o Maar ik hoop gewoon niet dat je het onrealistisch rooskleurig inziet en dan ineens in de problemen komt weet je wel :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:42

Fijn dat je buren je hulp bieden, maar ik denk ook dat de caravan een ware uitdaging is als winterkwartier.
Misschien toch op zoek naar een plan C.?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:55

pmarena schreef:
Ik denk dat je met die 3 cm en een woonunit, toch in je handjes mag knijpen vergeleken met een caravan met voortent, die waarschijnlijk er op gemaakt zijn om in de zomer te functioneren maar in de winter met vocht en koude bepaald geen feestje zal zijn.... dan zit je echt niet comfortabel.

Ik denk dat de isolatie niet zo nuttig was in een tochtende ruimte met enkel glas. Verwacht niet dat het qua temperatuur onder deed voor een caravan, wel hadden we meer ruimte en een eigen douche.
Fijn dat de buren zo behulpzaam zijn :j en ach, als het echt niet gaat kan je altijd nog op zoek naar een andere oplossing. Ik ben extra blij met mij heerlijk warme geïsoleerde huis nu, maar heb het hele container avontuur niet als ondoenlijk ervaren, hoop dat dat voor jou ook zo wordt :D