Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jeetje77 schreef:Kan ik dat inc het zaagsel gebruiken in de tuin. Als een soort "mulch"? Ze doen namelijk heel netjes hun behoefte op hun toiletbak.
Als ik deze uitspoel gebruik ik dat water al enige tijd voor mijn lavendel. Die doet het er goed op.
BillyJ schreef:Je kan ze wel nog planten om loof te eten of idd om later te oogsten. Maar zoals dit jaar als ik te laat ben. Zet ik ze vaak toch nog en dan gaat het loof door de salade of op een toast kaas of ...
Iemand het ultieme alternatief voor paardenmest?
Ik heb zelf geen paarden meer en onze zelf gemaakte gouden grond (compost), helaas vorig jaar opgebruikt.
Nu dacht ik om compost aan te kopen, eventueel in kuubszakken, gezien ik een deel "nieuwe" moestuin wil maken en op erg zware klei/leem zit. Maarja .. misschien iemand met een beter idee?
Er is nu al (boom)blad opgegaan, smeerwortelblad en wat gemulchte mosterdzaad ed. Maar wil eigenlijk liefst direct al goede grond. Nu heb ik vorig jaar hugelbedden geprobeerd maar ik ben niet 100% fan. Ik zie dit wel goed werken over een jaartje of 4 bvb. Maar ik wil dus echt relatief snel, luchtige bedden creëren. Ik wil dit stuk bewust niet spitten oid want daarvan word de grond alleen slechter (ervaring en het zien van de moestuin buren hebben mij dat geleerd)