En hey, misschien kruipt ze bij je anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Dat valt wel mee hoor. Het enige wat ik niet aanraad is 's nachts buiten gooien numaar hier altijd honden gehad die binnen zaten als we thuis waren en buiten als we weg waren. Ook in de auto met koud weer. Ze hebben een goede dubbele vacht he. En het is geen kleine pup meer.
En hey, misschien kruipt ze bij je anders
AshleyRol schreef:Ik snap werkelijk waar niet dat je in 15 graden gaat zitten, kan ook gewoon niet gezond zijn voor je lichaam en spieren lijkt me.
Snachts of overdag als ik er niet ben zet ik hem op 16 maar anders echt niet lager dan 20. Gezondheid is belangrijker dan geld.
Weten jullie precies hoe het zit met overstappen, mag je nu per 1 december weg of als ik bijvoorbeeld nu opzeg dan mag ik pas over die 30 dagen weg?
Eneco heeft zowat de hoogste tarieven van alle aanbieders
[***] schreef:AshleyRol schreef:Ik snap werkelijk waar niet dat je in 15 graden gaat zitten, kan ook gewoon niet gezond zijn voor je lichaam en spieren lijkt me.
Snachts of overdag als ik er niet ben zet ik hem op 16 maar anders echt niet lager dan 20. Gezondheid is belangrijker dan geld.
Weten jullie precies hoe het zit met overstappen, mag je nu per 1 december weg of als ik bijvoorbeeld nu opzeg dan mag ik pas over die 30 dagen weg?
Ik zit overdag met 15 graden omdat ik het ook best fijn vind om geld over te hebben voor etenop mijn hond, school, verzekeringen en telefoonabonnement kan ik niet verder besparen dus het gaat direct af van mijn budget om te eten als mijn maandbedrag omhoog gaat.
AshleyRol schreef:[***] schreef:
Ik zit overdag met 15 graden omdat ik het ook best fijn vind om geld over te hebben voor etenop mijn hond, school, verzekeringen en telefoonabonnement kan ik niet verder besparen dus het gaat direct af van mijn budget om te eten als mijn maandbedrag omhoog gaat.
Dat is echt heel triest.
Ik bedoel het ook niet om iemand te veroordelen maar ik vind het gewoon echt erg om te horen dat jij en waarschijnlijk nog vele anderen hierdoor letterlijk in de kou zitten.
Ik vind het ook heel k.. die prijzen maar ik spaar nu gewoon wat minder dan normaal en heb ook meer dan genoeg om het op te vangen. Vind het al mega balen en zonde dat het me ruim 1000 kost wat ik anders aan iets anders had kunnen besteden maar als ik dan jouw verhaal hoor mag ik eigenlijk niet klagen.
chanicha schreef:Het is nog een pup dus nu assisteert ze je ook niet toch?
Yv_ schreef:Even een hele stomme vraag hoor, maar je hebt wel een hond. Wat als die ziek wordt?
MyWishMax schreef:Yv_ schreef:Even een hele stomme vraag hoor, maar je hebt wel een hond. Wat als die ziek wordt?
Logische vraag wel. Hier helpen mijn ouders me erbij. Ik had in betere tijden 3 honden, nu nog maar 1. Gelukkig waren mijn ouders van mening dat een dier weg doen iets is wat je probeert te voorkomen. Was niet goed voor de hond geweest maar ook niet voor mij. Hierna zal ik in deze situatie geen dieren meer nemen, want idd wat als. Naast aanschaf
Ik vond dit ook geen nare vraag? Of bedoelden jullie niet deze?
_San87_ schreef:MyWishMax schreef:
Logische vraag wel. Hier helpen mijn ouders me erbij. Ik had in betere tijden 3 honden, nu nog maar 1. Gelukkig waren mijn ouders van mening dat een dier weg doen iets is wat je probeert te voorkomen. Was niet goed voor de hond geweest maar ook niet voor mij. Hierna zal ik in deze situatie geen dieren meer nemen, want idd wat als. Naast aanschaf
Ik vond dit ook geen nare vraag? Of bedoelden jullie niet deze?
De vraag van Chanicha.
Yv_ schreef:Oh, ik schrok ook een beetje, want ik bedoelde het totaal niet verwijtend! Het was zuiver een oprechte vraag vanaf mijn kant.
Duidelijk [***]. Fijn dat je je ouders achter je hebt staan. Is het eventueel een mogelijkheid om -met hond- terug te keren naar de ouders, desnoods tijdelijk? Of wellicht voor een ander, goedkoper huis kijken (al weet ik hoe moeilijk dat in deze tijd is, dus dat is wellicht een giga nutteloze tip). Het lijkt mij echt héél zwaar om je levensgenot te moeten beperken omdat het geld er niet is. Ik vind het sowieso écht heel erg wat deze prijsstijgingen allemaal voor nare consequenties heeft, zeker voor de mensen die al niet breed zitten.
Yv_ schreef:Even een hele stomme vraag hoor, maar je hebt wel een hond. Wat als die ziek wordt?
AshleyRol schreef:Ik snap werkelijk waar niet dat je in 15 graden gaat zitten, kan ook gewoon niet gezond zijn voor je lichaam en spieren lijkt me.
Tancreda4 schreef:Yv_ schreef:Even een hele stomme vraag hoor, maar je hebt wel een hond. Wat als die ziek wordt?
Wat een stomme rot vraag zeg. Zeker in vorm van een hulphond. Alsof je in iemands situatie kan kijken. Wie weet had ze die hond gekocht in betere tijden. Jij doet je dieren direct weg als het een tijdje niet goed gaat qua financiën dus? Of direct weer je huis verkopen en terug naar je ouders als het even minder gaat? Je hebt niet alles in de hand. Of je hebt mooie berekeningen gedaan en kon 200 euro weg zetten voor je dier, maar ivm stijgende gasprijzen moet die 200 euro opeens naar je energie rekening. Dat is ook iets dat mensen kan overkomen helaas...
Gelukkig heb je je ouders als achtervang! Hopelijk geeft je dat wat meer lucht
Badeendje schreef:AshleyRol schreef:Ik snap werkelijk waar niet dat je in 15 graden gaat zitten, kan ook gewoon niet gezond zijn voor je lichaam en spieren lijkt me.
Je mag idd per 1 december weg, tenminste, dat zeiden ze bij vattenfall. Mijn nieuwe contract gaat per dan in.