Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:57

IMJ schreef:
Wat voor materiaal is het in godsnaam?

Mijn baas vanmiddag nog even gedaan. Zo schoon ook kunststof. Gelukkig!

A dirty mind is a joy forever :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:00

Schemerdier schreef:
Maar aan alle mensen die dagelijks de wc poetsen, keukenblad poetsen en stofzuifen en zo, dan werken jullie toch niet? Want als je beiden gaat werken overdag kan je huis toch helemaal niet vuil zijn? Laat staan dat je er nog tijd voor zou hebben om dit dagelijks te doen :+

De keuken en het toilet gebruik je toch sowieso iedere dag? Dat mensen niet iedere dag hun toilet doen, dat hoor ik wel vaker.
Maar je haalt toch wel iedere dag een doekje over je keukenblad als je die gebruikt hebt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:05

Hier ook iedere dag een paar keer het aanrechtblad en als we iets gekookt of gebakken hebben ook de kookplaat.
WC iedere dag een doekje, om de dag even goed met de borstel en iedere week ook goed met een schuurspons onder de rand want die wordt anders heel vies van de kalk ed.

PSvanLot

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:11

Ik lees regelmatig de tip van Dasty. Topspul, maar een tip, zorg ervoor dat je daarna el even afneemt met een natte doek. Anders krijg je op den duur vervelende vlekken op je materialen.

Waar ik ook blij van wordt:
Wonderspons, eerst hadden ze bij Action witte met een roze bovenkant. Die waren perfect, maar zijn er niet meer.
Afbeelding

Voor de wc gebruik ik een keer per weer wc-tabs.
Afbeelding

Kan iemand me nog een keer vertellen welke doeken, dan ga ik ze ook bestellen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:17

Doeken waarvoor?

Ik heb de mousse van de Lidl nu voor de wc, spuit je ook onder de rand.

Edit, de witte wondersponsjes gebruik ik voor mijn inductiekookplaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:19

Om streeploos schoon oppervlakten schoon te maken haha.

Ik gebruik de witte wondersponsjes voor mijn witte keukenkastjes. Enige manier om ze netjes te krijgen.

Ik heb een randloze wc, dus dan gaat de spray niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:20

PSvanLot schreef:
Ik lees regelmatig de tip van Dasty. Topspul, maar een tip, zorg ervoor dat je daarna el even afneemt met een natte doek. Anders krijg je op den duur vervelende vlekken op je materialen.

Waar ik ook blij van wordt:
Wonderspons, eerst hadden ze bij Action witte met een roze bovenkant. Die waren perfect, maar zijn er niet meer.
[ [url=m/NrPuzu.png]Afbeelding[/url] ]

Voor de wc gebruik ik een keer per weer wc-tabs.
[ [url=m/Bp7Yft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan iemand me nog een keer vertellen welke doeken, dan ga ik ze ook bestellen.

Deze gebruik ik ook allebei. Alleen de wc tabs kan ik al een tijd niet meer vinden in onze Kruidvat. Misschien bij de Lidl kijken ofzo.

Die doeken waren de IZI doeken. Ik vind ze top in ieder geval.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:23

Ik heb ze inderdaad van Lidl.

Vandaag heb ik de gehele benedenverdieping gedaan. WC echt geschrobt. Alle deuren/kozijnen. Morgen ga ik naar boven om alles te doen.

Even langs de kruidvat/action voor vloeibare groene zeep, wondersponzen, grote microvezeldoeken

Zouden de microvezel doeken van kruidvat/action net zo goed werken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:24

Haha het is niet dat het bad niet schoon wordt, maar dat ik er minimaal een half uur op aan het schrobben ben en na 1 keer douchen weer vies is.
Schuurspons ga ik niet proberen := dan zitten er straks nog krassen in ook.
Zoek alleen iets waar het makkelijker mee gaat :') zoals andere baden die ik gehad heb, gewoon naspoelen met water en 1 keer per week doek erdoorheen met schoonmaakmiddel.

Die wondersponzen met roze en wit heb ik bij de plus vandaan. Stukje duurder maar daar hebben ze die nog wel.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:26

Poeh wat maken sommige hier veel schoon, moet er niet aan denken elke dag al die dingen te moeten doen, vind de 1 a 2x in de week al genoeg _O- Maar woon dan ook alleen en ben overdag regelmatig op het werk, dat scheelt een hele boel denk ik, hier is meer namelijk ook echt niet nodig. Heb vooral een handje van de grote klussen uitstellen, maar daarvoor overweg ik incidenteel een schoonmaker in de hand te nemen .

Niet zo zeer een huishoudelijke schoonmaak vraag, maar de koplampen van mijn auto zijn best wel dof, beetje groene aanslag idee. Heeft iemand tips voor een goedkoop middeltje om dit er af te krijgen? Gewone schuurspons, water en autoreiniger werkt niet. Op internet staan allerlei dure polijstmiddeltjes, maar heb geen idee of dat werkt en vind het te duur om "even" te proberen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:27

MyWishMax schreef:
Haha het is niet dat het bad niet schoon wordt, maar dat ik er minimaal een half uur op aan het schrobben ben en na 1 keer douchen weer vies is.
Schuurspons ga ik niet proberen := dan zitten er straks nog krassen in ook.
Zoek alleen iets waar het makkelijker mee gaat :') zoals andere baden die ik gehad heb, gewoon naspoelen met water en 1 keer per week doek erdoorheen met schoonmaakmiddel.

Die wondersponzen met roze en wit heb ik bij de plus vandaan. Stukje duurder maar daar hebben ze die nog wel.

wat enorm balen van je bad! Dat is echt geen doen.

Ik heb even op de site gekeken, maar dat zijn inderdaad de sponjes! Die hadden ze voorheen bij Action ook. Helaas geen Plus in het dorp, maar als ik er ben neem ik ze eens mee. Kwaliteit is veel beter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:30

Ja, ik haalde ze ook bij de action. Zijn echt fijne dingen, ja!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:11

Wat doen jullie met die wondersponzen? Ik ben echt een schoonmaakdummy :o

En kreeg ook vanavond te horen dat mijn poetsvrouw gaat stoppen :(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:42

Gladde oppervlakten schoonmaken. Heb witte keukenkastjes en een glad wit laag dressoir. Daar krijg je de vette vingers heel goed mee eraf.

Heeft ze geen alternatief voor je?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:47

Faelynn schreef:
Poeh wat maken sommige hier veel schoon, moet er niet aan denken elke dag al die dingen te moeten doen, vind de 1 a 2x in de week al genoeg _O- Maar woon dan ook alleen en ben overdag regelmatig op het werk, dat scheelt een hele boel denk ik, hier is meer namelijk ook echt niet nodig. Heb vooral een handje van de grote klussen uitstellen, maar daarvoor overweg ik incidenteel een schoonmaker in de hand te nemen .

Niet zo zeer een huishoudelijke schoonmaak vraag, maar de koplampen van mijn auto zijn best wel dof, beetje groene aanslag idee. Heeft iemand tips voor een goedkoop middeltje om dit er af te krijgen? Gewone schuurspons, water en autoreiniger werkt niet. Op internet staan allerlei dure polijstmiddeltjes, maar heb geen idee of dat werkt en vind het te duur om "even" te proberen.

Koplampen kan je weer minder dof krijgen met tandpasta, de goedkoopste die je kan krijgen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:44

Ik ga eens naar de Action om mijn poetsspullen aan te vullen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:49

Ik krijg op social media nu ineens allemaal reclame over doekjes.

Nu van Cabado. De reviews zijn lovend..
Heb een Izi doek besteld, als het was is dan bestel ik een setje van 4. Maar die waren nu niet voorradig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:25

Ik heb bij de action een glas en ruiten doek meegenomenen… €0,59…

Za vast niet het resultaat geven van de dure doeken haha

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:52

PSvanLot schreef:
Ik heb bij de action een glas en ruiten doek meegenomenen… €0,59…

Za vast niet het resultaat geven van de dure doeken haha

Daar kan je je nog wel eens heel erg over verbazen! :o Het ligt ook aan de ramen die je hebt. Wij hebben zo’n stalen deur met glas erin, daar werken die doeken echt niet op. Terwijl het keukenraam dan weer als een speer gaat. Ik heb van Optidee doeken en van de Action en we ervaren geen verschil eigenlijk…

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:11

PSvanLot schreef:
Ik krijg op social media nu ineens allemaal reclame over doekjes.

Nu van Cabado. De reviews zijn lovend..
Heb een Izi doek besteld, als het was is dan bestel ik een setje van 4. Maar die waren nu niet voorradig.

Niet meer voorradig naar aanleiding van dit topic denk ik hahaha. Ik had ze dus ook besteld.

Wij hebben een badkamerspiegel die ik met geen enkel middel schoon kreeg. Zat aan de bovenkant een heel stuk dat eruit zag als de ramen van een familie die elke dag met de ramen dicht zit te roken als schoorstenen. Zo’n vieze waas en niet weg te krijgen. Nu met de Izi doek wel. Echt bizar.

Met mijn vieze vette autoruitje leverde het doekje dan weer niet zo’n mooi resultaat op helaas. Daar moet ik iets anders op verzinnen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:20

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:54

Ik heb boven spiegels gedaan, aantal tv’s en aantal ruiten ban binnen en buiten welke niet door de glazenwasser gedaan wordt omdat er nu horren voor zitten. (Vergeet ze er steeds voor weg te halen als ze komen haha)

Ik ben zeer verbaasd, maar de Action doek van €0,59 poetst vlek en streeploos schoon…

Morgen komt de Izi probeer doek binnen, maar ik denk niet dat die het kan overtreffen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:54

In de auto is wel een goede tip! Eens doen deze week!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:56

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:15

Pfff ik ben de bovenverdieping aan het doen. Alle kamers uitgebreid incl kleding uitzoeken.
Voor de kinderen komt er vandaag een groot pakket binnen, vrijdagmorgen alles in de kast passen en in de recycle bak wat niet meer past.

Kunnen we maandag fris het nieuwe schooljaar in.