Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:25

Roosje01 schreef:
Ff vraagje gezien hier veel kenners zitten ik heb een 2e hands opzet bad op het oog maar daar zitten 4 gaatjes in. Is dit goed te plakken en zo ja wat gebruik ik daar het beste voor?

Ligt ook een beetje aan het type zwembad en de prijs. Als ons eigen zwembad een lek heeft, gaat die ook niet weg en plak je die. Met dat speciale spul schijnt dat wel goed te gaan.

capopjekop schreef:
Ik zou voor nieuw gaan. Onze ervaring is dat plakken een lapmiddel is en dat het uiteindelijk toch weer gaat lekken. Wij zijn al bij liner nr 4 of 5 (wel over een tijdsbestek van een jaar of 20.

Superpony: dat je dan niet voor een jaccuzi gaat. Kleiner oppervlak om schoon te houden en je kunt er vaker in. Een zwembad is gewoon veel werk

We zouden ene vast zwembad nemen en daarnaast een jacuzzi en of hot tub. Waren we nog niet uit. Zouden vorig jaar een hot tub kopen, maar tuin moest geheel open voor afvoer. Nu is die half dicht en plek voor zwembad en zitten gemaakt.

Ik vind het werk niet erg, maar moet er wel plezier van hebben daarvoor. Het blijft nu gewoon echt koud. We zijn er 4x in geweest, waarvan het maar 1x echt lekker was.
We kunen verwarmen, maar dat duurt ook even bij een groter bad.

Een jacuzzi heeft ook werk en onderhoud. Dan ga je ook niet in vies water zitten. En de stroom rekening is echt belachelijk hoog. We zouden wachten tot we zonnepanelen kregen, maar door corona zijn leveringen ook wat achter gaan lopen en hebben we die dus ook nog niet. Alles moet op volgorde en aansluiten.

Maar als we nu het zwembad opgeven, komt er wel meteen een jacuzzi, omdat je de warmte kan instellen.

Ik zou alleen echt het zwemmen wel missen. Vaste zwembad zou zelfs groter worden........

Renske_W

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:56

Maar het is nu dit jaar tot nu gewoon nog een ruk jaar geweest qua echt zomer weer. Het is pas een paar dagen echt lekker warm geweest.

Ik had ook liever al veel meer in het zwembad gelegen. Ik hoop dat het echte zwemweer nog komt. :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:08

Heb er toch vanaf gezien dan nog maar jaartje ons opblaas bad van 2.65 x 1.75 kunne we ook net languit in drijven. Is dan wel niet zo diep maar beter dan niks :+

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 03:03

Renske_W schreef:
Maar het is nu dit jaar tot nu gewoon nog een ruk jaar geweest qua echt zomer weer. Het is pas een paar dagen echt lekker warm geweest.

Ik had ook liever al veel meer in het zwembad gelegen. Ik hoop dat het echte zwemweer nog komt. :D

Mee eens, is het water net opgewarmd... wordt het weer 16 graden buiten. Schiet lekker op. Met die hittegolven van afgelopen jaren had het misschien wel lekker geweest.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:23

Pikeur schreef:
Renske_W schreef:

Mee eens, is het water net opgewarmd... wordt het weer 16 graden buiten. Schiet lekker op. Met die hittegolven van afgelopen jaren had het misschien wel lekker geweest.

Precies dat, en heb ook al 2 dagen gehad dat het water heerlijk aanvoelde, maar het buiten zo benauwd was, dat je toch liever binnen ging zitten. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:21

De temperatuur overdag is soms best lekker, dus hoopte ook dat het water ook de omgevings temperatuur wat meer overneemt.
Als ik een lekker flesje koud water neerzet is het zo vies warm, hahaha

Maar vd week hadden ze het over het weer op tv, dus we wachten nog maar even af of die zomers echt steeds warmer gaan worden. Ik denk eerder dat het iets verschuift. De winter begint steeds later voor mijn gevoel.

Heb in Sept nog wel gezwommen vorig jaar. Maar goed.........Dan is het nog steeds alleen jul, aug en sept. Mei en Juni mogen er echt wel bij.

Het blijft 7000L in ons geval en dan gaat het me niet om de rekening, maar wel de verspilling als ik daar niks ana heb.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:42

Ik baal als een stekker. Gister het hele zwembad schoon gemaakt. Kijk ik net weer, zit er alweer allemaal groene aanslag op de bodem :roll: Hoe dan??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:51

Pally schreef:
Ik baal als een stekker. Gister het hele zwembad schoon gemaakt. Kijk ik net weer, zit er alweer allemaal groene aanslag op de bodem :roll: Hoe dan??

Dan heb je echt te weinig actieve chloor..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:44

Mariska_28 schreef:
Pally schreef:

Dan heb je echt te weinig actieve chloor..

Ik heb getest met die strips en die geven goed aan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:02

En je PH?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:07

Maartje1990 schreef:
En je PH?

Volgens de strips is alles goed

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:06

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:55

Dus toch te weinig chloor? Ik heb ook nog een andere meter waar tabletjes in moeten, die zal ik vanmiddag eens gebruiken. Kijken wat die aangeeft.
En dan? Hoe krijg ik de alg weg? Eerst meer chloor erin? Of anti alg?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:32

Pally schreef:
Dus toch te weinig chloor? Ik heb ook nog een andere meter waar tabletjes in moeten, die zal ik vanmiddag eens gebruiken. Kijken wat die aangeeft.
En dan? Hoe krijg ik de alg weg? Eerst meer chloor erin? Of anti alg?

Wij doen Anti alg en later vlokmiddel, zakt alles mooi naar de bodem en zuig ik het op

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:31

Wij hebben ons zwembad op 2 plekken geplakt. Een plek van tevoren en die lekt nu niet meer. En één plek toen het bad al gevuld was. Nat geplakt dus en dat houdt redelijk. Als straks het zwembad weer opgeruimd wordt, maken we die plek goed droog en plakken 'm eventueel overnieuw.

Wat die algengroei betreft, heb je er een zeil overheen? Zo ja, dan is het probleem waarschijnlijk dat je zwembad niet goed genoeg kan 'ademen'. Wij hebben er geen zeil meer overheen. Elke dag even een borstel over de bodem heen, alle vliegjes uit het zwembad vissen en de pomp aan en ons water is echt heel helder. Handeling 1 en 2 kosten ongeveer 5 minuten in totaal. Oh ja, en een chloortablet in het water natuurlijk. Wij hebben nu die langdurende chloortabletten en die zijn echt superfijn. Eens in de week bijvullen en klaar :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:38

Ik heb zaterdag ons opblaasbad leeg laten lopen, het water was super koud en gezien we geen pomp er in hebben, is het schoonmaken en bijhouden geen doen als je er toch niet in zit.
We vullen grotendeels met grondwater, dus qua waterverspilling is dat niet zo heftig, daarbij is het maar een klein badje.

Nu heb ik roze/rode aanslag op de bodem, gaat er met een spons niet af, wat zou dat kunnen zijn?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:19

Kan dat niet het ijzer van het grondwater zijn?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:31

Zou dat roze/rood geven?

Normaal geeft dat bruinrood, maar wij zitten op de perfecte grondwaterwinplek, ijzer is hier bijna niet te vinden. Ons water uit de bron is bijna nog mooier dan het kraanwater. Voordeel van het direct aan de 'berg' wonen. 1 groot filter.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:35

Geen idee, maar dat kwam bij mij op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:13

Waardeer je input hoor, was meer een ? voor mezelf. Ik heb ook werkelijk geen idee.
Dacht misschien herkent iemand dit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:19

Je hebt ook een roze schimmel (die iegenlijk een bacterie is). Serratia marcescens.. Google eens, mogelijk vindt jhe wat?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:10

Ons grondwater is helaas echt vies. Nieuw laten slaan, lang door laten lopen, alles oke, maar het stinkt enorm en is altijd wat geel. Zit op de max 10m dat we mochten.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:11

Goed, ik heb er anti-alg ingegooid.
Na bijna een uur 2 verschillende tests gedaan met dit als resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:16

Ik heb t idee dat de tabletten nauwkeuriger meten maar dat is mijn idee.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:18

cinniz123 schreef:
Ik heb t idee dat de tabletten nauwkeuriger meten maar dat is mijn idee.

Maar daar vind ik het lastiger om de ph af te lezen, omdat hij naar mijn idee qua kleur nergens mee overeen komt. En dan zit er teveel chloor in?