Roosje01 schreef:Ff vraagje gezien hier veel kenners zitten ik heb een 2e hands opzet bad op het oog maar daar zitten 4 gaatjes in. Is dit goed te plakken en zo ja wat gebruik ik daar het beste voor?
Ligt ook een beetje aan het type zwembad en de prijs. Als ons eigen zwembad een lek heeft, gaat die ook niet weg en plak je die. Met dat speciale spul schijnt dat wel goed te gaan.
capopjekop schreef:Ik zou voor nieuw gaan. Onze ervaring is dat plakken een lapmiddel is en dat het uiteindelijk toch weer gaat lekken. Wij zijn al bij liner nr 4 of 5 (wel over een tijdsbestek van een jaar of 20.
Superpony: dat je dan niet voor een jaccuzi gaat. Kleiner oppervlak om schoon te houden en je kunt er vaker in. Een zwembad is gewoon veel werk
We zouden ene vast zwembad nemen en daarnaast een jacuzzi en of hot tub. Waren we nog niet uit. Zouden vorig jaar een hot tub kopen, maar tuin moest geheel open voor afvoer. Nu is die half dicht en plek voor zwembad en zitten gemaakt.
Ik vind het werk niet erg, maar moet er wel plezier van hebben daarvoor. Het blijft nu gewoon echt koud. We zijn er 4x in geweest, waarvan het maar 1x echt lekker was.
We kunen verwarmen, maar dat duurt ook even bij een groter bad.
Een jacuzzi heeft ook werk en onderhoud. Dan ga je ook niet in vies water zitten. En de stroom rekening is echt belachelijk hoog. We zouden wachten tot we zonnepanelen kregen, maar door corona zijn leveringen ook wat achter gaan lopen en hebben we die dus ook nog niet. Alles moet op volgorde en aansluiten.
Maar als we nu het zwembad opgeven, komt er wel meteen een jacuzzi, omdat je de warmte kan instellen.
Ik zou alleen echt het zwemmen wel missen. Vaste zwembad zou zelfs groter worden........