Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:57

Mooie maten om iets mee te doen :)

Ik zou nooit mijn bed voor het raam zetten, want slapen doe je in het donker en maar een klein deel van de dag. Beter je bank aan de voorkant.
Kleine opzet

Afbeelding
uploader by

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:04

Ik heb ook 8 jaar in een studio gewoond en had mijn bed bij het raam staan.
De eerste jaren had ik het bed naast de keuken staan, maar uiteindelijk vond ik bij het raam wel echt fijner.

In het begin probeerde ik alles te scheiden, maar uiteindelijk heb ik alles juist open gegooid, omdat dat veel ruimtelijker over kwam.
Een gordijn is wel een mooie oplossing om het te scheiden, want dat schuif je gewoon weg en alles is open.

Ook heb ik gekozen voor veel wit, wat het geheel lichter maakte en alle meubels waren functioneel, kwa opbergruimte.
Bed met lades, 1 grote kledingkast, tv meubel was een dubbele kast met allemaal lades.
Ook nog een kleine eettafel waar je met 2 personen aan kon zitten.

Tussen de keuken en woonkamer had ik dan nog een dressoir staan voor extra opbergruimte, maar jouw indeling is net wat anders.

Totaal niet de keuzes die ik gemaakt zou hebben voor een grotere woning maar in een studio vond ik het ideaal.

Afbeelding
Afbeelding

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:09

Maaikevdk schreef:
@Topsylover Dit geeft een goed beeld, dankjewel! Ik heb al meerdere keren in Floorplanner indelingen gemaakt, maar om zo foto's te zien geeft toch een beter idee van hoe het uiteindelijk staat in de ruimte. Een gordijn als roomdivider vind ik ook een erg goed idee, zo heb je toch het idee van aparte ruimtes zonder dat je veel licht verliest. Hoe heb je dat gordijn opgehangen? Heb je geboord in de muren of een andere methode gebruikt?

@DubbelFun De ruimte is 3.40m breed.

De vorige huurster had dit al opgehangen, ik denk met deze:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/dignitet-s ... -60075295/

Zij heeft het niet helemaal aan het plafond gehangen, maar ong. 30 cm naar beneden en dat vind ik toch wel jammer want daardoor is het toch niet helemaal afgescheiden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:18

Maar dat toont wel ruimtelijker en je kunt hem altijd hoger hangen toch ??

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:07

DubbelFun schreef:
Maar dat toont wel ruimtelijker en je kunt hem altijd hoger hangen toch ??

Ik ben niet zo'n held met boren en hij hangt nu enorm strak en netjes, dus ik laat het maar zo. :=
Ik zou er nog wel een nieuw gordijn op kunnen doen die in ieder geval tot aan de grond reikt, maar die dingen zijn toch klereduur als ze niet een standaardmaat zijn :oo

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:20

Misschien hangt hij juist lager om er zo een standaard maat gordijn aan te kunnen hangen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:24

En 'standaard' gordijnen heb je in veel maten, dus gewoon even zoeken. Overigens kun je er ook altijd een stukje afknippen en de zoom met plakzoom er in stroken óf je laat ze lang en hangen dan op de grond, schijnt ook modern te zijn :D
https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/165 ... jpg?w=1024

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:26

Ik heb ook 1,5 jaar in een studio gewoond en had mijn bed ook bij het raam! Ik vond het geen prettig idee om naast de keuken te slapen. Mijn keuken zat dan tegen de rechtermuur, bij de badkamer zeg maar. Ook is wakker worden met een zonnetje best prima hoor! Mijn studio was wel 12m lang, wel maar 3,5 m breed.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:59

DubbelFun schreef:
En 'standaard' gordijnen heb je in veel maten, dus gewoon even zoeken. Overigens kun je er ook altijd een stukje afknippen en de zoom met plakzoom er in stroken óf je laat ze lang en hangen dan op de grond, schijnt ook modern te zijn :D
https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/165 ... jpg?w=1024

Ik moet 1 stuk van 160 breed hebben en 1 stuk van 120 breed, probeer dat maar eens goedkoop te vinden := Alle standaardmaten zijn 140 of 280.

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:22

Ik heb eigenlijk geen idee of het te groot is maar dit is de floorplanner van mijn nieuwe kamer.

Afbeelding

De twee uitsteeksels aan de buitenkant zijn de ramen ongeveer en het ding bij de deur is de schuifdeur. Mijn vraag is of ik het zo zal laten of dat het zo niet handig is ingedeeld.. Ik ben het zelf eigenlijk een beetje kwijt wat ik er mee moet :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:30

Ik zou wel proberen op schaal in te tekenen. Want ik denk niet dat je bed maar 1.50 lang is bv.
Dus je houdt iii minder over aan het voeteneinde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:59

Op schaal is idd wel belangrijk. De ruimte valt toch altijd al kleiner uit als de meubels er echt in staan.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:51

sniesie schreef:
Lizz schreef:
Je vraagt om ervaring met keralit, wij hebben daar ook naar gekeken maar toch voor wat anders gekozen.
Wij hebben gekozen voor eternit.
Hebben we op onze vorige huis aangebracht en na 15 jaar zag je nog geen verschil, leek gloed nieuw en zat op het zuiden.
Nu ander huis en wederom gekozen voor eternit aangezien we 60m2 nodig hadden en qua kosten was dit aantrekkelijker. Daarnaast hadden we er al ervaring mee om mee te werken en onze klushulp bouwt al jaren met eternit in de nieuwbouw.

Daar heb ik ook naar gekeken maar dat is veel zwaarder dan Keralit en dat gewicht kan onze opbouw niet aan. Maar het is zeker een mooi materiaal!

Ja dat klopt! Dat zei mijn man ook, eternit is een stuk zwaarder.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:13

Maaikevdk schreef:
Ik lees al een tijdje stil mee om inspiratie op te doen, maar ben nu ook benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen. Over een paar weken ga ik verhuizen naar een studio en ik twijfel over de indeling. Mijn voorkeur gaat naar een redelijk afgesloten slaapgedeelte en een eet- en zithoek. Ik heb hier al wat ideeën over, maar ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.

Linksonder op de plattegrond zit het keukenblok en rechtsonder de badkamer. Bovenaan zit een groot raam dat doorloopt tot aan de vloer. Ik heb een bed van 200x140cm en verder nog geen grote meubels, dus bij de aanschaf van een bank en eettafel kan ik rekening houden met bepaalde afmetingen.

[ [url=m/R8NZa7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk even een paar pagina’s terug. Daar had iemand een verhoging gemaakt. Op de verhoging stond een bank en tafeltje. Eronder een uitschuifbed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:20

Nadeel daarvan vind ik wel dat je altijd die ruimte vrij moet houden of snel vrij kunnen maken.

Het is jammer dat die kant-en-klare opklapbedden waar ook een bank onder staat zó duur zijn. Voor veel kleinbehuisden zou dat dé oplossing zijn.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:08

DubbelFun schreef:
Mooie maten om iets mee te doen :)

Ik zou nooit mijn bed voor het raam zetten, want slapen doe je in het donker en maar een klein deel van de dag. Beter je bank aan de voorkant.
Kleine opzet

[ Afbeelding ]
uploader by

Je zou in plaats van een tweepersoonsbed hier zo’n Hemnes bedbank kunnen zetten waarvan een tweepersoons kan maken.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:34

DubbelFun schreef:
Nadeel daarvan vind ik wel dat je altijd die ruimte vrij moet houden of snel vrij kunnen maken.

Het is jammer dat die kant-en-klare opklapbedden waar ook een bank onder staat zó duur zijn. Voor veel kleinbehuisden zou dat dé oplossing zijn.

Bij die opklapbedden heb je hetzelfde 'probleem', daar moet je elke keer de bank onder vandaan schuiven. Vond dat zelf een groter gedoe dan een oppervlak van 140 x 200 vrij te houden. Nu is mijn studio nog kleiner dan die van jou, maar ik vind het eigenlijk heel fijn daar die ruimte 'sowieso' vrij te hebben. Zet er overdag nog eens mijn wasrekje neer en gebruik het stuk nu om te sporten, maar ook als er mensen over de vloer komen kan ik wel gewoon die ruimte gebruiken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:46

@DewiRox: de hele bank hoeft er niet onderuit. Soms moet je alleen de rugkussens verwijderen en dan klapt het bed er overheen.
Overigens heb je ze ook waar een buroplank aan vast zit waar alles gewoon op kan blijven staan als je het bed laat zakken.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:59

Ik zit met een probleempje en twijfel heel erg pff.. |o Zijn er mensen die ik even een pb mag sturen met een vraag en die het willen beoordelen? Ik zal hier binnenkort trouwens ook even voor en na foto's van mijn appartementje zetten. :o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:07

Wat is het probleem?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:40

Ik denk graag mee!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:47

xPareltje schreef:
Ik zit met een probleempje en twijfel heel erg pff.. |o Zijn er mensen die ik even een pb mag sturen met een vraag en die het willen beoordelen? Ik zal hier binnenkort trouwens ook even voor en na foto's van mijn appartementje zetten. :o

Ik ben ook wel nieuwsgierig :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:54

Pareltje, stuur maar een pb hoor.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:55

Ook mij mag je een pb sturen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:01

Dit soort berichten zouden verboden moeten worden.
Iedereen in onwetendheid laten :') _O-