Ik zou nooit mijn bed voor het raam zetten, want slapen doe je in het donker en maar een klein deel van de dag. Beter je bank aan de voorkant.
Kleine opzet

uploader by
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaikevdk schreef:@Topsylover Dit geeft een goed beeld, dankjewel! Ik heb al meerdere keren in Floorplanner indelingen gemaakt, maar om zo foto's te zien geeft toch een beter idee van hoe het uiteindelijk staat in de ruimte. Een gordijn als roomdivider vind ik ook een erg goed idee, zo heb je toch het idee van aparte ruimtes zonder dat je veel licht verliest. Hoe heb je dat gordijn opgehangen? Heb je geboord in de muren of een andere methode gebruikt?
@DubbelFun De ruimte is 3.40m breed.
DubbelFun schreef:Maar dat toont wel ruimtelijker en je kunt hem altijd hoger hangen toch ??
DubbelFun schreef:En 'standaard' gordijnen heb je in veel maten, dus gewoon even zoeken. Overigens kun je er ook altijd een stukje afknippen en de zoom met plakzoom er in stroken óf je laat ze lang en hangen dan op de grond, schijnt ook modern te zijn
https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/165 ... jpg?w=1024
sniesie schreef:Lizz schreef:Je vraagt om ervaring met keralit, wij hebben daar ook naar gekeken maar toch voor wat anders gekozen.
Wij hebben gekozen voor eternit.
Hebben we op onze vorige huis aangebracht en na 15 jaar zag je nog geen verschil, leek gloed nieuw en zat op het zuiden.
Nu ander huis en wederom gekozen voor eternit aangezien we 60m2 nodig hadden en qua kosten was dit aantrekkelijker. Daarnaast hadden we er al ervaring mee om mee te werken en onze klushulp bouwt al jaren met eternit in de nieuwbouw.
Daar heb ik ook naar gekeken maar dat is veel zwaarder dan Keralit en dat gewicht kan onze opbouw niet aan. Maar het is zeker een mooi materiaal!
Maaikevdk schreef:Ik lees al een tijdje stil mee om inspiratie op te doen, maar ben nu ook benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen. Over een paar weken ga ik verhuizen naar een studio en ik twijfel over de indeling. Mijn voorkeur gaat naar een redelijk afgesloten slaapgedeelte en een eet- en zithoek. Ik heb hier al wat ideeën over, maar ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.
Linksonder op de plattegrond zit het keukenblok en rechtsonder de badkamer. Bovenaan zit een groot raam dat doorloopt tot aan de vloer. Ik heb een bed van 200x140cm en verder nog geen grote meubels, dus bij de aanschaf van een bank en eettafel kan ik rekening houden met bepaalde afmetingen.
[ [url=m/R8NZa7.jpg]Afbeelding[/url] ]
DubbelFun schreef:Mooie maten om iets mee te doen
Ik zou nooit mijn bed voor het raam zetten, want slapen doe je in het donker en maar een klein deel van de dag. Beter je bank aan de voorkant.
Kleine opzet
[ Afbeelding ]
uploader by
DubbelFun schreef:Nadeel daarvan vind ik wel dat je altijd die ruimte vrij moet houden of snel vrij kunnen maken.
Het is jammer dat die kant-en-klare opklapbedden waar ook een bank onder staat zó duur zijn. Voor veel kleinbehuisden zou dat dé oplossing zijn.