TheaD schreef:victory-boy: hoi Sanne, wat leuk dat je ons topic gevonden hebt! Ik hoop dat bij jou/jullie alles goed gaat. Sander werkt nog steeds als bekapper en bedankt voor het compliment:)
Ik vind je topic heel leuk om te lezen! Leuk om te horen dat Sander nog steeds als bekapper werkt.
Wij hebben geen pony's meer, nog maar 1 hond (bijna 15 en als hij er niet meer is komt er waarschijnlijk geen meer) en ik ben volledig arbeidsongeschikt geworden. We wonen nog steeds in ons kleine huisje en proberen zoveel mogelijk te genieten van wat het leven ons ook mag geven. En daar hoort het lezen (en een beetje meebeleven) van dit topic en jullie leven zeker ook bij!

TheaD schreef:Onafhankelijkheid is een van onze kernwoorden. Met andere woorden, alles zelf in de hand hebben.
Waarom hebben wij geen stromend water, wasmachine, vaatwasser, motorzaag enz. enz.? Natuurlijk is het prachtig dat deze tijdsbespaarde dingen zijn uitgevonden. Maar alles komt tegen een bepaalde prijs. Met de komst van elektriciteit en voorzieningen komen ook de rekeningen. Het is een vicieuze cirkel. Om de rekeningen te kunnen betalen, heb je meer geld nodig, meer geld betekend meer werken, meer werken houd in minder tijd om iets zelf te doen, minder tijd om het zelf te doen, is meer kopen, meer kopen is meer geld. Je komt er niet uit. Wij draaien het om. Met minder rekeningen, hebben we lagere kosten, hebben we minder geld nodig en hebben we meer tijd om het zelf te doen. Waar anderen hun gevoel van zekerheid uit een vast contract en loon halen, halen wij dat uit zelf maken en lage kosten.
Heel mooi geschreven.

"Nuchter bekeken zouden we nu, als al die tijdsbesparende uitvindingen werkelijk tijd spaarden, meer tijd ter beschikking hebben dan ooit te voren in de geschiedenis. Maar vreemd genoeg schijnen we zelfs minder tijd te hebben dan een paar jaar geleden. Het is ontzettend leuk om ergens heen te gaan waar geen tijdsbesparende apparaten bestaan, want dan kom je erachter dat je een heleboel tijd hebt. Want normaliter heb je het veel te druk met werken om de apparaten te betalen die je tijd besparen zodat je niet zo hard hoeft te werken. Het voornaamste probleem met die Tijdsbesparingsobsessie ligt heel eenvoudig: tijd kun je niet besparen. Je kunt hem alleen besteden. Maar je kunt hem wel wijs of dwaas besteden."
Hoe jullie leven kan ik sowieso lichamelijk niet meer aan, helaas. Ik heb echt respect hoe jullie leven. Aan de ene kant zou ik best ook zo willen leven, maar dan toch iets meer luxe (zoals een echte badkamer en een moderner keuken), aan de andere kant wil ik mijn internet, auto, televisie en zoveel meer (onzinnige) dingen eigenlijk toch ook niet missen.