[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 13:07

k_m schreef:
Ik was vandaag in een huis, en die hadden het half geschilderd! Dat zag er echt leuk uit en breekt ook heel erg. Ga even zoeken op pintrest wat ik bedoel!

Edit: zo iets! Van die hang plantjes zijn ook nog wel tof denk ik!

[ [url=m/TUx217.png]Afbeelding[/url] ]

Oh dat geschilderde ziet er ook echt leuk uit!!
En toevallig; die hangplantjes hebben mijn gedachten ook al gepasseerd haha <3 Zo leuk!! Wil ze ook voor het raam hebben, hangt er nu 1 :P Maar wil ik graag verder uitbreiden :D

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:57

Ik heb hangplantjes in de 2e badkamer hangen :D Hier heb ik de wanden donkergroen geschilderd en daar steekt dat lichte groen leuk op af. Ik heb ze aan balken hangen (daarmee creeer je diepte), en daarnaast nog kleine plantjes in houten ombouw bakken van een 30cm bij de diepte van goedkope ikea keukenbakjes (0,50 p.s., zijn wit). De hangkorfjes ook bij Ikea, die waren ik geloof iets van 5-7 euro.

Graslelie gaat leuk overhangen, net als klimop. Aloe Vera zou ook goed kunnen, net als sanseveria (klein), die hoeven niet veel water te hebben. Je zou ze ook aan een klein katrolletje kunnen hangen, dan kun je er iets makkelijker bij met water geven.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/sunnersta- ... -50303735/

https://www.ikea.com/nl/nl/p/druvflader ... -00241815/

Afbeelding

Xanthippe

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:37

Wat een droombadkamer, Prairy <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 15:42

Jaaa leuk!! Ben benieuwd naar jouw badkamer.. zou je daar een foto van willen maken?! Klinkt echt supermooi <3
En dat met die katrollen is echt een goed idee! :D Ziet er nog eens leuk uit ook =:)

Edit: was te langzaam met m'n reactie haha.. wat een supergave badkamer! <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:43

Xanthippe schreef:
Wat een droombadkamer, Prairy <3

Tnx :D We zijn er ook heel blij mee. Ook met de andere badkamer trouwens, daar hebben we een douche met 2 douchekoppen. Wij zijn graag bij elkaar maar hebben wel ook liefst wat ruimte. Daarom ook een bed van 180x210 (waarbij ik overigens meestal op 3/4 lig en mijn man op 1/4e, dus met die 90 zou het misschien ook moeten lukken haha)

Ik kan helaas geen foto meer vinden, maar toen we in de loft in Eindhoven woonden (5m hoog plafond) had ik een lange ladder schuin aan de muur hangen (bovenaan hing de kamer in zeg maar) ook met plantjes eraan. dat gaf ook een leuk effect.

Dit is de andere badkamer (met het door mij gestucte plafond, waarna ik besloten heb dat ik dat dus nooit meer zelf doe :+ ) :

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:19

Wow Prairy gaaf. Wat ligt er nu op de vloer? Is dat laminaat of PVC?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:28

Langwerpig zijn keramische tegels met hout look. In de douche liggen pebbles die ik grotendeels mee gesleurd heb uit Portugal.

Ik raad trouwens aan dat als je ook pebbles wil, dat je die gewoon op matjes koopt, en ze niet in de natte cel legt :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 17:05

Prairy schreef:
[ [url=m/hK6id0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat zijn die glittertjes?! Zijn dat lampjes of zijn het echt glitters in het plafond/de muur?
Dat keramisch parket is ook zó gaaf! Als wij de badkamer ooit gaan verbouwen, wilde ik dat ook op de vloer <3 En misschien ook wel in de (bij)keuken.. :+: Haha en ik wilde ook pebbles in de doucheruimte _O- Zo leuk <3 Dat hout ook :+:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:12

Mooi Prairy. Die groene badkamer zie ik de details niet zo goed, maar zo met dat bad heel sfeervol.

Wij hebben ook tegels met hout look in de badkamer en wc. Ik vind het nog steeds mooi, maar ze waren wel kei en keihard. Hebben met veel water en speciale boortjes wc gaten erin moeten maken. Die staat er bij ons op.

Over een douche twijfel ik ook nog. Ik haat een klein hokje, maar ja......wat is de limiet he?! Zat eerst naar zo een ding te kijken met allerlei standen, maar vind zo een wit hok niet mooi. En hoe vaak gebruik je dat werkelijk ?

Je komt gewoon teveel ideeën tegen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 17:14

superpony schreef:
Je komt gewoon teveel ideeën tegen.

Dit heb ik sowieso met alles :P Wij gingen laatst 'even' een douchekop kopen.. gewoon een simpele om aan te sluiten op de slang die we al wel hadden hangen.... tja, en dan sta je daar, voor dat schap :') TEVEEL keus haha :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:17

xXutopiaXx schreef:
Prairy schreef:
[ [url=m/hK6id0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat zijn die glittertjes?! Zijn dat lampjes of zijn het echt glitters in het plafond/de muur?
Dat keramisch parket is ook zó gaaf! Als wij de badkamer ooit gaan verbouwen, wilde ik dat ook op de vloer <3 En misschien ook wel in de (bij)keuken.. :+: Haha en ik wilde ook pebbles in de doucheruimte _O- Zo leuk <3 Dat hout ook :+:

Dat is een houten plaat met een paar honderd gaatjes, zelfde kleur geschilderd als de wanden (of een tint donkerder, dat kan ook, had verf te kort en het mengsel had geen nummer) en dan een paar strengen led lampjes van Ali. Ze gaan op afstand bediening (het stopcontact wat achter de plaat zit eigenlijk, waar de stekkers in zitten).

Ik wil in een nieuwe badkamer of toilet ook echt wel weer pebbles, maar dan wel vlak. Dit is niet schoon te houden... En ook niet echt droog te krijgen => schimmel.

Ik raad je wel vloerverwarming aan, wij hebben elektrisch,in beide badkamers. De rest van het huis gewoon met radiatoren.

Onze douche cabine is 1m breed bij ik denk 170,dat was gewoon de maat van de badkamer. Wij houden erg van samen douchen en doen dat ook regelmatig. Zo hebben we allebei onze eigen douche en ruimte, maar wel de gezelligheid.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 26-08-19 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:17

Mooie fotos allemaal. heerlijk he om de paarden aan huis te hebben. Ik kon het ook eerst maar niet geloven dat als ik naar buiten keek, daar de paarden zag :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:21

Toen we ons huidige huis gingen verbouwen, hebben we echt veel teveel tijd verspild aan rond kijken en twijfelen. We zijn allebei niet heel moeilijk en veeleisend, maar wel eigen smaak.

Het lastige is dat je wordt doodgegooid met wat in de mode is op dat moment en ons dat vaak niet past.

Wij hebben nu luchtverwarming en er ook niet bij stil gestaan, maar willen zeker weer vloerverwarming in huis straks. Zeker in de badkamer.
Hoewel ik een handdoek radiator ding ook fijn vind.

Leuk gedaan prairy. Zoiets een keer voorbij zien komen met een tv programma.

Pfff, mis zelf echt zoveel fantasie.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:38

Wat een handige "standaardjes" voor je dazenemmers.
Waar koop je dat?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 12:58

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 11:46

Oké.. gistermiddag hadden we echt iets heel grappigs :') Wij komen terug van werk, en heb me inmiddels aangeleerd dat als ik aan kom rijden ik even alle paarden tel :') Is nu een dwangmatige gewoonte geworden haha.. maar, ik tellen... mis er 1.. die grote zwarte.... :oo Ik goed kijken, ja hoor.. hek open!! Tuurlijk, meneer Houdini heeft weer een uitweg gevonden :') Maar.. wel een beetje poedersuiker, want dan loopt er best een grote hengst los ergens... :7 Dus ik uit de auto gesprongen en met dat ik dat deed, zag ik al een zwarte staart ergens zwiepen, waar ik dat niet hoor te zien :') Gevonden gelukkig hahaha.. maar maakt het aantreffen niet minder grappig :') Wat een figuur is 't toch ook _O-

Brego was ook blij dat we thuis kwamen :')
Staat ie daar gewoon gistende appels te eten _O- Op z'n dooie gemakkie :')

Afbeelding

Afbeelding

Maar... hij heeft verraden dat ie een flink rondje heeft gelopen, want dit vond ik op het uiterste hoekje in de wei, waar we laatst voor de zekerheid dat gaashek hebben doorgetrokken. Godzijdank dat we dat gedaan hebben! Anders had ie vast ook even door de boomkwekerij heen gewandeld! :oo

Afbeelding

En weer achter slot en grendel :')

Afbeelding

Deze heeft ie gewoon open geschoven, logisch.. heeft ie natuurlijk zo uitgedokterd :') :)) Voortaan maar weer gewoon een extra touwtje omheen!

Afbeelding

En ik ben blij met m'n klompjes :D :+: <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:54

_O- _O- _O-

Die klompen ook echt, welkom in Brabant :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 11:57

Hahaha ja dankjewel! :D Toen we vanochtend wegreden naar werk, werden we aangesproken door een buurvrouw, dat ze van de week nog even langskomt om iets te brengen namens de buurt :D Zo lief! En ben nu wel heel nieuwsgierig natuurlijk :):)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:17

Het is iedere keer weer genieten je foto's.

En wat een heerlijk dier heb je.... :')

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:44

Ik ben een stille meelezer, maar wat een gaaf plekje hebben jullie! Ik vind opknap-huis-topics altijd zo’n voldoening geven om naar te kijken. Hoe het van oud en lelijk naar iets moois gaat haha!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:47

Volgens mij wil die zwarte het liefrste bij jullie naar binnen, samen met zijn vrienden op de bank tv kijken }> .

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:00

Die oren als ie weer achter het hek staat _O- ''Nou hoor ^) ''

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:04

Wat een gezellig, positief topic! Erg leuk om te volgen!
Slimme Tamme! -:)
Handige klompjes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 13:10

Siggislief schreef:
Het is iedere keer weer genieten je foto's.

En wat een heerlijk dier heb je.... :')

Dankjewel :D Hahaha ja hè :+: Je mag geen favoriet hebben, maar stiekem is dat Tamme <3 :P
Hij liep ook zonder twijfel achter me aan, over het gras, onder de boog door, z'n weilandje terug in :') Lekker sukkeltje is 't :+: Gevaarlijke hengst :')

Afbeelding

GigiGlitter schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar wat een gaaf plekje hebben jullie! Ik vind opknap-huis-topics altijd zo’n voldoening geven om naar te kijken. Hoe het van oud en lelijk naar iets moois gaat haha!

Thanks :D Ik vond het zelf ook altijd erg leuk om te volgen! Was dus geen moeilijke keuze of ik zelf zo'n topic aan zou maken of niet :P Vind het ook erg leuk om bij te houden :D

pien_2010 schreef:
Volgens mij wil die zwarte het liefrste bij jullie naar binnen, samen met zijn vrienden op de bank tv kijken }> .

Hahaha daar lijkt het wel op ja :') Denk dat ie zo mee naar binnen zou lopen als ik het zou proberen _O-

Divers schreef:
Die oren als ie weer achter het hek staat _O- ''Nou hoor ^) ''

:') Die kop ja hahaha _O- Flaauwww... ^)

SensaHorses schreef:
Wat een gezellig, positief topic! Erg leuk om te volgen!
Slimme Tamme! -:)
Handige klompjes.

Dankjewel! :D :):) Leuk om te horen :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:11

Nou zeg..........Dat is het idee van paarden aan huis. Je gaat met ze samenwonen. Ik snap hem hoor.

Mijn man heeft en vaag vermoeden of zeg maar grote angst dat ik dat ga toelaten, hahahaha Ik heb gezegd dat de bank en tv in stal moeten :)

Heerlijk paard heb je. Hij vindt het helemaal leuk zo samenwonen.