DanielleB schreef:In welke regio gaan jullie straks zoeken? Wie weet hebben we wat aan elkaar qua zoeken etc

Nou dat is echt een grote regio. Groningen, Friesland, Drenthe en zelfs Noord Holland zou kunnen. Al geloof ik niet dat we in Noord Holland wat zullen vinden. Ons eisenpakket en prijzen daar maakt dat wel heel moeilijk. Mijn wederhelft werkt nu in Den Helder. Maar er ligt een plan voor een filiaal in de Eemshaven.
Maakt de regio om te zoeken wel heel groot
Het kan Friesland zijn maar ook Groningen. En Drenthe is omdat ik bij voorkeur niet te idioot ver bij mij moeder weg wil wonen (priveredenen. Ze woont zuidoost Drenthe). En aangezien het fileprobleem in het noorden nog niet zo groot is, is dan afstand wat makkelijker te overbruggen. Al heb ik wederhelft wel al horen piepen dat hij niet elke dag meer dan een uur in de auto wil zitten. Iets met niet gewend auto te rijden. Hij heeft nu niet eens een rijbewijs
Die moet hij gaan halen als we terug zijn.
Maar het eisenpakket is echt een uitdaging
Er moet minstens 100 m2 schuur bij zitten. En dat is alleen voor wederhelft. Voor mijn paarden moeten er ook stallen of een schuur waar stallen in te maken zijn. En minstens 1 Ha weiland. Vrijwel al mijn paarden, ik heb er 5, zijn met pensioen. En ik wil ze bij voorkeur 24/7 op de wei met inloopstal gaan laten. Een object op 1 Ha is dus te klein, er moet echt minimaal 1 Ha wei bij zitten. Ik zit echt alles uit te meten via Google Maps
Er mag best nog wel iets aan het huis gedaan moeten worden, maar ik heb geen zin in een complete verbouwing. Een bouwval is dus geen optie. Ik heb echt wel 2 aardige rechterhanden maar er zijn dingen waar ik me niet aan waag. Elektra ed. Asbest op daken schuur is niet direct een megaprobleem, maar is voor mij wel prijsverlagend. Mogen ze nu die verplichting er weer afgegooid hebben, eraf moet het op den duur toch en de kosten daarvan zijn niet echt laag. Direct aan drukke wegen/spoorlijnen no go maar er moet wel op korte afstand een busverbinding zijn (vanwege wederhelft's nog niet hebben van een rijbewijs). En wederhelft wil bij voorkeur een snelle internetverbinding. Maar dan moet je je er bij bedenken dat wij nu gebruik maken van een internet verbinding via een satelietschotel. Wij spelen dus geen spelletjes oid online, maar hij gebruikt vanwege werk wel de cloud van het werk, en dat lukt hier thuis vrijwel niet omdat de ping zo hoog is. Ik heb niet echt een idee wat veel of weinig snelheid is, ben geen snelheid gewend
maar gok dat een 20 Mb verbinding toch wel snel genoeg is. Glasvezel zou dus extra zijn, maar niet aanwezig geen dealbreker. Oja G4 werkt hier niet, zit precies op de grens van de beide netwerken
Ja ik ga nog een openbaring krijgen als we terug zijn in NL
Dingen als Whatsapp gebruik ik dus niet omdat ik hier geen netwerk heb. Een echte not on your lifetime, is een huis in het aardbevingsgebied. Heet alles oost van Groningen boven de A7 valt af en ook nog een deel onder de A7 aan die kant. Er zijn nog wat kleinere dingetjes waarmee ik rekening moet houden, maar dit is het wel in grote lijnen. Oja wederhelft voorkeur is niet midden in de bushbush. Als in winkels ed moeten nog op redelijke afstand te bereiken zijn.
Funda ed. zit ik bovenop en zoek alles af wat kwa huis mss een optie zou kunnen zijn, maar de schuurruimte/ het weiland zijn vaak het een of het ander. Zelfs objecten die normaal te weinig land zijn klik ik aan en soms vind je dan dat er land bij te kopen is. Oja ons budget is 4 ton.
Wat zoeken jullie?? Grinnik ik ben dus echt erg goed in zoeken, mss vind ik iets wat voor jullie past.
superpony schreef:Fijn dat een makelaar goed aanpakt, maar dat wil nog niet zeggen dat verkopen dan makkelijker of sneller gaat als het tot nu toe zo moeizaam was. Mensen moeten nog steeds een hypotheek krijgen.
Daarom heeft deze makelaar gelijk een architect laten komen alles precies uit te meten. Dat wat de banken graag willen hebben en wat het toekennen van een hypotheek veel makkelijker maakt. Dat gaat de verkoop echt een heel stuk helpen. Ik heb dus nu echt wel goede hoop dat het gaat lukken. Deze makelaar weet ook wel van wanten, hoorde ik van verschillende mensen. En ook dat geeft mij weer hoop dat het nu gaat lukken.