Een kastje moet dus wel stevig zijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Belangrijkste is rekening houden met de piekbelasting van een aquarium; 300 liter is dus 300 kilo !!
Een kastje moet dus wel stevig zijnMet simpele stalen pootjes/geraamte van 2 cm vierkant staal red je dat niet.
Niqui schreef:@Monique: wij wonen hier met twee volwassenen en twee tieners van 16 en 18. De keuken wordt vrij intensief gebruikt en vooral achter het fornuis moet de achterwand goed schoon te maken zijn. Ik vroeg me dus al af of verf alleen voldoende zou zijn bij ons. Tegels vind ik zelf heel mooi, maar mijn man vindt dat weer niet zo handig in verband met de voegen.
@ubbeldun: rvs vind ik heel mooi, maar inderdaad, dat poetsen weerhoudt me, net als bij Monique. Aluminium of glas lijkt me ook geweldig. Vooral die kleur achter de glasplaat die je noemde. En dan over de hele muur achter de kookplaat?
Edit: Stelling van mijn man: glas glimt ook. Is dat inderdaad zo? Of valt dat wel mee?
DubbelDun schreef:Als je geborsteld RVS/alum neemt glimt het niet zo en hoef je ook minder te poetsen
Glas kun je ook in niet-glimmend krijgen (ontspiegeld) en dat kun je zo breed nemen als je zelf hebben wilt
Niqui schreef:Daar hadden we in eerste instantie ook toe besloten. Maar het blad is glanzend wit en de bovenkastjes ook. Ik ben bang dat het geheel te glanzend wordt en dat de kleuren wit niet goed bij elkaar aansluiten. En als het eenmaal is geplaatst,dan kan het niet meer zo snel worden verwijderd zonder het blad te beschadigen vermoed ik.
De kinderen vinden het bovendien "saai!".