Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:35

Belangrijkste is rekening houden met de piekbelasting van een aquarium; 300 liter is dus 300 kilo !!
Een kastje moet dus wel stevig zijn :) Met simpele stalen pootjes/geraamte van 2 cm vierkant staal red je dat niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:50

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:10

Of plakfolie. Heb ik op m'n zwarte aquarium en kast gedaan.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:16

Ik heb expres een aquarium gekocht met een witte rand omdat zwart gelijk zo groot is, maar die zijn niet overal verkrijgbaar. Heb een houten plant op een wit onderstel van een kruk gemaakt en die staat in de woonkamer. Doordat de onderkant niet dicht is, is het een minder aanwezig meubelstuk. Maar die van mij is maar 70 liter dus dat red jij niet ben ik bang.

Het idee van veulen84 is een goede, plakfolie gebruiken. Ik zag laatst ook een filmpje op kwantum.nl dat ze een kast met behang hadden bewerkt. Misschien kun je de onderkast in een mooi rustig behang doen wat past bij de muur waartegen je hem aanzet en de randen van het aquarium met marmer plakfolie oid

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:52

DubbelDun schreef:
Belangrijkste is rekening houden met de piekbelasting van een aquarium; 300 liter is dus 300 kilo !!
Een kastje moet dus wel stevig zijn :) Met simpele stalen pootjes/geraamte van 2 cm vierkant staal red je dat niet.

Tel daar nog maar wat kilo's aan grind, boomstammen e.d. bij.

Het moet dus absoluut een stevig onderstel zijn. De optie van Monique is wel heel gaaf. Zou er wel minimaal één vak maken dat dicht is zodat je je apparatuur achter een deurtje hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:54

Afbeelding

Mijn eerste bijzettafeltje is af. Hopelijk wordt morgen de tweede bezorgd en kan ik t hoekje daar klaarmaken :).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:58

_San87_ schreef:
De optie van Monique is wel heel gaaf. Zou er wel minimaal één vak maken dat dicht is zodat je je apparatuur achter een deurtje hebt.

Zie, daar zou ik niet aan denken, nooit een aquarium gehad. Maar lijkt me geen probleem als je iets van staal op maat laat maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:32

@_San87_: leuk gedaan. Hoe heb je de pootjes er onder gemaakt ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:35

DubbelDun schreef:
@_San87_: leuk gedaan. Hoe heb je de pootjes er onder gemaakt ??

Met schroeven :).

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:02

Hoi, ik lees ook al een tijdje mee. Het is ontzettend leuk om te zien hoe jullie meubels en vooral kleuren combineren. Zelf ben ik daar namelijk niet zo handig in.. Ik zit nu te dubben over de achterwand van onze nieuwe keuken en kom er maar niet uit. Hebben jullie ideeën voor me?

Voor jullie beeld: we hebben een keuken met walnoot onderkastjes, witte hoogglans bovenkastjes en een wit gepolijst composiet blad gekozen. Het werkblad is nu deels geleverd en morgen wordt het afgemaakt. Dit vanwege een foutje bij het inmeten. Daarna moet de achterwand aan de kookplaat zijde nog worden geplaatst. We hadden in eerste instantie gekozen voor hetzelfde composiet als het blad, maar ik denk dat het door het kleurverschil (andere kleur wit) met de bovenkastjes niet mooi wordt. Daarnaast wordt het alles bij elkaar ook veel te glanzend. Maar wat dan wel? Welke kleur zou mooi zijn?
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Niqui op 18-11-18 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:14

Ik zou dit heel rustig houden. Strak stukwerk en muurverf erop, ik denk een beetje beige-taupe kleurtje. Bij ons zit er Histor One op, kan ik zo schoonmaken.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:15

eekhoornerik schreef:
DubbelDun schreef:
Voor mijn gevoel hangt ie niet horizontaal ook... maar dat kan misleidend zijn door de hoek van de foto :)

Nu je het zegt... :')

@ Nanka, echt super stoer die bank in combi met de kleur op de muur en de foto van de Schotse Hooglander :j

Thanks

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:17

Kleed is trouwens van de Action :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:26

MoniqueT schreef:
Ik zou dit heel rustig houden. Strak stukwerk en muurverf erop, ik denk een beetje beige-taupe kleurtje. Bij ons zit er Histor One op, kan ik zo schoonmaken.

Dat lijkt mij ook mooi. Heb je alleen de verf gebruikt of ook een sealer er overheen, Monique?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:31

Alleen de verf, vochtregulerend en afwasbaar. Op kleur laten mengen in de bouwmarkt. Moet er wel bij zeggen dat wij met twee volwassenen in huis wonen en dat we achter de kookplaat tegels hebben. In ons vorige huis hebben we er wel een sealer opgezet, maar ik vond dat glimmende niet mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:37

@Niqui: een RVS plaat of een zwarte/rook spiegel/glasplaat.
Of doe eens gek en kies een lekkere 'pop'-kleur achter een glazen plaat die past bij iets in je interieur :).
Voordeel is dat je die ook nog eens kunt veranderen mits je je glas niet kit natuurlijk :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:42

Ik dacht ook aan RVS, maar ik heb me mateloos geërgerd aan de RVS-keuken die ik had toen we duidelijk in een B&B woonden. Ik bleef poetsen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:47

@Monique: wij wonen hier met twee volwassenen en twee tieners van 16 en 18. De keuken wordt vrij intensief gebruikt en vooral achter het fornuis moet de achterwand goed schoon te maken zijn. Ik vroeg me dus al af of verf alleen voldoende zou zijn bij ons. Tegels vind ik zelf heel mooi, maar mijn man vindt dat weer niet zo handig in verband met de voegen.

@ubbeldun: rvs vind ik heel mooi, maar inderdaad, dat poetsen weerhoudt me. Aluminium of glas lijkt me ook geweldig. Vooral die kleur achter de glasplaat die je noemde. En dan over de hele muur achter de kookplaat?

Edit: Stelling van mijn man: glas glimt ook. Is dat inderdaad zo? Of valt dat wel mee?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 18-11-18 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:51

Niqui schreef:
@Monique: wij wonen hier met twee volwassenen en twee tieners van 16 en 18. De keuken wordt vrij intensief gebruikt en vooral achter het fornuis moet de achterwand goed schoon te maken zijn. Ik vroeg me dus al af of verf alleen voldoende zou zijn bij ons. Tegels vind ik zelf heel mooi, maar mijn man vindt dat weer niet zo handig in verband met de voegen.

@ubbeldun: rvs vind ik heel mooi, maar inderdaad, dat poetsen weerhoudt me, net als bij Monique. Aluminium of glas lijkt me ook geweldig. Vooral die kleur achter de glasplaat die je noemde. En dan over de hele muur achter de kookplaat?

Edit: Stelling van mijn man: glas glimt ook. Is dat inderdaad zo? Of valt dat wel mee?

En je aanrechtblad doortrekken achter de kookplaat?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:55

Daar hadden we in eerste instantie ook toe besloten. Maar het blad is glanzend wit en de bovenkastjes ook. Ik ben bang dat het geheel te glanzend wordt en dat de kleuren wit niet goed bij elkaar aansluiten. En als het eenmaal is geplaatst,dan kan het niet meer zo snel worden verwijderd zonder het blad te beschadigen vermoed ik.

De kinderen vinden het bovendien "saai!".

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:56

Als je geborsteld RVS/alum neemt glimt het niet zo en hoef je ook minder te poetsen :)

Glas kun je ook in niet-glimmend krijgen (ontspiegeld) en dat kun je zo breed nemen als je zelf hebben wilt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:59

Niqui, ik zou geen RVS doen. Dat maakt de keuken kil denk ik.

Als je voor verf gaat zou ik iets van een off white richting grijs/taupe doen.

Maar waarom geen visgraat tegels? In bijgaande link heb je een gaaf voorbeeld met witte tegels en een donkere voeg:
https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta[]=herringbone%7Ctyped&term_meta[]=tiles%7Ctyped&term_meta[]=kitchen%7Ctyped
Goed te combineren met daarboven gewoon stucwerk en verf. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:00

DubbelDun schreef:
Als je geborsteld RVS/alum neemt glimt het niet zo en hoef je ook minder te poetsen :)

Glas kun je ook in niet-glimmend krijgen (ontspiegeld) en dat kun je zo breed nemen als je zelf hebben wilt :)

Ik heb zo'n afzuigkap... En je wilt niet weten hoe ranzig en NIET schoon te krijgen die bovenkant is... Echt alles wat je kookt gaat een eigen leven leiden op dat spul...
Speciale RVS poets helpt niet eens...

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:03

Janine, visgraat tegels vind ik heel gaaf! Ik had ze ook al in mijn hoofd, maar mijn man nog niet kunnen overhalen. Edit: die donkere voeg is een goed idee in dat opzicht.

Wat bedoel je met: Goed te combineren met daarboven gewoon stucwerk en verf. - Boven de keukenkastjes?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 18-11-18 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:05

Niqui schreef:
Daar hadden we in eerste instantie ook toe besloten. Maar het blad is glanzend wit en de bovenkastjes ook. Ik ben bang dat het geheel te glanzend wordt en dat de kleuren wit niet goed bij elkaar aansluiten. En als het eenmaal is geplaatst,dan kan het niet meer zo snel worden verwijderd zonder het blad te beschadigen vermoed ik.

De kinderen vinden het bovendien "saai!".

Ah ja, daar kan ik me wat bij voorstellen. Zelf heb ik ontspiegeld glas als onderdeel van t fornuis. Bevalt heel goed. Helemaal in combi met Dubro :D.