[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:30

Oh wat zou ik me kunnen vermaken daar, heerlijk! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden, erg leuk om te volgen *\o/*

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 17:40

LinSa schreef:
Oh wat heerlijk zo! Lekker puinruimen en veel eer van je werk. Ik zou volgens mij wel flink douchen steeds :D

En laten we die douche nou nog net precies dus niet hebben :+ :D In elkaar zetten van onze tijdelijke douche staat wel hoog op de prio lijst van klussen binnen. Maar ja, zelfs die prio lijst is al heul erg lang :+ .

Na de lunchpauze even een eerste stuk muur in de woonkamer met de HG gedaan (wat achter die bar zat). Ik geloof niet dat ik hoef te vertellen welke helft van de scheur ik gedaan heb...

Afbeelding

Ook nog een lichtknop gevonden die we dus nog hadden gemist met schoonmaken...

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:54

Jemig wat een verschil zeg!
Stinkt het binnen ook nog steeds naar rook? Volgens mij raak je die lucht heel moeilijk kwijt?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 18:06

Cayenne schreef:
Jemig wat een verschil zeg!
Stinkt het binnen ook nog steeds naar rook? Volgens mij raak je die lucht heel moeilijk kwijt?

Je kan het nog wel ruiken, maar vergeleken met toen we de sleutel net hadden is het echt al énorm veel minder! Toen waren we beide echt letterlijk misselijk van de geur.

Hoop dat ik dit weekend de gordijnen kan vervangen. Dat zal ook al enorm schelen. En als de muren dan ook gedaan zijn...

100% zullen we de geur vrees ik pas kwijt raken nadat die gore panelen eraf zijn van het dak in de woonkamer. Maar dat gaan we waarschijnlijk pas doen wanneer het dak is vervangen. Ik wilde het er al voortvarend uit gaan slopen maar de aannemer waarschuwde terecht dat de ellende die er onder zit wel eens nog groter zou kunnen zijn dan de huidige tegels :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:10

Haha, die strotouwtjes. En die mensen zich maar afvragen waarom ze toch steeds ontsnappende beesten hadden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:27

Jeetje, die afrastering is ook wel echt een vertoning zeg :oo

Ik heb geen idee hoe dat zit met turf, totaal geen ervaring mee. Maar zo op de foto vraag ik me af of het eigenlijk geen handige onderlaag is om de kou van de betonnen vloer te isoleren zeg maar? Als het toch stevig is...

Of is het erg onhandig werken met zo'n laag?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:15

pmarena schreef:
Jeetje, die afrastering is ook wel echt een vertoning zeg :oo

Ik heb geen idee hoe dat zit met turf, totaal geen ervaring mee. Maar zo op de foto vraag ik me af of het eigenlijk geen handige onderlaag is om de kou van de betonnen vloer te isoleren zeg maar? Als het toch stevig is...

Of is het erg onhandig werken met zo'n laag?

Ja, heel 'mooi' in elkaar geklust... Iemand anders zei nog dat het in elk geval wel vrolijke kleurtjes waren :')

Qua turf, als het schone turf is, schijnt het best fijn te zijn in de stallen. Goede pH voor de hoeven, isoleert mooi. Maar dit stinkt behoorlijk en kom tijdens het uitsteken ook behoorlijk wat schimmel tegen. Dus dat wil ik er wel echt uit hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:33

Je snapt mensen soms niet. Wat we huren was ook zo. Ik vond overal van alles en palen hield ik zo in mn hand. Gewoon geen onderhoud gedaan, maar wel dieren willen hebben.

Je hebt wel veel plezier straks van je werk en dat je nu voor, tijdens en na foto's hebt, is nog leuker.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 10:03

Ik wilde even het heugelijke feit melden dat vanochtend de eerste keer was dat mijn doekje geen zwart meer had na het afnemen van het aanrechtblad *\o/*

Ernstig toch he... Vandaag twee weken geleden sinds we de sleutel hebben gekregen en vanaf de eerstvolgende dag (donderdag) zijn we gaan schoonmaken. Aanrecht is meerdere keren echt flink gepoetst en meerdere keren per dag afgenomen sinds dien. En dat het dan twee weken moet duren voor het geen zwart meer afgeeft :+
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 12-12-18 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:09

Wow kun je nagaan hoe erg het was. Volg je ook al een tijdje in dit verhaal. Dapper dat je het aan gaat

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:51

En maak je ook eten klaar op dat aanrecht? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:09

Jeutje wat een berg werk. Zo te lezen en zien lang niets aan het huis en bijgebouwen gedaan. Ben benieuwd wat er allemaal tevoorschijn komt aan verrassingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:14

Gefeliciteerd met dit heuglijke feit, altijd fijn *\o/* :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:38

Dapper dat je doorzet! Ik geloof dat ik na 3x poetsen wel alles had gesloopt misschien.......Misschien meteen al. Dat hebben we hier wel gedaan in ieder geval, maar was vies en kapot.

Wel foto's blijven maken!!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:26

ik verbaas me elke keer weer over je foto's...wat een werk! eerst dacht ik waar begin je aan maar stiekem zou ik het heerlijk vinden...het zo maken naar je eigen smaak..het zien opknappen! wel aaf project hoor

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 11:27

Nienkje_H schreef:
En maak je ook eten klaar op dat aanrecht? :D

Jawel, maar dan middels een variant op "The floor is lava" :D :D :D

superpony schreef:
Dapper dat je doorzet! Ik geloof dat ik na 3x poetsen wel alles had gesloopt misschien.......Misschien meteen al. Dat hebben we hier wel gedaan in ieder geval, maar was vies en kapot.

Wel foto's blijven maken!!

Dat had ik op zich ook het liefste gewild met de keuken. Maar ook daarvoor geld dat we niet alles tegelijkertijd kunnen aanpakken (zowel qua tijd als financieel moeten we gewoon keuzes maken). Merk nu al dat we qua planning echt lang niet alles gedaan gaan krijgen wat ik had gehoopt voordat de rest van de spullen komen :+ (22 dec). Gelukkig staan we er sowieso redelijk losjes in gezien de grootschaligheid van alles...

dito schreef:
ik verbaas me elke keer weer over je foto's...wat een werk! eerst dacht ik waar begin je aan maar stiekem zou ik het heerlijk vinden...het zo maken naar je eigen smaak..het zien opknappen! wel aaf project hoor

Wij genieten er ook enorm van!! Soms is het wel even zoeken naar een goede verdeling van veel willen doen en voldoende rust nemen, maar ik geniet echt zo enorm van elke dag!

Gisteravond kreeg ik bijvoorbeeld even "klusverbod" van mijn vriend. Werd met kop thee en laptop (om serie te kijken) op de stoel geparkeerd en mocht even niks meer doen. "Ja maar!!". Nee niks ervan, zitten. Grumblegrumblegrumble, maar ik wil nog... Nee!

Om vervolgens na een paar minuten toch goed te voelen hoe moe ik eigenlijk wel niet was haha. Maar vandaag weer vol energie er tegenaan!

Verwachtte in de ochtend een pakketje (betonschaar om alle dikke staaldraad weg te krijgen om de wei!), dus goede gelegenheid om binnen nog even wat te doen. Bezig gegaan met het resterende houtwerk wat bij dat barretje hoorde. Zit ook allemaal met flinke spijkers vast, dus is wel een karweitje.

Hier eerst regel al weg, kwam wederom van dat kekke originele jaren 60 behang tevoorschijn.
Afbeelding

Hoe ze bepaalde spijkers zo de muur in hebben gekregen is me een raadsel....
Afbeelding

Gevolg is wel dat het onmogelijk is om het er echt netjes uit te krijgen. Maar goed.... Vuller doet wonderen. Ergste gaten gelijk na deze foto vol gepropt zodat dat eerst weer een tijd kan drogen. En super strak hoeft het in dit stadium ook niet omdat het toch niet zo blijft.
Afbeelding

Vervolgens wilde ik toch nog dat stenen 'barretje' weg halen...
Iets met barretje 1 en hamer 0....
Afbeelding

Whoeps...
Was ook gelijk onze laatste hamer, dus kan nu eerst niet verder haha. Vriend is op kantoor aan het werk en honden met de honden moeten we het alleen blijven hier nog even opnieuw opbouwen (en de buitenkennel staat nog op de Veluwe). Dus nou. Gaan we weer buiten verder haha!

Onder andere maar eens kijken of ik nu met betonschaar onze "totempalen" wat verder kan ontmantelen (als je goed kijkt zie je de "ringen" lopen van alle draden die er al omweg zijn... het waren er nog veel meer...)
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:37

Jeetje, dat zit er dan wel heel degelijk in gebouwd, wel een gaaf behangetje! Succes met de totempalen, hadden de vorige bewoners ook paarden in de wei staan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:37

Ik zou toch overwegen als je toch een nieuwe hamer gaat halen, dan ook een kiloose hamer mee te nemen, daarmee kun je toch serieus meer slopen. Of gewoon een echte sloophamer (maar dan gaan er waarschijnlijk wat meer uit :P)

Ik moest trouwens wel erg lachen om je floor is lava keuken :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:39

Ik zou eerst eens onder het barretje kijken hoe de plank vast zit ;) Misschien zitten er gewoon 2 steunen in de muur en draai je die zo los.
En een sloophamer gebruiken voor sloopwerken :)
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 13-12-18 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:58

:D :D heerlijk project!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:25

Knappe prestatie om die spijkers er zo in te krijgen :wow:
En dat wordt dus nieuwe hamers inslaan }> Maar ja gaat het vast een keer winnen }:) O:)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:54

Ik heb dit topic nu pas gevonden en in één keer alles bijgelezen. Wat een prachtige stek en mooi stuk land zit eraan vast. Echt heel knus en mooi. Ik ga je zeker volgen, hartstikke leuk. Wel een enorm project hoor, alvast veel succes! :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 14:16

zonnebloem18 schreef:
Jeetje, dat zit er dan wel heel degelijk in gebouwd, wel een gaaf behangetje! Succes met de totempalen, hadden de vorige bewoners ook paarden in de wei staan?

Haha ja, als het nu nog netjes was, was dat best grappig geweest :D

Vorige eigenaar had 5 paarden, die stonden er ook nog toen wij de eerste bezichtiging hadden. Allemaal hier geboren en de jongste was geloof ik 25 jaar. Ook alle vijf echt broodmager.

Prairy schreef:
Ik zou toch overwegen als je toch een nieuwe hamer gaat halen, dan ook een kiloose hamer mee te nemen, daarmee kun je toch serieus meer slopen. Of gewoon een echte sloophamer (maar dan gaan er waarschijnlijk wat meer uit :P)

Ik moest trouwens wel erg lachen om je floor is lava keuken :+

Ik heb gisteren al een hele flinke ramhamer gehaald! <<)
Maar wilde proberen het toch met íéts meer beleid aan te pakken dan er gelijk de hamer doorheen te rammen haha! Het zit met zulke enorme spijkers in de muur dat die er toch ook uit moeten.

DubbelDun schreef:
Ik zou eerst eens onder het barretje kijken hoe de plank vast zit ;) Misschien zitten er gewoon 2 steunen in de muur en draai je die zo los.
En een sloophamer gebruiken voor sloopwerken :)

Was het maar zo'n feest! Nee, heb alles heel goed bekeken. Maar de 'steunen' zitten met enorme spijkers in de muur (is hier overigens board met wat piepschuim er achter, dus toch nog "iets" van isolatie gevonden :+ ). Het barretje is op de steunen gehamerd en daarna pas die steentjes erop gemetseld. Dus plan de campagne was om die spijkers wat bloot te leggen (met beitel wat ruimte er omheen gemaakt) en dan met de achterkant van de kamer de spijkers eruit te werken. Maar tegen deze lange spijkers kon deze hamer dus niet op :+

Morgen maar een nieuwe halen. Levert dit stukje wat vertraging op, maar ach. Genoeg andere dingen te doen _O-

Rest van de ochtend even buiten bezig geweest. Met de betonschaar was alle metaaldraadrommel gelukkig zo weg! Nog wat kleine reststukjes op de verrotte palen die te hard ingeklemd zitten met zo'n 'boogje' (hoe heet het ook al weer?). Maar is toch op de palen die al rot zijn, dus is ook geen ramp. Ga het later nog wel even met een tangtje proberen. Of anders de uiteindjes de paal in slaan. Of in het gekste geval doe ik er wel wat ductape omheen tot ik ze vervang. Ga morgen in elk geval wat nieuwe palen halen zodat ik wat heb liggen om ze 1 voor 1 te vervangen. Aangezien het om een relatief klein aantal gaat, ga ik het toch maar met de hand doen (gisteren een goede handgrondboor gekocht).

Dit is overigens de gebruikte lakroller naast een nieuwe na 3 meter muur doen met dat HG. En dat is dan de tweede ronde....
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:23

Je bedoeld krammetjes denk of niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:44

Die palen doen me echt denken aan Rena haar eerste stekje sinds ik haar had gekocht...wat een drama. Maar op zich is dit nog aardig te verwijderen mits de krammen er inderdaad niet helemaal in geslagen zijn :=

Het ergste daar was nog dat er ook veel draad en schapengaas in de grond terechtgekomen was in de loop der jaren, kan je de hele zooi nog uitgraven ook %) Dat blijft je gelukkig bespaard lijkt het? :)

Dat barretje is ook gemaakt om Armageddon te overleven geloof ik zo te horen :+