Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloementje3

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:56

@Mjetterd mijn specifieke koelkast wens is een amerikaanse koelkast met twee openslaande deuren in de kleur zwart. Het ligt er nu alleen wel aan of dat gaat lukken ivm de eettafel die vermoedelijk iets groter uit gaat vallen. als dat niet lukt moet ik vriendlief aankijken of er een smeg koelkast mag komen.

@Urona447 Leisteen grijs is de officele naam van de keuken kasten kleur. Maar vindt het meer naar zwart gaan.

@iedereen dank jullie wel! De ruimte is nog niet helemaal af maar we zijn op de goede weg.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:17

Wauw heel gaaf bloemetje!
Vind alleen jammer dat de wasbak niet ook zwart is

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:39

x_Anne_x schreef:
Wauw heel gaaf bloemetje!
Vind alleen jammer dat de wasbak niet ook zwart is

Dankjewel! Wat betreft de wasbak heb je inderdaad gelijk! Wie weet voor de toekomst :-)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:02

Wij zijn ook aan het oriënteren naar een keuken. Heb zelf een ontwerp gemaakt en kijken nu waar we dit het voordeligst kunnen krijgen.
Primo zijn we geweest, maar dat viel me een beetje tegen. Die kwam op 10250 incl apparatuur en kon geen korting meer vanaf. Ex apparatuur was het 5600 en daar kon ook geen stuiver meer vanaf wat ik best slecht vind.
We gaan morgen kijken bij keukenkampioen, eens zien waar zij mee komen...

Dit is het ontwerp, kastjes worden heel lichtgrijs of licht beton en dan een eikenkleur blad.

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:52

Bij de keukenkampioen geslaagd vandaag!
Hogere apparaatkasten en grotere bovenkasten erbij voor een lagere prijs. Wij zijn blij!
En heb ook een beter gevoel bij de keukenkampioen, kwam allemaal een stuk professioneler over en keukens voelden ook steviger aan. Verkoper trok een korflade open en ging er in staan om te laten zien wat voor gewicht ze konden hebben _O-

Heel licht betongrijs front en oud eiken blad komt er op. Met een strakke eenvoudige rvs greep
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 02:55

Mooie kleuren, welke prijs ben je nou kwijt voor welk formaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:20

Bij ons zijn ze vandaag begonnen aan de verbouwing van de keuken.
Ik heb het hele topic doorgelezen en jeetje, wat zijn jullie allemaal goedkoop uit :=

Wij zijn zo rond de €20000 kwijt, dat is dan de keuken en apparaten.

Aangezien wij gelijk de hele beneden verdieping aanpakken, zitten we zo'n 3 weken zonder keuken...
Ik zou willen dat ik met mijn vingers kon knippen en we 3 weken verder zijn :')

Zo zag het er vanmorgen uit:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is de tekening van hoe het gaat worden:

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:32

Mooi hoor, troost je, wij waren net zo duur uit hoor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:47

Ooit wil ik ook een dure keuken
Maar in dit huis komt gewoon een hele betaalbare, want ik hoop toch echt binnen 5 jaar weg te zijn hier en goed is goed
(Iets met prijsplafond , kan in dit huis wel een keuken van 20+ K laten zetten , maar das geld uit het raam gooien , hoe meer we uitgeven, hoe langer we moeten blijven zitten... en eerlijk; HELL NO)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:55

Dat maakt ook het grote verschil Sonja! Ik hoop nog jaren plezier te hebben van die dure keuken in ons appartement. Die in ons Spaanse huis kost nog niet de helft en functioneert ook prima.

De dure keuken in ons vorige huis, inclusief verbouwing, heeft zichzelf toen wel terugverdiend in de verkoopprijs.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:15

In het huis na dit huis is het plan idd heel anders
Daar willen we alles heel specifiek naar onze eigen smaak gaan doen en daar dus idd van genieten tot we omvallen
Nu willen we betaalbaar aan breed qua smaak/look zodat het een grote groep mensen aanspreekt, of in ieder geval voor een grote groep meer dan prima mee te leven is ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:23

Silly1972 schreef:

Keuken is 2.80x2.80 en dan nog een losse kast.
Heb overal korflades ipv kastjes en 2 grote vouwklepkasten, dat is allemaal wel duur spul.
Wij zitten nu op 10.000 voor alles compleet en dan zelf monteren. Kwamen in eerste instantie op 14.750 uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:16

Sonja_vR schreef:
Ooit wil ik ook een dure keuken
Maar in dit huis komt gewoon een hele betaalbare, want ik hoop toch echt binnen 5 jaar weg te zijn hier en goed is goed
(Iets met prijsplafond , kan in dit huis wel een keuken van 20+ K laten zetten , maar das geld uit het raam gooien , hoe meer we uitgeven, hoe langer we moeten blijven zitten... en eerlijk; HELL NO)

Dat is ook absoluut waar!
Ik hoop nog minstens 30 jaar in dit huis te wonen, dus deze keuken is wel echt precies zoals ik hem wil en we hebben nergens op beknibbelt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 02:25

Liselot schreef:
Silly1972 schreef:

Keuken is 2.80x2.80 en dan nog een losse kast.
Heb overal korflades ipv kastjes en 2 grote vouwklepkasten, dat is allemaal wel duur spul.
Wij zitten nu op 10.000 voor alles compleet en dan zelf monteren. Kwamen in eerste instantie op 14.750 uit

Oke, dank je wel, is ongeveer mijn formaat ook.
En volgens mij ook een prima prijs, alleen voor mij toch nog even doorsparen haha.
Maar dat had ik al.door naar aanleiding van dit topic

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:34

Hallo allemaal, ik lees al vanaf het begin van het topic maar maar zou ook wel graag onze nieuwe keuken delen! Let niet op de spullen bij de eettafel, vanwege de verbouwing van de bijkeuken staan de koelkast/vriezer/wasmachine en droger daar tijdelijk.

We hebben de hele beneden verdieping verbouwd en door het doorbreken van een muur wilden we van het "eetgedeelte" een geheel maken.

De keuken komt bij Bruynzeel Zwolle vandaan en we zijn super tevreden! Hij zit er nu ruim een jaar in. Onze keuken bestaat uit een kookeiland, kastenwand en nog een "coffeecorner" (We wilden het koffiezetapparaat niet op het eiland zetten)

We hadden de oven, vaatwasser en kookplaat net nieuw dus die hebben we overgezet. De afzuigkap komt bij Ikea vandaan.
Met koelkast en gootsteen waren we €5700,- kwijt inclusief montage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:05

Mooi TessaBuddy!

Ik lees ook al vanaf het begin mee en heb echt mooie keukens voorbij zien komen <3

Ik krijg morgen de sleutels van mijn eerste koophuisje :D
Helaas was een nieuwe keuken financieel echt niet haalbaar en de oude was toch eigenlijk wel op..

Maar via marktplaats heb ik praktisch een nieuwe keuken kunnen kopen voor 500 euro :D
Heb er echt geluk mee gehad, als hij staat zal ik eens foto's plaatsen :)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:35

Stille meelezer .
Ik moet ook een nieuwe keuken maar wat is handig, verstandig?

De basis is nog prima dus zou ik dan alleen nieuwe frontjes en een ander blad en gootsteen doen of is dat niet aan te raden?
Het is een Duitse keuken van nu 30 jaar oud . Toen nieuw geplaatst :')

Ik ben daar eigenlijk nog niet over uit . Zie wel op tegen het vele breekwerk als je alles sloopt .

Ik zie echt hele mooie keukens voorbij komen vandaar dat het toch begint te kriebelen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:46

Hoe vind je de indeling? Als die goed is, zou ik het zeker overwegen. Afhankelijk van je smaak en wensen is er veel mogelijk, vrijwel alles. Maar heel soms zit je met afwijkende maten en dan moet je wat meer aan op maat werk denken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:56

Aan een keuken van 30 jaar oud zou ik niet veel kosten meer maken. Die heeft zijn langste tijd wel gehad.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 07:42

anca schreef:
Stille meelezer .
Ik moet ook een nieuwe keuken maar wat is handig, verstandig?

De basis is nog prima dus zou ik dan alleen nieuwe frontjes en een ander blad en gootsteen doen of is dat niet aan te raden?
Het is een Duitse keuken van nu 30 jaar oud . Toen nieuw geplaatst :')

Ik ben daar eigenlijk nog niet over uit . Zie wel op tegen het vele breekwerk als je alles sloopt .

Ik zie echt hele mooie keukens voorbij komen vandaar dat het toch begint te kriebelen :)

Wij wilden in eerste instantie ook upgraden, maar dat zou zeker 5000 euro gaan kosten. Voor 5000 meer hebben we nu een keuken conpleet naar onze smaak waar we zeker 20 jaar mee vooruit kunnen.

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:56

wij hebben net een Ikea keuken geplaatst (in ons vorige huis hadden we ook een Ikea keuken, en zijn zeer te spreken over de kwaliteit) alleen het fornuis, de handvaten en de tegels komen niet van de Ikea

Kosten incl. fornuis etc rond de 8000 euro, maar dan hebben we wel ook echt alles zelf gedaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:03

Wow wat een geweldige keuken Ninjahoen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:06

ninjahoen schreef:
wij hebben net een Ikea keuken geplaatst (in ons vorige huis hadden we ook een Ikea keuken, en zijn zeer te spreken over de kwaliteit) alleen het fornuis, de handvaten en de tegels komen niet van de Ikea

Kosten incl. fornuis etc rond de 8000 euro, maar dan hebben we wel ook echt alles zelf gedaan

[ [url=m/jleaKd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/abnKvS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eHb8iV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fzM1qJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er sfeervol uit! Is niet mijn smaak qua keuken maar ziet er wel goed afgewerkt uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:13

Oh, prachtig Ninja <3
Vooral de achterwand van je fornuis is heel gaaf!

De stijl zou in mijn huis echt niet passen, maar vind het wel heel mooi geworden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:28

Die lamp Ninja!! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Ik zoek nog zoiets voor boven ons eiland.