Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:41

Serendipity1 schreef:
Shiloh schreef:
27 :wow:

lekker! Dat zijn de betere investeringen

Hoeveel geld hebben jullie ongeveer geïnvesteerd in totaal?

Rond de 1k

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:48

Mixje90 schreef:
Rond de 1k

Dedicated! Ervaar je niet veel stress?

Ik heb slechts 75 euro :+ Maar goed, alles is relatief en voor mij is 75 euro aardig wat

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:56

Serendipity1 schreef:
Mixje90 schreef:
Rond de 1k

Ik heb slechts 75 euro :+ Maar goed, alles is relatief en voor mij is 75 euro aardig wat

Hoe ik het ervaar is dat je voor een x bedrag inlegt en je verdiept je in een aantal coins en je hebt mazzel dat je stijgingen meemaakt, dat je je inzet vrij snel verdubbeld. En zodra de coins eigenlijk op deze meerwaarde blijven hangen heb je opeens al zoveel winst inverhouding. Zo kan je ook makkelijk de keus maken om een deel te cashen of alleen met de winst door te gaan.

Maar deze ervaring zal waarschijnlijk voor iedereen anders zijn. Ik heb vertrouwen in een aantal coins en de dalingen vind ik niet schrikbarend. :P

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:57

Mijn vriend heeft 1000+ geïnvesteerd in verschillende cryptocurrencys.
En daarmee zn bedrag (ruim) vertwintigvoudigd.
Dus dat heeft wel goed uitgepakt!

Hij heeft ingelegd wat hij makkelijk kon missen !

Myou

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:01

Voor iedereen die er nog niet heel bekend mee is, ik vind reddit trouwens ook een goed forum om alle nieuwtjes op bij te houden!

Maar laat je vooral niet meeslepen, sommige hebben wel hele rooskleurige voorspellingen :P

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:04

Serendipity1 schreef:
Mixje90 schreef:
Rond de 1k

Mwa, was m'n 13e maand, normaal shop ik wat, eet ik wat meer buiten de deur en maak ik wat buitenritjes :p en dan is t ook al bijna op. Mis het buitenritje nu wel :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:09

Hier paar duizend. Gekeken hoeveel we het komende jaar niet nodig zouden hebben. Vond wel spannend, maar nu we de inzet eruit hebben gehaald is die druk ook weg. Halfjaar terug was het ook minder in het nieuws en het klonk toen zo onbetrouwbaar en haast te makkelijk. Maar nu is het wel bekender.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:16

Ik een paar honderd. Je moet inderdaad alleen inleggen wat je kunt missen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:15

Zitten jullie ook in de officiële telegram kanalen van de altcoins waar je wat van hebt?

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:48

Mixje90 schreef:
Zitten jullie ook in de officiële telegram kanalen van de altcoins waar je wat van hebt?

Nee, dan moet ik dat allemaal gaan bijhouden. Daar heb ik niet zo'n zin in. Ik lees soms wat op Reddit of kijk wat filmpjes op YouTube.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:49

Myou mag ik vragen in welke coins je zoveel vertrouwen hebt?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:41

Ik heb in functie van mijn vaders vraag een gatehub profiel willen aanmaken, hoelang duurt het daar voor je account goedgekeurd wordt?

Thx!

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:22

Belsje schreef:
Ik heb in functie van mijn vaders vraag een gatehub profiel willen aanmaken, hoelang duurt het daar voor je account goedgekeurd wordt?

Thx!

Geen idee. Ik heb daar nooit iets mee gedaan. Misschien helpt dit je verder: https://support.gatehub.net/hc/en-us/ar ... activation

Let wel op met dingen voor anderen doen. Bij veel plekken gelden KYC (Know Your Customer) regels en daarbij wordt ook afgeraden om dingen voor anderen te doen.

In de FAQ van BTCDirect staat bijvoorbeeld:
Citaat:
U kunt natuurlijk cryptocurrencies kopen en deze vervolgens naar andere mensen overmaken. Misschien wilt u iemand betalen in bitcoin of wilt u iemand kennis laten maken met bitcoin door hem of haar een beetje bitcoin te sturen. Dat is allemaal geen enkel probleem. Sterker nog: Dit juichen wij van harte toe!

Wat wij echter niet kunnen toestaan is dat u op verzoek van iemand anders een account bij ons aanmaakt en cryptocurrencies voor deze persoon koopt.

Bron: https://btcdirect.eu/nl-nl/faq helemaal onderaan.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:17

Thx, maar hij zit ernaast dus ik gok dat dat wel ok is ;). Ik denk dat eens het operationeel is, hij het ook gewoon wel zelf gaat gebruiken.
Hij is niet zo into pc's, maar kan wel gewoon aandelen e.d. verhandelen, dus ik gok dat dit ook wel zal lukken. Alleen het geduld om zoiets op te zetten ...

De typische 60-plusser :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:58

Gaat niet echt lekker op dit moment met de meeste coins, heb ik het gevoel...tenminste mijn gulden blijven stijgen :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:38

Nee, de meeste coins hebben het moeilijk.

Maar dat komt vooral omdat er wat loze paniek is. De koreaanse exchanges zijn uit coinmarketcap gehaald, waardoor er ineens een enorme hap uit de totale marketcap verdwenen was en dat mensen dachten dat er massaal geld onttrokken wordt. Maar dat komt gewoon omdat een deel van de markt niet meer meegeteld wordt.

Ik zet in voor de lange termijn, en ga er vanuit dat het zich wel weer hersteld. Niet panieken. Gewoon rustig blijven. Cryptocurrencies are here to stay.

Alles wat ik heb is trouwens nog steeds meer waard dan waarvoor ik het kocht. dus sowieso geen paniek nodig.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:44

Mooi moment om in te kopen :D
Gaat inderdaad wel weer stijgen

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:05

De Gulden gaan mooi door naar boven! :):)

Heb inderdaad ook nog een beetje andere coins ingekocht, nu maar wachten tot de waarde weer stijgt :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:19

Veriye schreef:
De Gulden gaan mooi door naar boven! :):)

Heb inderdaad ook nog een beetje andere coins ingekocht, nu maar wachten tot de waarde weer stijgt :)

De gulden doet het heeeel goed. *\o/*

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 01:10

Die beginnen echt netjes te stijgen :')
vind ik helemaal niet erg

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 01:19

Heel mooi dat de Gulden het zo goed doet. Hoop alleen wel dat het niet alleen een "investering" wordt, maar dat we er straks ook echt mee kunnen betalen bij grote webshops :). Maar geloof dat dat op de lange termijn wel goed gaat komen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 02:49

Ik heb ook maar wat guldens aangeschaft net... Misschien geen goed moment omdat 'ie nu hoger staat, maar goed :D

Met mijn Litecoins gaat het al een paar weken heel slecht :') maar dat zal vast wel weer omhoog gaan uiteindelijk. En zo niet, dan pech...

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:01

Eef_Bam schreef:
Heel mooi dat de Gulden het zo goed doet. Hoop alleen wel dat het niet alleen een "investering" wordt, maar dat we er straks ook echt mee kunnen betalen bij grote webshops :). Maar geloof dat dat op de lange termijn wel goed gaat komen.

Precies. Ik heb het ook bewust in de hoop dat ik ergens kom waar ik er mee kan betalen. Dat het stijgt is leuk, daar dat vind ik bijzaak want ik heb toch relatief weinig in Guldens.

Wat ik heel cool vind is dat je in ING Bankieren app een betaalverzoek kan maken om geld te vragen van anderen. Zo'n betaalverzoek heeft ook een QR code en de Gulden app snapt die code! Dus ik kan betaalverzoeken van ING gebruikers zonder moeite met Guldens betalen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:13

Kom hier ook even binnenvallen, vorige week voor een klein bedragje wat guldens gekocht en moet zeggen dat het wel heel leuk is om het zo te zien stijgen nu!
Heb ook wel interesse in andere munten maar voor nu vind ik t prima zo. De kans om hiermee een extraatje te verdienen is groter dan wanneer je hetzelfde geld in een staatslot investeert naar mijn idee. Erg benieuwd wat de Gulden gaat doen ook qua betaalmogelijkheden later :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:19

Niet het hele topic doorgelezen en me er ook nog niet in verdiept, maar hoe zit het met belastingaangifte, de waarde van je bitcoins, hoe geef je die op? Valt onder vermogensbelasting, lijkt me?