Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:Maar de ramen is een stukje veiligheid, dat zou ik ook hebben
Renee1991 schreef:Jeetje wat onwijs gaaf, een Rolce Royce!!![]()
Heb je nog betere foto's ervan?
Voor wat betreft roze auto'sAls de blanke lak nog intact is, kun je hem eens (laten) polijsten, dan herken je hem niet meer terug.
Luxorvalkje schreef:De ‘rode’ auto heeft 19 jaar buiten gestaan. Hij voelt ook niet glad.
Voor polijsten ken ik wel iemand. Ga ik daar eens informeren.
De rolls staat in een garage. Was al lang blij dat ik het doek eraf kreeg. Het is van origine een Engelse auto. Dus alles zit voor mijn gevoel verkeerd :’). Na de meivakantie gaan we een ritje maken.
ikke schreef:Pas op. Niet mee gaan rijden.
Daarna vind je namelijk dat alles bij onze auto's verkeerd zit
Huertecilla schreef:ikke schreef:Pas op. Niet mee gaan rijden.
Daarna vind je namelijk dat alles bij onze auto's verkeerd zit
Persoonlijk vind ik het steeds vreemder dat autos met RHD zijn toegestaan in rechtsrijdend Europa. Het is gewoon onveilig.
ikke schreef:Wat is daar onveilig aan?
Ik kan niet zeggen dat ik dat zo ervaar; niet met mijn rechtsgestuurde Range in NL als met de links gestuurde Volvo (en andere auto's) in GB.
Huertecilla schreef:ikke schreef:Wat is daar onveilig aan?
Ik kan niet zeggen dat ik dat zo ervaar; niet met mijn rechtsgestuurde Range in NL als met de links gestuurde Volvo (en andere auto's) in GB.
Waarom zit het stuur links of rechts al naar gelang er rechts of links gereden wordt en niet andersom?
Omdat dit het beste zicht geeft op het betreffende verkeer.
Verder is de hele infrastuctuur en alle straatmeubilair erop ingericht.
Omdat je aan de andere kant zit zie je ook andere bestuurders minder goed en zij jou wat bieden tot minder anticiperen op het gedrag geeft.
Één voorbeeldje; van rechts komen. Rechts zittend in rechtsrijdend verkeer maakt dat beide bestuurders elkaar minder goed zien en minder goed kunnen ´lezen´.
Nogmaals de bestuurder zit links of rechts bij rechts of links verkeer omdat dit de beste/veiligste plek is. Ten tweede is het veiliger als iedereen aan dezelfde kant zit.
ikke schreef:Heeft niks met zitpositie maar alles met mentaliteit te maken.
ikke schreef:Ik rijd geen sportauto....
Zo'n Range geeft meer dan voldoende overzicht.
Citaat:NSU had blijkbaar een slechtere reputatie, als ik sommige bronnen mag geloven. Iets met los opgeschoven bezineslangetjes op een carburateur.
Citaat:Bij-de-weg, heb je je bij die Frog-eye wel afgevraagd waar de benzinetank zat?
ikke schreef:Het verhaal betrof een NSU Prinz. Hoe (on)waar het verder is, kan ik niet achterhalen.
Citaat:Ik vind het aan mij om op de rest te letten. Ik kan niet van andere automobilisten verlangen dat ze ruiken waar mijn stuur zit.