Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:10

Cayenne schreef:
Fijn dat je nu niet alleen staat! En idd een dagboek bij houden met wanneer het mis gaat.
Dan heb je iig een dossier.

Zelf hebben we hier in de straat een vrouw met enorm schelle stem die om een uur of 2 's nachts nog haar hond Smeagol (ja, zo heet dat beest echt) gaat uitlaten. Nou is het een kruising chihuahua met naakthond, dus hij doet zijn naam ook wel eer aan :')
Hij luistert alleen voor geen meter en ze laat hem altijd op het veld voor ons huis los, en dan is het dus een half uur lang: 'SMEAGOL, HIERRRRR, KOM BIJ MAMA. SMEAGOL, DOE EEN POEPJE!' en dat beest maar keffen naar iedere grasspriet >;)
:') Echt, het is dat ik zelf al enorm slecht slaap, anders was ik helemaal not amused geweest.
Laatst ging ik rond dat tijdstip mijn eigen hond (witte herder dus een stukje groter) uit te laten. Toen had Smeagol opeens een stuk minder praatjes }>

Hoe tof was het dan geweest als jouw hond Frodo zou heten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:17

_O- Helaas! Ik heb overigens wel een kennis met een hond die Frodo heet. Misschien moet ik die eens lenen :')
Het lijkt ook echt op een naakte molrat. Sorry, ik ben echt een hondenliefhebber, maar bij deze moest ik toch even twee keer kijken om te zien wat het was :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:20

Cayenne schreef:
_O- Helaas! Ik heb overigens wel een kennis met een hond die Frodo heet. Misschien moet ik die eens lenen :')
Het lijkt ook echt op een naakte molrat. Sorry, ik ben echt een hondenliefhebber, maar bij deze moest ik toch even twee keer kijken om te zien wat het was :')

Je hebt honden en je hebt 'honden'.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:30

Cayenne schreef:
Fijn dat je nu niet alleen staat! En idd een dagboek bij houden met wanneer het mis gaat.

Zelf hebben we hier in de straat een vrouw met enorm schelle stem die om een uur of 2 's nachts nog haar hond Smeagol (ja, zo heet dat beest echt) gaat uitlaten. Nou is het een kruising chihuahua met naakthond, dus hij doet zijn naam ook wel eer aan :')
Hij luistert alleen voor geen meter en ze laat hem altijd op het veld voor ons huis los, en dan is het dus een half uur lang: 'SMEAGOL, HIERRRRR, KOM BIJ MAMA. SMEAGOL, DOE EEN POEPJE!' en dat beest maar keffen naar iedere grasspriet >;)
:') Echt, het is dat ik zelf al enorm slecht slaap, anders was ik helemaal not amused geweest.
Laatst ging ik rond dat tijdstip mijn eigen hond (witte herder dus een stukje groter) uit te laten. Toen had Smeagol opeens een stuk minder praatjes }>

_O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:38

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:

Je hebt honden en je hebt 'honden'.

Oh de overburen bij ons hebben ook zo'n uitvergrote cavia... Vreselijk ding, en dan met jasje en al aan, want oh gut, t zou maar de bibbers krijgen met 23 graden buiten. :roll:

Fijn om te horen dat je niet de enige bent TS!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:47

Vervelende situatie zeg.. Ik kan niet veel anders dan jullie sterkte wensen.. Helaas kun je er niet veel aan doen op een "legale" manier.. Politie doet weinig tot niks en dat is het probleem... Was laatst nog op tv dat een man 17!! Jaar door zij buurman gestalkt wordt en er weinig gebeurd is

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:29

Kan me op Bokt ook wel zon verhaal. Herinneren was ook op tv die buurman had zelfs de paarden vergiftigd of de weilanden. Was bij een bokker dat liep ook al jaren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:03

Proberen de buurman zover te krijgen dat hij ook een dageboek gaat bijhouden. Verder beginnen met meldingen maken bij de politie zodat daar ook een dossier opgebouwd word.
Fijn dat je niet de enigste bent. Sta je in ieder geval een stuk sterker als ik

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:38

oh oh oh TS wat een gedoe, maar wel fijn dat je nu een soort van achterban hebt!
Ik heb hier ook veel overlast maar niet door 1 maar door meerdere >;)
Dat is een nadeel van een flat. Ik heb een buurvrouw met een overactief keffertje, die ze van mij wel de strot mogen dicht knijpen, onopgevoed rotbeest
Een buurman die van travassi houd, heel duidelijk, en dan graag tot 05.00 lekker hard praten op zijn balkon die grenst aan mijn slaapkamer en dan ook roken zodat ik in die stank lig.
helaas mag ik daar niks van zeggen dus frituur ik lekker terug :')
Dan een vrijstaand huis aan de overzijde met zo een schijthaan om 05.15 elke ochtend.
en mijn buurman boven mij die nog regelmatig ff gaat spijkeren/boren om 22.00

gelukkig heb ik geen zwaar werk :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 22:49

Nou t is weer zover... ze praten zo hard dat we ze woordelijk kunnen horen terwijl alles dicht zit.. wat nu

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:59

Ik zou dan na al die tijd contact opnemen met de verhuurder.
In ieder geval weet de verhuurder dan dat de man die zijn huis huurt overlast geeft.
Wat er dan mee gedaan kan worden of wat de verhuurder ermee doet, weet ik niet.
Maar misschien doet hij er iets mee, dat zou fijn zijn!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:08

Opnemen of je het op de opnames ook nog steeds goed kunt horen. En dan morgen even langs de buurman gaan dat je ze écht letterlijk kunt horen. Misschien dat hij zijn privacy belangrijker vindt dan jouw nachtrust.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:46

MarjanB schreef:
Nou t is weer zover... ze praten zo hard dat we ze woordelijk kunnen horen terwijl alles dicht zit.. wat nu

Niet liggen luistervinken maar ff andere bedactiviteiten gaan doen, oxazepam erin en je hoort er niks meer van en droomt lekker weg :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:57

Wijkagent een keer uitnodigen voor een kop koffie en een gesprekje?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:49

De wijkagent bellen? Jullie zijn duidelijk niet de enigen die er last van hebben... echt ontzettend antisociaal zeg. Sterkte TS, kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 06:06

Niet iedereen heeft oxazepam thuis liggen :D

Hoe is het afgelopen?
Kan je niet vragen mag het iets zachter?
De rest is hier al gezegd zoals alles opschrijven.

Sterkte

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 06:37

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:

Hoe tof was het dan geweest als jouw hond Frodo zou heten.

_O-
Jullie hebben m'n ochtend goed gemaakt :').

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 06:57

Alja schreef:
MarjanB schreef:

Niet liggen luistervinken maar ff andere bedactiviteiten gaan doen, oxazepam erin en je hoort er niks meer van en droomt lekker weg :)

Oxazepam is niet bepaald een smartie die je er even in gooit :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:03

Oxazepam bij de buurman erin!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:08

Ik vind het sowieso nogal raar medicatie te gaan adviseren om geluidsoverlast tegen te gaan :?.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:11

_San87_ schreef:
Ik vind het sowieso nogal raar medicatie te gaan adviseren om geluidsoverlast tegen te gaan :?.

Ik ook eerlijk gezegd..

TS, misschien overheen gelezen, maar heb je al iets op gang met de mensen die er ook last van hebben?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:15

Heb je geluidsopnames? Kan je het bewijzen? Heb je een logboek bijgehouden? Dan kan je bewijzen hoe lang en in welke mate je al last hebt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:19

Alja schreef:
MarjanB schreef:

Wat een gewéldig advies zeg :roll:
Medicatie is de oplossing voor alles uiteraard.. Echt what the ..... :')

Ik denk niet dat TS aan het luistervinken is, ik denk dat ze er moeilijk omheen kan om het NIET te horen.

TS, ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen. Ik zou toch ook contact op gaan nemen met de verhuurder of even gaan praten met de achterbuurman, misschien weet hij nog wel wat te doen..

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:52

Wut? Denk ook niet dat de arts ff oxazepam voor gaat schrijven omdat de buren lawaai maken.. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:56

Wat ontzettend rot TS! Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk het is om overlast van je buren te hebben en te horen te krijgeb dat je maar een grote zeur bent -O-

Ik zou vandaag bij de buurman aanbellen en aangeven dat je dit zo niet langer wil. Als hij er geen gehoor aangeeft de wijkagent bellen. Die kan je bijvoorbeeld aanmelden voor buurtbemiddeling.

Je hoort gewoon rekening met je buren te houden en in de APV staan hierover ook regels waar mensen zich aan moeten houden.
Tis toch van de zotte dat je in je eigen huis met oordoppen moet slapen omdat iemand anders snachts zo nodig lawaai moet maken. Omgekeerde wereld is dat hoor!!