Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:54

Simoonzel schreef:
Nou ik heb me laten inspireren hoor. Ik heb een dweil gekocht. :+

Ik heb mijn vriend de opdracht gegeven te gaan stofzuigen en het gasfornuis schoon te maken, beide al 2 weken niet gebeurd.

Heb nu iig een gasfornuis met alleen vuil van gisteravond :')

LadyMadonna

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:56

Ik ben vandaag vrij, dus heel de beneden verdieping gedaan (behalve salon en douche, die zijn morgen aan de beurt. Heb een klein huisje, dus was in 2,5 uur klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:59

Er zijn mensen die iedere dag poetsen overdreven vinden...

Maar wat ik hier soms lees vind ik toch erg onhygiënisch...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:02

vonneke schreef:

Dan vraag ik me toch altijd af wat het probleem is van een beetje stof?
Ik heb een prima weerstand en hetgene waar ik van eet en dergelijk gaat de vaatwasser in.
Dat mijn vloer niet mooi schoon is is jammer maar daar heb ik verder in mijn functioneren geen last van.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:04

vonneke schreef:

Nou ik stink niet ofzo hoor :') Dus ik vind dat nog wel meevallen. Ik douche elke dag, dus best hygiënisch :j
Onhygiënisch vind ik als je etensresten laat slingeren, je wc niet heel vaak schoonmaakt etc.
Beetje stof is goed voor de weerstand :Y)

Maar ik heb even teruggekeken en jou standaarden nog niet gelezen? ;)
Mensen onhygiënisch noemen omdat ze niet zoveel poetsen vind ik sowieso beetje ver gaan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:06

Simoonzel schreef:

:')

Voor de dagelijkse dweilers: stoppen jullie de dweil dagelijks in de was? Ik doe hem na het dweilen de was in (samen met bijv. badmatten), maar ik dweil 1x per week.
Hoe doen jullie dat?

@ vonneke: wat vind jij onhygienisch?
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 20-03-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:08

Yonker schreef:
[naam] schreef:

Nou ik stink niet ofzo hoor :') Dus ik vind dat nog wel meevallen. Ik douche elke dag, dus best hygiënisch :j
Onhygiënisch vind ik als je etensresten laat slingeren, je wc niet heel vaak schoonmaakt etc.
Beetje stof is goed voor de weerstand :Y)

Maar ik heb even teruggekeken en jou standaarden nog niet gelezen? ;)
Mensen onhygiënisch noemen omdat ze niet zoveel poetsen vind ik sowieso beetje ver gaan.

Ik lees ook dingen van etensresten etc.

Wat mijn standaard is. We zijn met 4en, 2 volwassenen en 2 kinderen van 5. beide fulltime werkend. di/wo/vr middag en in het weekend zijn we overdag thuis

Dagelijks stofzuigen (gehele huis) en keuken schoonmaken.
Om de dag toilet en douche schoonmaken, dweilen
1x per maand de badkamer een grote beurt (wat niet echt nodig is), de keukenkastjes van binnen, ramen zemen en deuren afnemen.

Vergeet vast nog wat...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-17 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:09

laetitia schreef:
Simoonzel schreef:

Voor de dagelijkse dweilers: stoppen jullie de dweil dagelijks in de was? Ik doe hem na het dweilen de was in (samen met bijv. badmatten), maar ik dweil 1x per week.
Hoe doen jullie dat?

Ik heb een stoom mop met meerdere doeken ;) die doe ik idd gewoon in de was en tot die tijd hang ik ze in mijn rommel- afwashokhe waar mijn schoonmaakspullen staan, maar ze gaan dus ook gewoon bij de handdoeken.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:10

Wij hebben zo'n Swiffer gevaarte met wegwerpdoekjes. :D
En ook een microvezel hoes die om datzelfde ding heen past, maar die wordt niet zo vaak gebruikt. Als we die gebruiken gaat hij daarna inderdaad direct de was in.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:12

Ik vind zelf een gsm en het toetsenbord van een laptop onhygienisch.

Nog meer dan een wc bril eigenlijk (daar zit je alleen met je benen op, gsm en toetsenbord zit je aan met je handen die buitenshuis ook van alles vasthouden. Denk aan trapleuning op een treinstation, een deurklink van een gebouw etcetara.
En ja ik was mijn handen altijd als ik thuis kom, maar toch vind ik het een vies idee. Ik maak het toetsenbord daarom regelmatig schoon.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:16

laetitia schreef:
Simoonzel schreef:

Hoe doen jullie dat?

@ [naam]: wat vind jij onhygienisch?

etensresten niet opruimen, toilet niet regelmatig poetsen.

Dat er 30 cm stof ligt vind ik enkel vies.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:16

Ik heb een laptop met touch screen en een i pad, had voorheen zo,n computer met een gewoon toetsenbord vond dat idd ranzig.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:17

laetitia schreef:

Nog meer dan een wc bril eigenlijk (daar zit je alleen met je benen op, gsm en toetsenbord zit je aan met je handen die buitenshuis ook van alles vasthouden. Denk aan trapleuning op een treinstation, een deurklink van een gebouw etcetara.
En ja ik was mijn handen altijd als ik thuis kom, maar toch vind ik het een vies idee. Ik maak het toetsenbord daarom regelmatig schoon.)

Durf je, een paard dan wel aan te raken? Je moest eens weten waar die wellicht allemaal in heeft liggen rollen :+

Ik snap wel dat het "vies" gevonden wordt, maar als je over alles na gaat denken dan komt het wellicht wel in de buurt van smetvrees.

Ik kan me er niet zo druk om maken, zolang ik er niet ziek van wordt zou het wel goed zijn. Goed voor de weerstand! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:17

laetitia schreef:

Idem!

Ik haal zo af en toe ook een doekje over de toetsen. Maar meer omdat ze ook gewoon vies worden.

Maar je woont niet samen met iemand die de bril omhoog laat staan? of een klep die dicht is?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:29

Fornuis twee weken niet schoonmaken?
Dat vind ik dan wel weer erg smerig!

De keuken maak ik echt elke dag schoon.
Ik woon in een huis van 180m2 in het weekend woont mijn vriend erbij en ik heb een kat (binnenkat)
Ik zuig twee keer per week, de badkamer krijgt elke twee weken een grote beurt.
Wc's doe ik wel vaker.
Maar ik moet er niet aan denken om elke dag mijn hele huis te poetsen, het is hier ook echt niet vies.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:31

Nee mijn vriend plast zittend :j. En we doen meteen onze sloffen aan als we het huis inkomen. Dat scheelt enorm in troep op de vloer denk ik.

Enige waar vriend troep maakt is als hij kookt, dan mag ik daarna meteen het fornuis en de tegels schoonmaken.

@ Yonker: haha ja hoor, ik raak gewoon een paard aan :D. Maar denk dat iedereen nadat hij bij de paarden is geweest zijn handen wast?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:32

Ach ik ben leerkracht, moet je dan eens kijken met wat voor bacterieën je in aanraking komt. Mijn huis is daarbij vergeleken zo schoon als een operatiezaal :')

Handen wassen doe ik daarom wel heel veel.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:35

laetitia schreef:
@ Yonker: haha ja hoor, ik raak gewoon een paard aan :D. Maar denk dat iedereen nadat hij bij de paarden is geweest zijn handen wast?

Ik niet hoor :n ik douche niet eens, hoeft pas 2 dagen daarna toch? Beetje paardenlucht waarderen de klanten vast wel op het werk!!
Nee grapje dus :') Maar goed je neemt altijd wel wat bacteriën mee. En op geld zitten nog steeds de meeste bacteriën, dus ik zou zeggen raak het geld maar niet meer aan en geef het aan mij :j

Ok 2 weken fornuis niet schoonmaken vind ik ook goor :+
Doet mij beetje denken aan een vieze studentenwoning :=

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:42

In een studentenwoning doen ze toch meestal folie om het fornuis :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:45

Wij hadden idd folie haha

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:45

4 personen in huis en 3 grote honden, hier word elke dag het huis gezogen en gedweild, vind het persoonlijk zeer goor staan als je het huis vol heb liggen met haren kruimels etc.
Bovendien heb je dan ook meer kans op ongedierte..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:50

laetitia schreef:
Maar denk dat iedereen nadat hij bij de paarden is geweest zijn handen wast?

Euh.... nee? Alleen als ze zichtbaar vies zijn. Anders kan ik ook wel elke keer als ik de hond geaaid heb m'n handen wassen... dan heb ik een dagtaak ;)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:52

vonneke schreef:
Wij hadden idd folie haha

En dan om het half jaar vervangen :p

Overigens snap ik wel dat als je kinderen/honden hebt echt wel vaker moet zuigen/dweilen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:53

Was laatst trouwens nog op het nieuws dat we te schoon zijn, te vaak onze handen wassen (of van die anti bacteriële gel) en dat we daardoor vaker ziek zijn.
Nu moet ik ook zeggen dat ik zelden griep oid heb...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:55

laetitia schreef:
troep maakt is als hij kookt, dan mag ik daarna meteen het fornuis en de tegels schoonmaken.

Ik eet gerust een broodje nadat ik mijn paard heb gevoerd. Zonder mijn handen te wassen.

Sterker nog ik denk als ik moet kiezen dat ik liever aan de vacht van mijn paard lik (alleen verharen ze nu) dan aan een trapleuning op het station of zo.