Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:31

Het was volstrekt niet de bedoeling maar hier is er een autootje bij gekomen:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images ... 1897_2.jpg

Ongeveer deze (kleur) uit '92 voor een veel te lief prijsje maar uiteraard met wat op- en aanmerkingen. Een busje WD40 en wat Ductape loste veel op maar het raam aan mijn kant doet het nog steeds niet :D de koeling is niet helemaal lekker en er zit hier en daar een roestplek.

loez

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:56

Gaaf ikke! In ere houden zulke wagens! :)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:32

Supertof!
Ga je er vooral aan hobbyen of ga je er echt frequent mee rijden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:28

watchthesky schreef:
Supertof!
Ga je er vooral aan hobbyen of ga je er echt frequent mee rijden?

Nee, erger: de wagen wordt gedemonteerd voor onderdelen voor een broertje.

Ik heb er eentje in restauratie waarvan het interieur behoorlijk versleten is en deze heeft een nagenoeg gaaf interieur en een 5-handbak, waar mijn project een (Amerikaans gebouwde) automaat heeft. Bovendien heeft deze ABS. Dat gaat dus allemaal omgebouwd worden waarna de body als project verkocht wordt.
Mijn project is van '87 en daarmee in de overgangsregeling, waar de groene van '92 is.

Maar totdat ik 'm ga demonteren ga ik er vrolijk mee rondrijden :j Er zit nog APK op tot December :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:59

Ah, oké :)
Dat je dat allemaal zelf kunt zeg!
Ik kan nog net zelf de auto wassen en vloeistoffen bijvullen, iets als bandenspanning checken is bijvoorbeeld al te veel gevraagd :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:45

ikke schreef:
BMW heeft indertijd Rover gekocht voor de naam Mini en de 4x4 kennis van Land Rover.

Is nu van Tata, net als Jaguar.
Worden beiden nu in India in elkaar geschroefd.
In Engeland nog slechts beperkte activiteit.

Een lief van me heeft NET een andere auto gekocht. Zalige cabrio voor hier. Peugeot 307 cc met 2 liter en automaat. Geen droomauto maar wat een heerlijk en praktisch ding.
Past ook helemaal perfect bij haar; Spaanse met donkerbruine ogen, maar wel natuurlijk blond haar, lang :wow:

Ander lief heeft haar droomauto; haar 'tankje' weer eens als tankje ergens te dicht langs gereden. Ik moet weer naar de sloop voor wat onderdelen. Worden daar echter ook steeds dunner gezaaid, dus dat houdt een keer op. Geen idee wat ze dan moet. Stevige, solide basis-autos met simpele techniek, zonder 200 kilo aan overbodige electronische rommel zijn er haast niet meer. Ja, klassiekers, maar dat is zonde.
Ik heb al gezegd dat ze er zuiniger op moet zijn als ze niet in een bestelbus wil gaan rijden.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:25

Roadracer schreef:
Ik meld me hier ook! Rij nu al bijna 10 jaar een Audi A3 uit '98. Heel fijn ding, maar begint helaas wel echt echt echt oud te worden nu. In maart weer APK...Ik hoop er maar het beste van want volgens mijn financiële planning moet ie het eigenlijk nog 1 (liefst 2) jaar volhouden.
Mijn echte droomauto's (maar onbereikbaar) zijn een Lotus Elise en een Audi R8 :+
Qua bereikbare auto's vind ik de Citroën Cactus erg leuk, maar ook een Seat Leon of evt. weer een Audi A3. En qua kleuren ben ik stiekem helemaal gek op oranje :P

Ik quote mezelf maar even. Een paar weken na mijn berichtje hier is mijn A3 helaas overleden Y;( Gestrand met een kapotte koppeling en dat was voor mij de reden om afscheid te nemen...reparatie werd te duur en vond ik ook niet meer lonen. Toen moest er natuurlijk halsoverkop iets nieuws komen. En laat mijn moeder nou een auto hebben die ik mocht overnemen voor een schappelijke prijs! Ik moest er wel aan wennen, hij had minstens 5 dingen die op basis van mijn wensenlijstje dealbreakers geweest zouden zijn :') Maar nu ik er wat langer in rij, wordt ik er steeds meer verliefd op eigenlijk :j Daarom presenteer ik nu vol trots mijn "nieuwe" C30:
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:10

Wat leuk, een autotopic! :D
Ik heb al een tijdje mijn rijbewijs, en kar sindsdien steeds rond in de Daihatsu Cuore van mijn moeder. Klein, je komt van A naar B, en een zuinig bakkie :j
Nu had mijn vriendin een Mazda Premacy. Ik vond het een verschrikkelijke bak _O-
We rijden gemiddeld 30 tot 40.000 km per jaar, waardoor we gisteren dan eindelijk de overstap hebben kunnen maken naar een dieseltje. Sinds gisteren zijn we dus trots eigenaar van een Peugeot 307 :D

Afbeelding

Ooit hoop ik nog een VW Cross Polo voor de deur te hebben, maar dat is ooit O:)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:08

Hey wat leuk een C30!
Dat was mijn droom auto waar ik voor gespaard heb :D

Afbeelding
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:34

Ik ben al een poosje op zoek naar een paardenvrachtwagentje en dan komen er dus ook weleens andere vrachtwagens langs. Het meeste komt niet verder dan "wel aardig" of "zinvol" maar zelden iets speciaals, totdat ik deze tegen kwam: https://link.marktplaats.nl/m1183126171

Zoekt iemand nog wat reclame-oppervlakte?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:59

Wat.is.dat. :')

Nondeju, net een spaceshuttle.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:17

Snorlex schreef:
Wat.is.dat. :')

Nondeju, net een spaceshuttle.

Nou, dat was dus ook mijn reactie :D maar als je de foto's bekijkt, lijkt het me wel een hele gave combi om mee te rijden.

Helaas particulier niet echt praktisch.