Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:31

Super gaaf plekje!
Ben een beetje jaloers moet ik bekennen.

Veel succes met de paarden verhuizen vandaag!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:51

Succes met de paardn verhuizen vandaag.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:16

Gaaf.!!
Mocht je nou toch een track of soort van PP maken. Daar kan je die stenen ook voor gebruiken. Hiermee kan je een deel van de ondergrond verharden, dit schijnt goed te zijn voor de hoeven :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 17:24

Bedankt allemaal! De verhuis is goed gegaan :)

Daar gaan we dan!

Afbeelding

En ze zijn er *\o/* (Elska, mijn ijslander, is er nog niet bij want ze staat nog in training tot eind augustus)

Afbeelding

Afbeelding

Geen actiefoto's :+ meteen neus in de grond en eten, haha. Misschien als ze op de grote wei mogen dat dat meer uitnodigt tot actie :P

Zicht vanuit het raam van onze toekomstige slaapkamer <3 Hoe leuk is dit?? Heb de paarden al tien jaar in eigen beheer maar steeds op een huurwei. Vanaf nu écht aan huis, op ons eigen plekje waar we alles zelf gaan mogen bepalen :D

Vind het ook een speciaal moment dat Sol (mijn oudste paard, die in de dekens ;) ) dit nog kan meemaken. Hij is het laatste jaar wat aan het kwakkelen helaas, dus extra fijn dat hij dit gewoon nog kan meemaken. Het is nu ook gewoon "echt" met de paarden erbij :D

Afbeelding

Vandaag dan een begin gemaakt aan het titanenwerk... de Augiasstal uitmesten :+ Gewapend met een pikhouweel en spades _O- We zijn tot over de helft geraakt en toen was iedereen echt moe en verzuurd en moe. Morgen poging twee :) Een hele leuke verrassing was dat de stalbodem gewoon cement is, dus dat moet niet meer verhard worden.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een klein projectje voor de komende week. Een nieuwe brievenbus :P Waarom een nieuw exemplaar hoeft geen uitleg denk ik :')

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:34

Ik vind die brievenbus nog helemaal bruikbaar zo :+ :D

Heerlijk dat je paardjes nu thuis zijn ! Ook voor het oudje, golden oldies zijn zo speciaal <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:44

Wow wat een actiefoto's van de paarden {:} .
Ach eten is ook belangrijk.

Stal uitmesten met pikhouwelen, poeh dat is een flinke klus.

Is deze brief van karton?
Ziet er uit als een kartonnen doos.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 17:47

Hihi de brievenbus is zodanig doorgeroest dat hij zelfs niet meer dicht kan :P

Niet van karton dus, ijzer haha.

Ja beeeetje jammer van de actiefoto's, mijn vriend stond klaar met de camera, maar helaas.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:17

Wat heerlijk SN, nu wordt het helemáál echt *\o/* .

Solleke_Noah schreef:
Vanaf nu écht aan huis, op ons eigen plekje waar we alles zelf gaan mogen bepalen :D

Oh ik kan me dat moment nog zó goed herinneren, dat moment dat je ze dan eindelijk compleet in eigen beheer (geen deelbeheer en geen huur) hebt en dan ook nog eens aan huis.... GOUD! Echt goud en een enorme rijkdom en vrijheid. Héérlijk.

En het uitzicht, tsja, onbetaalbaar <3 .

Solleke_Noah schreef:
Mijn zus en ik gingen het laatste restje kasseien verwijderen, uiteindelijk zijn we hier de hele dag mee bezig geweest. Na wat rondprikken met een riek bleken er nog overal kasseien begraven in de grond te zitten. Omdat we dat stuk graag willen laten verharden door klinkers, en ook naar veiligheid toe, moesten die er allemaal uit.

Waren nog best gigantische stenen :=

[ Afbeelding ]

Dit ben jij dus met je zus als ik het goed begrijp :') :D ?
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:42

+:)+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 19:04

:+

Jep, wist je dat niet, baarden zijn tegenwoordig de mode bij vrouwen :j

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:15

Super dat het goed is gegaan met het verhuizen van je paardjes! +:)+ En liefde gaat door de maag :9
En Elska nog in training is ook handig :j nu je de handen vol hebt aan alle klussen.
Maar je stal wordt zo wel groter, jeetje wat een massieve plaat mest. :wow:

En het uitzicht van eigen paardjes verveelt nooit :):)

Groet Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:18

He wat een werk verzet in die stal! , wat een bonus een betonnen vloer :D

En heerlijk dat de paarden thuis zijn!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:27

Ik vind het zo leuk om te volgen. Bedankt dat je ons zo meeneemt. Echt heel veel respect.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 20:37

Elska gaat nog een (oefen)wedstrijd (töltproef en viergangenproef) doen eind augustus als afsluiter van haar training :) en dan komt ze ook naar huis!

Rebecca: ben ook super blij met de betonnen vloer (beton, niet cement, haha, vergis me altijd), echt een kadootje onder alle geitenpoep :D

HorseTimeXL: dankje, is ook leuk om te delen en later om zelf terug te kijken :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:38

Heerlijk dat de paarden thuis staan. Vind dit echt zo'n leuk project om te volgen :)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:27

Solleke_Noah schreef:
silverdapple: haha, deel alsjeblieft je ideeën voor de tuin :D er zijn veel meer kasseien uit de grond gekomen dan verwacht, als dat allemaal salamanderplekjes worden houden we zelf geen tuin meer over :') dus voor een deel van de kasseien zoek 'k nog een bestemming!

Een prachtig mooie oprit of een tuinpad...

Afbeelding

http://www.tuinen-hendrix.be/wp-content/uploads/2015/09/aanleg-oprit-kasseien-Niel-Bij-As-5.jpg
(Linkje i.v.m. te grote afbeelding.)

De achtertuin belegd met kasseien zou ook zeker niet misstaan. <3

Afbeelding

Het geeft me zo'n heerlijk landelijk gevoel, het is netjes strak maar heeft ook zo z'n karakter doordat iedere kei weer anders is gevormd. Ik kan me het bij jullie huis helemaal voorstellen juist doordat het zo landelijk is! <3 (Maar je moet het natuurlijk zelf ook wel mooi vinden. ;))

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:35

Haha, ik moest even opzoeken wat Augiasstal was :D . Wat doe je met die super goed gecomposteerde oude hoop stalmest die je er uit haalt? Dat is een superlaag om te mengen in een moestuingrond bijvoorbeeld....mengen met wat vers groen afval en hooi.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 08:50

Wil je het hebben? :')

We hebben een deel op de mesthoop gegooid, en toen die vol was, de rest in het bos gegooid :o

silverdapple: aaah zo je tuin idee. ja, ben echt helemaal gek op kasseien als oprit. Daarvoor zijn het er niet genoeg denk ik. Maar zou in de toekomst de grijze steentjes heel graag nog vervangen door kasseien of van die gelige steentjes.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:17

Wauw leuk fotoverslag en fijn dat de paardjes nu bij huis staan :D slapen jullie er ook al of heeft iemand anders een beetje toezicht op de paarden?

En oef wat een werk zeg die stal leeg hakken := wel goed voor de conditie. Fijn dat het niet zo vreselijk heet is momenteel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:21

We slapen er nog niet :) maar zijn er sowieso heel de dag aan het werk. Mijn vriend heeft nu tien dagen verlof, ik moet helaas woensdag terug aan het werk.

Vandaag een paar kleine voor en na's, kleine klusjes die wel moeten gebeuren. Onkruid zeisen :P Onder al het onkruid ligt nog veel steenpuin. Dit weekend komt er een container voor dat steenpuin, dus zijn we het even onkruidvrij en bereikbaar aan het maken ^^ (afbeelding te lang voor bokt)

http://myalbum.com/photo/yXEv7Cw4pQAY/360.jpg

Mos krabben van het terras. Dit klusje doen we tussendoor, als we het zware werk even beu zijn, efjes een kwartiertje mos krabben := (afbeelding te lang voor bokt)

http://myalbum.com/photo/HiTD8blsZrIo/360.jpg

Ons uitzicht <3 met z'n drieën op een rijtje aan het slapen, echt te lief.

Afbeelding

Ze moeten ook werken voor hun eten ~~}> Sol aan het werk gezet om het gras aan het andere terras te snoeien.

Afbeelding

"Wat eten jullie dan? Ziet er beter uit dan mijn gras :9 "

Afbeelding

Vandaag kwam ook de werkman langs voor advies over de muren en plafonds enzo. Helaas heeft hij pas tegen de herfst tijd om het plafond in de woonkamer ertegen te zetten. Maar we konden wel al beginnen schilderen, hij zou de platen voor het plafond buiten versnijden zodat er geen stof in huis kwam. Vandaag dus de eerste kamer in de primer gezet *\o/*

Onze toekomstige slaapkamer in de witte grondlaag :D Hopelijk morgen het kleurtje ertegen aan.

Afbeelding

Beginnetje gemaakt aan de nieuwe brievenbus. Een oude bloembak in de beits gezet, plantje erin en brievenbus ertegen. Ons huisnummer komt er nog rechts naast en dan is 'ie af :D

Afbeelding

En voor de liefhebbers van oud spul, de dorsvlegel, cool ding he :D en een oud kerkbankje als tuinmeubel.

Afbeelding

We hebben ook nog een raar ding gevonden, we noemen het 'het moordwapen' :') geen flauw idee wat het is, iemand een idee? :P Het is volledig uit ijzer en loeizwaar.

Afbeelding

Detail van het moordwapen. De datum dat erop staat lijkt '96 te zijn?

Afbeelding

Veel kleine klusjes dus vandaag maar toch weer een beetje opgeschoten. En gezellig middag gegeten met Sollie erbij <3 een hele geslaagde dag dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:41

Wat een werk word er ook verzet!

Moordwapen :') , die dorsvlegel is kicken :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:50

Het verschil is echt zichtbaar er worden "bergen" werk verzet
(maar die berg/heuvel/terp komt er nog :D )

Paardjes al helemaal happy met de nieuwe stek en
wat leuk zo samen lunchen met Sol erbij <3

Brievenbus ook leuk zo in combinatie met de bloembak +:)+

Moordwapen geen idee wat het is, heb wel het idee dat er nog meer bij (aan) hoort....

Groet Karin.

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:57

Prachtig plekje hebben jullie Daar! Ik heb mijn paarden ook aan huis staan en ik wil niet anders meer . Mijn man dacht dat het moordwapen een stuk van soort aandrijving was.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:28

Het moordwapen lijkt mij een kettingzaag.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:35

Een boel werk verzet inderdaad Solleke_Noah! En die stal, pfff, wat zullen jullie aan het bikken zijn geweest...
Het moordwapen is fascinerend! Zit het uiteinde van de ketting vast in die 'kop' of zit daar een soort as in? Denk je dat je de tekst nog leesbaarder kan krijgen met een beetje poetswerk?