Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:06

Klinkt alsof ik heel de hele keuken zou vervangen.

Maar maakt het wat uit of er ikea op staat of niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-17 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:14

Veel keukenmerken hebben aan de binnenkant of op een lade oid wel een merkje staan of op een scharnierplaatje ofzo

Bij ons staat er levensgroot Ikea ergens op de lades
Is nog oude systeem

Kennissen van me hebben gewoon Ikea frontjes op hun keuken gezet van een ander merk

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:23

vonneke schreef:
Klinkt alsof ik heel de hele keuken zou vervangen.

Maar maakt het wat uit of er ikea op staat of niet?

Waarom zou je de keuken vervangen? De kasten zijn goed, dat betekent dat de aansluitingen enzo ook goed zitten.

Pimpen is dan goedkoper denk ik?
Ik neem aan dat ze het merk wil weten ivm eventuele maten...?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:26

Van Ikea keukens is bekend dat je vanwege die diepere onderkasten ook maar weinig overstekend aanrechtblad hebt. Soms vallen zelfs de handgrepen er niet eens helemaal onder.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:06

Hoe bevalt jullie de apparatuur?
Ik heb b.v. de vaatwasser.... wast prima schoon, heerlijk stil maar er past weinig in. Vooral de glazen is een drama.
Mijn vorige konden 4 rijen glazen in, nu maar 2. De andere 2 rijen zijn veel te smal en allen kiept om en tegen elkaar aan..... Of ze moeten er een inpakcursus bijgeven, misschien helpt dat.....

De ovens bevallen wel heel goed, alhoewel ze zo stil zijn dat ik steeds ging kijken of ik hem wel aan had gezet!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:22

Wij hadden in het vorige huis een erm... A merk in ieder geval van een 650 euro
In dit huis een zeer betaalbaar model van ikea(zat er al in) en de Ikea wast veel schoner

De oven is ook de Ikea oven die we in het vorige huis al hadden
Die functioneert nog perfect nu na 6 jaar, weinig geluid, warmt vlot op

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:40

Cer schreef:
Waarom zou je de keuken vervangen? De kasten zijn goed, dat betekent dat de aansluitingen enzo ook goed zitten.

Pimpen is dan goedkoper denk ik?
Ik neem aan dat ze het merk wil weten ivm eventuele maten...?

Precies, op een kast na, is alles in goede staat. Het kan me zo twee duizend euro schelen als ik alleen nieuwe fronten neem. Bovendien zit alles qua leidingen prima, dus waarom zou ik dat dan veranderen?

Ik weet dus niet of andere fronten van een ander merk er op passen. Vandaar dat ik toch eens even ga kijken of het een ikea keuken is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:47

Wij hebben een vaatwasser van Ikea, maar wel grootste model dat ze hadden. We zijn met zn 3en en hij gaat denk ik om de dag aan. Ik doe alleen nooit pannen erin en heb een aantal dingen die er sowieso niet in mogen. Hij is mooi stil, dus dat vind ik wel een pre. Helaas houdt dat ook weleens in dat iemand er iets in wil zetten, terwijl hij bezig is.

Koelkast hebben wij een amerikaans model van ander merk, dus geen ervaring mee.

Wel van Ikea een 90cm gasfornuis met oven. Hij doet het goed en is netjes. Hij is zeker niet slecht, maar vergeleken bij de top fornuizen is de afwerking en kwaliteit iets minder. Dat kan ook haast niet anders als je de prijzen vergelijkt. De knoppen zijn bijv prima, zijn ook niet stuk of versleten, maar wel plastic.

Onze afzuigkap past daar precies boven. Is het enige waar ik niet zo happy mee ben. Het hangt stil en je zit er amper aan, dus weinig last van verder. Maar de knop om hem aan te zetten vind ik echt niet prettig.

Bij ons zit bij alle kastjes en deurtjes de softclose en die werken super.

De kraan is helaas wel gesneuveld. We hadden 2 kranen. 1 iets aangepast in de badkamer en de andere gewoon in de keuken. Beiden zijn er al even niet meer, dus binnen 5 jaar kapot gegaan en dat vind ik wel erg snel. Maar waren geen dure, ook voor Ikea niet. Puur op uiterlijk gekocht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:56

hier trouwens ook een kapotte kraan van ikea
maar daar verdenk ik niet echt de kwaliteit van de betreffende kraan van .... meer het complete onbenul van degene die hem geinstalleerd heeft(de hele keuken wat dat betreft) en de manier van omgaan met je spullen van de laatste huurder van ons huis die niet zo spannend netjes op hun spullen waren (zeg maar gerust spannend smerig en onbehouwen)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:03

Oke, dat kan ook. Wij hebben alles zelf gedaan en is allemaal heel netjes geinstalleerd door mijn niet zo onhandige man.
Vanwege het uiterlijk hadden we 2 dezelfde. Op 1 een kortere hals gezet voor de badkamer. In de keuken was al eerder kapot. Hield ze netjes schoon, maar kreeg toch snel aantasting, dus steeds droog houden etc. Kwamen gewoon stukje metaal vanaf en hij begon geluid te maken. In de keuken dus best snel een nieuwe kraan geplaatst waar we geen problemen mee hebben.

Die in de badkamer deed precies hetzelfde, maar ging langzamer. Toen enkele maanden terug begon hij vreselijke herrie te maken en hebben we de volgend edag direct een andere kraan gekocht.

Meeste kranen zijn tegenwoordig met keramische schijven en volgens mij zit daar een kwaliteits probleempje. Die van de badkamer sloot niet meer volledig af.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:11

geloof het gelijk hoor :j dat die van jullie wel gewoon een kwaliteitsdingetje hadden :)
zijn jullie nog terug geweest ermee?

(bij ons zag je gewoon dat ie met grof geweld behandeld was)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:05

@bridgetF: er bestaan firma's die in één dag alle frontjes vervangen, verven of aanpassen. Misschien ook iets om naar te kijken. Verder kun je heel veel zelf fröbelen aan keukendeurtjes; verven, behangen, fineren etv. Kijk eens voor voorbeelden op pinterest of google.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:12

Hier was ook een kraan vrij snel kapot gegaan (ca 5 jaar). Jammer genoeg hadden we de bon niet meer... want ook daarop zit heel lang garantie... Nu hebben we een andere gekocht en tot nu toe erg tevreden (en bon ligt goed weggeborgen :Y) )

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:05

10 jaar geloof ik

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:23

Bonnen inscannen!!!
Trouwens, we hebben vorige maand dingen teruggebracht die we te veel hadden, keurig in de dichte, originele verpakking. Moest ze toch ook de originele bon hebben, vond ik zo raar!!! Gescande was niet voldoende omdat het langer dan een jaar geleden was. Maar met familypas mag je binnen een veel langere periode iets retour brengen.....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:00

jup, die heb ik dus ook... de gratis koffie is mooi meegenomen (en laatst hadden ze ook kindermenu in de aanbieding... dat tikt aan hoor!)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 01:08

Wij hebben nog garantie op de kranen, maar 1 kapotte weggegooid. Heb ook alle bonnen nog. Hebben we gewoon in de map bewaard. En alles met de family pas van mn moeder gekocht. Ze waren ''maar'' 50 euro, maar was toch 100 euro geweest voor beide kranen. Ga er toch eens achteraan oftewel, manlief langssturen, die werkt vlakbij :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:02

Wij gaan 30 maart onz nieuwe huis bevolken... en het wordt weer een Ikea keuken :P
Kastjes dan en de vaatwasser, rest van de apparatuur nemen we van Miele, kranen van Grohe en het aanrechtblad gaat mijn handige harry zelf gieten...

Maar ben wel weer blij met mijn kastjes en verschillende opberg mogelijkheden die ze weer hadden. In ons huidige huis hadden we ook nooit problemen met de keuken dus de keuze was snel gemaakt.
Enne... voor rond de 2000 euries gewoon weer een prachtig plaatje.
Wanneer de keuken af is zal ik wel wat foto's posten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:34

Spannend!!!

Bij Ikea krijg je tot 2 april (geloof ik) bij iedere besteding van €100,- een cadeaukaart van €10,-

Deze is dan te besteden tot en met 30 april.

We gaan volgende week de keuken bestellen en meteen afrekenen. Mooi cadeautje!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:35

Ja klopt, wij gaan hem van de week ophalen... heerlijk al die korting bonnen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:54

zeker!

ik verwacht dat we een levertijd hebben ivm op maat gemaakt blad. Maar je mag blijkbaar ook bij bestellen al betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:32

Hij is besteld!

De 10% kortingactie wordt meteen in de keuken verrekend in plaats van dat we een kortingkaart krijgen.

Het is al met al best nog een dure keuken geworden, maar dat komt grotendeels door de dure werkbladen. (en dan moeten we nog een fornuis...)

Het wordt een open keuken met een eiland waar geen water of gas in komt. Er wordt een raam gemaakt welke er nu niet is.

Alle kastjes worden mat wit behalve de 3 deurtjes onder de bar, die worden hoogglans grijs. Aan het lange gedeelte komt een betonnen werkblad. Op het eiland een marmeren blad en het extra smalle blad is dan weer beton.

Oude situatie
Afbeelding

Zicht vanuit de eethoek
Afbeelding
Afbeelding

zicht vanuit muur waar een raam komt
Afbeelding

Dit is het barretje zoals we hem bij ikea gezien hebben.
Afbeelding

De kastjes zijn 37cm diep. Dat klinkt echt heel weinig maar dat valt echt alles mee
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:36

Ziet er super gaaf uit! Ben heel benieuwd naar de foto's als het er staat :)

Wanneer komt ie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:39

Duurt nog wel even. Week 18/19. Hier hebben we zelf voor gekozen. Op dat moment zal alles beneden klaar zijn behalve de kozijnen/deuren.

Maar de keuken gaat er volgende week uit. Deze is echt zo vies, we doen er ook niets behalve afwassen.
Ontbijten thuis, lunch op werk/school en avondeten bij familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:40

Ik twijfel nog wel over de 3 hoogglans grijze deurtjes onder de bar. Maar deze gaan uit de collectie (waren de laatste 3!) en waren met flinke korting nog geen 100 euro. Mocht het echt niet mooi zijn dan zijn ze zo wit ;)

Maar toen we alles bij elkaar hielden zag het er wel heel tof uit.