[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:38

Gaat hier snel en lees gelukkig aantal positieve dingen, gefeliciteerd!!

Hier huis ondertussen ook definitief verkocht en oplevering 9 juni. Ondertussen zelf ook geslaagd voor ander huis. Verkopende makelaar helaas niet zoveel haast dus dat wel frustrerend want willen gewoon tekenen want dan gaat opzegtermijn in van huurder nu (3maanden) en wij willen natuurlijk zo snel mogelijk in zodra ons huis opgeleverd hebben. Morgen naar de hypotheker weer, al aantal keer geweest en tot nu toe tevreden over. Ons huidige huis gekocht via hypotheekvisie en daar achteraf minder over te spreken. Gaan ook niet tot ons max lenen, blijven behoorlijk ver onder en nemen wel bouwdepot en leggen eigen geld in.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:38

BloemBloem schreef:
Flore schreef:
Uiterlijk 25 mei krijgen we het bordje met 'verkocht' of eerder als de financiering van de kopers eerder rond is. Ik zie deze stickers ook steeds vaker, is wel fijn :j .

Karuna, ken je Paul? Ze bestaan al 40 jaar, volgens mij het oudste makelaarskantoor hier in de omgeving. Hele aardige vent!

Ik heb bedankt voor die sticker..... Ken mensen die hebben 3 keer de sticker eraf kunnen trekken :=

Oh dat is balen! Maar onze kopers zitten bij de hypotheekverstrekker waar onze makelaar ook eigenaar van is dus we hebben al gehoord dat dat wel goed zit.

Karuna, Paul zijn vader heet ook Paul dus in die tijd zal hij de makelaar zijn geweest. Kan best dat je met Paul jr op school hebt gezeten. Ik schat hem wel jouw leeftijd ongeveer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:46

Zou mij niks verbazen. :j grappig dat hij dan zijn vader heeft opgevolgd. Wel handig met de naamstelling van het bedrijf, :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:01

Wij hadden ook wel een eisenlijstje. Belangrijk voor ons waren het echt bij huis kunnen parkeren, tuingerichte woonkamer, geen bad (iig niet douchen in bad), wel wat kluswerk maar geen enorme verbouwingen moeten doen en dan nog wat voorkeuren qua slaapkamers, indeling zolder en natuurlijk buurt.
We hebben nu in oeder geval een huis gekocht wat aan deze eisen in ieder geval voldoet. Kan niet wachten op de sleutel en ben constant druk met dingen uitzoeken en bedenken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:37

Toen we ons vorige huis kochten hebben we gekozen voor een geregistreerd partnerschap. Geen testament, want geen kinderen. Samenlevingscontract vonden we in onze situatie zonde geld.
Later getrouwd met alle toeters en bellen :D

Eisenlijstje voor onze huidige woning:
- minimaal 1 hectare grond
- stallen of een schuur die als stal gebruikt kan worden
- bak of mogelijkheid tot het realiseren van een bak
- niet aan een drukke weg
- ergens tussen de onze werklocaties in (tussen Enschede en Aalten) en niet té dicht bij familie, maar wel weer wat meer richting Achterhoek (hebben tot die tijd in Twente gewoond, op een uur rijden van familie in de Achterhoek).
- niet te veel in een uithoek, mocht ik ooit op zoek gaan naar een andere baan
- huis moet geen compleet klusproject zijn, maar ook niet helemaal af
- geen enorme boerderij, we zijn immers maar met z'n tweetjes
- maximaal 450.000 euro

Gevonden:
- 1,3 hectare grond
- schuur met ruime stallen (er zit wel boktor in de schuur)
- 20 bij 60 bak met verlichting
- er komen hier wel mensen langs, maar ik rijd rustig met paardlief op de weg. Bovendien prachtige uitrijmogelijkheden. Veel zandpaden, bossen, etc
- we zitten overal een half uur rijden vandaan: familie, werk. Net weer in de Achterhoek
- volgens velen in the middle of nowhere, maar met een half uur rijden zit je in een grote stad. Qua werkgelegenheid dus helemaal niet gek
- woonkamer en keuken hadden vooral een flinke schilderbeurt nodig. één slaapkamer en de douche zijn prima. Al met al goed leefbaar, maar uiteindelijk zal sowieso eerst de hele bovenverdieping verbouwd worden.
- klein schattig boerderijtje. 2 slaapkamers en een ruime benedenverdieping met grote woonkamer, woonkeuken, etc
- net iets meer dan 4 ton

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:04

Wij hadden niet zoveel bijzondere eisen:
- een tuin
- geen appartement/maisonnette
- minimaal één verdieping
- mogelijkheid tot inloopkast maken
- óf badkamer die nog even meekan, óf keuken die nog even mee kan.
- open keuken
- minimaal drie slaapkamers

Wat we nu hebben:
- een tuin
- een eengezinswoning
- één verdieping (maar mogelijkheid om nog een verdieping op te bouwen)
- geen mogelijkheid tot inloopkast, maar er zijn al wel twee grote inbouwkasten.
- badkamer en keuken zijn gedateerd en niet onze smaak maar kunnen absoluut nog een aantal jaren mee.
- open keuken
- twee slaapkamers (maar dus de mogelijkheid om twee extra slaapkamers te realiseren op de verdieping die je erop kan bouwen)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:42

Ik ben al mijn documenten aan het verzamelen. Maar ik betaal pas sinds afgelopen januari pensioen, en ik sta nog niet bij mijnpensioenoverzicht.nl dus kan ook geen pensioenoverzicht opslaan.
Ik neem aan dat ze die toch echt moeten hebben, ookal heb ik pas €6,00 opgebouwd.... :')
Irritant! :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:44

Even bellen morgen, kunnen ze zo mailen volgens mij :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:45

Ik heb al een mail gestuurd inderdaad, maar als ik morgen geen reactie krijg toch maar even bellen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:34

Leuk om al die eisen te lezen. :)
Wij hadden geen eisen, eigenlijk waren we helemaal niet echt op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen stond al eens te koop, hebben we naar gekeken, vonden we mooi maar te duur. Paar jaar later zag ik ineens weer een bord in de tuin staan, ging kijken en de prijs was een stuk aantrekkelijker. Dus toen maar een afspraak gepland en ook een afspraak gemaakt bij de hypotheekman. En zo is het balletje gaan rollen.
Na het kopen zijn we ook getrouwd.

Mijn man wilde dus eigenlijk een huis met grond voor paarden bij huis te houden. Hoewel dat toch in eerste instantie niet de bedoeling zou zijn, paard staat prima en aangezien wij in ploegen werken (niet meegerekend in de hypotheek, die vraag ook beantwoord :)) ) is het niet praktisch, paard aan huis. Waarom jarenlang betalen en onderhouden van grond waar je niets mee doet?

Wij hebben het nu dus anders gedaan, wij zijn bij ons paard gaan wonen. :D Het huis gekocht tegenover de stalling. :D Beter kunnen we het niet hebben. :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:59

ONs eisenpakket is hetzelfde als van Wendy ...zelfs de plek!
Er is een verschil. Wij zoeken dubbele bewoning, omdat ook mijn ouders mee verhuizen.
Mochten jullie nog wat weten :D we houden ons aanbevolen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:52

@mirim: het huis van de buurman staat te koop.... is alleen nogal aan de prijs, maar volgens mij ook zeker geschikt voor dubbele bewoning. Zit zelfs een binnenbak bij :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:15

Wat is jevbudget Mirim?

Wij hadden eigenlijk ook weinig eisen, we wilden groter, vl wilde een tuin (houden) en ik wilde iets dat ook van mij was of werd en in het oude huis verbouwen zorgen wel voor het een, maar niet voor het ander en uiteindelijk zou die kosten ook niet echt terug komen bij eventuele verkoop. We zijn nog naar een aantal tweekappers wezen kijken, dat was het net niks. Toen eens bij een ander nieuwbouwproject. Dat vonden we te duur in verhouding, zeker zes maanden later kwam dit op ons pad, groter huis en iets goedkoper. Uiteindelijk was dat van ons nog eerder klaar dan dat andere project :)) . Daar waren de bouwers zo stom geweest om heel de grond te kopen, dus ook grond waar de gemeentelijke riolering en bestrating moest komen. Nog een heel gedoe geweest om dat terug te laten kopen door de gemeente. Die dat in eerste instantie niet wilden.

We hadden ons ingeschreven voor de hoekhuizen, omdat we de tweekappers van dit project te duur vonden. Dan zaten we aan onze max en dat wilden we niet. Ook waren de verhoudingen erg raar, ruimtes waar je eigenlijk niet veel mee kon. We werden in eerste instantie op een tussenwoning 'getrokken', naar direct aangegeven dat als de hoeken vrij kwamen we die graag wilden. Medewerker zou het noteren, maar verwachte niet dat dat ging gebeuren want die mensen waren super enthousiast. Twee dagen later werden we gebeld dat het hoekhuis vrij was gekomen. :D contract van die man werd niet verlengd, dus zag hij af van de aankoop.

Goed nu eerst het oude huis eens verkopen, al het behang eraf, plinten eraf en morgen komen ze renovliesbehangen en alles sausen. Bij toeval zag ik dat de buren verder op in de straat een kijker hadden :)) Als dat nu even verkocht wordt zijn wij de goedkoopste. :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:34

Heb je een linkje van het huis van de buurman?
Ons budget is ook gelijk aan Wendy....het had echt ons plaatje kunnen zijn.
Wel moeten we eerst nog onze boerderij verkopen :D

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:26

Sammie schreef:
Mijn paradijsje staat ook te koop, woon er pas 5 jaar maar ga samenwonen op een nieuwe plek.
http://www.funda.nl/koop/oost-west-en-m ... rwalweg-7/

Leuk huis! Ik had voor de foto's alleen de trailer voor het raam weggehaald.
Mijn eerste gedachte was namelijk: jeetje, wat een donkere keuken en waar kijk je tegenaan?
Zag na een paar seconden dat het een trailer is, maar het geeft in de oogopslag wel een vertekend beeld.
Nou dit dus.. En ik vind sommige foto's ook overbelicht, flets of apart overkomen (bij de wc lijkt de fotograaf een dwerg geworden!) Je verzameling keycords is ook interessant :D :D .

Het lijkt mij een leuk huis, maar als de makelaar de fotos zelf heeft genomen brrr. :brr:

(Sorry voor de late reactie, ik was even in het buitenland.)

Dank voor de tips. Dat van de trailer had ik zelf nog helemaal niet gezien b.v. De foto's zijn inderdaad door de makelaar gemaakt. We gaan er mee aan de slag!!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:30

Grappig om jullie eisen te lezen! Wij hebben niet bizar veel eisen eigenlijk. We zoeken een eengezinswoning welke in goed onderhouden staat is, met liefst minimaal 3 slaapkamers en anders genoeg ruimte om dat te kunnen realiseren.

En hier gaat alles ineens in een soort stroomversnelling lijkt het! Woensdag een huis bekeken waar we van hoopten dat het mee zou vallen omdat de wijk ons erg aanspreekt. Maar helaas was het nog erger dan we op de 360 graden foto's dachten te zien dus daar doen we veder niks mee. Ik ben blij dat ik het gezien heb maar ik werd er helemaal ellendig van := Diezelfde dag kreeg ik (hetzij via een wat l.ullige omweg..) bericht dat het huis waarvoor we een aantal weken geleden gevallen waren weer beschikbaar is, daar gaan we dinsdag kijken. Helaas schijnt er belachelijk veel belangstelling voor te zijn dus we rekenen er niet te veel op. Gelukkig hadden we het al redelijk losgelaten na een paar daagjes balen, dus mocht het alsnog niks worden is de teleurstelling niet zo groot als de eerste keer dat we belden.

Vanmorgen hebben we ook een leuk huis bezichtigd, daar zijn we best wel enthousiast over maar wat we met de buren aanmoeten weten we niet zo goed.. Aan een kant wonen minimaal 3 Poolse mensen en als ik kijk naar hoeveel overlast je daar van kunt hebben en hoe erg ze het huis hebben verrampeneerd in een ongeveer een jaar tijd... Gaan we alweer twijfelen dus die laten we ook maar even bezinken. Ik heb niks tegen Polen maar als ik de keus heb weet ik gewoon niet of ik er graag naast wil wonen. Lastig en het klinkt misschien onaardig of discriminerend maar zo bedoel ik het helemaal niet.

Maar dan :+ Vanmorgen kwam mijn vriend lichtelijk hysterisch binnen nadat hij de paarden had gevoerd := Hij had een oproep gemist van een zeker makelaarskantoor :D Hij direct teruggebeld natuurlijk.. Lang verhaal kort; onze reserve optie op de nieuwbouwwoning is geen reserve optie meer :oo Al ons duimen toch beloond, dus wij zijn de hele dag al lichtelijk hysterisch en het voelt nu al als een overwinning ookal hebben we nog niks. Woensdag hebben we een afspraak op het kantoor bij de makelaar, dan gaan we alles even doornemen. Dinsdag dus nog wel het andere huis bekijken want dat blijft ook erg leuk, maar we neigen op dit moment toch wel erg naar de nieuwbouw, ookal moeten we daar nog een hele tijd op wachten natuurlijk, mocht het allemaal doorgaan. De bouw moet namelijk nog beginnen :')

:):)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:49

Ik heb mijn eisenlijstje nog niet echt, weet wel wat ik niet wil:
- geen appartement (die zijn trouwens duurder hier dan huizen, waarom geen flauw idee;))

Daarbij wil ik een sociaal fijne buurt, niet dat ik als ik 's nachts terugkom van het werk eerst moet kijken wat er op straat rond hangt voordat ik mijn auto durf te verlaten. Ben maar alleen :+

Verder wil ik een rustige buurt, geen winkelstraat of zoiets dergelijks of een school, etc.., wil rustig overdag kunnen slapen na een nachtdienst :)

Klinkt wel spannend hierboven! Hopelijk lukt het met het nieuwbouw huis als dat is wat jullie graag willen!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:01

in eerste instantie dacht ik ook dat we niet zo'n groot eisenlijstje hadden, als er maar een tuin bij zat en genoeg parkeerplaats voor de deur. Al kijkend en vergelijkend werden we steeds kritischer

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:08

Wat grappig om dit topic tegen te komen. . Wij zijn aan het overwegen om vanuit Utrecht naar omgeving Aalten te verhuizen. . .. wHelaas moeten we dan eerst huren ivm tijdelijk contract. Daarna kunnen wij pas gaan kopen. . Dus mocht iemand hier nog tips/ideeën hebben (ook voor stalling! ?)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:11

MissBonny schreef:
Wat grappig om dit topic tegen te komen. . Wij zijn aan het overwegen om vanuit Utrecht naar omgeving Aalten te verhuizen. . .. wHelaas moeten we dan eerst huren ivm tijdelijk contract. Daarna kunnen wij pas gaan kopen. . Dus mocht iemand hier nog tips/ideeën hebben (ook voor stalling! ?)

Ik werk in Aalten, heb veel collega's die er wonen. Ik kan wel eens voor je rondvragen. ..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:35

Wij hebben inmiddels een ruime selectie huizen, die wilde ik eigenlijk ook op een kaartje weergeven zodat we duidelijker zicht op de locaties hebben. Iemand tips om dat handig te doen? :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:37

Maartje_M schreef:
Wij hebben inmiddels een ruime selectie huizen, die wilde ik eigenlijk ook op een kaartje weergeven zodat we duidelijker zicht op de locaties hebben. Iemand tips om dat handig te doen? :+

Wat je zou kunnen doen is bij google maps de straten op te slaan als favoriet, als je dan op 'my maps' drukt zie je de kaart vol sterretjes met jouw punten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:51

Oh dat is een goede tip, dat kan ik straks wel eens proberen

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:40

Wendy schreef:
MissBonny schreef:

Ik werk in Aalten, heb veel collega's die er wonen. Ik kan wel eens voor je rondvragen. ..

Als dat zou kunnen, graag! :D
Alvast super bedankt voor de moeite!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:16

het is inmiddels zondag en we hebben nog geen officieel tegenbod gehad op ons voorstel dat gister was verlopen.

wel belde de makelaar vrijdag met de vraag of het ons bod was ( was gemaild via me vriend zijn email)
en met de daarbij behorende vraag of het een eenmalig bod was of een openingsvoorstel omdat hij nog een bod had liggen (ik dacht bij mezelf kun je niet lezen?)
netjes gezegd dat het een openingsvoorstel was, hij vond ons bod wel laag maar sloeg het dus niet af.
ik gok dat hij of geen bod heeft liggen of dat dit bod een eenmalig bod is wat hoger is als de onze.

toen begon hij nog over het achterstallig onderhoud wat wij op noemde ( maar ik bleef bij me standpunt en dat wij vinden dat dit gedaan moet worden, en we hebben nog geen eens alles opgenoemd.)

hij zou contact opnemen met de verkopers en overleggen en dan een mail terug sturen.
hij hoopte dit vrijdag nog te doen maar tot op heden nog niks gehoord.

staat het raar als we maandagavond gaan mailen hoe het er voor staat?

ik heb nml weer een 1e bezichtiging ingepland staan voor woensdag voor een huis dat nog niet op funda staat maar vanaf as week wel in de verkoop komt.
en tevens ook 2 verzoeken tot bezichtigingen ingediend via funda.

het huis waar we een bod op hebben gedaan heeft wel onze voorkeur ivm de ligging maar ik/wij hebben geen zin om daar weken op te moeten wachten/onderhandelen.
ook omdat de verkopende makelaar ons aandrong snel een bod te doen omdat hij dacht dat het anders binnen 2 weken wel verkocht zou zijn. (nou zijn dit verkooppraatjes en daar treken wij ons niks van aan).