Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:45

Pfff, ongelofelijk hoeveel pech je hebt!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 21:05

isabel_94 schreef:
Pfff, ongelofelijk hoeveel pech je hebt!

Ja.. bizar hè! Lijkt wel een soap dit. Ik geloofde mijn eigen ogen bijna niet toen het lampje weer rood begon te branden! >;) Dit is echt een never ending story..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:33

Nou dat is toch verschrikkelijk! En ga je nu op op zoek naar een andere auto?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:00

har166 schreef:
Nou dat is toch verschrikkelijk! En ga je nu op op zoek naar een andere auto?

Als ik het geld had, dan was ik inderdaad opzoek gegaan naar een andere auto. Helaas zit bijna al mijn geld in deze auto, dus ik heb weinig keuze dan afwachten wat de dealer morgen zegt en doet. Als het aan mij ligt mogen ze de auto terugnemen voor de aankoopprijs, maar dat zullen ze vast en zeker niet willen. :(

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:24

Wat een ergernis... Vergeet je niet je kosten die je hebt moeten maken voor de reparatie? (Waarvan je inmiddels wel/niet de specificaties hebt ontvangen?)

Ik weet hoe je je voelt: hier ook een auto die bij vlagen oplicht als een kerstboom... Abs, TC, remmen, wegvallende snelheidsmeter, Missende dagteller... Nu is alles weer gemaakt maar ik merk gewoon dat ik onbewust zit te wachten totdat er weer ergens een lampje van gaat branden. In mijn geval is het allemaal tamelijk onschadelijk en vooral het gevolg van kapotte (en dure) sensoren maar het blijft erg vervelend, zeker zolang je niet zeker west of het écht geen kwaad kan...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:37

Is dit dan weer hetzelfde probleem als voorheen?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:51

M_i_R schreef:
Wat een ergernis... Vergeet je niet je kosten die je hebt moeten maken voor de reparatie? (Waarvan je inmiddels wel/niet de specificaties hebt ontvangen?)

Ik weet hoe je je voelt: hier ook een auto die bij vlagen oplicht als een kerstboom... Abs, TC, remmen, wegvallende snelheidsmeter, Missende dagteller... Nu is alles weer gemaakt maar ik merk gewoon dat ik onbewust zit te wachten totdat er weer ergens een lampje van gaat branden. In mijn geval is het allemaal tamelijk onschadelijk en vooral het gevolg van kapotte (en dure) sensoren maar het blijft erg vervelend, zeker zolang je niet zeker west of het écht geen kwaad kan...

Specificatie heb ik ook nog steeds niet. :n Als het goed is valt dit onderdeel wel onder de garantie die zij zouden bieden (heb dit op papier staan), dus hopelijk werken ze morgen mee. Wat vervelend dat bij jou de lampjes ook steeds oplichten! Dan ga je er inderdaad op een gegeven moment op zitten wachten.

anneliesdj schreef:
Is dit dan weer hetzelfde probleem als voorheen?

Of het volledig hetzelfde probleem is, weet ik niet. Wel begon het vorige keer ook met het oplichten van het temperatuurmeter lampje, doordat de koelvloeistof reservoir lek en leeggelopen was. Gelukkig kon ik dit keer de auto snel tot stilstand brengen, zodat ik verdere schade kon beperken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:54

Maar dat hebben ze toch gerepareerd, dat zou nu goed moeten zijn?
Heb je rechtsbijstand? Ga anders langs het juridisch loket.
Je hebt genoeg goede wilt getoond, als ik jou was zou ik niet afwachten wat gezegd wordt, maar per direct laten weten dat je de koop ontbind en dat je verwacht dat ze alle gemaakte kosten vergoeden.
Ik denk dat als je je weer afwachten opstelt het echt een eindeloze zaak wordt. Beter even met de vuist op tafel.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 23:00

anneliesdj schreef:
Maar dat hebben ze toch gerepareerd, dat zou nu goed moeten zijn?
Heb je rechtsbijstand? Ga anders langs het juridisch loket.
Je hebt genoeg goede wilt getoond, als ik jou was zou ik niet afwachten wat gezegd wordt, maar per direct laten weten dat je de koop ontbind en dat je verwacht dat ze alle gemaakte kosten vergoeden.
Ik denk dat als je je weer afwachten opstelt het echt een eindeloze zaak wordt. Beter even met de vuist op tafel.

Ja ze zouden het inderdaad gerepareerd hebben. Ik bel morgen ochtend eerst sowieso de dealer om te vertellen dat de auto weer stil staat. Ik stond helaas om half 7 met pech langs de weg, toen was de dealer al dicht. Ik moet ze (ook wettelijk gezien) eerst de mogelijkheid geven om het redelijkerwijs op te lossen. Mochten ze zich verzetten of dergelijke, dan ga ik met mijn baas (advocaat) om de tafel hoe nu verder en welke stappen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:02

Die mogelijkheid heb je ze allang en breed geboden ;)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:47

Ik heb er totaal geen verstand van, dus wellicht raakt hetgeen ik ga zeggen kant nog wal, maar ik heb ooit een kapotte radiateur gehad, welke vervangen werd, dan is schijnbaar ook het hele systeem leeg, ik moest toen de eerste tijd steeds kijken of het reservoir niet bijgevuld moest worden, want het kon zijn dat er meer in het systeem moest, dan in 1x in het reservoir past (reservoir wordt leeggezogen en na afkoeling van het systeem schijnt er ook weer vloeistof terug in het reservoir te lopen)
Of ze hebben simpelweg het systeem niet waterdicht afgesloten...
Ik zou het vertrouwen in de auto inmiddels ook kwijt zijn..., sterkte!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 09:05

luxje schreef:
Ik heb er totaal geen verstand van, dus wellicht raakt hetgeen ik ga zeggen kant nog wal, maar ik heb ooit een kapotte radiateur gehad, welke vervangen werd, dan is schijnbaar ook het hele systeem leeg, ik moest toen de eerste tijd steeds kijken of het reservoir niet bijgevuld moest worden, want het kon zijn dat er meer in het systeem moest, dan in 1x in het reservoir past (reservoir wordt leeggezogen en na afkoeling van het systeem schijnt er ook weer vloeistof terug in het reservoir te lopen)
Of ze hebben simpelweg het systeem niet waterdicht afgesloten...
Ik zou het vertrouwen in de auto inmiddels ook kwijt zijn..., sterkte!

Dat zou ook een optie kunnen zijn inderdaad, maar dan hadden ze dat wellicht wel aangegeven toen ze de auto teruggaven en dat hebben ze niet gedaan. Ik denk zelf dat het systeem niet goed afgesloten is. Vertrouwen in de auto is zeker weg, maar de koop ontbinden is geen makkelijke klus. Ik ga nu de dealer bellen, het zal mij benieuwen!

Edit: Ik heb gebeld. Ze hebben mij doorgeschakeld met hun route/sleep service. Binnen een uur is er iemand bij mijn auto ter plaatse. Gelukkig staat de auto voor de deur van mijn vaders zijn werk en heeft hij de sleutel, dus hoef ik er niet heen (is 30 km verderop). Ze gaan kijken of ze hem ter plekken kunnen bekijken of dat ze hem mee moeten slepen naar de dealer. Nog even afwachten dus!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:46

Hmm ik denk dat de auto beter naar de eeuwige jachtvelden kan.. (sloop dus) wat een gedoe zeg! Zou nu proberen geld terug te krijgen en ergens anders naar een auto gaan kijken..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 10:47

MarjanB schreef:
Hmm ik denk dat de auto beter naar de eeuwige jachtvelden kan.. (sloop dus) wat een gedoe zeg! Zou nu proberen geld terug te krijgen en ergens anders naar een auto gaan kijken..

De auto wordt op dit moment naar de dealer toe gebracht door Bergnet. Zij vermoeden dat de thermostaatklep stuk is. Ik ben ontzettend bang dat ik straks weer een dikke vette rekening onder mijn neus geschoven krijg. :\ Hoe de dealer gaat reageren is nog maar de vraag..

Als het aan mij ligt mogen ze de auto inderdaad houden, maar durf te wedden dat ze hier niet akkoord mee gaan. Mijn vertrouwen in zowel de auto als de dealer is in ieder geval weg.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:51

omg TS dit is echt TE erg.... wat een drama verhaal.

Ik ga mijn nieuwe" auto vanmiddag ophalen... moet er een km of 25 mee naar huis rijden en ben nu al bang voor allerlei lampjes die kunnen gaan branden :=

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 10:52

Amaris schreef:
omg TS dit is echt TE erg.... wat een drama verhaal.

Ik ga mijn nieuwe" auto vanmiddag ophalen... moet er een km of 25 mee naar huis rijden en ben nu al bang voor allerlei lampjes die kunnen gaan branden :=

Oh, je hebt dus een auto gevonden, wat fijn! :D
Zolang je hem niet bij de dealer hebt gekocht waar de mijne vandaan komt, dan zal het vast meevallen haha. En mocht er iets gaan branden: stoppen!!

Is er trouwens hier iemand die mij kan vertellen of een kapotte thermostaatklep in verband kan liggen met de vorige reparaties (o.a. kachelradiateur, klepdekselpakking, koppakking)? Van Google wordt ik niet veel wijzer.

Ik heb net vorige week op mijn werk mijn eigen dossier gearchiveerd. Ben nu al bang dat ik hem weer kan gaan opzoeken. :x

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:53

Serieus ts, je niet niet bang zijn voor een rekening want die gaat er niet komen, beetje zelfvertrouwen!
Beslis voor jezelf wat je wilt (reparatie, auto kwijt, kosten vergoed oid) en blijf daarbij.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 17:41

anneliesdj schreef:
Serieus ts, je niet niet bang zijn voor een rekening want die gaat er niet komen, beetje zelfvertrouwen!
Beslis voor jezelf wat je wilt (reparatie, auto kwijt, kosten vergoed oid) en blijf daarbij.

Ik weet voor mijzelf dat ik het liefste heb dat ze de auto terugnemen, maar dat gaat niet lukken. Dus wil ik dat ze deze reparatie kosteloos gaan vergoeden (tenzij het buiten de garantie valt uiteraard, dan heb ik gewoon dikke pech). Ik heb helaas nog niks van de dealer mogen vernemen. Heb vanmiddag wel gebeld om te vragen of ze al naar de auto hadden gekeken, maar ze zeiden dat ze nog geen tijd hadden gehad en vanmiddag zouden kijken en terugbellen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:52

Niets gehoord zeker?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:13

Ts je laat het nu aan het oordeel van de dealer over of dit onder garantie valt, daar ga je mi al fout.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 21:38

Nee niks meer gehoord. :n

anneliesdj schreef:
Ts je laat het nu aan het oordeel van de dealer over of dit onder garantie valt, daar ga je mi al fout.

Nou het probleem is eigenlink dat ik nooit op papier gehad heb wat er nou precies gerepareerd is, dus in feite weet ik niet waar ik wel of niet garantie op heb. Het papiertje waar op zou staan wat er precies was gerepareerd, zou worden opgestuurd, maar deze heb ik nooit ontvangen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:04

Los daarvan heb je ook gewoon bepaalde rechten bij aankoop van een product. Ik denk juist dat het in je voordeel werkt dat je die papieren niet hebt (en dus ook niet accoord bent gegaan met een beperkte garantie).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:34

Ik als garagemedewerker (zowel als monteur als onderhoudsadviseuse) krijg hier dus echt de kriebels van. Dit is dus zo erg amateurgedrag van je garage.. Door dit soort idioten wordt er steeds negatiever naar het gehele garageverband gekeken. Je moet altijd ten aller tijde je klant op de hoogte houden van het geen wat je doet en hoe lang het gaat duren, als de klant je belt ben je technisch gezien al te laat.

Het 'werk' dat ze aan je auto verricht hebben kan nooit zo lang duren. Hier in onze officiële VW garage vervangen we aan de lopende band kettingen en motoren (tja 1.2 en 1.4 TSI motoren) en die auto's zijn na max. 3 dagen de deur uit. (diagnose, werk, testritten etc.) Zo veel werk is dat echt niet, heb het immers zelf een paar keer gedaan.

Als je auto nergens zichtbaar koelwater lekt, wil dat zeggen dat het een interne lekkage is en dat is een menselijke monteerfout toen ze hem uit elkaar hebben gehaald. Mag ik vragen of het hier een officiële dealer betreft of een multimerkgarage? Als het een officiële dealer betreft direct je verhaal in een aangetekende brief naar de landelijke organisatie sturen.

Maar kortom als ik het zo lees (alleen al de duur van de reparaties) speelt de garage gewoon een spelletje met je. Het wordt flink tijd om te van jezelf een prioriteit te maken!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:53

Dat ze een spelletje met haar spelen blijkt inderdaad overal wel uit.
En zelfs nu maken ze nog geen prioriteit van deze zaak. Je zou denken dat een beetje zichzelf respecterend ondernemer zich nu rot schaamt dat ts alwéér een probleem heeft met de auto en alle andere werk ff aan de kant zet om die auto rap klaar te maken.
Het is de hele situatie en hoe je behandeld wordt dat ik zeg, maak je ff kwaad en laat even goed van je horen. Het moet gewoon opgelost worden nu, per direct.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:38

Is het een dealer met een concessie van een bepaald merk? Is jouw auto van hetzelfde merk? Zo ja, kun je niet eens contact opnemen met de importeur?