Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:34

Renee laat ik nu net op fb lezen dat er een straat achter jou een hennep kwekerij is opgerold :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:02

moyra schreef:
Renee laat ik nu net op fb lezen dat er een straat achter jou een hennep kwekerij is opgerold :=

Toch even de politie inschakelen renee?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:21

Ik zou inderdaad even een melding bij de politie neerleggen nu

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:44

Is Renee de topic starter?
Gelijk melden ja en erachter aan blijven zitten als je er niks meer van hoort.
Kan je de boel misschien wel verhalen?
Zijn er ook mensen opgepakt?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:54

Renee is ts inderdaad.
Ik wil niet zeggen dat het ook wat met haar meterstanden te maken heeft maar de info leek mij misschien wel eens waardevol te kunnen zijn.
Het gaat om vermoedelijk 200+ planten.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:06

nee johhhhh. Zou dit de oorzaak zijn? Dat zou verklaren waarom de meter nu wel enigszins normaal draait.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:08

"Stille meelezer" Wat een drama TS...ik hoop dat snel achterhaald kan worden wat het probleem is.

Slimme meter vind ik overigens niets,Jan en Alleman kan in je gegevens kijken en zelfs checken of je thuis bent :n
Gewone meter is best zat,je bent immers niet verplicht om een slimme meter te accepteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:18

Tinky12 schreef:
"Stille meelezer" Wat een drama TS...ik hoop dat snel achterhaald kan worden wat het probleem is.

Slimme meter vind ik overigens niets,Jan en Alleman kan in je gegevens kijken en zelfs checken of je thuis bent :n
Gewone meter is best zat,je bent immers niet verplicht om een slimme meter te accepteren.

Hoe kom je daarbij? Je kan het gewoon uitzetten dat hij geen gegevens kan zenden := kan niemand er in kijken. Het ideale is dat je het exacte verbruik op dit moment zo kan aflezen.
Chechen over je thuis bent? Zit geen camera in hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:23

moyra schreef:

ik zie het..... idd 2 straten achter mij een flinke wietplantage van 200 planten gevonden :+ kan bijna geen toeval zijn :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:25

vuurneon schreef:
Hoe kom je daarbij? Je kan het gewoon uitzetten dat hij geen gegevens kan zenden := kan niemand er in kijken. Het ideale is dat je het exacte verbruik op dit moment zo kan aflezen.

Kijk hier maar even naar ;) Zolang dit probleem niet is opgelost blijf ik mij mijn oude meter :o

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:40

Nu zien jullie wel in wat voor heerlijke buurt ik woon lol :')

Maar het zou mij niet verbazen als er nog dichterbij plantages zitten hoor... helemaal niet...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:51

Tinky12 schreef:
vuurneon schreef:

Kijk hier maar even naar ;) Zolang dit probleem niet is opgelost blijf ik mij mijn oude meter :o

Tel daar nog de kwetsbaarheid bij op qua hacken en gehele stroomnet Europa plat leggen zoals marc elsberg in zijn boek black-out schetst (en ja dat is een mogelijk scenario). "Officieel" is dat ding in Europa niet in staat om op afstand een aansluiting af te sluiten. Ik wil dat ding ook niet. Geen privacy, ding kost zelf ook stroom (hoezo besparen |o ), geen voordelen voor consument, enkel voor de energiebedrijven met de kans dat je dat negatief gaat merken in je stroomrekening op termijn (duurdere stroom op piektijden bv), opsporingsinstanties (waarbij de interpretatie van de gegevens al eerder voor grote problemen heeft gezorgd voor onschuldige burgers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:52

Als er afgetapt wordt bij jou dan moet er een kabeltje naar de meterkast lopen die daarin aftapt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:58

elenaMM77 schreef:
Zoals je nu aangeeft lijkt het verbruik redelijk normaal. Echter je bekijkt het nog maar over een zeer korte periode..

als de periode lang is (zeg maar 2 maanden) en het verbruik is normaal.. dan zal je meter naar behoren werken.. Hoe slim meters ook zijn, zichzelf repareren kunnen ze nog steeds niet helaas.

Kom op als de meter door een waterkoker 1x per seconde ronddraait dan zou ze een 6000w waterkoker hebben.. Dat lijkt me niet waarschijnlijk. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:01

Inmiddels is het trouwens 58, het is dus sinds 02:00 met 7 kWh gestegen, met minimaal gebruik. Enkel een PC na 5 uur op standby hebben staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:04

Tinky12 schreef:
vuurneon schreef:

Ja? Ik kan het gewoon uitzetten. Kan ik zelf de data doorgeven ipv van afstand uitlezen.

Kijk eens, staat nota bene gewoon bij je eigen link :=
Als je geen slimme meter wilt, dan heb je drie opties. Je kunt wel de slimme meter nemen en de uitleesfunctionaliteit uit laten zetten. Er is ook de mogelijkheid voor een digitale meter die niet op afstand uitgelezen kan worden. Soms zijn hier kosten aan verbonden. Uiteraard kun je de slimme meter weigeren. Meer lees je hier.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:05

TS: behalve PC zal ook je koelkast aanstaan, licht aan, cv ketel gebruikt vaak ook een beetje stroom...... Kastje wifi etc..... Ik zou toch even een lijstje maken van echt alles waar een stekker aan zit (of wat rechtstreeks op de stroom zit aangesloten) om voor jezelf een goed overzicht te krijgen van wat er nu gebeurt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:12

turtlelito schreef:
TS: behalve PC zal ook je koelkast aanstaan, licht aan, cv ketel gebruikt vaak ook een beetje stroom...... Kastje wifi etc..... Ik zou toch even een lijstje maken van echt alles waar een stekker aan zit (of wat rechtstreeks op de stroom zit aangesloten) om voor jezelf een goed overzicht te krijgen van wat er nu gebeurt.

ben ik mij allemaal geheel van op de hoogte :) Maar dit is verbruik wat ieder mens maakt en dit kan dus niet de oorzaak zijn dat ik het verbruik heb van 4 gezinswoningen per jaar. Dit zijn namelijk allemaal "noodzakelijke" apparaten. Als ik nou een zonnebank had of een jacuzzi of 4 aquariums dan is het verbruik alweer een stuk logischer, maar dat heb ik niet, ik heb niet eens een wasmachine, droger of vaatwasser :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:13

Dan moet je de zonnebank wel 24/7 laten branden :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:19

vuurneon schreef:

Had ik wel eindelijk een mooi kleurtje gekregen haha :))

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:23

Snap ik TS. Probleem is dat je verbruik nu wel redelijk lijkt te kloppen (iets aan de hoge kant misschien).
Ben bang dat je dadelijk laat ijken en er dan achter komt dat de meter wel goed blijkt te zijn, maar dat er een andere oorzaak is voor het hoge verbruik (inderdaad een tap wat er nu niet meer is of iets dergelijks, of toch die beginstand die niet klopt).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:24

lifaya schreef:
vuurneon schreef:

Had ik wel eindelijk een mooi kleurtje gekregen haha :))

Geloof dat je de hele buurt wel kon kleuren :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:28

turtlelito schreef:
Snap ik TS. Probleem is dat je verbruik nu wel redelijk lijkt te kloppen (iets aan de hoge kant misschien).
Ben bang dat je dadelijk laat ijken en er dan achter komt dat de meter wel goed blijkt te zijn, maar dat er een andere oorzaak is voor het hoge verbruik (inderdaad een tap wat er nu niet meer is of iets dergelijks, of toch die beginstand die niet klopt).

maar zelfs dat het "iets" aan de hoge kant is vind ik behoorlijk gestoord. Ik gebruik vrijwel niks! Mijn koelkast hoort 0,9 kWh per dag te verbruiken, mijn TV staat helemaal uit, enkel mijn internet staat 24/7 aan en mijn computer vaak op standby. Daarbij mijn nieuwe cv ketel die altijd aan staat. Dit zijn dingen die iedereen doet, en dit verbruik is dus niet normaal. Ik zou, zoals vuurneon al zegt, een zonnebank 24/7 aan moeten laten staan voor dit verbruik. Oftewel elke dag! Ik ben zelfs 1 gehele maand van huis geweest waarbij enkel mijn koelkast aan heeft gestaan. Dit is alles behalve normaal verbruik. Dit valt niet onder "iets aan de hoge kant"

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:32

Met het verbruik nu bedoel ik echt op dit moment he, vandaag. Dus die 7kwh sinds 02:00 uur vind ik 'iets aan de hoge kant', niet je jaarverbruik. Je hebt sinds 02:00 uur een heleboel uitgeprobeerd, dus daardoor kan het wat hoger zijn dan normaal (normaal vindt ik dan 5kwh per dag).
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 28-04-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:33

ik heb vandaag welgeteld 2 minuten mijn grill gebruikt en 1 minuut mijn waterkoker :+ ik heb verder niks aan hoog wattage gebruikt :) Ja, een kopje koffie gemaakt met mijn (gewoon nieuw gekocht) espresso apparaat. Ik heb geen eens TV gekeken. 5 kWh is normaal verbruik als je gewoon je dagelijkse dingen doet als de was, tv kijken, computeren en weet ik wat, niet 7 kWh waarvan ik ook nog eens pas om 1 uur uit bed kwam en om 5 uur weer moest werken.