Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinky12 schreef:"Stille meelezer" Wat een drama TS...ik hoop dat snel achterhaald kan worden wat het probleem is.
Slimme meter vind ik overigens niets,Jan en Alleman kan in je gegevens kijken en zelfs checken of je thuis bent
Gewone meter is best zat,je bent immers niet verplicht om een slimme meter te accepteren.
kan niemand er in kijken. Het ideale is dat je het exacte verbruik op dit moment zo kan aflezen.vuurneon schreef:Hoe kom je daarbij? Je kan het gewoon uitzetten dat hij geen gegevens kan zendenkan niemand er in kijken. Het ideale is dat je het exacte verbruik op dit moment zo kan aflezen.
Chechen over je thuis bent? Zit geen camera in hoor.
Zolang dit probleem niet is opgelost blijf ik mij mijn oude meter
Tinky12 schreef:vuurneon schreef:Hoe kom je daarbij? Je kan het gewoon uitzetten dat hij geen gegevens kan zendenkan niemand er in kijken. Het ideale is dat je het exacte verbruik op dit moment zo kan aflezen.
Kijk hier maar even naarZolang dit probleem niet is opgelost blijf ik mij mijn oude meter
![]()
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/
), geen voordelen voor consument, enkel voor de energiebedrijven met de kans dat je dat negatief gaat merken in je stroomrekening op termijn (duurdere stroom op piektijden bv), opsporingsinstanties (waarbij de interpretatie van de gegevens al eerder voor grote problemen heeft gezorgd voor onschuldige burgers).
elenaMM77 schreef:Zoals je nu aangeeft lijkt het verbruik redelijk normaal. Echter je bekijkt het nog maar over een zeer korte periode..
als de periode lang is (zeg maar 2 maanden) en het verbruik is normaal.. dan zal je meter naar behoren werken.. Hoe slim meters ook zijn, zichzelf repareren kunnen ze nog steeds niet helaas.
Tinky12 schreef:vuurneon schreef:Hoe kom je daarbij? Je kan het gewoon uitzetten dat hij geen gegevens kan zendenkan niemand er in kijken. Het ideale is dat je het exacte verbruik op dit moment zo kan aflezen.
Kijk hier maar even naarZolang dit probleem niet is opgelost blijf ik mij mijn oude meter
![]()
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/
turtlelito schreef:TS: behalve PC zal ook je koelkast aanstaan, licht aan, cv ketel gebruikt vaak ook een beetje stroom...... Kastje wifi etc..... Ik zou toch even een lijstje maken van echt alles waar een stekker aan zit (of wat rechtstreeks op de stroom zit aangesloten) om voor jezelf een goed overzicht te krijgen van wat er nu gebeurt.
Maar dit is verbruik wat ieder mens maakt en dit kan dus niet de oorzaak zijn dat ik het verbruik heb van 4 gezinswoningen per jaar. Dit zijn namelijk allemaal "noodzakelijke" apparaten. Als ik nou een zonnebank had of een jacuzzi of 4 aquariums dan is het verbruik alweer een stuk logischer, maar dat heb ik niet, ik heb niet eens een wasmachine, droger of vaatwasser
turtlelito schreef:Snap ik TS. Probleem is dat je verbruik nu wel redelijk lijkt te kloppen (iets aan de hoge kant misschien).
Ben bang dat je dadelijk laat ijken en er dan achter komt dat de meter wel goed blijkt te zijn, maar dat er een andere oorzaak is voor het hoge verbruik (inderdaad een tap wat er nu niet meer is of iets dergelijks, of toch die beginstand die niet klopt).
ik heb verder niks aan hoog wattage gebruikt
Ja, een kopje koffie gemaakt met mijn (gewoon nieuw gekocht) espresso apparaat. Ik heb geen eens TV gekeken. 5 kWh is normaal verbruik als je gewoon je dagelijkse dingen doet als de was, tv kijken, computeren en weet ik wat, niet 7 kWh waarvan ik ook nog eens pas om 1 uur uit bed kwam en om 5 uur weer moest werken.