Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 08:07

Ja, donkergroen. Daar moet dus echt wat aan gedaan worden.

Dit dus tot in de nok.

Afbeelding

Truf

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:40

Die groene platen zijn tegenwoordig vrij standaard, wij hebben het ook. Mijn vriend zegt dat je het gewoon kan laten spuiten, maar moet eerst behandeld worden met een soort primer, omdat het vocht opzuigt.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:28

Leuk een nieuwbouw topic! Iedereen gefeliciteerd met de aankoop van een nieuwbouwwoning *\o/*

Wij hebben een optie op een nieuwbouw woning en zijn afgelopen week bij de makelaar geweest. Zijn nu afspraken aan het maken met de keukenboer en sanitairboer om te kijken wat zij aanbieden & financieel adviseur om te kijken of alles haalbaar is.
Ik zag een goede tip om de koop- en aanneemovereenkomst langs een jurist vereniging eigen huis te laten gaan. Mochten er meer tips zijn, houd ik me aanbevolen! Het is namelijk de eerste woning die ik zal kopen, dus alles is vrij nieuw.
Waarschijnlijk gaan ze beginnen na de bouwvak met de bouw. :)

Ik slaap nu trouwens al slecht van de spanning. Is dat herkenbaar of ben ik de enige gek? :))

- ga nu even het hele topic doornemen, had net alleen paar pagina's doorgelezen..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:41

Op de Facebookpagina van mijn nieuwe wijk staat een brief van het bouwbedrijf.. Ze gaan in augustus al beginnen i.p.v. in september! Er staat alleen dat de werkzaamheden het eerste kwartaal van 2016 klaar zullen zijn... Terwijl ons is verteld dat we met de kerst al in het huis kunnen zitten als we zelf doorklussen.. Was trouwens een brief voor de buurtbewoners, i.v.m. Overlast. Hoop toch echt dat we er nog in 2015 in kunnen..

Wieldop, alvast gefeliciteerd met je aankoop :D ik vind het ook mega spannend.. Vind het alleen zo jammer dat het nu sale is in de woonwinkels.. Kan nu nog nergens een eettafel en eetkamerstoelen kwijt bijvoorbeeld.. Maar verder wordt er al veel ingeslagen voor de tuin enzo, hihi :) kan echt niet wachten tot het huis af is met spullen kopen (A)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:46

Ik hoop het ook voor je, maar bij ons staat het nu nog steeds op eerste kwartaal 2016 (bij makelaar was t ook net rond kerst) en de eerste verdiepingsvloer is al klaar. Nu dus bouwvak, ik hoop dat t nog wat zal opschuiven richting kerst.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:54

Bij ons wordt het september/oktober en ze zijn in December begonnen met heien. De eerste woningen worden volgende week al opgeleverd! Sinds vrijdag is ons huis uit de steigers.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:55

Jeej (geschatte) opleverdatum is bekend! Week 40!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:09

Fijn Seni! Voor ons viel het een beetje tegen, het wordt zeker niet september. Prognose is nu week 40-44 (is een week later de uiterlijke opleverdatum dan de eerste schatting).

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:24

Wij hebben vorige week woensdag de eerste officiële handeling gehad. Was erg leuk gedaan en hebben kennis gemaakt met de buren, leuk stel.
Ze zijn tot nu toe gevorderd met het metselen van de begane grond. De eerste verdieping kan ook gemetseld worden en na de bouwvak komt het dak erop :-)
Verwachte oplevering is in januari!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:59

Voor degene die al in hun nieuwe huis zitten:
Hoe lang duurde het voordat jullie er daadwerkelijk zijn gaan wonen ivm klussen.
Wij moeten de muren, vloeren en keuken laten doen. Wat is een realistische tijdsplanning?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:10

Wij gaan er meteen in, dat betekend dat we in de eerste 2 weken afhaal eten haha. In de eerste week doen we zelf behangen en verven. De 2de week gaan wij boven behangen en laminaat leggen en wordt er beneden de vloer geplaatst (en afhaal eten) en begin 3de week wordt de keuken geplaatst. En dan kan alles gestaag verder gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:16

Zoals de planning nu is zouden wij er ook meteen in moeten :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:37

Wij hebben ongeveer 4 weken in de planning, maar zal (hopelijk) een week of 5-6 worden. Is afhankelijk van wanneer het huis opgeleverd wordt, omdat we de keuken nu wel redelijk vast hebben ingepland, dat kan wel tegelijk met de badkamer en daarna de muren en vloeren.
We gaan pas wonen als de grote klussen af zijn en iig het bed moet dan geleverd zijn, maar dan moeten de vloeren er in liggen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 20:41

Ik heb mijn oude woning na de oplevering nog 3,5 maand. De huur kan niet eerder opgezegd worden. Dat krijg je als ze bij het aangaan van de koopovereenkomst zeggen een jaar te gaan bouwen en bij de eerste paal aankondigen al na een half jaar op te leveren.
Alle tijd dus om te klussen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:23

Thanks. Wij zitten gehuurd en hebben 1 maand opzegtermijn. Ik had zelf bedacht:

Week 1: plafond verlagen en boven de vloer en muren stuken.
Week 2: muren beneden incl gang.
Week 3: vloer erin.
Week 4: keuken erin.
Week 5: overhuizen.

Zou dit realistisch zijn?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:16

Wij hebben ook 1 maand opzegtermijn. Als we een weekje volgas kunnen klussen, hopen we er al in te kunnen. We hebben ook veel handige mensen die genoeg tijd hebben om te helpen. Als we kunnen slapen, is het best, haha. Zijn we zsm van de dubbele lasten af.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:07

Wij zijn er met 3 weken in gegaan. Toen lag de vloer beneden en boven, het sanitair was bijna klaar en de muren waren gedaan. De keuken werd een aantal dagen later geplaatst dus we hebben de eerste dagen plezier gehad van een oude magnetron, waterkoker en Senseo die ik nog had :) Dat kamperen had wel wat :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:27

Bij ons is de oplevering half september. Grote voordeel hier is dat we er naast wonen. Wij willen er wel 1 oktober in. Dubbele lasten beginnen aardig te tellen en mijn inkomen gaat ook een heel eind naar beneden. De keuken wordt 7 en 8 sept. geplaatst. Wij gaan zelf in september klussen. Ik kan niet wachten.....

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:27

Mag ik me hier ook melden? Mijn vriend en ik zijn ons nog aan het oriënteren op huizen, maar dat het nieuwbouw wordt staat vast! Fijn om alvast allerlei tips te lezen, ik leer een hoop bij B-)
Wat gaan jullie huizen allemaal hard zeg! Gemiddeld zo'n 10 maanden bouwtijd is dus wel normaal?
Als jullie nog leuke projecten weten in regio West Gelderland of Noord Brabant hou ik me aanbevolen!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:40

miriam, Heukelum heeft een nieuwbouwproject. En aan de andere kant van het water in Leerdam, maar dat is dan officieel Zuid-holland. Broekgraaf heet het project. Staan nu 2 onder 1 kappers te koop en richting eind van het jaar weer nieuwe huizen (rijhuizen)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:47

Heukelum heb ik inderdaad gezien, mooie huizen, maar zit wel erg aan de bovenrand van ons budget. Wij zoeken tot 200.000, maar liefst 180.000
Leerdam lijkt ons ook mooi wonen!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:31

Wij verhuizen over 8 weken naar Leerdam, tot nu toe ben ik erg enthousiast, super warm welkom en altijd vrolijke mensen! Het is een stad en toch is het ons-kent-ons! :D

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:57

Leuk dat het bij iedereen zo goed loopt!
Bij ons wordt het de eerste week van sept opgeleverd.
Nu druk bezig met alle voorbereidingen, vloertje gekozen we moeten hem alleen nog even kopen deze week. Het is een licht grijze pvc geworden.
Ik voel wel een beetje "stress", we moeten alle meubels nog kopen! En daar zit natuurlijk levertijd op.
Het nadeel is dat ik bijna alle weekende werk, en mijn vriend door de weeks. Daarbij vind ik het toch ook lastig om in te schatten of het past.
Maar ik hou goede moed!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:14

Na mijn voorstellen bijna niet meer in het topic geweest, het liep hier even bijna in de soep allemaal :n

Nu zijn we bezig met de laatste loodjes en ben wel erg benieuwd wat jullie ermee doen.

Nemen jullie bij de oplevering iemand mee van Vereniging Eigen Huis? En zo niet, nemen jullie dan iemand anders mee? De medewerker aan de telefoon kwam me niet heel vriendelijk over, da's dan toch meteen een afknapper... Terwijl ik er verder eigenlijk alleen maar goede dingen over hoor en lees.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:23

Ja of iemand van VEH of een bekende die aannemer is. Alleen hij heeft zelf ook aan t huis gewerkt dus ja :')