Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:41

Vooral de eci is een kostenpost denk ik Dimple?

Ik gebruik hier eigenlijk altijd shoppers voor mijn was. Wij wonen in een boven woning (moeten dus al een trap op voor naar de woning in te komen) en hebben de wasmachine en droger (die is toch nog niet de deur uit haha) in de kelder. Dat zijn al 2 trappen. Dan hebben we ook nog een trap naar de slaapkamers, in totaal dus 3 trappen die ik met was op en neer moet. Ik heb dan liever een shopper in mijn hand, als een wasmand voor me in 2 handen. Mijn evenwicht is niet altijd wat het moet zijn zeg maar :')

Overigens heb ik ook shoppers gebruikt tijdens de verhuizing ipv dozen. Doordat we maar 2 straten verder gingen wonen ( grotere woning) en zelf geen auto hebben, was dit ideaal. Op deze manier was het een kwestie van een tas pakken en lopen maar := Ook een tafel hebben we zo over straat verhuisd trouwens haha.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:03

Wat een geloop met de was joh. Poeh!
Ik heb overigens van die wasmanden met handvaten en kan je dus dragen als een tas. Roze bij de kleine meid, blauw bij het vriendje en groen bij ons op de kamer. Ieder zijn eigen ding, slingert er nooit wat rond. En voor mij makkelijker te tillen dan zo'n bak.

ECI viel wel mee, maar ik lees nu veel digitaal en heb nog zoveel boeken die ik nog wil lezen. Ik ben al iets van 180 jaar lid of zo :') maar kap er nu toch mee.
Digitale boeken kan je tegenwoordig overal krijgen.
Mocht iemand nog een boek zoeken, aarzel niet, ik heb nog wel een stuk of 4000 boeken op schijf staan ;) (weer kostenbesparend dus goed bezig met ze allen!! :D )

Sammyy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:08

Heb je dan ook een e reader te leen voor me? Hihi. Ik vertik het om achter de pc een boek te gaan lezen namelijk :') Maar die dingen zijn best nog aan de prijs vind ik :o

Dat is ook een handig systeem wat jij in je wasmanden hebt. Alleen gaat dat hier echt niet werken. Ik probeer eigenlijk overal een routine in te krijgen, maar mijn man vindt dat allemaal niet zo boeiend zeg maar. Kan ook 1000 keer vragen of hij mijn dochter boven wilt aankleden, gelijk de haren wilt doen en dr tandjes wilt poetsen. Maar hij neemt haar telkens weer mee naar beneden en kleed haar daar aan ed. Met als gevolg dat haar haar spullen, de pyjama en tandenspul rond slingert. Krijg er soms een punt hoofd van :+ Maarrr, ik ben al lang blij dat ie uberhaubt voor haar zorgt op deze manier. Ik mag dan altijd blijven liggen. En vaak heb ik dat ook gewoon écht nodig :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:29

Ereader valt wel mee hoor en als je veel boeken koopt dan is een reader flink besparend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:32

Vind ze inderdaad ook niet zo heel duur meer ... ja wel even een uitgave, maar boeken zijn tegenwoordig ook niet goedkoop te noemen. Of je moet naar de bieb gaan, dan valt het wel weer mee natuurlijk. Maar ook dat haal je er met e-reader wel uit (iets met downloaden haha).

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:11

Ik koop idd nooit boeken, ik lees meestal uit de bieb een boek. En dan nog is het niet heel vaak dat ik een boek lees. Jammer eigenlijk :+ Maar heb er nooit zo veel rust voor op de een of andere manier, ben altijd te zeer afgeleid.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:01

Ja voor 50 euro heb je tegenwoordig al een goede e-reader. Ik heb er ook eentje. Echt ideaal!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:03

Citaat:
Ereader valt wel mee hoor

Ik dacht rond de 200 ? Vind ik toch een hoop.

Ah heeft die lekkere brie van President in de aanbieding :9

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:06

Zijn die dingen echt niet zo duur? Overweging waard dan.
Ik stond vandaag even raar te kijken, dochterlief is zaterdag jarig en wil morgen gezonde spiesjes uitdelen op school. Een van de dingen die ze er op wil zijn cocktailworstjes. Aangezien wij van een budget moeten rondkomen, vergelijk ik altijd de kiloprijzen en wat blijkt, de worstjes van de Unox zijn goedkoper dan die van het huismerk. Heb ze uiteindelijk niet genomen, heb daarvoor in de plaats een mooie cervelaat waar ik meer spiesjes van kan maken en dus iets goedkoper uit ben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:07

Boeken horen van papier te zijn hahahaha :D
Nee hoor, snap het wel, maar een E-reader komt er bij mij niet in.

Is wel vaker dat het A-merk goedkoper was dan huismerk. Had ik laatst met hagelslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:09

Nee hoor valt echt reuze mee, bol.com heeft ze vanaf 60 euro geloof ik. De sony reader is 140 euro .. die leek mij wel fijn (m'n ma heeft die). En sowieso is dat een merk wat bij mij lang meegaat met alles, dus gok die ook wel.
Maar ook ik heb liever papieren boeken en zal nooit aan een e reader beginnen. Ik hou van volle boekenkaste, wil later een hele grote <3 En dan vol boeken ... niet met 1 e reader op een plank ..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:18

Ja dat zei ik ook altijd. Tot ik daadwerkelijk er een in mijn handen had en uit ging proberen. Het is gewoon ideaal. Geen zware tassen meer op vakantie. En veel boeken zijn toch 'gratis'
Als je er een neemt met e-inkt technologie dan is het net of je naar papier zit te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:35

Het gaat mij er niet om dat het op papier lijkt, ik vind het gewoon fijn om een echt boek te lezen, met echte pagina's om om te slaan, waar je hoekjes van kan vouwen als je stopt met lezen. En die niet stuk gaan als er weer eens een hele kop thee overheen gaat. Ik heb met die van mijn ma gezeten, leest best fijn hoor .. maar ik vind het niks om zo'n ding beet te houden.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:46

wat doen julie met eieren die over de datum zijn?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:53

als het een dagje is: gewoon opeten, die eieren weten niet welke stempel erop staat hoor :P .
Als het meer dan een paar dagen is zou ik het risico liever niet lopen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:59

Eieren moet je in een glas water late zakken, blijven ze drijven kan je ze weg donderen.
Eieren zijn meestal nog veel langer goed dan de houdbaarheidsdatum aangeeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:59

In pannetje water...... als ze onder water blijven, geen probleem. Als ze gaan drijven weg.

Ik hou van boeken <3 En boekwinkels!!!! Koop ook vaak genoeg boeken die ik uiteindelijk niet lees := :=
Heerlijk om te snuffelen en te bladeren.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:12

idinn schreef:
Ik hou van volle boekenkaste, wil later een hele grote <3 En dan vol boeken ... niet met 1 e reader op een plank ..

Dat heb ik ook altijd gedacht. Heb zelfs een kastenwand laten maken waar veul boeken in kunnen... ;( helaas niet alles past en dan nog alles flink gestapeld. Ben nu idd over op een ereader en vind het veel fijner lezen dan een echt boek! Nadeel wel, ik onthoud nu geen kaften meer :+

@debgizmo: idd in een bakje met water leggen, blijven ze onder water dan gewoon gebruiken.

@dimple: ik heb er ook nog een stuk of heel veel, wellicht een keer ruilen? :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:43

Ik hou niet van prullen in huis maar dus ook niet van veel boeken. Die doe ik na het lezen weg. Dan is een reader fijner, mijn eerste reader was geloof ik 90euro en dat was een goede, een van de beste! En nu een nieuwere versie voor 120 euro.
Mijn oude voor 75euro kunnen verkopen :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:03

oh even over die eieren.

In de winkel komen ze pas te liggen als ze wel 6 weken oud zijn of nog ouder....
Ik koop ze rechtstreeks bij de kippenboer 15cnt p.s. neem dan vaak 4 doosjes tegelijk mee.

Er zit wel verschil in smaak, heb nu iig een lekkere gevonden waar ik al wel 10 jr m'n eitjes haal :9

eieren uit de supermarkt vind ik niet te eten :x

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:04

Wij hebben ook altijd verse eitjes van mijn schoonouders! Scheelt ook een hoop want eieren worden steeds duurder volgens mij!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:12

Ik ben ook een lezer ...ben ook erg lang lid van de ECI geweest .
Een e-reader heb ik nog nooit gehad ...maar kan me voorstellen dat het op
vakantie echt handig is .
Boeken heb ik ook zat , heb zelf een deel in de kelder in een kist := .
Heb zelfs nog de zwarte hengst serie in pocket formaat .
Mijn laatste 3 gekochte boeken is de 5o tinten grijs ...
Verder lenen een vriendin en ik geregeld van elkaar ...ik koop ook gebruikte boeken .
Ben nu met het tweede deel de Steig Larsson triologie bezig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:14

Ik heb vandaag niet echt bezuinigd, maar heb dan wel drinken voor de komende maand / 2 maand.
Lekker met de auto boodschappen wezen doen en vooral gericht op dingen die lang houdbaar zijn en drinken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:39

kaatje77 schreef:
In de winkel komen ze pas te liggen als ze wel 6 weken oud zijn of nog ouder....

Een vers ei heeft een THT datum van 28 dagen .. dus dat lijkt mij stug?

Ik vind die van eigen kippen ook lekkerder, helaas ben ik verhuisd .. kom nooit meer langs het huis waar vaak een mandje voor staat om ze gratis mee te nemen (netjes met de datums waarop ze gelegd zijn erop geschreven).
En geen tuin = geen kippen. Maar weet wel wat er als eerste komt als ik wel een tuin heb :+

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:42

Hier morgen op de markt
2 kilo peen en 2 kilo ui voor maar 1,85!