Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:08

Nou wij weten heel erg veel aardappels vlees en groente e.d.
En ik heb evengekeken wat er op de aanbieding is natuurlijk dus dat neem ik dan mee in de weekplanning

Komt ie:
Zaterdag
Patat met frikandel/kroket/saus/patatkruiden

Zondag
Soep met balletjes
Broodjes met beleg

Maandag
Aardappels
Bloemkool
Slavink

Dinsdag
Aardappels
Wortels
Slavink

Woensdag
Boerenkool
Spekjes
Rookworst

Donderdag
Krieltjes
Sperzieboontjes
Wienerschnitzel

Vrijdag
Boerenkool van woensdag

Ik begin op zaterdag omdat ik altijd op vrijdag boodschappen doe :+ Ik heb bijvoorbeeld bij soep de balletjes er wel bijgeschreven anders vergeet ik dat weer mee te nemen :+ Beleg schrijf ik dan weer niet uit omdat ik dat sowieso wel haal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:10

twee dagen slavink en twee dagen boerenkool?

ik wil eigenlijk iedere dag echt wat anders eten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-12 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:13

[naam] schreef:
Ik ga iig voor spagetti, ovenschotel witlof, wortelstamp en wraps uit de oven :)

nog 3 dagen over.

een dag zalm uit de oven (daar gaat me weekbedrag hihi) met aardappelpuree
een dag a/v/g

dan houd ik nog 1 dag over

SAKKIA

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:16

Nou ja boerenkool zit in een grote zak en daar kunnen we altijd twee keer van eten. Wij hoeven niet perse elke dag iets anders.
Twee dagen hetzelfde vlees is meer uit praktisch oogpunt, maar dat kan nog wel veranderen want vlees heb ik nog wel in de vriezer liggen en hoef ik dus niet te kopen ;)
op vrijdag eten we altijd makkelijk, soms is dat dus stampot van eerder die week, soms bruine bonen met spekjes, soep met een broodje.
Komt omdat vriendlief op vrijdag altijd de vrachtwagen schoonmaakt en ik dan nooit weet hoe laat hij thuis is en ik dan altijd boodschappen doe en huishouden en danheb ik simpelweg geen zin om te koken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:17

bruine bonen met spek... mmmmm maar daar doe ik vriend en kinders geen plezier mee.

Zal eens een pot in huis halen, kan ik dat smiddags een keer eten.

Vlees verdeel ik bij thuiskomst altijd in porties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:18

[naam] schreef:
[naam] schreef:
Ik ga iig voor spagetti, ovenschotel witlof, wortelstamp en wraps uit de oven :)

nog 3 dagen over.

een dag zalm uit de oven (daar gaat me weekbedrag hihi) met aardappelpuree
een dag a/v/g

dan houd ik nog 1 dag over

de laatste dag ga ik wokken :)

za: wortelstamp
zo: wraps uit de oven
ma: wokken
di: zalm uit de oven
wo: spagetti
do: a/v/g
vr: ovenschotel witlof

Dat lijkt mee een mooi menuutje!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:20

Kijk en met jouw lijstje zal mijn vriend echt zwaar in staking gaan denk ik :+
Lust zelf geen vis trouwens en soms vind ik dat wel heel jammer hoor, geeft net weer meer variatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:37

haha waarom in staking? lust ie niet zoveel?

Wij lusten eigenlijk alles en houden van variatie!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:40

Ik ga ook maar eens een lijstje maken, had gister iets in gedachten wat ik volgende week wou maken, maar weet het niet meer. Grr

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:42

Ik eet ook geen vis, vind het niet zo lekker. Vind ik ook wel jammer, geeft net even wat meer variatie (en is toch gezond zeggen ze :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:43

wie had er nu laatst wat recepten voor me neergezet? kan het niet meer terugvinden!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:45

Ik baseer ook mijn weekmenu op de aanbiedingen :j Nu op de voorraad, want die wil ik eens opmaken!

Lijstje van volgende week ligt thuis, maar als ik mij niet vergis is het ongeveer dit:
rijst, kipsaté en sambalboontjes, Pasta met spinazie, tomaatjes en kip, Griekse gyros (heb nog zo'n pakket, want dat eet ik normaal niet), iets met bietjes, pasta met italiaanse groenten, iets met rode kool en verder ben ik het vergeten :+
Vanavond eet ik zuurkoolschotel en morgen kip tandoori met een bamipakket erdoorheen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:45

wemkelover schreef:
Zal vast al eens genoemd zijn maar uit pakjes koken is duurder.
Zelf maken, bijvoorbeeld kerriesaus kan heel makkelijk met boter, bloem en melk en flinke eetlepel kerriepoeder.

ik doe meestal kerriepoeder aanfruiten, schepje sambal, wat gember er bij en dan lekker yoghurt erbij,
ow... en knoflook :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:46

Jeetje, ik ben paar dagen druk en gelijk 10 pagina's erbij. Jullie gaan echt hard :+

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:48

Citaat:
Zal vast al eens genoemd zijn maar uit pakjes koken is duurder.
Zelf maken, bijvoorbeeld kerriesaus kan heel makkelijk met boter, bloem en melk en flinke eetlepel kerriepoeder.

Eerst een fijngesneden ajuintje aanstoven in de boter is nog lekkerder :-)

Ik maak currysaus zo altijd al, zo thuis geleerd van men ma. Heb het ooit eens een een zakje ofzo gegeten. Heb 1 hap genomen en de rest laten liggen. Vond het gewoon smaakloos.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:53

Ik heb wel wat over hondenvoer gelezen. Die van ons krijgt Royal Canin, betaal 27 euro voor een zak en daar doet ie 3 weekjes mee. Maar hij zit nu wel op een leeftijd waar ze het meeste nodig hebben.
Misschien kijk ik nog wel voor wat anders.
Heb nog een grote zak staan die we van de DA mee gekregen hebben toen de pup daar een week in de kliniek gelegen heeft. Die maar eens opmaken denk ik.

En beetje offtopic, maar ik ga wel eens kijken hoe ik met het geld beter om kan gaan. Ik merk namelijk dat ik beetje doorsla in het bezuinigen en echt wakker van kan liggen als ik eens geen geld over hou van m'n weekbudget. Ook al kunnen we het makkelijk missen, dus dat is het probleem niet. Maar wel erg vervelend dat ik zo ben :=

Die kerriesaus maken klinkt ook gewoon goed. Mischien ook maar eens proberen. Ik heb alleen nog geen bloem in huis, moet dat maar eens gaan aanschaffen dus.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:53

Ik heb mn weekmenu weer kunnen aanvullen:
Maandag: spinazie
Dinsdag: spaghetti
Woensdag: lasagne
Donderdag: zuurkool
Vrijdag: kiptandori
Zaterdag: gebakken aardappelen met kipfilet
Zondag: soep met warme broodjes

Moet alleen voor de maandag nog bedenken. Heb nu 35 euro uitgegeven incl wasmiddel(36beurten) en voor 1,5 week ontbijt en lunch. We willen rond de 50 uitgeven max dus ik probeer 15 aan te houden nog om vandaag de spullen te halen voor vrijdag en zondag. Ga ook maar weer nieuwe bananen halen want die van de AH waren na een dag al bruin :O echt erg!

Nog even een ander vraagje. Ik heb nu bij de slager 2 stuks kipfilet gehaald maar ik hou zelf niet van kip in bijvoorbeeld kiptandori :P Ja grappig.. ik eet kiptandori zonder kip haha maar mijn vriend wil het er wel in. Nu zijn het flinke stukken kip. Als ik een stukje laat ontdooien.. kan ik dan een deel daarvan nog 1-2 dagen in de koelkast bewaren of werkt dat niet zo met kip haha. Ik ben daar altijd voorzichtig mee!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:04

Nee hij lust niet zoveel, maar we zijn er druk mee bezig hoor :+ Hij gaat steeds meer eten dus vind het niet zo'n probleem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:05

Mootje schreef:
Ik baseer ook mijn weekmenu op de aanbiedingen :j Nu op de voorraad, want die wil ik eens opmaken!

Lijstje van volgende week ligt thuis, maar als ik mij niet vergis is het ongeveer dit:
rijst, kipsaté en sambalboontjes, Pasta met spinazie, tomaatjes en kip, Griekse gyros (heb nog zo'n pakket, want dat eet ik normaal niet), iets met bietjes, pasta met italiaanse groenten, iets met rode kool en verder ben ik het vergeten :+
Vanavond eet ik zuurkoolschotel en morgen kip tandoori met een bamipakket erdoorheen!

hier normaal ook van aanbiedingen.
Dat ga ik vanaf volgende week weer doen. Dan is de Jumbo geopend en kan ik daar ook kijken.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:06

ik verpak al het vlees dat ik koop altijd voor het invriezen in portieverpakkingen..

volgens mij kun je vlees dat je ontdooit hebt, nog max 1 bewaren in de koelkast.

Ik ga ook een weekmenu maken.. eerst maar kijken van de AH in de bonus heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:20

Ik kijk sochtends op het lijstje wat we eten en haal het vlees dan uit de vriezer.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:23

vonneke schreef:
Ik kijk sochtends op het lijstje wat we eten en haal het vlees dan uit de vriezer.

ja dat doe ik ook zo...

Gaan jullie ook naar verschillende supermarkten?
Ik ga alleen naar de AH en soms als ik vergeten ben naar de Jumbo op de hoek..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:25

vonneke schreef:
wie had er nu laatst wat recepten voor me neergezet? kan het niet meer terugvinden!

Denk dat ik dat was.. :)

Hier ook weer een weekmenu gemaakt! :)

Zaterdag StraatBBQ, dus hoef niet te koken!
Zondag Friet
Maandag Aardappels, rundervink, spruiten, pindasaus
Dinsdag Babipangang met rijst
Woensdag Pizza
Donderdag Gehaktballetjes a la pizzaiola
Vrijdag - uit eten met werk, vriendlief eet knakworsten met tomatensoep
Laatst bijgewerkt door Destino op 27-09-12 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:26

Ik ga wel naar verschillende. Maar de Lidl wil ik er nu eigenlijk wel inhouden :j
Moet er een klein stukje voor omrijden, maar dan heb ik ook direct de AH en een kruidvat in dezelfde straat dus dan ben ik in 1 keer klaar.
C1000 hebben we in het dorp dus daar ga ik ook nog weleens heen, als er een leuke aanbieding is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:28

ik probeer ook wel lijstjes te maken aan de hand van aanbiedingen, maar wijk hier ook net zo makkelijk vanaf kwa volgorde, moet maar net zin hebben in het gerecht wat ik verzonnen heb.