Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:35

:wave:

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van dat huis :j

Gave badkamer, stiekum kijk ik af en toe ook al wat ik wil. Het is lastig omdat we onder schuin daki zitten en we niet weten of we het bad ook willen behouden of een gave inloopdouche willen maken........

We zijn er eindelijk over uit wat voor vloer we willen
Afbeelding
Op het plaatje oogt het iets lichter. Het is Balterio Country Oak, gevonden bij de plaatselijke meubelzaak die het ook voor ons willen leggen :j

Gisteren heb ik de slaapkamer geschilderd, deze week ga ik op jacht voor de raamdecoratie daar en een nieuw bed (het is belachelijk dat we in de vrachtauto beter slapen dan thuis dus komt er een nieuw bed :+ ) Voor het raam in de slaapkamer wil ik graag houten jaloezieën met overgordijnen. Maar die houten jaloezieën zijn nog niet echt goedkoop. Maar zag dat er bijde Karwei weer stickers plakken is komende week dus maar even rondkijken daar.

Kast is ook bijna af :+ Heeft me wel iets meer werk gekost dan vooraf gedacht, morgen gaat ie voor de tweede keer in de lakverf en dan is ie klaar :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:01

Ariebombarie schreef:
Raponsje schreef:
We gaan inderdaad in een oud Victoriaans huis wonen.
Het plafond is 3 meter hoog, de ramen zijn zo'n 2 meter hoog, krullen op het plafond, krullerige kozijnen zowel om de ramen als de plinten en bij de deuren. Ook hebben sommige muren een ingebouwde boekenkast en zit er een originele open haard in.

Ik ben op z'n zachts gezegt erg in mijn nopjes.
Ik weet wel dat ik graag een mooie houten (of misschien parket) vloer wil een mooie donkere hout kleur.
Als het met de jaren dan versleet geeft dat alleen maar meer sfeer.

Mijn persoonlijke probleem is dat ik vaak over de top ga met dingen.
Ik heb ooit in een tijdschrift gezien dat ze kasteel muren gemaakt hadden door de muren creme te schilderen en dan met een roestkleurige verf en zo'n staalspons er overheen te gaan. Dat lijkt me ook gaaf maar wellicht is een zand kleur of net iets donkerder beter.

Ik moet goed gaan brainstormen en internetten. :D

das niet verkeerd zo'n huis!!! fotooooo's!!!! :D :D

alleen zou ik de muren niet zo gaan verkachten zoals jij het omschrijft := ik kan me er niet echt een mooi beeld bij vormen :')

Het zag er mooi uit hoor maar ik ben niet zo goed met tekenen en kwasten dus hmm :')

Ik zal morgen wat foto's posten van wat ik heb, er wonen nu nog huurders in. :(
Maar over 6 maanden is het van ons. Dan kunnen we klussen: nieuwe vloer, nieuw keukenblad en keuken schilderen, badkamer schilderen en betegelen en de rest schilderen. Willen er ook nieuwe deuren in.

Ik heb wel wat foto's met dingen die ik gaaf vind zal eens kijken of ik het kan vinden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:04

Mooi Sakkia!!!
Ik heb gewoon bad en inloopdouche :P.

Dat huis klinkt inderdaad echt geweldig! Die plakstrips vind ik aan de ene kant heel gaaf, aan de andere kant vind ik het vreselijk... Vind het ook totaal eraan liggen in wat voor huis, kamer en ook.. Past het bij dem meubelstijl..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:23

Oh ja en eigenlijk willen we dan alleen aan de lange zijde v-groef maar ik weet niet of dat ook kan :+
Moeten we even vragen, we gaan denk ik woensdag daar even weer heen om alleen proefplanken terug te brengen en te kijken wat het allemaal gaat kosten en of ze ook in laminaat tegels doen voor in de bijkeuken

Heb net via marktplaats een hele mooie eettafel en boekenkast gezien, komt uit een faillisement en is allemaal nieuw en voor een prikkie.
Hoop dat ik zo nog mail van die man terug heb want dan gaan we woensdag even kijken denk ik :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:40

Mijn sfeer plaatjes - Ik hou van over de top maar wil het ook weer geen circus maken, dat wat ik zo moeilijk vind.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

---

Ik ben trouwens erg jaloers op jullie Marktplaats, zie altijd super leuke meubels die ik wil pimpen.
Hier kun je dat niet zo goedkoop op de kop tikken. :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:43

:oo dat is niet helemaal mijn smaak :+ Mij te donker........

hebben jullie dat helemaal niet daar? of moet het dan via Ebay ofzo?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:46

SAKKIA schreef:
:oo dat is niet helemaal mijn smaak :+ Mij te donker........

hebben jullie dat helemaal niet daar? of moet het dan via Ebay ofzo?

Ik hou juist niet van licht. Komt goed uit, het is hier in de winter om 15.00 uur al donker. :')

Ik hou heel erg van barok / antiek / middeleeuws met een beetje kitsch, alsof je door Hogwarts loopt.

We hebben hier wel ebay en Amazon waar je tweedehands meubels kunt kopen maar het is vooral modern meubilair wat tweedehands
te koop staat en de wat oudere meubels daar wordt er veel geld voor gevraagt terwijl ik gewoon leuke houten meubels wil schilderen en pimpen
zonder er eerst £400 voor te betalen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:55

Volgens mij hebben mn ouders die balterio.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:02

Marktplaats is echt iets Nederlands :j Ook omdat de afstanden hier nog wel te doen zijn.

Misschien loont het de moeite om familie op pad te sturen en heen en weer te rijden een keer?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:27

Mooi die badkamer met mozaïek! De foto's van de verbouwing op mijn album ga ik eens bekijken als ik tijd heb!
Raponsje dat gaat een leuk project worden. Niet mijn smaak maar ben wel heel benieuwd hoe het gaat worden!

In de kamer van dochter zit het plafond erin! Morgen het plafond witten en dan de deurposten schuren en schilderen. Dan kan er dinsdag of woensdag behangen worden. Dinsdag worden de gipsplaten van 4 meter lang thuis afgeleverd dus dan kan het plafond in onze slaapkamer er ook in. Ben blij dat de raamkozijnen van kunststof zijn. Hoeft alleen maar met een nat doekje schoongemaakt te worden :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:49

Raponsje,
dat klinkt als en droomhuis. Heb je al eens op het web gezocht naar steampunk? Dat kan ook over de top zijn. Maar heeft zeker ook hele sfeervolle kanten. Misschien heb je er iets aan. Zodat je niet een te hoog disney gehalte krijgt. ;)

Bijvoorbeeld deze website (ontzettend veel te vinden!):
http://thesteampunkhome.blogspot.nl/201 ... -tour.html
En dit plaatje:
Afbeelding

En met Bohemian home kom je op dit soort plaatjes:
Afbeelding

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:51

Dankje Malenka!

Mijn vriend vind Steampunk helemaal geweldig en in combinatie met antiek / barok vind ik het ook erg leuk, ik wil niet alles te "hard" hebben.
Ga het zeker opzoeken morgen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 06:28

Wat een mega verbouwing dems75 , ik heb je hele album gezien .
Maar er is al veel gebeurd , stuckwerk is zichtwerk ... +:)+

Binnenkort dus je nieuwe gave badkamer gebruiken Yv_ *\o/* .
Gaaf hoor , erg mooi met die mozaiek strip .

Gave vloer SAKKIA , lijkt erg op wat ik heb liggen .

Die stijl is ook geheel niet mijn smaak Raponsje :o .
Gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak , dat zou saai worden .

Gisteren een tweede dekbedovertrek besteld , passend bij het behang uiteraard .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:21

manzano schreef:
Volgens mij hebben mn ouders die balterio.

Edit: persoonlijk vind ik v-groef op de korte kant met normaal formaat planken niet mooi.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:28

Ik vind de voorbeeldfoto's van die stijl op zich wel wat hebben, maar wat er al gezegd werd: het is volgens mij wel echt ontiegelijk moeilijk om met deze stijl niet over the top te gaan. Doordat de meubels al zo druk zijn, lijkt het me ook erg lastig om een rustige kamer te creeeren die niet naar je schreeuwt..

Dems, ik ga nu ff op mn gemak je album bekijken :).

Volgens mij bestaat dat wel hoor Sakkia, met alleen aan de lange zijde een groef.
Je hebt zowiezo verschillende groeven. Die aan de kleine zijde bij mij is niet zo heel zichtbaar (dacht dat ik zonder groef had, maar er zit toch een lichte/dunne als ik zo naar de foto's kijk)), terwijl een vriendin als het ware een soort van vrijliggend laminaat heeft. Althans, zo ziet het eruit. Het is gewoon clicklaminaat, maar de groef op de korte zijde is net zo breed als op de lange zijde. Heel apart, maar wel mooi.

Dat is zeker makkelijke, Kaygee. Vind zelf alleen houten raamkozijnen wel echt veel meer uitstraling hebben. De vorige bewoonster van mijn huis heeft in het erkertje kunststof ramen laten plaatsen, de rest is nog hout. Vind het echt zoooo zonde. Als ik ooit weer een keertje geld teveel heb, laat ik er zeker weer hout in plaatsen. Alhoewel het nu niet een heel vreemd gezicht is, want alle buren op 1 persoon na hebben aan de voorkant kunststof. Maar makkelijk schoonmaken is het zeker :D.

Enne.. Thanks :D. Ben ook echt blij.. Onvoorstelbaar dat het pasgeleden gewoon nog helemaal niks was en nu bijna een badkamer die werkt. Andere kant zit trouwens het bad, die zit helemaal in de mozaiek.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:35

echt respect voor je Yv, dat jullie die badkamer helemaal zelf doen! petje af! Vind de mozaiek naast de witte tegels ook erg leuk. VOlgens mij hebben wij precies dezelfde witte tegels uitgezocht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:39

Je hebt zeker laminaat zonder groef op korte kant. Maar meestal is dat serie-afhankelijk en heeft elke serie eigen kleuren.
Dus exact deze kleur zal je gok ik dan niet weer vinden.

Mijn ouders hebben Balterio met rondom dezelfde brede V-groef. Persoonlijk vind ik daardoor de planken erg klein lijken.
Ze hebben overigens veel gedoe met hun laminaat :o

Wij hadden voor beneden eerst ook ander laminaat gekocht. Extra lang en breed. Uiteindelijk hebben we die niet gelegd en verkocht omdat we die niet mooi vonden.
Die had wel v-groef op korte kant. Bij grote planken vind ik dat wel mooi. Hier was het alleen een smalle V-groef. Vond het toen het eenmaal lag weer minder. Ne alsof je kierende naden hebt :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:44

Nou, het grappige was dat we het er gister over hadden hoe erg ik me eigenlijk had vergist in de hoeveelheid werk van een badkamer. Omdat we echt gewoon al met al denk ik een week of 3/4 bezig zijn (met tussenpozes natuurlijk, maar het werk in dagen achter elkaar gelegd gok ik toch zo'n week of 3/4). Ik dacht altijd dat een badkamer er wel met een weekje inzat. Maar ik was even helemaal vergeten dat dat oude hokkie van 1.50x1.50 er uit is gesloopt, dat er 3 wanden geheel zijn opgetrokken, dat de vloer is gestort, het dak natuurlijk helemaal weg is geweest terwijl ze de schuur hebben opgemetseld, de leidingen zijn gelegd etc. Was ik echt vergeten. Bizar gewoon dat als je nu terugkijkt, dat er zoveel tijd in heeft gezeten he.

Oh, ik hoop echt voor je dat je andere tegels hebt :P. Ik kwam 4 pakken tekort, enige waar die te krijgen waren, was bij Ben in Waalwijk. Badkamer komt bij Wooning vandaan. Ik nog snel naar de Hornbach gereden, maar die had alleen afwijkend formaat of afwijkend wit, erg jammer. Ik dacht dat dit gewoon simpel 30x60 was, maar het is 33x61 matwit. Vind ze wel errug sjiek!

Maar... Nog steeds... Zo'n grote verbouwing... Nooit meer :')!

Echt houten vloeren blijven het mooist <3. Maarja, kost ook wel weer een godsvermogen.
Kwam toevallig gister in de tuin nog 1 losse plank tegen van de houten vloer die erin lag voor de verbouwing. Baal nog steeds als een stekker dat we die niet konden redden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:45

We hebben van het weekend de kast onder de trap afgemaakt. Laminaat gelegd, allemaal planken gemaakt, geschilderd en bevestigd en de onderkant van de trap geschilderd.
Ziet er echt opeens heel anders uit :D

Verder de balustrade die we gemaakt hebben op de overloop op zolder in de grondverf gezet net als de zijkant bij de trap en het houtwerk waar de leuning op zit. Dat was allemaal donkergroen :=

De wc beneden is door vriendlief gestuct en nu ook geschilderd, dus we moeten komende week ff tegels uitzoeken en een fontijntje en kraan, dan kunnen we die ook afmaken en dan boven de wc onder handen nemen. In het najaar gaan we dan een badkamer creeeren op de kleine zolderkamer. Ben benieuwd :=

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:52

ja...echt hout is prachtig. Was in eerste instantie ook onze insteek. Maar omdat wij een open keuken krijgen, met eiland, zou ik veel te bang zijn vanalles op die mooie, houten vloer te laten vallen. (Tomatensaus, koffie, olie...brrr) dus hebben we gekozen voor laminaat. We hebben superbreed laminaat besteld, 34 cm brede delen met v groef aan de lange zijden. Dit laminaat heeft het zgn "endless beauty", waardoor de planken eindeloos lang lijken (motief kan je doorleggen) er zitten ook allemaal verschillende planken in 1 pak. Ook is het met houtstructuur en mat. Ben erg benieuwd, als het goed is, ligt het er einde van de week in, maandag wordt namelijk de keuken geleverd en die wordt woensdag geinstalleerd. Die moet OP de vloer komen, dus als het gelukt is, zal ik foto's maken.

Oh ja Yv, het zijn dan niet dezelfde tegels...wij hebben a30x60 hoogglans wit. Expres voor hoogglans wit gekozen omdat op de vloer een grote, vierkante antracietmatte tegel komt en de badkamer bij ons vrij smal is. Hoogglans wit reflecteert dan nog wat het licht. Het badmeubel overigens, is antraciet en de douchekolom is zwart....spannend. hoop dat het allemaal wel uitpakt zoals wij hopen dat het uit moet pakken....

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:53

Zo jullie gaan hard in het weekend :D

Mootje mooi aanrechtblad! En goed bezig :D

Veel verbouwingen, opknappen en de intratuin viel tegen. Was niet meer geweest, maar ook niet nodig dus :)

Mooie vloer Sak, wij hebben ook zoiets :)
Laminaat heb je echt in zoveel soorten en kwaliteiten :j Maar ik was meteen verliefd op onze eikenhouten vloer!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:54

Is die van Krono? Daar heb ik ook planken van gehad thuis :j
Dat Endless beauty is mooi :j

Houten vloeren heb ik niks mee :o
Tenzij het een oude boerderij is ofzo.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:58

Nee niet van Krono, die hebben we wel bekeken, maar had geen houtstructuur en leek van dichtbij net een print op een plank> niet zo mooi dus. Deze is van Sencys, gewoon bij de Praxis te krijgen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:00

Oh dan heb ik een andere van Krono gehad. Die had wel structuur.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:51

Wat voor problemen hebben ze dan met hun vloer Manz? Neem aan dat zij het ook bij een meubelzaak gekocht hebben en het ook door hun hebben laten leggen?

Volgens mij kon deze ook met alleen de v-groef aan de lange zijde geleverd worden maar dat weet ik dan weer niet helemaal zeker. Deze week gaan we er heen en dan zullen we het wel zien.

Zo maar weer eens naar het huis, kijken hoe mijn slaapkamer geworden is, daarna even naar de bank en dan bverder met mijn kast. Hoop echt dat ik nog genoeg verf heb anders moet ik nog bij halen en dan moet ik het speciaal laten maken, hadden verf gekocht dat uit de collectie ging :+ Alle blikjes meegenomen, maar nu dus wel bijna op :')