Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:01

OMG :')

Ik beelddenk nu welke types ik dan aan de deur had gekregen die ik met geen mogelijkheid had weg kunnen werken in mijn eentje :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:02

Haha, ik heb inderdaad hele discussies gehad met nog twee vrijgezelle meiden in mijn complex... We hebben allemaal gekozen voor voorletter met achternaam, mijn vrijgezelle buurmannen ook :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:04

mmm, dat kan ook :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 06:33

Mootje schreef:
Ditano, ga je ook nog de deurposten aanpakken? De muren zijn echt megastrak geworden!

Thanks , ben ook erg blij met het resultaat :D .
Het droogt al redelijk goed , hoop dat ik tenminste van het weekend met het plafond kan beginnen .

De deurposten en deuren zullen eerst zo blijven , volgens mij zijn ze niet schilderbaar .
Maar als ik het zeker wil weten moet ik een profi vragen .

Wij hebben hier zo,n eenvoudig huisnummer van de bouwmarkt op de muur .
Zo, emaile blauwe hadden we thuis vroeger ook .

Zo ..moet helaas gaan werken :wave:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:01

Als je stalen kozijnen hebt, is het eigenlijk het best om ze eruit te halen en te laten spuiten (bij een autospuiter)

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:05

Bij ons kon je ze er echt niet uit halen zonder te slopen :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:12

:D Deze 'tip' kregen we van de aannemer van ons nieuwe huis. Maar of het ook uitvoerbaar is?!? :+
Wij hebben in ons huidige huis stalen kozijnen (dat was een van de eerste dingen die we in het nieuwe huis anders hebben gedaan :D ) M'n vriend had van z'n werk een goedje (weet even niet meer hoe het heet, maar is volgens mij niet meer in de winkel verkrijgbaar ?! :P ) Daar lost het een soort van op en kun je het over schilderen. Een buurman die schilder is, kent het ook, maar zou even na moeten vragen hoe het ook alweer heet.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:14

Ik heb hier thuis ook stalen kozijnen(de deuren dan) en die heb ik gewoon kunnnen schilderen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:23

Mijn ouders hebben ze ook gewoon geschilderd. Dat ik het niet mooi vind is een heel ander verhaal :')
Maar ze zijn toch oranje? Dat zal toch niet af-fabriek zijn :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:25

de metalen (geloof dat het alu is ) kozijnen die we hier hebben zijn de binnenkozijnen, maar die zijn al eens geverfd geweest door voorgaande bewoners, dus wij hebben licht opgeschuurd en er gewoon overheen geschilderd ...

even vraagje, iemand aanwezig die een gietvloer heeft/gehad
ben toch wel benieuwd hoe het bevalt , we hebben nu laminaat, maar eigenlijk vind ik het erg onhandig met hond in huis.
bijvoorbeeld gisteren middag gedweild en nu ziet het er al niet meer uit, vlekkerig en alsof er al minstens 2 weken niet gedweild is ofzo :+
en ook het minder gladde lijkt me wel fijn

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:40

Kwam per ongeluk hier en dit is wel een heeeel handig topic :).
Zag een paar pagina's geleden iets over raamdecoratie. Die fotolijst-achtig iets vind ik wel heel leuk voor op mijn keukendeur (+ zijraam) die naar de tuin gaat. Heb daar onwijze inkijk van mijn schuin-bovenburen, waar ik me heel erg aan erger (waar mijn keuken zit, zit hun eetkamer waar ze heeeeel vaak zitten). Was wel op raamfolie met verschillende printjes gekomen, maar ben zo bang dat ik er binnen no-time op uitgekeken ben. Ga me eens verdiepen in die fotodingen.

Verder ben ik nog op zoek naar gordijnen voor het hele huis :'). Wilde eerst shutters, maar ik ben zo'n typetje die alles in dezelfde stijl wil en dat is gewoon echt niet te betalen (voor alleen de voorkant zou ik al 1000 euro kwijt zijn en dat is ongeveer 1/6 deel van alle ramen in het huis. Komt omdat mijn ramen 190 hoog zijn, dus zit aan maatwerk vast). Keus is nu dus gevallen op rolgordijnen, plissé-gordijnen of vouwgordijnen.
Alleen.. de nadelen:
Rolgordijen: vind het altijd zo goedkoop ogen..
Vouwgordijnen: heb zo'n hekel aan die touwtjes..
Plissé-gordijnen: wil die je van boven én onder kunt verstellen en daarvan is het nadeel de prijs..
Deze zeg maar, alleen dan uiteraard wel in een andere kleur.
https://www.grafilux.nl/fotoalbum/pliss ... PL_678.jpg

Wat zouden jullie doen? Is een huis uit 1926 met een heel schattig erkertje.. Overgordijnen wil ik zowiezo, maar dat is meer voor de sfeer binnen, die hoeven niet dicht te kunnen ofzo.

Naambordjes.. Oh, ik ben echt zo iemand die daar een fortuin aan kan uitgeven <3. Naambordje hing al na 2 weken geloof ik, toen waren we net bezig met de steunbalken er weer in aan het zetten :'). VInd dat leisteen geweldig, maar wel erg duur voor wat ik wil. Ben nu voor dat plexi-glas gegaan, met allebei de voornamen erop. Vrienden lopen allemaal te zeuren waarom zijn naam bovenaan staat, omdat het mijn huis is, maar ach.. Vind het nooit zo klinken als een vrouwennaam eerst wordt genoemd :').

Mooie deuren komen er voorbij. Ik heb zelf deze op het oog, en dan dezelfde voor de wc en washok alleen dan met een enkel raampje bovenin en voor de voordeur ook dezelfde, alleen dan met 1 enkel glas erin.
http://www.gamma.com/211083/211555/3152 ... ixelsX=357

Mooi geworden Ditano! Heerlijk zo strak. Ik kon er niets van terugvinden, maar heb je toevallig ook een before-foto?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:43

Kon het niet (dus ook geen ervaring :P ), maar mooie vloer zeg! (lang leve google :D )
Wij hebben weer plavuizen genomen en bevalt me meer dan goed met de honden! (een wat ruwere tegel)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:45

Wil je dan een grove korrel-gietvloer? Dat lijkt mij juist niet geschikt als vloer met honden. omdat je 'gaten' in je vloer hebt zitten.
Bij kennissen zit het er al vanaf de bouw in (nu 18 jaar) en het ligt nogsteeds superstrak. Zij hebben geen huisdieren, maar wel drie kinderen en veel volk over de vloer. Bij een collega van mij is 3 jaar terug een gietvloer gelegd, maar dat ziet er niet uit. Nu neemt hij het sowieso niet nauw met afwerking als ik naar de trap, keuken en het schilderwerk kijk O:)
Ik zou eerder gaan voor een gladde gietvloer (maar dan moet je van de industrieële look houden) of voor plavuizen!

Yv :wave: Ik zou gaan voor vouwgordijnen denk ik in een huis als dat van jou! Ik heb in de keuken zo'n plissee en het is supermooi maar voor alleen dat raam (1.20m) was al 800 euro _O-
Oh, en we willen natuurlijk hier ook een fotospam!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:45

Die plisse's gaan wij ook voor! (beetje bruine tint!) Vind ze super! :D

Die raamdecoratie (met foto's) vind ik echt een aanrader! Ben met plastic ook zo bang voor bobbeltjes/hobbeltjes :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:46

Vriend van ons werkt in de gietvloeren.
Het is niet direct mijn ding, maar wel praktisch (en duur!!).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:47

Wat kost een beetje gietvloer eigenlijk per m2, Manzano?
Die foto-raamdingen heb ik gemist geloof ik :o Vanavond als ik thuis ben maar even teruglezen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:47

Ik weet niet wat ik wil. Vind plissee wel leuk, maar twijfel er over ivm de breedte. En vlindergordijnen vind ik ook leuk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:49

Die vlindergordijnen kende ik nog niet, idd erg mooi!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:50

Wat zijn vlindergordijnen? Edit: even gegoogled. Die stonden een tijdje geleden bij de gamma, toen heb ik er ook naar staan kijken. Maar vind uiteindelijk de plissés die boven en onder bewogen kunnen worden toch mooier.
Hoe breed moeten ze bij jouw zijn Manzano?
Ik heb ook 1 heel groot raam van 360 breed x 290 hoog, daar zit ik ook een beetje over te twijfelen..

Ik ga eens zoeken op zo'n gietvloer, ken dat helemaal niet. Niet dat ik wat anders wil hoor, ben helemaal in love met mijn vloertje, maar gewoon ff voor de leuk.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 05-07-12 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:50

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:51

Ik zou denk ik ook voor vouwgordijnen gaan, past denk ik het beste bij het huis :j

Gisteren stiekum nog even door het raam gegluurd van het nieuwe huis en de dicussie over wel of niet de muur eruit is over. En ik heb gewonnen, dus hij gaat er uit :+

Naambordje, geen idee denk dat wij alleen een nummer doen. Ben ook niet zo van de namen erop :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:53

Oh vlindergordijnen zijn mooi :j

manzano

3,50 breed Yv. Boven trouwens ook nog 2x, maar denk dat daar luxaflex komt.

Mootje

Manzano, wat een geld maar wel erg mooi :D Die blingbling vloeren zijn wel echt over the top _O-

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:55

Mijn moeder wou een aantal jaar terug ook een gietvloer, uiteindelijk toch maar plavuizen genomen vanwege de prijs.
Ik vind een gietvloer te strak.
In haar vorige huis had mijn moeder een dubbele plissé voor het keukenraam, mooi maar ook prijzig.