Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:55

WestBest schreef:
montyjansen schreef:
ik heb nog 1 te koop jammer genoeg, van wegen mijn evenwichtstoornis,(hoop wel dat het ooit over gaat), vind het zonde als zo een motor stil blijft staan. zie onder schrift.

:oo Ik herkende je even niet; je hebt een andere nickname 8-)

op Bokt heet ik altijd al zo, volgens mij.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:31

Eagerly schreef:
Aha jij werpt je op als voorrijder/organisator?!
Wij gaan aankomende zondag weer met een groep supersportsdames rijden in Utrecht en omgeving. Bij de meeste gelegenheden geef ik de voorkeur aan een gemengde groep, maar motorrijden met vrouwen is echt onwijs gezellig.

Ik wil het best organiseren, al denk ik niet dat ik een beste voorrijder ben :P. Ik rijd nog weleens verkeerd en dan is het niet zo fijn als door mij de hele groep verkeerd rijdt ;)
@Evelyne79: Nog gefeliciteerd met je rijbewijs. Het zonnetje zit in ieder geval mee. Het is zelf een beetje te warm.
@Amber_: Je gaat wel lekker zo te lezen, tweede les de weg op, examen wordt al gepland. Lekker tempo erin :D
@WestBest: Gezellig. Nu hebben we een soort expert voor weekendjes weg ;)
@joyce_90: Niet alleen Bertina gaat snel, jij en de andere gaan ook snel met lessen. Iedereen is lekker actief bezig.
@Niekj_Jente: De tijd gaat ontzettend snel. Mag ik vragen in welke omgeving jij rijd? Ik wil het eigenlijk wel van iedereen weten. Zelf zit ik in de omgeving Amsterdam. Rondje ringvaart of een stukje langs de Amstel is lekker.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:38

montyjansen schreef:

Ik zie het nu. Ben in de war met je vrouw :+
Hoe gaat het nu met jou?

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:55

WestBest schreef:
montyjansen schreef:

Ik zie het nu. Ben in de war met je vrouw :+
Hoe gaat het nu met jou?

Naar omstandig heden redelijk, alles rustigjes aan doen, anders gaat mijn evenwicht op hol. :(:)

Evelyne79

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:44

Ik heb mijn eerste ritje op de gele ros er ook op zitten.
In het begin wat onwennig maar ik krijg de slag al te pakken
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5346_n.jpg
Dit is de motor van mijn vriend, deze mag ik dus nu gaan rijden. als de financiele middelen ervoor zijn gaat Joep zich een andere motor halen en mag ik deze blijven rijden. tot die tijd nog maar even samen maar mijn broer is zo lief geweest om zijn motor aan te bieden als we samen willen gaan toeren. dus morgen moet ik als tegenprestatie eerst even oppassen op zijn kids en dan mogen we zijn motor meenemen en die hoeft zondag pas terug, mooie deal toch ;)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:12

Kijk das een goeie deal ;)

Wij gaan vandaag onderdelen uitzoeken om de motor van manlief op te knappen :)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:53

Weer een top les gehad :)

Halve draai nog niet 100 % bevestigd maar toch zeker wel 90% :)

8tje ging lekker.

Preciezie stop ging lekker
Stopproef ging redelijk. liet hem soms iets in zijn abs komen
Noodstop ging top !

Ikke blij voor les 6 :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:36

Bertina: Jij kan wel al afrijden!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:50

Volgens mijn instructeur zit ik ook dicht bij een examen.
Maar ik moet nog even van mijn "pionnen vrees" afkomen :)
want met de halve draai verstijf ik nog net iets te veel zodra ik tussen de pionnen kom.
Dus dan komt mijn draai niet helemaal mooi uit :)

Moeten dus nog ff de puntjes op de i zetten en dan komt het wel goed :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:17

BertinaBvd schreef:
Volgens mijn instructeur zit ik ook dicht bij een examen.
Maar ik moet nog even van mijn "pionnen vrees" afkomen :)
want met de halve draai verstijf ik nog net iets te veel zodra ik tussen de pionnen kom.
Dus dan komt mijn draai niet helemaal mooi uit :)

Moeten dus nog ff de puntjes op de i zetten en dan komt het wel goed :)

Die pionnen staan er niet ;) , niet naar kijken dus anders kom je niet uit.
mijn instructeur haalde af en toe een paar pionnen weg en dan kan het wel.
Het is een kwestie van een stuur of kijk fout als het niet lukt.
Ik heb makkelijk praten :P ik ben al geslaagd, maar ik herken het wel heel erg goed!
met de langzame slalom heeft mijn instructeur mij een keer de dubbele aantal pionnen neergezet en toen lukte het wel. met mijn examen avb zette ik dan ook een perfect mooie slalom neer terwijl ik die met lessen steeds niet goed voor elkaar kreeg *D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:01

Ja die rot pionnen :P

dus ik voortaan inderdaad gewoon in ontkenning ..... ze staan er niet ... ze staan er niet .... ZE STAAN ER NIET !! hahaha

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:52

en als ze er wel staan rij ik ze PLAT!!!! hahahahaha
Ze staan er niet dus ook niet naar gaan kijken he, want ze staan er NIET!!!!! lol

Vraagt de instructeur je de volgende keer, hé, je kan het, hoe kan dat nou zo ineens?
Zeg jij: "Dankzij Bokt :D " _O- :=

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:14

Haha dan denkt ie helemaal dat ik gek geworden ben :P

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:25

MoOtJuHh: Ik rij in de omgeving limburg, meestal in de buurt van Roermond, maar vaker ook naar het zuiden, lekker door de bergen in valkenburg ofzo :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:32

Oh wat een heerlijk topic! Ik ga lekker meelezen als dat mag :)
Zit momenteel met gescheurde enkelbanden maar wil gaan lessen als ik me daarin genoeg hersteld voel! Kan eigenlijk al niet wachten, zeker met het zonnetje van de afgelopen dagen... :D
ik zag al wel dat niet iedereen gelijk na het halen van het rijbewijs al een motor had? Zijn jullie wel blijven rijden tot je een eigen had (of beschikking over...)?
Ik weet namelijk nog niet of ik ook al centjes wil gaan uitgeven aan een motor. Nu staan er bij mijn vriend een aantal motoren, maar hij mag over een maandje zwaar gaan rijden dus dan mag ik er op geen enkele meer.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:35

Oeps de vorige post was nog niet af... :o
maar dan zal ik de tijd tot ik ook zwaar mag moeten overbruggen, maar ik ben bang dat je het dan alweer verleerd bent ofzo!? :+

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:24

Zorg dan dat je voor 19 januari 2013 je motorrijbewijs hebt, anders val je onder die nieuwe regeling waar je drie categorien moet volgen en dus 3x examen moet doen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:16

Lees al vanaf het begin mee, maar wil me nu toch komen melden. :P

Aantal weken geleden bij de motorwinkel geweest om schoenen en handschoenen te kopen, en als je daar bent moet je natuurlijk even motors kwijlen :') en proefzitten voor wanneer ikzelf ooit ga beginnen met mijn rijbewijs. Eindelijk 2 motoren gevonden waar ik op kan zitten, want ben niet zo heel groot, en ja dan gaat het toch heel hard kriebelen om zelf niet te gaan rijden. Normaal gesproken zit ik altijd achterop bij mijn vriend en vind dat allemaal wel best, maar ja das natuurlijk niet HET toch??
Dus vorige week beslist dat ik heel hard ga sparen voor het rijbewijs en een motor *\o/* .
Afgelopen vrijdag nog een keer in de winkel geweest en gevraagd wat de prijzen zijn van de 2 desbetreffende motoren.
Knoop doorgehakt en in februari ga ik beginnen met lessen, duurt nog te lang naar mijn zin maar is wel verstandiger omdat dan gelijk het motorseizoen eraan komt en je veel kilometers kan gaan maken.

Motors waar ik op kan zitten zijn:
Suzuki 650 Gladius
BMW F 800 R

Kostenplaatje scheelde flink, dus het word de Gladius.
Echt een vrouwenmotortje, had graag anders gezien, maar kan helaas niet zitten op mijn droommotor een BMW GS (ben ik te klein voor ;( )
Kleur rood/wit, de rest van de kleurstellingen (zwart en blauw/wit vind ik niet leuk)

Voorkant
Afbeelding
Achterkant
Afbeelding

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:11

Wat leuk, allemaal stille meelezers, die toch gaan posten en gewoon nieuwe bokkers die zich melden :D. Afgelopen weekend heb ik helaas moeten leren voor mijn tentamens, maar mijn zusje, haar vriend, mijn vader en zijn vader zijn met z'n vieren gaan touren. Zag er wel gaaf uit, die vier op de motor en bij toeval allemaal zwarte motoren van verschillende merken en modellen.
Volgende keer ga ik zeker mee, al val ik wel buiten de boot met mijn witte motor, maar dat mag de pret niet drukken.

Niekj_Jente: Oef Roermond is voor mij wel heel ver. Maar wel lekker rijden als ik dat zo hoor. Misschien moet ik van de zomer maar eens weekendjes weg gaan plannen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:35

Jeeeeej Theorie binnen.... Nu op naar Deel A :=
Dat ging laatst niet zo, in die GIGA hitte. Word dan gefrustreerd en dan lukt helemaal niet meer O:)

Ik vind het nogal moeilijk om met trekkende motor halve draai of 8tje te doen. :=

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:50

ik ga volgende week op voor theorie :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:47

Amber_ schreef:
Ik vind het nogal moeilijk om met trekkende motor halve draai of 8tje te doen. :=

zonder kiep je om :P
als je eenmaal de slag te pakken hebt heb je m ook in 1x door. tenminste dat had ik.
ik had heel vaak dat ik in de draai meer gas ging geven omdat je dat stuur natuurlijk vrij scherp in moet draaien, je moet wel indraaien maar je hand stil houden en ik gaf meestal net wat meer gas tijdens het indraaien, tja dan kom je niet uit he.
maar het voordeel van het avb examen is dat de halve draai en het achtje geen verplichte onderdelen zijn. Hoe gaat je langzame slalom?
Als je die goed neerzet heb je de marge dan is het nog niet zo erg als je de halve draai of acht niet haalt, als je die al krijgt.
zelfde geld krijg je stapvoets rijden of wegrijden uit het parkeervak.
met de langzame oefening zijn er 5 keuzes waarvan er maar 1 verplicht is. je krijgt er 2 waarvan er 1 voldoende moet zijn.
gewoon je punten pakken op de andere oefeningen.

Gefeliciteerd met je theorie!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:55

Op 1 of andere manier val ik net niet om hahaha...
Langzame slalom en stapvoets rijden is dan weer een eitje ! Ik snap er werkelijkwaar niks van :P.
Dus je mag 1 oefening echt slecht doen ? Ik dacht dat je alles 2x mocht doen, maar dan wel alles moest behalen ?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:34

nee, je moet 7 bijzondere verrichtingen doen waarvan je er 5 voldoende moet behalen. je mag alleen niet 2 onvoldoendes in het zelfde cluster hebben.
je hebt 4 clusters
1 Lopen met de motor
2 Langzame oefening
3 Remproeven
4 snelle oefening

bij de langzame oefeningen is de langzame slalom is verplicht, daar krijg je dus of de halve draai of de acht of het wegrijden uit het parkeervak of het stapvoets rijden bij.
dan heb je de remproeven, de noodstop is verplicht en daar krijg je de stopproef of de precisiestop bij
de snelle oefeningen is uitwijkoefening verplicht en daar krijg je de vertragingsoefening of de snelle slalom bij

Van de 12 bijzondere verrichtingen krijg je er dus 7 waarvan 4 verplicht
1 lopen met de motor
2 langzame slalom
3 noodstop
4 uitwijk

de verplichte onderdelen hoef je niet perse allemaal voldoende te hebben als je maar 5 van de 7 voldoende hebt en niet 2 onvoldoendes in hetzelfde cluster

Je mag inderdaad alles wel 2x doen. de examinator geeft aan of het na de 1ste keer voldoende is, dan kun je meteen door naar de volgende oefening, zoniet mag je m nog een keer overdoen.
daarna zeggen ze niet of het wel of niet voldoende is.......dat hoor je dus pas aan het einde tenzij je zelf al bedacht hebt of het wel of niet voldoende was

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:49

Oh ik snap het nu helemaal !!! Bedankt zeg :))
Nou ... nu maar duimen dan hahaha.