Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:46

wij hadden inderdaad opisopruitershop.nl O:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:23

opisop_shop schreef:
bij de op=op voordeelshop heb ik afgelopen week nieuwe scheermesjes voor mijn Intuition gekocht, bij de Trekpleister waren ze E11,50 voor 3 stuks, bij de op=op waren ze 4 stuks voor E10,- dus dat scheelt nogal.
Je kunt inderdaad combineren, mits er dezelfde prijs voor staat (je hebt bv 2 voor E5,- en 3 voor E5,-, zolang ze in dezelfde prijscategorie zitten kun je combineren wat je wilt). Echt ideaal!

Vind ik nog duur, die mesjes koop ik niet.
"Grasmaaien", zo noemen wij hier het scheren van benen en overige delen waar je eigenlijk geen haar wilt, kan prima met een mesje van de Lidl. 20 mesje voor een euro of 5. Omdat ze zo goedkoop zijn, gooi ik na één keer gebruik het mesje weg, lekker hygiënisch.

ClaudiaHS

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:26

Whaha ik was jullie al kwijt :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:40

vloeibaar wasmiddel doe ik eigenlijk nooit in het bakje maar in zo'n dopje in de machine tussen het wasgoed....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:55

Ja, ik ook, want er groeien schimmeltjes in ons bakje :'). Hele hardnekkige schimmeltjes.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:13

Kelpla : thanx , ziet er lekker uit!! En soep met hamburger is een goed idee, ik ben nogal een bouwvakker qua eten en soep stop ik in mn holle kies. Een br. hamburger erbij is een goed idee!!

Sharmilla: Kom ik in jouw lijst nou weinig groenten tegen of zie ik dat verkeerd? Dat maakt het vaak wel duurder vind ik (en je vent meenemen inderdaad ook :+ )

Ik maak soms zelf roerbakgroenten, als er wat ingredienten in de aanbieding zijn (bijv. prei/paprika)
Dat smaakt echt een stuk lekkerder dan die voorgesneden zooi. Je hebt dan gelijk ook voor meerdere keren tegelijk!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:20

Wij eten vaak pannenkoeken bij de soep, eerst harige en lekkere zoet toe.
Soep maak ik altijd in een grote pan, 7 liter en vries ik in porties van een liter in.
Zelf gemaakt veel lekkerder en goedkoper dan 7 blikken soep.

Veel roerbak mixen bevatten veel prei/witte kool, soms zelfs met grote en harde stukken, en zijn dan eigenlijk veel te duur, uit gemak pak ik het wel maar voel me dan altijd genaaid.
Goed idee om zelf roerbak te snijden, lekker veel maken en invriezen.

# met al die goede ideeën ben ik zo aan een grotere vriezer toe # _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:22

Sheran schreef:
Ja, ik ook, want er groeien schimmeltjes in ons bakje :'). Hele hardnekkige schimmeltjes.

Volgens mij kunnen die zeepbakjes er ook uit om ze schoon te maken. Dan kan je bakje dagje in iets sterks weken om ze dood te krijgen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:24

Met wat warm water en soda is dat zo opgelost, even laten weken en dan borstelen met een oude afwasborstel.
Bij mijn machine Bosch Max, kan je achter het wasverzachter vakje een dingetje naar beneden duwen dan trek je hem er zo uit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:34

scheermesjes voor de intuition heb ik een jaar of 4 geleden heel groot ingekocht bij de Zeeman, daar hadden ze een keer de 'nepversie' en die pasten ook op de echte.
Destijds 3 stuks voor E4,- dus daarvan heb ik toen echt een doos vol ingeslagen, dit was mijn eerste pakje echte mesjes sinds die tijd en vond het inderdaad erg duur.
Nou moet ik zeggen dat ik me niet zo vaak hoef te scheren, ik doe vaak 2x per week even de oksels, af en toe bikinilijn (bij zomerdag wat vaker) en een enkele keren mijn benen.
Mijn haar groeit niet zo snel, dat scheelt :P

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:41

Da's mazzel hebben.
Ik ben nogal zwart en een blanke huid, dus ieder stoppeltje zie je. In de zomer dus dagelijks, in de winter één maal in de week, heeft mijn huid wat rust.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:41

tiwi1969 schreef:

sorry dat ik hier zo binnenbal maar moest hier erg om lachen :D
lijkt me niet zo heel smakelijk 8-) harig van de schimmel ? haha :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:44

IngridM schreef:
sorry dat ik hier zo binnenbal maar moest hier erg om lachen :D

en ik weer om jouw zin _O- :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:46

hahha ja die is leuk hahaa oh wat erg :o :D :D

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:48

Tina1965 schreef:
Mensen die wel eens in Duitsland komen zou ik aanraden om daar eens naar drogisterijartikelen te gaan kijken. Er zijn merken die daar aanzienlijk goedkoper zijn. Ik koop er vaak deodorant, haarlak, shampoo en dat soort dingen. Als je er toch bent...

Klopt, als je echt goedkoop wilt ga je naar de Rossmann, daar hebben ze hele fijne spullen voor weinig (huismerk).
En ik houd echt van DM :+:, want ik gebruik alleen maar natuurcosmetica (zonder parabenen en andere troep) en DM heeft dat heel voordelig.
Ze hebben er ook een schap met lekkere biomuesli, broodbeleg, tapenade en dat soort dingen.

Wasmiddel heb ik een heeele poos terug eens zo'n grote fles gekocht bij de Gamma, ideaal. Ik schenk ook altijd wat in het dopje eerst, gaat prima.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:59

ik heb bedacht wat ik vrijdag ga maken, niet heel erg budget, maar wel een leuk probeersel :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:29

luckyboy;
even mijn groentes op een rij gezet voor de hele week
diepvries boerenkool (iglo)
spinazie (iglo)
trostomaatjes
soepgroenten met tuinkruiden

En we hadden nog een komkommer in de koelkast liggen. Bij Hindoestaanse gerechten (ben half hindoe half NL namelijk) zoals de biryani, roti, kipkerrie etc etc doe ik vaak groentes op zuur. Voordeel is dat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang houdbaar is en je hebt altijd groente erbij. Dus het lijkt weinig, maar heb nog een tankje komkommers in de koelkast staan hihi. Hier in Hellevoet kan ik heel moeilijk goede verse hindoestaanse groentes vinden zoals bijvoorbeeld okra ofzo. Dit is dan mijn tussenoplossing.
Misschien een tip? Lekker hoor bij rijst, komkommertje, uitje etc op zuur erbij. En kost niet veel.

Ik doe mijn vloeibare wasmiddel altijd direct in de trommel met zo'n handig bolletje. Daar heb ik een streepje op getekend zodat ik er nooit teveel bij doe. Met de extra geconcentreerde wasmiddel doe ik het afmeten in het dopje wat erbij zit. Anders doe je er snel te veel bij. Ik kijk altijd een beetje wat in de aanbieding is dus ik varieer nog weleens met het geconcentreerde en gewone vloeibare middel. Maar wel altijd van fleuril voor donker als het kan. Vind ik het fijnste spul.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:14

tiwi1969 schreef:
Soep maak ik altijd in een grote pan, 7 liter en vries ik in porties van een liter in.
Zelf gemaakt veel lekkerder en goedkoper dan 7 blikken soep.

Veel roerbak mixen bevatten veel prei/witte kool, soms zelfs met grote en harde stukken, en zijn dan eigenlijk veel te duur, uit gemak pak ik het wel maar voel me dan altijd genaaid.
Goed idee om zelf roerbak te snijden, lekker veel maken en invriezen.

# met al die goede ideeën ben ik zo aan een grotere vriezer toe # _O-

Oh wacht! Tijdens het quoten snap ik hem ineens. Harige moet natuurlijk HARTIGE zijn.

toch? :o?

hopelijk...

(want ik wil niet eens nádenken over harige pannekoeken _O- :r

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:18

whahaha inderdaad ;)

Okra hebben ze volgens mij soms wel bij de grotere C1000, en volgens mij ook bij de Makro.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:01

Ieuww harige pannenkoeken!

Ja bij rijst en nasi en zo heb ik vaak ook atjar, zilveruitjes edg. Maak ook wel eens raita.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:00

Sharmila schreef:
hahahah verrek!!! Die zit er dan nog maar een weekje hoogstens!

Hij zit in de oude boekenwinkel tegen over de primera. Ga er van de week ffies kijken. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:09

jilleroo schreef:
bij de op = op voordeelshop kun je combineren. ze hebben producten voor bijv 3 voor 5 euro , 2 voor 4 etc, dat betekend niet dat je 3 dezelfde producten moet kopen maar je kunt bijvoorbeeld 1 afwasmiddel, 1 schoonmaakmiddel en 1 shampoo combineren die in de 3 voor 5 euro staan. Daarnaast kun je er ook goedkoop een groot pak wasmiddel kopen (ik haal er mn wasmiddel vandaan, gaat een jaar mee :P ) Van de week ook weer 3 bussen deo gehaald. Ze hebben er heel veel en tis mn favoriete winkel voor schoonmaak, wasmiddel en verzorgingsproducten.
http://www.opisopvoordeelshop.nl/

Er zijn wel meer van dergelijke winkels maar onder andere nemen, zo heb je bijvoorbeeld ook de 'restantgigant'.
Ik ga daar vaak heen voor shampoo ed, ik heb erg lang haar en blijkbaar is het verslaafd aan andrelon want als ik ergens anders mee was wordt het touw, met andrelon is het superglad. Maar is idd flink prijzig, schrik er elke keer weer van en dat je nou lang doet met zo'n fles :n
Bij een dergelijke winkel kun je dan aardig besparen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:27

Tot enkele jaren geleden (gulden tijd) hadden ze bij ons in de buurt een pieken winkel. Veel voor een gulden of rijksdaalder. Had altijd een bepaalde shampoo die bij de gewone drogisterijen vaak erg prijzig was, in de pieken winkel was deze heel voordelig. Echt jammer dat deze winkel er niet meer is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:30

Bij de Zeeman hebben ze vaak ook wel 'merkproducten' in de aanbieding. Ook de Wibra wil ze nog wel eens hebben. Ik gebruik alleen nog Lush als shampoo, wat eigenlijk ook een besparing is, want met zo'n shampoobar doe ik ruim drie keer zo lang als met een gewone fles :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:38

*gaat shampoobar van Lush opzoeken*