Meubels vind ik erg ruim. Raamdecoratie en vloerbedekking op inkoopprijs moet kunnen Keuken vind ik persoonlijk aan de krappe kant. Behang en schilderwerk (binnen) moet voldoende zijn!
rowo
Geplaatst: 05-03-12 20:52
Badkamer zit bij de verbouwing in. Wordt het wel standaard. Net zoals de toilet.
Tuin was ik idd vergeten, die staat er nu in. Maar das wel voor latere zorg.
Meubels etc. hebben we dus al wat van. We hebben bijv. wel een hoekbank, moeten nog wat stoelen bij. Dressoir moet er komen, wat slaapkamer kasten, eethoek. Lampen kan eerst wel gewoon goedkoop. Maar kan gewoon slecht inschatten wat je kwijt bent.
@ Mootje: wat zou jij voor de keuken aan houden dan?
Kentaro
Geplaatst: 05-03-12 21:11
Weet natuurlijk niet hoe groot jouw keuken is, maar anders vind ik het helemaal geen verkeerd bedrag!?
Wat wil je allemaal in je keuken, wat voor werkblad, nog een spciaal merk inbouwapparatuur? Ik heb een redelijk simpele keuken (L vorm met 5m hardhouten werkblad met atag apparatuur) voor ruim 13.000 met korting... Ouders hebben graniet en bauknecht in een U vorm voor 19.000...
Als er dan bijvoorbeeld nog leidingen verlegd moeten worden oid, koofje ergens omheen en je bent nog meer geld kwijt....
rowo
Geplaatst: 05-03-12 21:17
Vriendin van mij heeft haar keuken voor ong. 10.000 euro aan geschaft en das een flinke met alles erop en eraan. Wij willen allen wel een kook/spoeleiland, dus ben daar 5.000euro hoger gaan zitten. Moet ik er bij zeggen dat de het aanleggen van alle aansluitingen van de keuken bij de offerte van de aannemer in zit.
edit: t moet een goede keuken zijn, maar k hoef bijv. niet perse alles van Miele.
Voor dat geld heb je het ook wel bij de bouwmarkt Denk dat kwaliteit niet veel scheelt.
Nic
Geplaatst: 06-03-12 01:09
Ik heb bij de bouwmarkt eerlijk gezegd nog geen laminaat met 25 jaar garantie en geluidsreducerende onderlaag gezien voor een tientje (ook niet heel erg naar gezocht maar deze is al bijna het dubbele http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=923200) maar ik kom maar niet uit tegels voor de keuken... Degene die ik bij de Praxis mooi vind zijn allemaal tussen de 25 en 35 euro per m2 En natuursteen twijfel ik over, of dat wel handig is.
10,- met 15 jaar garantie 13,- met 25 jaar garantie
Al moet ik zeggen dat ik niet echt weet wat ik met die garantie moet.... veel is uitgesloten enzo.
In ons geval zijn we voor die tijd al verhuisd, maar dat terzijde.
manzano
Geplaatst: 06-03-12 01:13
Die geluidsreducerende onderlaag hebben we gehad in Utrecht trouwens Was Gamma-laminaat. Is wel aardig, maar niet voldoende om een ondervloer niet meer nodig te hebben. Dat was dus stiekem wel jammer toen..... Maar ja, in appartement is het wel fijn om extra laag te hebben.
Nic
Geplaatst: 06-03-12 01:18
Bij de Makro lijkt mij die linker wel mijn smaak... Ik heb naar Sencys zitten kijken maar ik vond de dessins niks
Nic
Geplaatst: 06-03-12 01:19
Ik vond trouwens in XL ook niks mijn kleur... jammer, had wel xl gewild maar kon gewoon niet vinden wat ik bedoelde.
manzano
Geplaatst: 06-03-12 08:43
Nicolletje schreef:
Ik vond trouwens in XL ook niks mijn kleur... jammer, had wel xl gewild maar kon gewoon niet vinden wat ik bedoelde.
Nee vervelend is dat he...... ergens denk ik..... het lijkt zo op elkaar, dus waarom doe ik zo moeilijk, maar ja....
marie83
Geplaatst: 06-03-12 08:53
*Meld zich aan*
Ik heb afgelopen vrijdag getekekend met mijn vriend voor een huurappartement wat in augustus opgeleverd gaat worden. Ben dus ook druk met vloeren checken en marktplaats afstruinen (studentenbudget). verder kan ik iedereen www.floorplanner.com aanraden.
x M
Mi_Amore
Geplaatst: 06-03-12 09:01
Tja, ik heb wel wat vragen voor de klussers onder ons
(verkoopfoto, nu staat mijn supermooie megagezellige donkergrijze hoekzetel daar met een klein salontafeltje en gigantisch tv-meubel )
- ramen: hoe kan ik deze in godsnaam best afwerken?
Man stelt voor om deze af te werken met latjes (binnenkant kaderment) en rondom ook latjes (zodat je raam 'ingekaderd' lijkt). Heeft iemand daar een voorbeeld van? Ik zou ze liever strak afgewerkt hebben, maar hij weet niet hoe er dan aan te beginnen... Zowiezo zou ik er graag een klein venstertabletje hebben, is wel gemakkelijk voor een plantje
- verf:
Aangezien ik met een huis zit met véél lichtinval, welke verfkleuren kan ik dan best in het achterhoofd houden?
De schouw die je links ziet, die houtstoof staat momenteel plat tegen de muur. Die wordt met de loop der jaren vervangen door een inbouwhoutstoof en de schouw wordt dan afgewerkt met witte gyprocplaten.
Iemand tips wat voor vloer ik hier in kan gaan leggen? De huidige vloer is mooi en licht, maar deze is niet meer te vinden De muur achteraan (in de 'keuken') gaat er nog uit en daar wordt nog een paar meter bijgebouwd, aangezien we nu niet echt ruimte hebben voor een eetkamer.
Omdat er dus nog een keuken wordt bijgebouwd zullen we een geheel nieuwe vloer moeten aanschaffen
- het moet licht blijven - het moet makkelijk te poetsen blijven - ik heb honden
Nog een reden dat deze vloer eruit moet is dat mijn honden hierover schaatsen
Ik weet welke producten er op de markt zijn, maar ik ben een RAMP in huisinrichting en 'wat is nu mooi voor op die plaats'.
Dat vrouwelijke gedeelte is mams me vergeten meegeven
Laminaat wilden wij perse niet van een bouwmarkt of Makro juist vanwege de garantie en het leggen. In verband met vloerverwarming willen wij het dus ook niet zelf leggen en kunnen wij straks iemand onder z'n kont schoppen indien er iets niet helemaal goed is. Wij hebben ook XXL laminaat, hebben ze mooie kleuren van alleen was wel even goed zoeken.
chipieke: wat vind je van PVC? Je huidige vloer ziet er glibberig uit idd
Laten leggen is in dat verband ook niet alles. Mijn ouders hebben nu gezeik met de vloer en de fabrikant geeft de schuld aan de legger en omgekeerd. Is al jaar getouwtrek met allerlei onafhankelijke experts.
ik vind plavuizen met dieren juist fantastisch, en die van mij schaatst niet, maar heb ook ruwere tegels denk ik.
Squawk
Geplaatst: 06-03-12 09:22
Is ook wel zo, kan altijd iets zijn maar dat is wel echt verschrikkelijk zeg, wordt je niet goed van, zeker niet als het jaren duurt. Waar wij de vloer kopen is het wat dat betreft wel netjes geregeld. Die man heeft leveranciers weleens afgeketst omdat hij zelf niet tevreden was over de kwaliteit van het laminaat en heeft op eigen kosten een nieuwe vloer gelegd bij z'n klanten, dat vind ik wel netjes! Hadden ergens anders een nog mooiere vloer gezien maar daar werd echt moeilijk gedaan over garantie e.d. dus toen zijn we maar afgehaakt.
manzano
Geplaatst: 06-03-12 09:25
Zit best verschil in oppervlakte ja. Mijn ouders hadden in de gang zo'n ijsbaan. Gleed ik altijd uit met sokken toen ik klein was. Maar dat is echt niet altijd met plavuizen.
rowo
Geplaatst: 06-03-12 09:29
Dat is geen geld van dat laminaat wat geplaatst wordt. Maar is het geschikt voorop vloerverwarming? En ik vraag me af hoe het met de kwaliteit is?
Tegels zijn met dieren idd ideaal. Hebben mijn ouders ook en willen niet meer anders ivm de hond die elke dag een hele zandbak mee naar binnen neemt. Ik vind het zelf niet mooi, dus daarom hout of wellicht toch PVC?
@ Chipieke: door het vele licht kun je best met wat donkere vloeren werken zonder teveel van het licht in te geven. Weet niet of je hout wilt? Of wat anders? En wat betreft de keuken... ik ken er genoeg die gewoon de gehele begane grond dezelfde vloer hebben. Sommigen willen perse geen hout in keuken op de vloer ivm soppen en slecht schoon krijgen.
Wat moet er precies met de ramen gebeuren? Ik kan het niet goed zien.