wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 02:08

Desiree: die tot 23 woningen in Gouda (iig in het centrum) maak je eigenlijk alleen maar kans op als je binnen een maand of 4 23 wordt. Ik ken een paar mensen die het geprobeerd hebben en meestal kwamen ze in aanmerking vlak voor ze 23 werden. Eentje had pech die stond steeds net 3e en werd het dan niet, dus die werd 23 en moest op zoek naar iets particuliers :\

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:55

Ja in het centrum reageren veel mensen in Gouda.
Ik hoef gelukkig niet in het centrum te wonen, ik ga altijd van te voren kijken waar ik op reageer. Kwa buurt en straat.

Ik zie nu op woningnet dat op mijn woning waar ik 19e stond er 5 mensen zijn die hem afgewezen hebben. De reden??? te klein voor met zijn 2e. Het is groot genoeg voor alleen.

In gouda hoef je niet als je ouder word het huisje te verlaten maar mag je er gewoon in blijven.
De loting woning is in een goede buurt, en leuke mensen die er naast wonen. Daar hoef ik me dus geen zorgn om te maken. Maar hoe groot is de kans dat je voor zoiets toegewezen word?

Ik denk dat de kans net zo groot is als de loterij winnen.

Wat leuk voor de mensen die ergens kunnen gaan kijken zeg en/of een woning toegewezen hebben gekregen. Misschien is het leuk als jullie foto's plaatsen van dat het huisje nog leeg is en hoe je het heb ingericht? ben wel erg benieuwd....

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:06

wel balen dat je zo lang moet wachten, maar eens komt het :j . Ik heb geloof ik tot twee x toe geluk gehad. :)

Dinsdag weten we officieel of we het hebben, maar zal zodra het opgeleverd word wel eens fotos maken, wordt pas eind van het jaar op geleverd, dus alle tijd om over de inrichting na te denken.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:15

Bij die lotingwoningen ging ik er altijd van uit dat de eerste hem neemt omdat het hier zo is dat als je weigert je een half jaar geblokkeerd word. Maar de broer en zijn vriendin van een vriendin van me waren dus tweede en hebben hem toch gekregen.. Terwijl er naar hun idee ook geen nare buren waren ofzo.. Waarschijnlijk heeft die persoon gewoon gedacht ik reageer en er niet naar gekeken dat het 3 hoog zonder lift was ofzo.

Ik ga zeker foto's plaatsen als ik de sleutel heb.. ik wil voor mijzelf ook een fotoboekje gaan maken van begin tot eind..

Sinds ik dus mijn woning bekeken hebt (was al op 6juni) blijf ik toch elke week op de site kijken maar ik vind dat er geen enkele leuke woning op komt in mijn prijsklasse.. Ik heb wel een vrij unieke woning en als je dat naast een flatje zet is mijn woonkamer wel iets kleiner maar denk ik dat ik veel meer op mijn plek zit in deze woning..

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:32

Dit is de woning waar ik aan mee doe voor de loting, reageren kan tot dinsdag 15:30
Afbeelding

Dit is de woning waar ik op gereageerd heb een 2k beneden woning met tuin.
Afbeelding

Nu had ik graag ook nog op deze willen reageren, maar kan helaas maar twee reacties plaatsen.
Hier zijn wel minder reacties op, maar het is volgens zeggen een 1k benedenwoning. Wat ik zelf denk dat niet klopt.
Afbeelding

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:52

Oehh de eerste ziet er wel heel leuk uit.. En die zal qua ruimte ook wel het leukste zijn..
Bij die laatste kan het natuurlijk heel goed dat het echt 1 grote kamer is..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:24

Wat een prijzen nog in Gouda! Daar kun je hier niks meer voor vinden, en al helemaal niet meer sinds onze woningbouwvereniging is overgenomen door laurentius.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:55

Ik denk dat Gouda qua huurprijzen te vergelijken is met Zutphen.
Dit is de advertentie van mijn huisje.. Foto is van google streetview en het straat staat er zelf dus niet op maar het is wel een zelfde soort huisje op de foto.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:13

Mijn huis staatnog in de steigers. Moet wel zeggen dat wij 688 qua huur gaan betalen, di is inclusief servicekosten en een parkeerplek. We hebben dan 4 kamers, een balkom en het is goed voor 77m2.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:18

Ohh maar dat valt ook wel mee voor nieuwbouw. En met zijn tweeën is dat ook makkelijk te betalen! Hier zijn laatst ook een hoop nieuwbouwappartementen opgeleverd en die waren ook tussen de 600 en 700 euro.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:24

Ik ben erg aan het twijfelen of ik toch zal reageren op de 1k woning. Zijn nog weinig reacties op. Denken jullie dat ik de woningbouw kan bellen voor meer info. En of ze misschien een plattegrond hebben? Ik ben daar altijd wat terug houdender in. Maar miscchien hoe meer ze me horen hoe beter haha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 18:27

_Desiree schreef:
Ik ben erg aan het twijfelen of ik toch zal reageren op de 1k woning. Zijn nog weinig reacties op. Denken jullie dat ik de woningbouw kan bellen voor meer info. En of ze misschien een plattegrond hebben? Ik ben daar altijd wat terug houdender in. Maar miscchien hoe meer ze me horen hoe beter haha

ik vind wel het eerste huisje er super schattig uit zien <3 je moet wel voor iets kiezen waar je denkt een bepaald aantal jaar te willen gaan wonen. Als je anders weer wilt huren om groter te gaan wonen moet je weer zolang wachten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:31

Gewoon bellen, hebben wij ook vaker gedaan

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:32

moonsparkle schreef:
_Desiree schreef:

ik vind wel het eerste huisje er super schattig uit zien <3 je moet wel voor iets kiezen waar je denkt een bepaald aantal jaar te willen gaan wonen. Als je anders weer wilt huren om groter te gaan wonen moet je weer zolang wachten.

Ja ik vind het er ook super schattig uit zien, zou echt wel een droomhuisje zijn. De kans dat je het krijgt is net zo groot als een loterij winnen. Als ik dan kijk naar mijn ouders die al ontzettend veel jaar mee doen met de postcode loterij en ook niet echt wat gewonnen hebben. Denk ik dat dit een (droom) huisje blijft. Ik moet maar nergens meer op hopen. Dan valt het vast allemaal wel mee. Nog even wat puntjes sparen en dan vlak voor ik 22 word reageren.

Ik ben alleen bang dat ik tegen die tijd te veel verdien voor een sociale huurwoning.
Omdat ik per leerjaar van me studie om hoog ga voor salaris is het allemaal een beetje geluk hebben.
En als er niks anders op zit via de makelaar.

Maar ik heb nog wel even de tijd omdat ik geen haast heb om uit huis te gaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:33

Het kan raar gaan met de huizen. Tot nu toe heb ik nooit in de woningen waar ik woonof gewoond heb in d top 10 gestaan :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 18:34

Olympia schreef:
Het kan raar gaan met de huizen. Tot nu toe heb ik nooit in de woningen waar ik woonof gewoond heb in d top 10 gestaan :)

misschien had je ''t al ''s gezegt maar hoeveelste was je dan bij alle huizen waar je heb gewoond?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:36

Huis waar ik nu woon was ik 15e en huis waar we gaan wonen waren we 35ste

Heb overigens ook wel eens een aanbod gehad waar ik als 37ste was geeindigd en toen ik de brief kreeg voor een bezichtiging was ik 11e. Tussen de nummer 1 van dat moment die het wilde en mij als nummer 11 wilde niemand het.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:39

Dan is er voor mij ook nog een beetje hoop ( gelukkig )
Ik zag net dat ik voor de woning waar ik op gereageerd had (19e van de 25)
Nu ineens 8e sta, kan toch niet dat zoveel mensen nee zeggen of het niet willen hebben? Je reageert toch erges bewust op, lijkt mij dan?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:42

Nee hoor, een woning kan tegenvallen, omdat ze het groter verwachten, tveel werk in zit etc etc. En weet je, het is alleen maar gunstig als mnsen voor je nee zeggen :))

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:48

Ja dat klopt, als het een woning is waar ik voor langer in kan zitten wil ik er best wat geld aan uit geven om het naar mij zin te maken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:50

Dat niet alleen, heb weleens mee gemaakt met zon bezichtiging dat er nog behang opde muren zat en mensen voor mij het niet wilde om die reden, omdat ze geen behang eraf wilde halen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:55

Mag ik me hier ook melden?

Ik sta inmiddels ook al enkele jaren ingeschreven voor een huisje hier in het dorp, maar het duurt zolang!
Van de week wel bij een huis wezen kijken via een andere instelling, maar dat was echt te klein, en ik weet van mezelf dat ik er dan toch niet lekker zit.
Afgelopen 4 weken heeft er in het aanbod geen enkel huis hier in het dorp ingestaan, dus ik hoop dat er aankomende maandag weer wat bij zit.

Wat ik me afvraag, hoe het bij jullie geregeld is met het bezichtigen?

Bij ons is het dus zo, dat je op een advertentie reageert.
Daarbij is alleen een foto van de buitenkant te zien, en de oppervlakte en huurprijs.
Wat ik vervelend vind, is dat je dus maar 3x een huis mag gaan bekijken, en het dan moet nemen, omdat je anders weer totaal uitgeschreven wordt.
Ik heb dus al een paar keer eerst bij mensen gevraagd of ik binnen mocht kijken, voordat ik ging reageren.
Hoe is dat bij jullie?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 19:02

Hier staan er meestal ook alleen foto;s van de buitenkant...daarom zou ik al nooit voor een snelzoekwoning gaan(die moet je accepteren als je nr 1 bent)

Wij gingen ook laatst kijken bij 'een van de huizen waarop we hadden gereageert. De huur was laag en we waren van de 17e naar de 9e plek... maar het huis was dan ook compleet kaal (geen vloer, geen behang, geen verf, geen gasfornuis) en de slaapkamer was wel 11m2 maar de deur van de badkamer en van de hal opende allebei naar binnen waardoor de deuren met een bed niet eens open konden.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:15

Moonsparkle: Tja ik heb dus geen keus daarin, je reageert, kom je als eerste mag je gaan kijken.
Daarna mag je aangeven of je hem wilt of niet, maar je mag maar 2x 'weigeren'.
De derde keer dat je een huis aangeboden krijgt, zul je hem moeten nemen of anders kun je overnieuw beginnen.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:18

Bij mij mag je inderdaad ook twee keer weigeren.
Ik ga daarom ook altijd even kijken waar het is, in wat voor straat enzo.
Je kan niet alles beoordelen, maar in sommige wijken in Gouda wil ik niet wonen.