E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:29

Shiloh schreef:
Je kunt het ook zelf proberen DaniBanani. Download Calibre, download een pdf, zet hem met calibre om in epub en bekijk vervolgens de epub.

Als ik al een e-reader had stelde ik die vraag natuurlijk niet...op mijn computerscherm ziet een pdf-bestand er ook prima uit, dus ik wil er niet vanuit gaan dat als 't nu goed lijkt het op een e-reader ook prima werkt.

Slimmerik: dat is wel goede service inderdaad! Maar een flink prijskaartje..als hij voordeliger was geweest had ik niet getwijfeld, maar het scheelt zo veel met de andere versies.

Shiloh

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:12

daar hoef je dus geen ereader voor te hebben ;) . Met het gratis programmatje calibre kun je dus epubs bekijken op je computer. Je kunt dus zonder ereader al uitproberen als je 1 van je pdf's met calibre omzet in een epub, hoe dat er dan vervolgens uit ziet. In calibre zit een reader functie ;) waardoor het er dus in het scherm uit ziet zoals het er op de ereader ook uit zal zien.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:59

Ahh, ok, dat wist ik niet. :)

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:13

De reader is binnen, nu nog ff uitvogelen :D
Alleen als ik blader of browse dan wordt de reader even zwart/wit ipv wit/zwart, kan het beetje lastig uitleggen :o maar net alsof je het negatie van een foto even ziet. Is dat normaal?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:16

Dat doet de mijne ook :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:17

Mijne ook, ik vind het heel irritant want vergeleken met een iPad ofzo is hij best traag :P

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:20

Oh gelukkig, dacht al moet ik hem terugsturen :oo
Vind het wel best irritant maar eens even alles installeren en gaan lezen om te kijken of ik het irritant blijf vinden. En ja hij is inderdaad traag ivm ipad of telefoon, dat is wel even wenne.
Twijfel dan toch om misschien maar pad aan te schaffen.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:22

Heb ook een iPad, maar vind dat niet fijn lezen voor lange tijd.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:10

Ik lees ook wel eens op mijn Samsung-tablet, en voor even gaat dat prima (zolang je niet in de zon zit, maar da's momenteel geen probleem met dat flutweer ^) ), maar ik vind het fijner om de tablet er gewoon naast te gebruiken voor internet en alle andere toepassingen. De reader is ook een stuk kleiner en makkelijker vast te houden (kan maar één hand echt gebruiken).

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:42

Heb gisterenavond nog zitten lezen voor het eerst en het bevalt goed :j
Je bent zo gewend en dat flikkrende is helemaal niet meer storend gelukkig!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:01

Mijn moeder heeft een BE-Book gekocht met een, volgens de verkoopster, bijbehorende hoes (ook van het merk BE-Book). Thuis gekomen bleek de hoes veel te klein. Is ze dus terug moeten gaan om hem te ruilen voor een ander (niet van het merk BE-Book :roll: ).

Ik heb een I-river en vergeleken met mijn I-river vind ik de BeBook erg zwaar in de hand liggen. Hij is ook iets groter en een stuk dikker. Voor de rest is de Bebook erg simpel in gebruik. Niet teveel knopjes die alleen maar verwarrend werken. Dat heeft mijn I-River wel. De I-river heeft een toetsenbord....ik zou niet weten waarvoor :+ :o , heb het in elk geval nog nooit gebruikt.

En dan nu een vraagje: waar kan ik e-boeken uithalen (niet te duur) van Virginia Andrews. Mijn moeder mist 1 boek. Ik weet alleen niet meer welke...ik dacht Bloemen op Zolder...maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval een boek uit die reeks.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:10

Je hebt PB over dat laatste!

Vanavond ga ik stoeien met mijn reader. Als ik via dat calibre/er werk, zit er dan nog een beperking op hoevaak een boek op een reader wordt gezet oid?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:46

Evelli schreef:
Je hebt PB over dat laatste!

Vanavond ga ik stoeien met mijn reader. Als ik via dat calibre/er werk, zit er dan nog een beperking op hoevaak een boek op een reader wordt gezet oid?

Whoeiiiii! ruim 3900 Ebooks gevonden, nederlandse. Ook nog een hoeveelheid engelse :)

Net ook mijn cover binnen. Heb de Tuff Luff voor de sony t1
Afbeelding
kon alleen even de juiste versie niet vinden, maar hij lijkt voor 95% op deze

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:50

Zo mijn eerste ervaringen met mijn Ereader zijn meer dan positief. Het leest ontzettend fijn, rustig voor je ogen. Het houdt makkelijk vast, weegt bijna niets en is van alle kanten af goed te lezen.

Boeken erop zetten met Calibre ging vloeiend. Het maken van reeksen moet ik nog even uitzoeken, lijkt mij toch handig :j

Heb er nu van alles op staan: harry potter 1 tm 7, alle Baantjers, 56 boeken van Virginia Andrews, Stieg Larson en Tess Gerritsen. Ook de 3 boeken van vijftig tinten en wat chicklits.
Ik ben verkocht! Leest veel makkelijker dan die dikke zware boeken (Stieg Larson bijvoorbeeld)

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:19

Ik zou ook graag willen weten waar je e-books kunt 'kopen'. Enigste die ik gratis kan vinden zijn die hele oude boeken haha. maar goed. :=
Ik heb nu al een aantal boeken op mijn e-reader staan, en ik moet zeggen ik ben verliefd op mijn e-reader! Je kan hem overal mee naartoe nemen, hij is klein, licht, en leest makkelijk! Was eerst bang dat ik echte boeken zou missen, maar dit valt reuze mee! _/-\o_

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:48

ebooks zijn gewoon te koop bij o.a. bol.com en bruna.nl

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:51

Ik wil ook nog indeling gaan maken naar bv genere in Calibre, moet alleen nog even op ontdekkingstocht hoe dat moet en of het uberhaupt kan!

Je hebt wel heel gave hoes Evelli! Willikookhebbuhhhhhh :D
Heb de standaard van sony met lampje, wel heel fijn enige nadeel is dat deze soms spiegelt op de rand van de ereader.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:09

Ik heb sinds vorige week een Sony, na bijna drie jaar lang een BeBook gehad te hebben... Hij leest fijner dan de BeBook en de toetsen zijn ook fijner, maar wat een omslachtig gedoe om er boeken op te zetten :') Ik wil gewoon kopieëren - plakken, net als in mijn vertrouwde BeBook!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:20

Dat kan toch ook met de Sony?
Tenminste, zo heb ik wel mijn boeken erop gezet :j
Alleen de beveiligde boeken moesten met een speciaal programma!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:25

Ach dat is een kwestie van wennen. Ik ben het gewoon van de iPhone met iTunes, Calibre oid werkt dan niet anders. Vind het juist heel prettig dat je alles super snel en simpel kunt aanpassen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:07

Den4ever, meen je dat nou? Dat stond niet in de gebruiksaanwijzing :')
Ik verafschuw itunes ook :D

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:42

Kon hem gewoon aaansluiten en openen als map! Boeken kopieeren, daarin plakken... Hoppa :D

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:21

Ik heb nu al jaren een bebook. En heb al heeeeel veel gelezen, nu wilde ik graag weer eens wat recente boeken, die heb ik gekocht bij bol.com. Maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid gedownload. Ik kreeg er maar 1 met .epub erachter, , de rest niet, en vervolgens via de adobe bieb kreeg ik hem niet op mijn ereader, terwijl ik hem wel als boeknplankje in de adobe bibliotheek zag staan ( mijn e-reader). Vervolgens bol.com gebeld, prima service, ik mocht ze opnieuw dowloaden. Toen heb ik het door mijn zwager die it-er is laten doen. Die kreeg het ook niet voor elkaar, en heeft er iets mee gedaan om ze toch erop te krijgen. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ondanks de medewerking van de helpdesk denk ik niet dat ik nog een keer boeken ga kopen op die manier. Als iemand nog wat leuke recente boeken weet die ik ergens kan downloaden, dan hoor ik het graag (graag per pb), volledig legaal natuurlijk..... Ik hou niet van heeeeele zware kost, vind bijv. Peter James erg leuk, jill mansell etc. Ook, maar niet van die boeketreeksdingen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:45

Balen zeg Monica! Ik heb echt zoveel boeken en heb pas vorige week met de Sony mijn boeken gekocht. Met mijn Bebook heb ik hier geen ervaringen mee, maar ik denk zo dat het iets te maken heeft gehad met de beveiliging van de boeken :)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:35

Ja Mootje, ze zullen wel beveiligd zijn idd, maar ze moeten toch te downloaden zijn als je ze echt koopt? Ik zit zelfs te overwegen om een andere e reader te kopen ( een Sony), ook wel omdat ik nu een bebook mini heb, en misschien wel een grotere wil. Maar dan ben ik ook van de Adobe bieb af.