Malenka schreef:Ik zal je tip eens uitvoeren. Misschien hoef ik dan verder niets aan het stoeltje te doen (al erger ik me wel een beetje aan de nagel-strip).
Ons huis is van rond 1900 en ik zou heel graag het huis een beetje uit die tijd mee willen geven. Ik wil onder andere ook het decor van deze tegeltjes terug laten komen (al weet ik niet exact hoe oud die zijn). Helaas hebben we ze niet in hun geheel kunnen verwijderen. We hebben ze dus maar laten zitten en ze komen straks dus helaas verstopt achter de gipsplaten.![]()
Misschien hebben jullie hier nog een idee voor? Misschien op de randen van de schoorsteen/schouw schilderen?
Malenka schreef:Ja.... daar kwamen ze achter vandaan en daar gaan ze helaas ook weer achter. Ik kan ze niet los krijgen en er is helaas ook niet zo veel over. Ik ben veel te bang dat ik de paar tegels die er nog zijn allemaal sloop. Dus stoppen we ze weer weg. We moeten de muur helaas wel isoleren. En aangezien het enkelsteens muren zijn is voor ons de beste optie om gips te plaatsen. Misschien dat iemand anders ze dan over 100 jaar weer tegen komt en het net zo'n mooie schat vind als dat wij het nu vinden.
Misschien heb ik nog wel een leuke oplossing

Sinds kort hebben wij een transfermachine. Als je een duidelijke foto van voor hebt
kunnen wij die zo op tegeltjes (15x15cm of 15x20cm) drukken.

Of eventueel overtrekken van de foto is ook mogelijk en de overtrek
op de tegel te drukken. Hierbij is de tekening waarschijnlijk duidelijker, maar komt het oude
(krassen, barsten etc.) van de tegel niet terug...