Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:23

Malenka schreef:
Ik zal je tip eens uitvoeren. Misschien hoef ik dan verder niets aan het stoeltje te doen (al erger ik me wel een beetje aan de nagel-strip).

Ons huis is van rond 1900 en ik zou heel graag het huis een beetje uit die tijd mee willen geven. Ik wil onder andere ook het decor van deze tegeltjes terug laten komen (al weet ik niet exact hoe oud die zijn). Helaas hebben we ze niet in hun geheel kunnen verwijderen. We hebben ze dus maar laten zitten en ze komen straks dus helaas verstopt achter de gipsplaten. |(
Afbeelding
Misschien hebben jullie hier nog een idee voor? Misschien op de randen van de schoorsteen/schouw schilderen?

Malenka schreef:
Ja.... daar kwamen ze achter vandaan en daar gaan ze helaas ook weer achter. Ik kan ze niet los krijgen en er is helaas ook niet zo veel over. Ik ben veel te bang dat ik de paar tegels die er nog zijn allemaal sloop. Dus stoppen we ze weer weg. We moeten de muur helaas wel isoleren. En aangezien het enkelsteens muren zijn is voor ons de beste optie om gips te plaatsen. Misschien dat iemand anders ze dan over 100 jaar weer tegen komt en het net zo'n mooie schat vind als dat wij het nu vinden.

Misschien heb ik nog wel een leuke oplossing ;)
Sinds kort hebben wij een transfermachine. Als je een duidelijke foto van voor hebt
kunnen wij die zo op tegeltjes (15x15cm of 15x20cm) drukken. ;)

Of eventueel overtrekken van de foto is ook mogelijk en de overtrek
op de tegel te drukken. Hierbij is de tekening waarschijnlijk duidelijker, maar komt het oude
(krassen, barsten etc.) van de tegel niet terug...

IMJ

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:26

Dat is toch niet hetzelfde volgens mij! := :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:17

Nee, niet hetzelfde. Maar het idee vind ik wel erg leuk! Ik zal er even over denken of ik daar iets mee kan.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:29

Rinske schreef:
Met olie moet je wel opletten met kringen, maar als je hem in de was zet heb je daar geen last van :) . Je kunt hem dus beter in de was zetten :) .

Heb nog een blik antiek was staan, bedoel je dat spul gewoon?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:58

Mijn blad is helemaal kaal! 1,5 uur over gedaan, ging dus nog vrij vlot! Straks of morgen nog een keer met fijn schuurpapier en dan is hij er klaar voor.

Ben er nog steeds niet over uit wat het beste is.
Het liefst wil ik hem washen met een taupe of klei achtige kleur. Een natuurtint iig. Maar ik wil hem ook een beetje kras en kring bestendig hebben. Bestaat er ultramatte meubellak?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:01

Gypsylady schreef:
Rinske schreef:
Met olie moet je wel opletten met kringen, maar als je hem in de was zet heb je daar geen last van :) . Je kunt hem dus beter in de was zetten :) .

Heb nog een blik antiek was staan, bedoel je dat spul gewoon?

:j

Liesje, je kunt hem ook schilderen en daaroverheen meubelwas doen, dan is ie ook beschermd.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:04

Oké, super! Dankjewel!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:10

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:43

Afbeelding
Mijn kale blad :) Morgen nog even met fijn schuurpapier afwerken.
En dan maar even bij de praxis tussen de verf neuzen.
Heb al wel 3 adresjes waar ik goeie krijtverf kan halen, dus dat komt wel goed.
Ik ben nog steeds aan het dubben wat ik met het blad moet doen om de look te krijgen die ik wil :\

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:49

Zalig topic !
Iem. een idee of ik 'ergens' mee grenen meubeltjes een wat donkerdere look kan geven maar toch de houtstructuur kan bewaren ?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:05

beits

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:15

Meubelwas ;) .

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:17

Rinske is echt van de meubelwas, haha!
Ik ben er onbekend mee, glanst het of is het mat?
Zijn er kleuren?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:19

Ik heb een simpel Ikea kinder-meubel-setje gepimpt..

Men neme:

- Latt:
Afbeelding
- en Apa:
Afbeelding

- Groene lak
- Lief! behangrand
- plakplastic

Et voila:
Afbeelding

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:24

Gypsylady schreef:
Mooi zo gauw ik mijn salontafeltje heb verkocht
http://link.marktplaats.nl/522163810
begin ik er mee, heb anders geen ruimte

Kun je rotan/riet eigenlijk ook pimpen?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:31

Rinske schreef:
Meubelwas ;) .

mariska32 schreef:
beits

Beiden gelijk. Alleen beits maakt het "gelikter", en was maakt het wat authentieker. Het is net het effect dat je hebben wil....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:36

Rotan kan geverfd worden :j
Ik heb een mand grijs gespoten.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:47

Dat spuiten, hoe doe je dat, en waar haal je dat?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:59

Ik heb een spuitbus verf gehaald (hier kan dat in de supermarkt _O- ) even de gebruiksaanwijzing lezen, het is echt heel makkelijk. Zou het alleen wel buiten doen.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:28

Ja hoor riet/rotan kun je met een spuitbus verf heel mooi verven
Heb zo een stoel heel mooi geverft
Spuitbus is iedere bouwmarkt te koop ook bij de action

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:41

Saffier schreef:
Ik heb een spuitbus verf gehaald (hier kan dat in de supermarkt _O- ) even de gebruiksaanwijzing lezen, het is echt heel makkelijk. Zou het alleen wel buiten doen.

Behalve als je je vloer ook meteen wil pimpen :D . Mijn vriend heeft afgelopen december zijn surprise met drie (!) verfbussen gespoten, in de logeerkamer. Geeft een heel bijzonder effect als je daarna de kranten weer weghaalt! ;) Oude vloer in oude kamer gelukkig. Diaz: dat kindersetje vind ik ook echt superleuk! Echt leuk hoe je van iets heel simpels toch iets heel moois kan maken.

@Rinske: zo'n kleur als de krijtverf die jij liet zien vind ik inderdaad wel heel moi. Ietsje meer kleur misschien nog. Maar werkt het nou veel lastiger met krijtverf? De zadelkast die ik eerder liet zien is met krijtverf gedaan en daar zie je iedere streep van de kwast op. Ik ben al niet zo'n heel ervaren en geduldge schilder...
Sowieso valt de krijtverf bij deze kast me tegen, ik had een heel mooi beeld bij krijtverf, maar deze kast lijkt gewoon in de grondverf te zitten. Komt ook omdat het iets te wit is naar mijn smaak. Laatst heb ik een tafeltje (wat in dezelfde post stond) met matte verf van Histor (Histor Pure) gedaan, helaas ook iets te wit, maar het matte valt me eigenlijk wat tegen. Het ziet er helemaal niet authentiek uit vind ik (daar is natuurlijk ook wat meer voor nodig). Ik heb hier ook een echt oud tafeltje staan, waar de verf hier en daar afbladdert en daar zit juist wel een glans op. Ik weet ook niet hoe oud de verflaag is ;) . Heb je een voorbeeld van een meubel waar je duidelijk ziet wat er zo mooi is aan krijtverf?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:13

Wat een leuke dingen komen hier voorbij zeg!

Mijn moeder & ik hebben vorig jaar alle grenen kasten in de woonkamer geschilderd en voorzien van nieuwe knopjes, heb er niet echt een foto van maar hier staat 1 stiekem bij op;
http://img37.imageshack.us/img37/1739/jasje.jpg

Op mijn kamer boven heb ik een oud buikkasje staan die we knalroze geverfd hebben, een antiek tafeltje, ook roze en zo'n ouderwetse lampenpaal, die is wit. De roze dingen wachten ook op een wit verfje, helaas is het niet echt verf weer de laatste tijd :n

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:55

Ik worrd helemaal enthousiast van jullie! Ik wil graag een klein salon/bijzettafeltje. Ik vind die stijl die hier veel voorbij komt erg leuk, dat wit/whitewash/krijtverf. Zit nu een beetje op marktplaats te loeren, zou dit iets zijn? http://link.marktplaats.nl/522267289 Of kun je hier weinig mee?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:00

LETS schreef:
Ik worrd helemaal enthousiast van jullie! Ik wil graag een klein salon/bijzettafeltje. Ik vind die stijl die hier veel voorbij komt erg leuk, dat wit/whitewash/krijtverf. Zit nu een beetje op marktplaats te loeren, zou dit iets zijn? http://link.marktplaats.nl/522267289 Of kun je hier weinig mee?

Leuk tafeltje...kun je leuke dingen mee doen...:D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:02

Dat is inderdaad echt een héél leuk tafeltje! Ik ben ook nog op zoek naar zo'n bijzettafeltje, altijd handig!