HTC Telefoons - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Re: HTC Telefoons - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:31

Ik heb sinds gister een HTC wildfire. Ik vind sommige dingen wel wat lastig om uit te vinden..Veel ingewikkelder dan mijn eerst zo geliefde kleptelefoontjes XD Maar ik kan er wel aan wennen XD

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:45

Weet iemand of er veel verschil zit tussen de accuduur van de htc desire HD en de desire s?

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:17

Weet iemand hoe de snelheid van de HTC Wildfire is? Ik wil veel op internet, maar weet niet of deze mobiel daar geschikt voor is.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:18

dan zou ik niet voor de wildfire gaan. :)
(Ik heb wel een Wildfire. ik ben er hartstikke tevreden over hoor.. maar ik hoop dat de andere HTC's wel wat sneller zijn dan deze XD )

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:20

Ohh oke := Is hij met internet heel sloom dan? Juist onderweg of ook als je ergens wifi verbinding hebt?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:20

De snelheid van het internet vind ik prima op mijn HTC Wildfire S. Heb je het nu over de Wildfire of de Wildfire S? Dat is nog wel een verschil :)

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:21

Ohh zit daar verschil tussen haha, de Wildfire S bedoel ik.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:22

Ja, de Wildfire S is een nieuwere versie. Het is een budget smartphone. Ik vind hem prima qua snelheid. Snelheid van internet hangt af van je verbinding en die hangt weer af van je netwerk of de kwaliteit van het wifi-netwerk.

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:27

Oke :) Nadelen die ik hoorde waren dat het geheugen snel vol is, en dat je het Android 2.3 systeem niet kunt updaten voor deze HTC?

Ik twijfel nu eigenlijk tussen HTC Wildfire S en de Samsung Ace. De HTC heeft een nieuwere Android (2.3), maar wel een kleiner beeldscherm dan de Ace..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:53

Ik zat zelf ook te twijfelen tussen die twee telefoons. Ik heb uiteindelijk voor de Wildfire S gekozen. Hier is het berichtje wat ik heb geplaatst voor iemand die dezelfde keuze wilde maken.

x_spekkie_x schreef:
Ik heb ook de keuze tussen deze twee telefoons gemaakt. Mijn keuze is toen gevallen op de HTC Wildfire S en ik ben er erg tevreden mee. Ik kan nu natuurlijk niet spreken voor de Galaxy Ace, dat lijkt mij ook een prima toestel.

Ik ben naar een winkel geweest waar ik de telefoons kon vasthouden en uittesten, zodat ik ze kon vergelijken op gebruikersvriendelijkheid. Mijn voorkeur ging toen uit naar de HTC. Waarom? Hij is kleiner en past makkelijker in mijn broekzak. Hij is gaver qua uiterlijk (blijf een vrouw hè!) en hij is paars ;) Bovendien werkt hij gewoon fijn.

Ik dacht dat de Wildfire S meer intern geheugen had... heeft ie ook, maar niet voor apps! Je hebt maar 150MB intern geheugen voor apps. Dat vind ik erg weinig. Helemaal omdat veel apps niet vanaf je SD-kaart draaien en je ze dus op je telefoon moet opslaan. Voorbeeld: AngryBirds is 18MB, waarvan maar 1 MB op de SD-kaart is opgeslagen en hij 17MB op het telefoongeheugen heeft staan. Maar goed, nu heb ik er nog geen last van, omdat ik niet megaveel (grote) apps op mijn telefoon heb staan (27 apps heb ik nu, die 100MB ruimte innemen). Voor een basisgebruiker voldoet hij dus prima.

Qua batterij vind ik hem zelf fijner dan verwacht. Ik heb standaard alles uit staan (wifi, internet via dataverbinding, gps, bluetooth, automatisch synchroniseren) en sluit regelmatig alle apps af met een task killer. Op deze manier doe ik wel drie dagen met een batterij. Moet ik wel zeggen dat ik dan niet veel internet gebruik of extreem lang bel. Als ik dat wel doe moet ik hem na 1 of 2 dagen opladen.

Het enige minpunt is het toetsenbord. Omdat het scherm klein is, is het toetsenbord ook kleiner en zo zit ik vaak net op de verkeerde toets. Het helpt een heel stuk door de telefoon te kantelen, waardoor je een breder toetsenbord krijgt. Dit minpunt weegt voor mij niet op tegen het pluspunt van het kleine formaat van de telefoon waardoor hij in mijn broekzak past.

Mijn advies: kijk in de winkel naar de toestellen zelf en probeer ze uit. Kijk wat jij fijn vindt. Laat je adviseren door een verkoper met betrekking tot jouw eisen, of doe dit zelf met behulp van specificaties van de telefoon die je op internet kan vinden.

Daarbij wil ik nog zeggen:
-het toetsenbord probleem heb ik opgelost door Swype (beta.swype.com) te installeren
-het geheugen probleem heb ik opgelost door een speciale instelling, waardoor de telefoon elke app automatisch wegschrijft naar het SD-geheugen en niet het telefoongeheugen. Zie onderstaande quote.

x_spekkie_x schreef:
Van de 150mb hou je trouwens maar 122mb over nadat je telefoon is opgestart en ingesteld, dus dat is niet raar!
Van die 122mb heb ik 56mb gebruikt voor deze 30 apps (!!) (en ik heb 1,5gb op mijn sd-kaart staan, inclusief kaarten voor mijn navigatiesysteem en een heleboel muziek) en ik heb nu dus 66mb over. Maar dat komt dus door die speciale instelling waardoor je telefoon alles meteen wegschrijft naar je sd-kaart en niet naar je interne geheugen.

Als je een beetje handig bent met computers, gebruik dan echt die speciale instelling!!
Dit is de handleiding: http://androidforums.com/htc-wildfire-s ... -root.html
Wat je doet is de instelling in je telefoon wijzigen van "programma's installeren op het interne geheugen" naar "programma's installeren op de sd-kaart". Op dezelfde manier (via die handleiding) kun je dus ook de instelling weer terugzetten. (ipv pm setInstallLocation 2 gebruik je dan pm setInstallLocation 0) Je verandert dus verder niets aan je telefoon! Veilige methode is het :)
Helaas zal hij niet alles naar de SD-kaart installeren, daarom heb ik hiernaast ook nog de app move 2 sd. En ik heb 4 apps die niet via de SD-kaart kunnen draaien, want dan werkt het programma niet. (market, teslaled, colornote, traffic monitor)
Op deze manier heb ik zeker 40mb aan ruimte bespaard. En dat is zeer handig met zo weinig intern geheugen :)

[edit]
Een app kan nooit volledig via je SD-kaart draaien, daarom blijft er altijd een gedeelte van de app op je telefoongeheugen achter. Vandaar dat ik ook 56mb heb moeten gebruiken voor die 30 apps :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:56

Ik mis mijn htc desire Z, en dan vooral om het toetsenbord. Ik vind die touch letters maar k*t.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:15

Ik heb het toetsenbordprobleem "opgelost" door middel van een app voor een ander toetsenbord (SwiftKey X). Je moet er in het begin alleen wel heel erg aan wennen, maar als je er aan gewend bent is het prima. Hij is alleen wel iets hoger dan het standaard toetsenbord, maar geeft heel veel woordvoorspellingen. Ik vind 'm iig handig!

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:31

Het scherm van de wildfire S is volgens mij maar een halve cm kleiner dan het scherm van de Ace dus denk dat ik me daar niet heel veel zorgen over hoef te maken.. Het is niet zo'n mooi groot scherm als de duurdere smartphones maar daar wen je vast wel aan!

Over het geheugen lees ik superveel negatieve reviews! Maar dit is dus echt op te lossen?

Ik twijfel alleen nog over de snelheid van dit toestel. De Samsung Ace heeft een 800 processor, maar weet niet hoe dit bij de Wildfire is?

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:44

HTC Wildfire heeft een 600 processor lees ik net.. Ga nu wel heel erg twijfelen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:28

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:30

i_risss schreef:
HTC Wildfire heeft een 600 processor lees ik net.. Ga nu wel heel erg twijfelen

Voldoet prima voor een huis-tuin-en-keuken gebruiker :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:31

Wat mij zo direct opvalt is de langere standby tijd van de Ace.
3,8 tegenover 2,1 ( HTC), batterijcapaciteit is ook beter.
Verder kleine verschillen, Ace heeft bijgeleverd geheugen, een takenlijst ( al kan je die bij de wildfire wsl wel als app erop zetten ) en een frontcamera wat videobellen mogelijk maakt.

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:36

Heb al even reviews gelezen van bepaalde winkels die deze 2 telefoons vergelijken. Dit vond ik wel een handige: http://www.samsunggalaxyaceplus.net/sam ... ildfire-s/
Komt erop neer dat de camera van de Ace net wat beter is, en de Processor. Hierin wordt trouwens wel vergeleken met de samsung Galaxy Ace Plus.

Ik vind de Wildfire S fijner in de hand, iets compacter, en het scherm is heel mooi helder. Maak me alleen zorgen over die processor en of dat heel veel scheelt (Galaxy Ace heeft dus 800 en de Wildfire 600).. Wil hem vooral thuis gebruiken (hebben we wifi) maar ook gewoon onderweg om even een keer op facebook, mail, wat dan ook te kijken.

En heel veeeeeeel whatsapp gebruiken natuurlijk! :D

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:30

600 processor is redelijk traag.. 1ghz heb je veel profijt van.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:28

Dat van geheugen hierboven is handig!
Ga het morgen eens lezen
Heb ook dat probleem. Mijn telefoon geeft steeds aan dat het geheugen vol is terwijl er nog bijna niets op kaartje staat.
De Dingen die er nu nog op staan, kunnen niet naar kaartje=probleem -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:29

Heb hetzelfde probleem, en dezelfde telefoon als juudii5...

Het zou schijnen te komen van de mail van HTC, alleen die mail heb ik er al af, en ik hou hetzelfde probleem...

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:33

Oh Janine jij dus ook al!!!!
Ja word er gek van.
Wis steeds alle gegevens al, maar helpt niet -O-
Doe man van tel winkel zei dat ik er mee moest leren leven :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:35

Het helpt inderdaad geen zak, maar moet zeggen, heb ook nog niet heel goed gezocht op internet naar een oplossing. Als ik daar binnenkort zin in heb, zal ik het eens even doen :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:36

En aan mij doorgeven :P
Ik zoek me suf maar kom er niet uit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:37

Hahaha ja zal ik doen dan!

Tot dan toe, als iemand zich geroepen voelt (HTC Desire), wij zoeken de oplossing!