Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:00

Scheelt per locatie. Tussen tuinen in mag het weer wel. Hier mag het niet omdat het hoek van de straat is enzo.
Zijn regels die de gemeente in de koopovereenkomst heeft opgenomen....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:36

Dat heet volgens mij de 'rooilijn' : het gedeelte waar 'het publiek' vanaf de straat tegenaan kijkt.

manzano

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:45

Zie dat het in de voorwaarden hoe dan ook een haag moet zijn.....

De koper moet het perceel grond, voor zover dit grenst aan de openbare weg of aan andere gemeentelijke percelen, binnen één maand na het notarieel transport geheel op eigen kosten behoorlijk afscheiden en afgescheiden houden. De afscheiding moet geheel op het perceel grond worden geplaatst; het bepaalde in artikel 5:46 van het Burgelijk Wetboek is dus niet van toepassing. De erfafscheiding dient te bestaan uit een haag dan wel een transparant hekwerk met begroeiïng. Het is niet toegestaan om de haag of begroeiïng over de aangrenzende gemeentelijke percelen te laten hangen en/of groeien; overhangende begroeiïng dient door de koper te worden verwijderd.

Nou ja, aan die maand hebben we niet echt voldaan :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:59

Een maand is ook wel heel straf... Ze leggen nog net niet op wat voor voor haag je moet planten :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:45

Snap het ergens wel.... want iedereen gebruikte het nog als gemeentegrond (uitlaatveld enzo :+ )
En de werkers van de gemeente weten niet dat het verkocht is, dus het is elke keer nog netjes door ze gemaaid :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:03

Nicolletje schreef:
In een ander, ondergesneeuwd topic, had ik een tip gegeven, die ik graag hier neerzet:
Nicolletje schreef:
Hoi, ik meld me hier ook even, meteen met een tip:

Wij hebben in ons vorige huis een gratis bijenmengsel aan bloemzaden gestrooid en daar kwamen leuke verrassingen uit.
De meeste mensen betegelen hun tuin helemaal, dus de beestjes hebben weinig ruimte tegenwoordig.
Wij hadden dus een gezellig drukke tuin met veel vlindertjes, hommeltjes enz.

In het nieuwe huis willen we weer zoiets en nu heb ik dit gevonden: http://www.knnvhoorn.nl/index.php?optio ... &Itemid=89

Hier kan je verschillende zaden en zadenmengsels kopen vanaf 1 euro.

de mengsels zijn inmiddels ook binnen, nu alleen de tuin nog!
Ik heb o.a. gekozen voor een vlinder- en bijenmengsel.

Wat een leuke site!! Momenteel groeit er bij ons momenteel alleen maar grind. :D Ik móet wachten tot we meer weten over waar de woning komt enzo, maar ik ga al lekker tekenen en schrijven wat ik wil met de tuin. :j

Chipieke: Hihi, ik dacht al dat jouw hond een eigen badje heeft. hihi. _/-\o_ Mijn lief is al net zo. Die zou een zwembad ook niet weg doen. Gewoon flink zeuren over het onderhoud, dan is het zo weg. ;)

Manzano: Volgens mij zijn de buren ook heel blij met jullie? Die krijgen ook een bonk meer licht in hun tuin!

Fresley: Wij hebben van die hectare een grastuintje gemaakt. Onze grasmaaiers houden het nu kort met bergjes poep er in. De buurt roept er ook over. Die genieten van het weidse uitzicht, als ze er langs wandelen. :+ Een hectare tuin! Da's mij echt te veel!

Nicolletje: Ik ben ook zo van het even afkijken. Planten gaan niet zo maar dood. Hopen dat ie weer begint, maar hij moet idd wel weer opnieuw beginnen.

Manzano: Ach, meestal zijn ze niet zo heel strikt hè, met data. Ze snappen ook wel dat het niet altijd lukt om binnen de gevraagde tijd de zaken op orde te hebben, zeker met zo'n winter als we laatst nog hadden. Maar als ze de hond er op uitlaten, dan moet je voort maken haha. Hier moet ik opletten dat ik het hek dichtdoe, anders laten sommige onverlaten zelfs de hond nog uit op mijn hof. Dat vond ik minder kies. Heb er één de huid toen volgescholden, die ik op heterdaad betrapte... Gelukkig is de hond ook niet mals voor overtreders. Die weet, dat ze over het pad mogen, maar kom niet op háár terrein... :+ En dan vind ik het toch een klein beetje eigen risico van de dader.
Even kijken of ik nog foto's heb van nu... Het is nog heel erg niks... :+

Ik woon overigens behoorlijk landelijk. Ik wil graag egels een kans geven op mijn terrein en we hebben een uil in de buurt. Konijntjes mogen ook wel een beetje komen, maar ik wil ook een moestuin en daar moeten ze natuurlijk wel wegblijven. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:09

Oh ik vind dat niet zo erg hoor......... de kinderen speelden ook nog in die bomen enzo.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:14

Over hond uitlaten gesproken... Ik zag vanmorgen om half 7 iemand zijn hond in onze bosjes uitlaten...
Ik zei al tegen mijn vriend: nóg een reden om die lelijke coniferen weg te halen :Y)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:29

Een impressie van de wei. Er loopt dus een wandelpad langs heen en ik ben dus altijd op de hoogte van het laatste nieuws. ;)

Afbeelding

Die betonplaten gaan weg en dat wordt zand. Paddock voor de winter.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:56

Goh die betonplaten zou ik niet allemaal weghalen?

Heel goed voor het slijten van de hoeven en lekker droog in de winter :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:29

Ik zou zoiets ook niet weghalen, ideaal voor de voeten idd en lekker droog, ook om het hooi op te leggen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 02:50

ik ook niet! lekker laten liggen, modder heb je in de winter nl. overal en een droge plek niet.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:22

@dems75 Wat een leuke sfeervolle tuin!
@ manzano Als je het doet kan je het maar beter gelijk goed doen ;). Wat een verschil!

Wilde tuinen vind ik juist mooi. Bij ons is het ook de bedoeling dat het "wild" gaat worden.

Heeft er iemand nog interesse in Buxus? Ik heb o.a. een boogje, spin, beer, bollen en heggetjes, mogen gratis opgehaald worden, je moet
ze alleen zelf uit de grond halen. Op te halen in Nederweert en bij interesse heb ik foto's en afmetingen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:43

Ik heb nog wel leuke coniferen O:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:46

Hoe groot is de weide en is het een 24/7 buiten verhaal? Anders kan ik me heel goed voorstellen dat je het weghaalt. Ik zou het zelf ook hebben gedaan... Wij hebben ook niets verhard. Maar wij hebben enkele hectares en ze staan s nachts op stal. Geen modderige weides bij ons dus. En bijvoeren hoeft niet.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:46

Nicolletje schreef:
Ik heb nog wel leuke coniferen O:)

Ook in van die leuke vormpjes ;)?

De vorige bewoner heeft er echt veel aan gedaan en ik vind het zonde om ze zo weg te gooien. Maar als niemand ze wil......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:49

Ik wil er wel twee bij mijn voordeur, maar je woont zo ver weg :')
Misschien op marktplaats en gratisaftehalen.nl zetten? Briefje bij de AH ofzo?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:54

Mootje schreef:
Ik wil er wel twee bij mijn voordeur, maar je woont zo ver weg :')
Misschien op marktplaats en gratisaftehalen.nl zetten? Briefje bij de AH ofzo?

Dat is idd wat ver! Ik moet ze nog even op marktplaats zetten, het heeft ook geen haast.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:59

Ik zou er ook wel 1 willen maar zelfde probleem als Mootje...

De conifeertjes zijn inderdaad mooi 'kegel' vormig :j :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:29

Ook ik kan wel wat tips en ideeen gebruiken! Wij hebben een huis gekocht en moeten nog alles verbouwen enzo, maar ideeen voor de tuin kan ik altijd gebruiken. Hier wat foto's:
Afbeelding
Dit is de zijkant, dit wordt alleen wel wat kleiner nog omdat we een uitbouw willen.
Afbeelding
Dit is de achterkant bij de schuur, daar staat nu wel een schutting. Waar het randje van de straat zit zeg maar is onze tuingrens, daar staat nu schutting. En binnen de groene palen, dat is de grens en staat ook schutting tot het hekje van de buren, dus is niet heeeeel groot maar misschien dat jullie nog ideetjes hebben? Het is verder alleen tegels dus erg saai.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:36

Olga, nederweert klinkt ver weg, waar ligt het? :+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 08:47

volgens mij ligt Nederweert helemaal in zuid/limburg.....

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:49

Nederweert is inderdaad Limburg ;). Ik heb ze op marktplaats gezet en had heel snel heel veel reacties!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:21

Hoi,

Meld me ook even. Ik ga grote plantenbakken op wielen timmeren. Ik heb jarenlang in containers getuinierd. Nu heb ik een pup, die constant in de bakken zit, grrrr. En ik had al besloten dat ik houten bakken wilde. Vorig jaar was ik wat laat, ben 1 aug. verhuisd en zat natuurlijk volop in de troep. Nu is het tijd om eea aan te pakken. Morgen ga ik dit topic doorlezen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:05

Ik heb vandaag hydrokorrels gehaald voor de bakken. Als ik 2 april terug ben van wintersport ga ik kijken voor planten en bijbehorende potgrond. Ook zijn vandaag twee lantaarns van binnen naar buiten verhuisd.
Helaas was de algenreoniger op in het tuibcentrum, dus kan de tegels nog niet schoonmaken.
Olga, leuk dat je meteen zoveel reacties had!
Antheman, houten bakken zijn leuk! Ben benieuwd hoe het wordt!