[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esthelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:07

Hey!
ik heb het een klein beetje gevolgd en ik ben op zoek naar een laptop waar een webcam inzit en die je ook meenemen kan naar school maar ook thuis op de bank kan gebruiken! mijn budget is rond de 400/500 euro
alvast bedankt!

it_is_me

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:30

Wie weet een fijne netbook of kleine notebook? Welke zijn goed en dus aan te raden?

Moet wel aan het onderstaande voldoen:
- Mag dus wat kleiner zijn dan een 'normale' notebook, maar het moet wel werkbaar zijn.
- Prijs tot 350 euro.
- Een cd lade lijkt mij handig.
- De programma's moeten vlot kunnen draaien.
- Voldoende geheugen om eventueel wat op te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:39

ha wat een topic :P

ik zoek in maart :

-een grote laptop
-budget 700 euro
-flink wat geheugen
-snel

iemand? die weet welke goed is en welke niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:13

Hmmm, ik kan jullie vragen niet zo simpel beantwoorden.

Ik heb zelf net een laptop aangeschaft en daar ben ik heel tevreden over. Mijn eisen waren: normaal laptop formaat, goede grafishe kaart, blu ray speler, hdmi aansluiting en geen acer of packard bell.

Uiteindelijk is het een toshiba sattelite L650D geworden, en tot zover lijkt het een goede keuze. Draait als een zonnetje, ook al aangesloten op de tv om een blu ray disc af te spelen en dat was ook super mooi :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:00

Acer Aspire One Happy Blue-2DQb3b - Intel Atom N450 / 1024 MB / 250 GB

Heeft iemand ervaring met bovenstaande netbook? Het lijkt mij een aardig dingetje, maar weet niet of deze wel erg klein is om er fatsoenlijk wat mee te kunnen doen en of deze snel genoeg is en voldoende mogelijkheden heeft.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:07

Acer zou ik niet nemen, hoorik heel veel slechte verhalen over..

Heb je al eens daar de Asus Eee's gekeken? Die zijn erg leuk! Mijn neef (IT-er) heeft die ook :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:12

Asus Eee Pc 1201pn - Intel Atom N450 / 2048 MB / 250 GB / Zwart

Deze heb ik ook gevonden, is iets groter en iets duurder. Maar lijkt mij wel fijner als een 10 inch.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:03

Die 2 gb werkgeheugen zou er deels voor kunnen zorgen dattie iets sneller is. Heb je een link naar de rets van de specificaties? :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:09

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:56

Wendy schreef:
Hmmm, ik kan jullie vragen niet zo simpel beantwoorden.

Ik heb zelf net een laptop aangeschaft en daar ben ik heel tevreden over. Mijn eisen waren: normaal laptop formaat, goede grafishe kaart, blu ray speler, hdmi aansluiting en geen acer of packard bell.

Uiteindelijk is het een toshiba sattelite L650D geworden, en tot zover lijkt het een goede keuze. Draait als een zonnetje, ook al aangesloten op de tv om een blu ray disc af te spelen en dat was ook super mooi :j

ik had ook een oog op een toshiba :P ben benieuwd hoe hij de volgende weken bevalt.

maar ook deze sony lijkt me ook wel wat

http://tweakers.net/pricewatch/267579/s ... f3e1e-(wit).html#tab:info

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:17

Oeh fijn dat er hier een topic is over laptops, want ik zit met een dilemma.

Ik heb laatst een hp dm1 2120 besteld, dit leek me de ideale laptop, helaas belden ze me gisteren op dat hij niet zou komen en ik mijn geld binnenkort terugkrijg.

Nu zit ik te twijfelen of ik misschien niet beter een macbook pro zou kunnen kopen. Het zijn verschrikkelijk dure laptops, maar zo mooi en ik hoor er veel goede verhalen over dat ze me ontzettend aan het twijfelen brengen.

Ik studeer op dit moment en ben eerstejaars. Ik zoek een laptop tussen de 11.6 en 14 inch zodat hij makkelijk mee te nemen is naar hoorcolleges. Ik zoek een snelle laptop met een goede accu zodat ik hem niet constant aan het stroom hoef te leggen.
Daarnaast wil ik een laptop met een goede kwaliteit die lang mee gaat en een betrouwbaar besturingsysteem heeft. Hij moet voornamelijk worden gebruikt voor schoolwerk, muziek luisteren, films kijken en af en toe misschien een spelletje als de sims of rollercoaster tycoon.

Kan iemand mij adviseren wat een goed geval zou zijn?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:12

Volgens mij is het vrij persoonlijk of je windows of mac fijner vind. Ik ga hopelijk wel binnenkort voor een mac (als mijn laptop echt sterft) maar ik heb ook een vriendin die het vreselijk vond om op een mac te werken (moest voor haar opleiding). De kwaliteit van mac hardware is wel goed daar heb ik nog nooit iemand horen klagen en de batterij heeft een hele lange werktijd maar kan er dan helaas weer niet uit. Maar volgens mij draait ie wel echt langer dan laptops van een vergelijkbaar formaat.

Maar windows 7 schijnt ook wel goed te zijn en als je een sony of een asus oid koopt heb je ook wel kwaliteit op zich. (Sony viao heeft op zich ook mooie laptops trouwens maar die zijn ook wel aan de prijs)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:33

Ik ben idd heel tevreden over windows 7 :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:36

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:42

ok nu serieus ter overname, mijn Asus X61S van nog geen twee jaar oud (zit volgens mij nog 'n paar mnd garantie op zelfs)
hieronder een linkje van plaatjes en specificaties. doe een goed bod, >300 en hij is van jou!
reden verkoop: ik krijg een laptop vd zaak :)

http://www.evernew.com.my/webshaper/sto ... Product=12

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:52

Ik zie dat bijna door het hele topic alleen apple aangeraden wordt, maar ik wil echt helemaal geen apple (ik wil een computer met windows). Ik ben opzoek naar een solide laptop met een goede netwerkkaart, bij voorkeur eentje met een aansluiting voor een tweede beeldschem, minstens 4 gig geheugen. Simpele spelletjes moeten erop te sprelen zijn. Het is erg belangrijk dat er een goede netwerkkaart inzit, maar dat er zowel draadloos als met een lan aansluiting op internet te gaan is. Daarnaast moet de laptop goed overweg kunnen met SPSS en andere dataverwerkingssoftware. De laptop moet in staat zijn meerdere programma's tegelijk te handelen. Voorkeur is een 15", zeker niet kleiner: ik wil geen minilaptop! het wordt een werklaptop. Budget is tot c.a. 800 maar liever wat minder ;)

Heeft iemand hier ook ervaring met de sony vaio? En HP laptops?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:56

HP had ik op mijn vorige werk, was een heel fijne laptop, heel stabiel :j Mijn vriend werkt inmiddels alweer 3,5 jaar met een soortgelijke HP als die ik had, en die is nog steeds heel tevreden.

Sony vaio heb ik geen ervaring mee.
Zelf heb ik laatst een toshiba gekocht en daar ben ik tot nu toe ook erg blij mee :j Zou ook aan je eisen voldoen trouwens.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:00

Welke HP had je Wendy? En welke toshiba? Een vriend van mij heeft ook een toshiba, hij zegt dat het een goede laptop is, maar dat de videokaart de wensen overlaat klopt dat?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:14

De HP weet ik niet meer, die had de baas uitgezocht, inmiddels 3,5 jaar geleden dus die is vast niet meer verkrijgbaar.

De toshiba is deze: Toshiba Notebook Satellite L650-1MN 15.6", specificaties staan bijvoorbeeld hier http://www.laptopshop.nl/product/112488 ... 0-1mn.html Mijn ervaringen met de videokaart zijn prima, het afspelen van een blue ray op de tv via de hdmi aansluiting ging goed :j
Hoe de videokaart presteert is waarschijnlijk afhankelijk van het model en type videokaart. Want toshiba maakt de videokaarten ook niet zelf...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:06

de toshiba ziet er inderdaad wel goed uit, een grote harde schijf ook! ga ik zeker op mijn lijstje zetten!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:09

Mijn moeder heeft een viao en is daar heel tevreden mee. Al zo'n 2 jaar en gebruikt hem redelijk intensief (oa foto's bewerken ed).

Mijn zus heeft een HP maar dat is eigenlijk een onding hij word al van het begin af aan zo heet dat hij domweg uitvalt en dat schijnt 'normaal' te zijn voor dat type laptop (iig werd dat toen gesteld door de winkelier er zou niets aan te doen zijn). Even voor de duidelijkheid er is dus niets kapot aan deze laptop en hij valt ook uit als je hem gewoon op tafel zet terwijl de ventilatoren gewoon vrij staan. Zij gebruikt hem ook niet bijzonder intensief.

Ik hoor weinig slechte dingen over Asus en toshiba, bijna alleen maar tevreden mensen met die merken.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:28

Ik heb een laptop gekocht en het is een macbook geworden, het is even wennen, maar ik ben verkocht nu, wat een heerlijk fijn ding!
De trackpad is echt ideaal naar alle touch muizen die maar half werken, en de programma's zijn lekker duidelijk. Ik heb er een gratis tekstverwerker (openoffice) op en dit werkt allemaal erg fijn.
Ik ben in ieder geval super tevreden!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:44

Mijn laptop is stervende na 7 jaar trouwe dienst (wat is Toshiba toch geweldig :+:), dus ook ik moet op zoek naar een nieuwe. ;(
Nu heb ik hier totaaaaaal geen verstand van, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen!

Eisen:
*snel
*vrij groot geheugen
*goede videokaart

Het maakt me niet veel uit of het een klein of een groot ding is, zolang het maar werkbaar is en je niet scheel wordt als je een paar uur verslagen zit te typen. ;)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:54

http://www.topproduct.nl/hardware/lapto ... eaabh.html

Inmiddels heb ik deze gevonden. Als computer-nitwit geloof ik dat hij wel erg snel zal zijn met Intel-Pentium Dual Core, maar kan iemand mij vertellen of de grafische kaart ook een beetje goed is? := Dat is geen absolute must, maar het zou wel fijn zijn als ik er eens af en toe een (nieuw, bv uit 2010) spelletje op kan spelen. :)