mn huisje hier in barcelona is echt minimalistisch en elke ruimte heeft een eigen kleur (1 wand een kleur, andere wanden wit). dit weekend eens opruimen en foto's maken
dems75
Geplaatst: 07-08-10 09:01
Zo....ook de leuke queen Anne tafeltjes zijn klaar Zo van de kringloop gehaald.... In de grondverf.... en klaar! Afgelakt met een heel licht oudblauw.
Gaaf hoor die tafeltjes! Als wij gaan inrichten moet ik misschien ook eens langs de kringloop.
Gisteren kwam ik een ensuite deur tegen op zolder. Wieltjes zaten er nog onder. De andere zit waarschijnlijk in de garage, enige vreemde is dat de ene op het bovenste gedeelte 3 panelen heeft en de andere maar 3. Hopelijk kunnen we ze nog gebruiken.
Ons huis wordt hopelijk gedeeltelijk in jaren 30 stijl opgeknapt/ingericht met een modern tintje want sommige jaren 30 dingen vind ik niks.
Over de buitenkant moet ik ook nog eens gaan denken. Er zitten geglazuurde gele stenen langs de voordeur en okergele steengedeeltes boven de ramen. Erg karakteristiek maar het lijkt nu met een vage groene kleur net een pipo huis
Jes
Geplaatst: 07-08-10 09:30
Dems: Je boekenkastjes en tafeltjes zijn echt gaaf geworden!
Ik vind het ook heerlijk om de kringloop winkels en brocantes af te gaan. We hadden echt een geweldige brocante hier in de buurt, helaas is die weg (echt een grote loods met heel, heel veel spullen. Lastig om je weg te vinden en je moest echt overal kijken om alles te zien.... Ze hadden ook heel vaak hele leuke dingen. Daar heb ik ook eens een 12 persoons bestekset gekocht, heel oud, helemaal "vies" heb het samen met mijn moeder opgepoetst en nu dus een hele gave set.)
wat vinden jullie van verschillende houtsoorten? ik heb wel wat verschillende soorten thuis(eiken,'oud hout') op zich staat het wel maar vind het lastig combineren..
Ik heb een grenen (afgeschuurde, dus niet gelakt o.i.d.) eethoek met wit onderstel en teakhouten meubels en ik vind het niet storend. Mijn ouders hebben zelfs antiek bruine meubels met grenen meubels gecombineerd, wat ook niet eens lelijk is, al is het niet direct mijn ding.
Zonnetje81
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-10 20:08
Loiz schreef:
Bedoelde trouwens met de fotocollage zoiets
Ik vind dat half blauw geschilderde muur toch eigenlijk ook wel heel mooi en die fotolijsten zo!
Ik denk dat ik hier zo'n oud lelijk houte tafeltje ook maar eens ga schilderen!
Goof
Geplaatst: 07-08-10 20:10
Ik kom even de mooiste woonkamer aller tijden plaatsen
Hopelijk kan eind volgende week de vloer er weer in en kan ik ook gaan denken aan een mooie nieuwe woonkamer
magli
Geplaatst: 07-08-10 20:49
verkeerde foto
Deze vind ik wel leuk
Zowieso: hout maakt het altijd warm, zo van die bakstenen muren in een huis (1 muur bvb) vind ik ook heel erg gezellig en dan met zo'n haardvuur. Van die froezeltapijten zijn ook wel leuk.
Laatst bijgewerkt door magli op 07-08-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
eekhoornerik
Geplaatst: 07-08-10 20:50
@ Goof: Dát vind ik nou stijl! Jij hebt tenminste gevoel voor sfeer
Heb net met mijn vriend even een test gedaan en bij alle foto's onze mening gegeven (mooi-mwhaa kan leuk zijn- nee!) en gelukkig kwamen we redelijk overeen.
Lijkt me vreselijk moeilijk om uiteindelijk samen nieuwe meubels uit te zoeken en te zoeken naar de juiste sfeer en stijl waar je je alllebei happy in voelt. Al heeft de vrouw meestal toch wel echt de vinger in de pap als het om de inrichting van het huis gaat .
Ik woon nu nog in een klein appartementje, maar ga dit via een expatbureau gemeubileerd verhuren. De makelaar van het bureau vond het erg leuk ingericht en vond dat het er allemaal keurig uitzag!
Hoop dat de expats dat ook zullen vinden en uiteindelijk voor mijn appartement kiezen bij meerdere keuzes in de regio.
Goof
Geplaatst: 07-08-10 20:52
laetitia schreef:
@ Goof: Dát vind ik nou stijl! Jij hebt tenminste gevoel voor sfeer
Ja he Wacht maar, over enkele weken is deze woonkamer een plaatje
Ik moet zeggen dat ik trouwens helemaal niet van glas en dat strakke houd, maar in combi met dat paars heeft het echt een hele fijne, warme sfeer en uitstraling. Heel mooi laetitia.
Loiz
Geplaatst: 07-08-10 20:58
Erg mooi leatitia! Al stoor ik me zo op het eerst gezicht aan de radiator Maar verder erg mooie kleurcombinatie! En ik zie persoonlijk, ook als je een huis gaat bezichtigen, graag wat plantjes, al zijn het van die goedkope van de supermarkt
Ik zal van de week ook eens wat foto's van onze huiskamer maken, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.