Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:06

Ik heb een vraagje. Wij hebben vandaag een hele leuke hondenmand gemaakt. Om hem wat meer in ons interieur te laten passen ben ik op zoek naar zoiets, om het af te maken:

Afbeelding

Maar ik kan er maar niet achter komen hoe het heet.... en dan bedoel ik het zwarte metalen beslag dat op het tafeltje zit... wie kan mij verder helpen?! En dan het liefst ook nog met een winkel/webshop die ze verkoopt :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:10

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:15

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:20

MamaMiesje schreef:
Met mooi fris wit en grijs is bij die kleur gewoon altijd goed +:)+

Ik ben heel benieuwd. :j

@ Jildau. Hahaha. Dat was mij ook gebeurt als ik dit niet in het topic gevraagd zou hebben.

@ MarjanB. Hahaha. Geeft niet.

@SharonIndezz. Prachtig <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:23

Ik ben er trouwens achter dat de krijt variant van Early Dew onder de groen tint valt. En de extra matte valt onder de blauw tint.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:32

Ah okee dan heb ik de blauwe variant. :')

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu wel heel benieuwd naar de groene. Iemand die dat heeft?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:26

Ik heb de groene, foto is hierboven. Kan nog wel ff foto met daglicht maken later op de dag.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:20

Thanks MissBambi en daantje.. die website had ik idd ook al gevonden, maar de zoekterm oud hoekbeslag was ik nog niet opgekomen!! Daar maar eens op zoeken en misschien die Janko eens bellen :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:48

Ik heb de groene besteld bij de karwei. Is nu in de aanbieding. 26€ voor 2,5 liter.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:02

Heb niet veel gepost in het topic de laatste tijd maar hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zal wat actiever worden denk ik :)
Bouw moet nog beginnen maar zijn al druk op pad voor keuken badkamer etc. En uiteraard leuk om meer interieur ideeën op te doen.
We weten inmiddels al aardig wat we willen.

Nu zijn we onze huidige woning aan het verkoop klaar maken maar om de afzuigkap op het plafond is het best vies. De rest van het plafond is nog mooi wit dus willen niet het hele plafond witten. Iemand toevallig ervaring ermee en een oplossing om het te verwijderen zonder te schilderen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:22

Oké ik wil aan mijn wand een gigantische, of toch vrij grote schedel hangen. Je kent het wel, zo een gewei...
Ben er nog niet helemaal uit of ik het in een stalen asymetrische vorm wil of echt de schedel schedel.

Maar... wie kan me helpen op welke zoekopdrachten ik best kan zoeken? Gebruik nu head skull wanddecoratie, maar daarmee krijg ik niet precies wat ik zoek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:44

_mexx_lady_ schreef:
Oké ik wil aan mijn wand een gigantische, of toch vrij grote schedel hangen. Je kent het wel, zo een gewei...
Ben er nog niet helemaal uit of ik het in een stalen asymetrische vorm wil of echt de schedel schedel.

Maar... wie kan me helpen op welke zoekopdrachten ik best kan zoeken? Gebruik nu head skull wanddecoratie, maar daarmee krijg ik niet precies wat ik zoek.

Asymmetrisch bedoel je niet, je bedoelt geometrisch...

En je kan het beste zoeken op bull skull denk ik... Misschien heeft fabrykdesign iets voor je?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:52

Janine1990 schreef:
_mexx_lady_ schreef:

Asymmetrisch bedoel je niet, je bedoelt geometrisch...

En je kan het beste zoeken op bull skull denk ik... Misschien heeft fabrykdesign iets voor je?

Die van Fabrykdesign zijn alleen wel van hout. Desalniettemin hebben ze wel erg tof spul. Heb er zelf ook 2 dingen van aan de muur hangen :)

Voor echt een schedel kom ik op Google met ''wanddecoratie schedel'' al best een hoop dingen tegen moet ik zeggen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:55

Oooh ja, klopt Blacky :j

Wel makkelijker ophangen lijkt me... En er is een kleur bij die wel redelijk voor staal door kan, al is dat meer zo vanaf de foto's... heb ze nog nooit in het echt gezien.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:12

Janine1990 schreef:
Oooh ja, klopt Blacky :j

Wel makkelijker ophangen lijkt me... En er is een kleur bij die wel redelijk voor staal door kan, al is dat meer zo vanaf de foto's... heb ze nog nooit in het echt gezien.

Die geometrische vormen is een kwestie van een paar (pluggen en) schroeven in de muur :)
Heb zelf een zwart paard dus hebben zwarte schroeven gekocht en daar zie je bijna niks van
Afbeelding

Kwa kleur komt je met bronze metallic of copper metallic denk ik het dichtst in de buurt van staal look a like kleuren. Wel vind ik op veel foto's de bronze metallic wat roder ogen dan hij in het echt is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:16

Hij is prachtig Blacky!

Heb zelf een stalen mandala aan de muur, maar dat is draadstaal en heel licht. Dus daarvoor hebben we een spijker in de muur geslagen. (speciaal voor betonnen muren heb je staalspijkers ofzo)
Maar dat is natuurlijk met zo'n geometrische vorm geen doen, moet wat vlakker aan de muur natuurlijk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:42

Oh WoW dat paard! Dank je wel! Ik ga googelen

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:24

_mexx_lady_ schreef:
Oh WoW dat paard! Dank je wel! Ik ga googelen

Alstu, succes! :)

Janine1990 schreef:
Hij is prachtig Blacky!

Heb zelf een stalen mandala aan de muur, maar dat is draadstaal en heel licht. Dus daarvoor hebben we een spijker in de muur geslagen. (speciaal voor betonnen muren heb je staalspijkers ofzo)
Maar dat is natuurlijk met zo'n geometrische vorm geen doen, moet wat vlakker aan de muur natuurlijk.

Ik vond die van jou ook erg gaaf! Maar met deze zou alleen een spijker idd niet genoeg zijn geweest, alhoewel hij kwa gewicht ook niet zoveel weegt.. De schroeven zitten hier in 2 hoeken + 1 onder de voorpluk en vallen deels over het hout heen. Dat was ook echt wel nodig om hem goed strak op de muur te krijgen. Voordeel is wel dat ie er niet snel vanaf zal vallen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:43

Dat paard heb ik ook! <3 Gekregen van mijn lessers omdat ik door de verhuizing moest stoppen met lesgeven vanwege de afstand. Op deze foto staat de bank net en waren we nog aan het klussen. Maar m'n vriend heeft maar één 'gat' in de muur hoeven maken.

Afbeelding

En inmiddels hebben we op de andere muur boven de bank koeien. :D

Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:09

Wat een prachtige kamer Jildau...mooi ook die ramen!

En de stalen paarden zijn erg gaaf!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:18

Ik loop echt onwijs tegen opbergruimte aan in ons huis. We hebben twee katten en dus twee grote voertonnen die we eigenlijk nergens meer kwijt kunnen. CV hok is te klein doordat het drukvat en de vloerverwarming in de weg zitten.. en dan hebben we ook nog blikjes natvoer. En in datzelfde CV hok staat onze was droog combinatie en moet ik regelmatig de oven in en uit rijden als ik deze wil gebruiken. Wegens gebrek aan ruimte op het aanrecht staat deze namelijk op een verrijdbaar karretje..

Ik mis soms echt mijn oude appartement, vele malen kleiner maar wel veel praktischer qua opbergruimte. En daar had ik gewoon een vrijstaand fornuis met oven ipv dit gehannes..

En ook hebben we vochtschade in de muren in en rond de slaapkamer ontdekt, waaronder in een van onze vers geschilderde muren. Kan wel huilen.

Zo waardeloos word nieuwbouw dus opgeleverd tegenwoordig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:00

Melding van maken als het nog binnen de garantie valt.

Hoe groot zijn je voertonnen voor de katten dan wel niet ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:06

Ik ergerde me al een tijdje aan de verschillende glazen potten op het aanrecht. Dus daar heb ik maar even een rekje voor gemaakt :D

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:19

xPabloBokt schreef:
Ik loop echt onwijs tegen opbergruimte aan in ons huis. We hebben twee katten en dus twee grote voertonnen die we eigenlijk nergens meer kwijt kunnen. CV hok is te klein doordat het drukvat en de vloerverwarming in de weg zitten.. en dan hebben we ook nog blikjes natvoer. En in datzelfde CV hok staat onze was droog combinatie en moet ik regelmatig de oven in en uit rijden als ik deze wil gebruiken. Wegens gebrek aan ruimte op het aanrecht staat deze namelijk op een verrijdbaar karretje..

Ik mis soms echt mijn oude appartement, vele malen kleiner maar wel veel praktischer qua opbergruimte. En daar had ik gewoon een vrijstaand fornuis met oven ipv dit gehannes..

En ook hebben we vochtschade in de muren in en rond de slaapkamer ontdekt, waaronder in een van onze vers geschilderde muren. Kan wel huilen.

Zo waardeloos word nieuwbouw dus opgeleverd tegenwoordig.

Tsjah... m'n vader was vorig jaar aan het klussen bij een kameraad in een nieuw opgeleverde 0-op-de-meter-huurwoning... Deuren die scheeft hingen, vloeren die scheef lagen. NIETS waterpas...
Is natuurlijk ook niet heel verwonderlijk in deze tijd van krapte op de woningmarkt én arbeidsmarkt...

Vraag me wel echt af hoe je dit niet vooraf hebt kunnen voorzien? Ik wist gewoon vooraf dat ik een behoorlijke poos een gebrek aan ruimte zou hebben voor voorraad, mini-keuken en mijn voorraadkast werd mijn wasmachinekast... Dus mijn voorraad moest in het aanrecht... Dus dat is een dikke vette chaos natuurlijk. Daar vind je vanzelf wel weer oplossingen voor gelukkig.

De beste oplossing is leven en loslaten... Je komt vanzelf een oplossing tegen.

Flikker onbelangrijke zooi in dozen op de zolder of een andere plek waar je het vanzelf weer tegenkomt om uit te zoeken. Ik ben er na bijna twee jaar nog steeds mee bezig. En vermoedelijk kom ik weer flink in de zooi te zitten als ik mijn keuken laat doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:28

Ik quote mezelf hier maar ff... Misschien hebben jullie een idee...

Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...

Ik heb een grafhekel/allergie aan/voor de gaatjes van de punaises bij mijn ouders in het kozijn :o
Maar aangezien mijn kat verschrikkelijk begint te slopen tijdens het muggen vangen... Moet ik er toch maar wat aan doen :+