Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoiets als lamp?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:58

madeliefw schreef:
Wij hebben een tafel van 2.5 die op een hele lichte plek staat maar 1 lichtbron is echt niet voldoende. We hadden er eerst maar 1 boven hangen en nu 2. Ik vind die gamma lamp ook mooi. Je kan ook lampen kopen die je vanaf een muur bevestigt. Lastig hoor dat er maar 1 ophangpunt is. Of een soort stalenbuis ofzo die wat langer is, dat je daar lampen aan kan hangen? Ik ga even voorbeelden zoeken.

Die van de Gamma vind ik persoonlijk niet mooi. We hebben overigens wel al spotjes in het plafond en op de steunpilaar komt ook een lamp. Die boven de eettafel is echt voor mee direct licht op de tafel (handig voor spelletjes, lezen, etc.). Dit is de plek:

Afbeelding

of nouja.. Wordt de plek haha

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:06

Mooie ruimte en idd al veel licht. Dan zou 1 lamp kunnen. Of zo'n buizenconstructie die in dat middenstuk bevestigd wordt. Wij hebben zelf nep secto design octo lampen hangen. De echte vind ik nog mooier en is ook groter. Dat licht gaat wat meer naar buiten. Even een voorbeeld hoe het bij ons hangt. Hier zie je meteen de kast trouwens die nu binnen staat. En weer ons nieuwsgierige vloerkleed. Heb even geen andere foto Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:31

Mooi madeliefw!
Dat lopende vloerkleedje is ook geweldig trouwens :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:04

madeliefw schreef:
Mooie ruimte en idd al veel licht. Dan zou 1 lamp kunnen. Of zo'n buizenconstructie die in dat middenstuk bevestigd wordt. Wij hebben zelf nep secto design octo lampen hangen. De echte vind ik nog mooier en is ook groter. Dat licht gaat wat meer naar buiten. Even een voorbeeld hoe het bij ons hangt. Hier zie je meteen de kast trouwens die nu binnen staat. En weer ons nieuwsgierige vloerkleed. Heb even geen andere foto [ [url=m/XBXmNY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zit inderdaad genoeg licht, heel fijn.
Lampen zijn mooi, denk alleen dat ik vriendlief niet zover krijg om een "open" lamp te nemen.

ik vind die kast echt zo mooi! Welke kleur was het ook alweer?
Nieuwsgierige vloerkleed kijkt heel onschuldig om het hoekje haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:23

Cardy wij hebbe Kylie van de karwei onze tafel is 220 bij 100 zal vast op de site staan hoe groot Kylie is ;)

Afbeelding

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:28

MarjanB schreef:
Cardy wij hebbe Kylie van de karwei onze tafel is 220 bij 100 zal vast op de site staan hoe groot Kylie is ;)

[ [url=m/MIzwRu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thnx! dit geeft een goed beeld. Volgens de website is deze lamp 45 cm breed.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:22

Madelief, die lampen zijn mooi. Mijn nieuwsgierige vloerkleedje gaat nu weer eens op in de grote...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:17

Na jaren in woonbladen gekeken te hebben denk je dat je weet wat je wil. Maar ipv een boerderij heb ik echt een schattig boshuisje gekocht. En nu dus inspiratie loos! Ik heb een kleine woonkamer 4x4 en ga nu op zoek naar twee tweezitters . Hou van landelijk stoer maar of dat nu zo'n goed idee is weet ik niet.
Morgen maar weer naar de woonwinkels . Heb trouwens grenen kasten. Iemand nog een goede tip?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 06:46

Je kunt even kijken op www.roomed.nl daar staan goeie ideeen op voor kleine ruimtes. Mijn voorkamer is 3,70 x 5,90 en daar staat een kleine bank, stoel, kast en flinke salon tafel. Er moet nog een hocker en bijzettafel bij. Overigens wordt 1,5 meter niet gebruikt. Er is daardoor ruim genoeg voor ons. Soms is minder mooier. Ik zou voor een enkel heel mooi item gaan wat daardoor ook weer goed tot z'n recht komt. Bijkopen kan altijd nog. En je grenen meubels komen van zelf goed. Of ze passen en dan kun je de looks nog aanpassen. Of ze passen niet en dan moet je voor nieuw. Ik heb wel geleerd niet te veel vast te houden aan bepaalde spullen. Daardoor kom je er soms niet meer uit. Maar marktplaats staat vol met leuke spullen die wel weer goed bij jou passen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:06

kohtje schreef:
Na jaren in woonbladen gekeken te hebben denk je dat je weet wat je wil. Maar ipv een boerderij heb ik echt een schattig boshuisje gekocht. En nu dus inspiratie loos! Ik heb een kleine woonkamer 4x4 en ga nu op zoek naar twee tweezitters . Hou van landelijk stoer maar of dat nu zo'n goed idee is weet ik niet.
Morgen maar weer naar de woonwinkels . Heb trouwens grenen kasten. Iemand nog een goede tip?

Ben heel benieuwd in welke plaats je nu uiteindelijk een huisje gekocht hebt. Klinkt geweldig 'boshuisje'. Succes met de inrichting!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:11

kohtje schreef:

De woonkamer in m'n nieuwe woning is ook 4x4 en ik zet er een slaapbank neer (zo'n bank met chaise longue van Ikea), een buffetkast, een dressoir en 2 salontafels (1 als bijtafel en voor bijv de kerstboom etc).
Oh en er komt een kleine krabpaal of krabton voor de katten en mss een vloerkleed.
Dan hou ik veel loopruimte over en ik heb lekker veel opbergruimte want heb ook een inbouwkast in de woonkamer. :)
De vensterbanken blijven (iig grotendeels) leeg, daar kunnen de katten lekker op liggen en naar buiten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:16

madeliefw schreef:
Mooie ruimte en idd al veel licht. Dan zou 1 lamp kunnen. Of zo'n buizenconstructie die in dat middenstuk bevestigd wordt. Wij hebben zelf nep secto design octo lampen hangen. De echte vind ik nog mooier en is ook groter. Dat licht gaat wat meer naar buiten. Even een voorbeeld hoe het bij ons hangt. Hier zie je meteen de kast trouwens die nu binnen staat. En weer ons nieuwsgierige vloerkleed. Heb even geen andere foto [ [url=m/XBXmNY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, dit is helemaal mijn smaak! Wat prachtig en ruimtelijk zeg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:36

Hier ook weer wat kleine stapjes gemaakt, lamp in slaapkamer opgehangen, cactussen in de keuken en een foto van ons met m'n oude paard besteld. Volgende week komt de bank eindelijk.

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:55

Marjan wat leuk die cactussen zo! :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:22

Ze hebben die kasjes bij de intratuin en die cactusjes ook :) alleen wel goede handschoenen aan doen.. ben nog stekels aan het verwijderen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:49

Gave lamp! Alleen hoe hou je die stofvrij? O:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:50

Janine1990 schreef:
Gave lamp! Alleen hoe hou je die stofvrij? O:)

Geen idee :') denk met stofzuiger op zachte stand met borsteltje er aan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:51

Oei, de stofzuiger die ik straks wil heeft niet bepaald een zachte stand :P

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:13

De kleur van de kast is trouwens Gamma Wood and wall bluish black!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:20

Iemand ervaringen met meubels van woonfabriek?

Vandaag hele dag op pad geweest voor een bank.. jeetje wat is dat een rot klus ;( we waren aan eind van de middag ook gewoon helemaal depressief ervan

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:21

@marjan, welke kleur heb jij op de muur zitten? De blauwe

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:33

Amyyy schreef:
@marjan, welke kleur heb jij op de muur zitten? De blauwe

Dat is denim drift van flexa :)

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 01:30

Gianti schreef:

Vandaag hele dag op pad geweest voor een bank.. jeetje wat is dat een rot klus ;( we waren aan eind van de middag ook gewoon helemaal depressief ervan

Dat ligt an welke merk bij woonfabriek, maar mestaal wel!

Ben je ook gewest naar Loods5? Bank vinden kan echt een ramp zijn. Wij hebben een super mooie gezien bij Woonfabriek, maar die is helaas te groot voor onze woonkamer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 06:35

Gianti schreef:

Niet leuk voor jou maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb deze "bevalling" vorig jaar gehad. Uiteindelijk een hele dure bank gekocht maaier helemaal niet blij mee.