Tja als ik het alleen voor de ontkieming zou doen zou ik er 2 plantjes in kunnen zetten. Dus dan is het echt ruimteverspilling. Ik ga zelf wat in elkaar knutselen denk ik
love_mandy
Geplaatst: 24-03-15 17:08
De kruiden heb ik in een kweekbakjes (gekocht bij de welkoop 3 voor 5 euro geloof ik) die lijken sneller te gaan dan de groente, die niet in een kweekbak zitten. De bakjes zijn niet heel groot, moet vast passen
Alles is bij mij nu verpot, in eigen potjes gedaan enz. Ik had ook zelf zaadjes van een cherrytomaatje in de grond gestopt, wilde het vandaag net in een ander bakje gooien omdat het nog niks deed, zag ik allemaal ontkiemde plantjes! Nu kan ik dus echt zeggen dat ik mijn eigen plantje heb gekweekt!
Hmm alles gaat supper dan verpot ik ze gaat het nog 2 weken super en dan gaat de helft opeens dood . Begrijp er niks van ze krijgen zon en water en liefde.
D_Travis
Geplaatst: 25-03-15 06:25
Geryon schreef:
Je kan ook gewoon folie over het potje doen Simoonzel
Hoe zit t dan met condens en schimmel? Of maakt dat niet uit?
Mijn dille baby's worden wel erg wel groot. Kamille gaat heel langzaam. Vandaag hebben de vlinderbloemen en de peterselie en basilicum hun hoofdjes laten zien
Das wel grappig idd! Zei jij trouwens niet ook dat bij het verspenen de preitjes al echt naar prei roken? Ik snuffel al een paar dagen aan m'n preitjes, maar ruik nog niks Vriendje verklaart me af en toe ook echt voor gek.
Bij onze xenox zijn alle zigg zagg tassen een euro per stuk op dit ogenblik. Misschien voor meer mensen interessant die de groentes niet in de grond planten.
Marcella
Geplaatst: 25-03-15 16:58
Heb mijn tomaatjes maar naar grotere bakjes verhuist ze begon erg groot te worden voor de kleine bakjes.
En ze zijn gelijk van de vensterbank (zonder kap) naar de schuur onder kap gegaan.
MissAnnemijn
Geplaatst: 25-03-15 19:54
Ik heb ook aan m'n preitjes geroken bij het verpotten Het was niet overduidelijk nee, misschien als ze wat groter zijn