[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:09

@Sonja, dat zijn wel goede punten die je opnoemt. Aan dat soort dingen denk ik niet gauw :( . Met gehorigheid had ik geen rekening gehouden. Ik realiseer me dat dat wel belangrijk is, want mijn hyperactieve border collie verhuist mee en die wil in huis wel eens achter een bal aanrennen, dan wil je niet dat de buren daar last van hebben.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 07:46

saroanda,daar heb ik ook aan zitten denken maar dat zullen ze niet doen.
Ik had al tegen die makelaar gezegd dat ze die mensen kon sturen maar dat deed ze niet.
Het is haar baan en er moet bij haar ook brood op de plank komen.
Nu maar hopen dat al die mensen die het verkochte huis hebben bezichtigd mijn nummer hebben opgeschreven.
Er staat een paar huizen verderop ook nog een huis te koop dus de mensen die dat gaan bezichtigen die zien mijn bord ook in de tuin staan.
We zullen maar afwachten.

Ik zal dit weekend maar eens foto's gaan maken van ons huis en op internet gaan zetten.
Er zal toch wel iemand zijn die een mooi huis met garage wil in Zwijndrecht?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 07:52

Denk wel dat je ervoor moet zorgen dat je op funda komt. Als je moet vertrouwen op langsrijdende mensen kom je niet ver denk ik.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:24

Wauw Ankie2011 wat een prachtig huis! Met heerlijke tuin, gewoon een keertje gaan kijken en van alles vragen en voor de rest heb je al heel veel aan de tips die Sonja je gegeven heeft, daar kan ik niet veel aan toevoegen!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:30

Wij hebben gisteren ons eerste gesprek gehad met de adviseur en daar kwam uit dat we de huizen die we leuk vonden makkelijk konden betalen. Straks op m'n werk de intentieverklaring laten tekenen. En dan weer contact opnemen. We hebben al een aantal leuke huizen gezien gelukkig.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:03

Grr de bank blijft constant om nog meer gegevens vragen waar we het al over hadden gehad met onze hypotheekadviseur, maar die formulieren waren niet nodig. Nou dus wel al een paar keer nu, echt irritant heb je er iemand bij die moet zorgen dat je alles aanleverd zegt hij dat het niet hoeft. Maar het moet dus wel levert lekker vertraging op zo iedere keer.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:08

Wij hebben de hypotheekofferte getekend en alle stukken bij elkaar. Het is alleen nog wachten op een verklaring die we nog moeten krijgen van Delta Lloyd voor de overlijdensrisico verzekering.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:09

hoooooi,,,,
kruip even uit meeleesmodes....
moest even kwijt dat wachten duurt zoooo lang.... -O-

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:10

@Shiloh
Volgens mij kan je als particulier niet je huis op Funda plaatsen.
Dat gebeurt altijd via de makelaar en ik wil het proberen zo te verkopen.
Maar er zijn wel andere sites waar ik het als particulier op kan zetten.
Mijn man heeft eigenlijk geen haast om het huis te verkopen maar ik wel!!!
Wil zo snel mogelijk terug naar Brabant maar wil niet met een al te grote restschuld blijven zitten dus ik zal geduld moeten hebben.

Dat de huizenmarkt maar flink gaat aantrekken.

Maar ik ben benieuwd hoe dat gaat als de huizenmarkt aan gaat trekken en al die huizen die nu op Funda staan voor een "redelijke" lage prijs.Kunnen hun dan de prijzen van die huizen omhoog gooien of hoe zit dat?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:13

Ik geloof echt niet dat de huizenmarkt volgend jaar al super gaat aantrekken. Als ik zie hoeveel bedrijven er in mijn regio nog steeds over de kop gaan en hoe weinig mensen een vast contract hebben. Denk dat (te) veel mensen zich nu al rijk aan het rekenen zijn. Er staan hier ook zat huizen te koop die al jaren te koop staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:22

Ankie2011 schreef:
@Sonja, dat zijn wel goede punten die je opnoemt. Aan dat soort dingen denk ik niet gauw :( . Met gehorigheid had ik geen rekening gehouden. Ik realiseer me dat dat wel belangrijk is, want mijn hyperactieve border collie verhuist mee en die wil in huis wel eens achter een bal aanrennen, dan wil je niet dat de buren daar last van hebben.

weet je wat het is, het zijn echt leuke huizen (ik houd wel van die stijl, heel eerlijk en simpel zeg maar , totaal pretentieloos...)
je moet alleen gewoon echt op een paar punten letten...
nu is een jonger huis ook niet altijd een garantie voor niet gehorig zijn, wij zitten nu in een huis uit 76, maar ze hadden toen bedacht dat het misschien ene idee was om gips platen frames te maken en daar dan beton in te storten als zijnde tussenmuren...ik hoor de buren de stekkers in het stopcontact steken , als de buurman de tv kabel naar boven doorsteekt, komt ie bij ons in de logeerkamer naar binnen, we kunnen dan ook in principe een gesprek voeren door die kanalen als ik boven zit en hij beneden :+ om over de kromheid van dit huis maar te zwijgen :roll:
na ons deel van de wijk zijn ze ook maar weer snel gestopt met die methode :P

gehorigheid kun je ook wel deels bestrijden door die voorzetwanden met isolatie er achter(je hebt zelfs kant en klaar panelen waar de isolatie al in zit, maar goed, wie weet valt het wel reuze mee en is er al iets aan gedaan... maar tis gewoon een aandachtspuntje.

voor ons ook trouwens ivm ADHD rottweiler die ook nogal vocaal is + een tweede in de planning voor volgend jaar :P
maar dat maakt huizen uit die tijd ook weer heel interessant, de tuin die je bij dergelijke huizen hebt, zie je niet bij jonge huizen :n in de jaren 40, 50 en 60 was het heel normaal dat je een diepe tuin had ivm groentetuintje etc, dat was heel gebruikelijk om aan huis te hebben , die tuinen zijn ideaal als je bijvoorbeeld een hond, of honden hebt... of zoals wij, groentetuin, we willen nog kippen en gewoon meer buiten dan binnen willen leven, want de binnenruimte is meestal wat beperkter

edit: riolering dingetje wat ik aanhaalde, indertijd werd er een steenachtig materiaal gebruikt voor de buitenriolering, (dus de afvoer van vuil water van douche en toilet naar de riolering onder de weg) ben even de naam kwijt van het spul, maar dat zit er inmiddels al zo lang in, dat beschadigingen vrij veel voorkomen, als je dat gaat vervangen moet je de boel aan huis afsluiten, de hele takkezooi uitgraven, hopen dat het niet stuk is , want dat is echt goor -O- en dan vervangen voor moderne materialen (oftewel pvc) en dat dus wel netjes met voldoende afloop aanbrengen en dan de boel dus weer volgooien. doe je het zelf dna ben je materiaalkosten kwijt en eventueel huur van een minigravertje
laat je het doen, dan kan het tot een 7500 euro oplopen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:48

Luigi schreef:
Wij hebben de hypotheekofferte getekend en alle stukken bij elkaar. Het is alleen nog wachten op een verklaring die we nog moeten krijgen van Delta Lloyd voor de overlijdensrisico verzekering.

Wij zitten in dezelfde situatie.. Alleen dan bij de ABN...

Telkens zijn die formulieren kwijt..
Zitten nu wéér te bellen... en t gaat er ruig aan toe hierboven aan de telefoon... -O-
Dit schiet zo natuurlijk niet op....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:04

JAHOOR!!!!! -O- -:(-

En ook de 3e keer opsturen van de formulieren: We hebben ze binnen maar we kunnen ze administratief niet verwerken..

Tot 3x toe gevraagd waarom dan niet, maar daar hebben ze geen antwoord op..

T is hier nu echt 1 grote donderwolk! _-:(

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:20

Jeetje Jolliegirl wat een gedoe zeg! Vond dat het bij ons nu ook even niet zo soepeltjes verloopt, maar bij jullie is het nog veel erger. Succes ermee!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:24

Wat ontzettend vervelend allemaal JG -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:28

Schoonpa is niet te genieten... En vooral om 't feit dat ze niet kunnen zeggen wáárom het niet verwerkt kan worden. Ze hebben t gewoon binnengekregen(En eerst verkondigen van niet!!)

We hebben nog precies een week.... Vrees het ergste...
T gaat echt alleen nog maar om die levensverzekering...

Bah!! -O-

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:49

Ik zsou toch echt serieus overwegen om erheen te rijden en de boel persoonlijk te overhandigen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:59

Liezel1 schreef:
Ik zsou toch echt serieus overwegen om erheen te rijden en de boel persoonlijk te overhandigen.

Nee want het moet verstuurd worden.. het probleem ligt m bij het digitaliseren en doorsturen.

Dit gaat serieus nergens meer over..
Hoor hierboven nu allemaal getier, schoonpa is echt pisst-off...

Edit: ben weer wijzer

Schoonpa is inmiddels al door 4 mensen teruggebelt, het probleem ligt m dat ze de aanvraag niet digitaal kunnen doorsturen naar de verzekeringsverstrekker, daar ligt een storing.
''Maar wij garanderen u dat u voor 6 december klaar bent''
Hoe garandeert u mij dat dan??
'' Ja dat weten we niet''
Dan kletst u nu uit uw nek...

Oeps.. weer die mensen boos.. maar ze kletsen gewoon veel te veel uit hun nek!!
Papieren nooit ontvangen, blijkt wel zo te zijn en ze liggen dr gewoon..
Beloven dat het in orde komt 2 weken geleden, nog niet gebeurt.
Garanderen dat het goedkomt, maar niet uit kunnen leggen hoe ze dat gaan regelen..

A.s dinsdag kunnen we bij de Rabobank terecht, dit word hier straks met vriendlief overlegd...
Maar dan moeten we het gehele traject dus opnieuw in...

Krijg hier zo'n punthoofd van!!

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:16

Jolliegirl schreef:
Schoonpa is niet te genieten... En vooral om 't feit dat ze niet kunnen zeggen wáárom het niet verwerkt kan worden. Ze hebben t gewoon binnengekregen(En eerst verkondigen van niet!!)

We hebben nog precies een week.... Vrees het ergste...
T gaat echt alleen nog maar om die levensverzekering...

Bah!! -O-

Gaat het niet electronisch? Wij zouden het van Delta Lloyd Electronisch krijgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:17

Nee, we moeten mn schriftelijk opsturen naar de bank. En zij zouden hem dan weer digitaliseren en doorsturen, en dáár ligt een storing, en dus het probleem...
En wij zijn daar de dupe van...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:20

Typische gang van zaken. Verzekering is aangevraagd/loopt bij DL? Wat moet ABN dan doorsturen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:34

Berdien schreef:
Typische gang van zaken. Verzekering is aangevraagd/loopt bij DL? Wat moet ABN dan doorsturen?

Huh? Onze verzekering loopt niet bij DL, da's van een andere bokker.

Onze verzekering is aangevraagd via de ABN(levensverzekering) en die moet doorgestuurd worden naar de verzekeringsverstrekker.

Zeer typische gang van zaken, waarom denk je dat we zo pisst-off zijn...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:36

Oh wacht, ik haal twee berichten door elkaar, sorry.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:38

Berdien schreef:
Oh wacht, ik haal twee berichten door elkaar, sorry.

Dacht ik al.
Nee dit gaat echt allemaal bij de abn, van hypotheek tot verzekering.

T is nu maar weer afwachten, en bellen bellen bellen...

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:43

Wat een gesodemieter Jolliegirl! Ik zou daar ook woest om kunnen worden.

Voor iedereen die het huis kwijt is, of gekocht heeft: Gefeliciteerd! *\o/*

Over 2 weken gaan wij naar de notaris voor het samenlevingscontract. Wel lastig hoor om te bedenken wat je wilt mochten wij ooit uit elkaar gaan. Maar de hond blijft dan bij mij, en dat vind ik stiekem toch wel het belangrijkste onderdeel :=

Hebben jullie nog tips?