Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:30

Chantal, ik haal tot nu toe inderdaad de producten die jij ook opnoemt.
We hebben geen AH in de buurt zitten dus haal ik fruit bij Lidl. Dat vind ik beter dan Deen.

Ik haal veel dingen voor de voorraad en ben voor ons gezin dan zeker 200 euro kwijt. Daarna kan ik met veel minder aan toe.

Ben al lang blij dat ze uit de luiers zijn, want ik wilde persé Pampers hebben ;)

Nell_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:36

Dat is wel lekker als de luiertijd voorbij is.
Wij hebben er straks 2 in de luiers :+ Maar hier lekker de goedkope merken! (AH, kruidvat of etos)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:55

Ik ben wel overgestapt op andere luiers toen ze eenmaal overdag zindelijk waren.
Maar die andere merken vond ik toch vaak stijver en minder prettig zitten. :o

Moet zeggen dat ik ze altijd in de uitverkoop haalde. Ik had me aangemeld bij zo'n site die alle luier aanbiedingen in de gaten hield :P

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:52

Nell_ schreef:
Iloveswan: ik vind dat een net bedrag voor een eerste keer boodschappen! Volgens mij waren wij toen zeker €125 kwijt met alle kruiden etc.

Chantal dat is netjes zo weinig geld met nog extra boodschappen erbij :D

We zullen vast nog wel dingen vergeten zijn zoals brood XD morgen maar halen :P Maar ben al heel erg dankbaar dat we dit gehad hebben van mijn schoonouders. Hadden al genoeg gekocht gasfornuis enzo. Weten jullie nog dingen die onmisbaar zijn?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:31

Iloveiswan: Netjes hoor 81 euro. Ik was destijds ruim 100 euro kwijt. Maar ook veel schoonmaakmiddel enzo. De eerste weken zijn duur omdat je dan veel voorraad koopt. Later spreiden die kosten zich wel.

Bij de Lidl haal ik de grote bulk. Bij de AH haal ik wat ik bij Lidl niet kan krijgen of niet lekker vind, zoals volkoren wraps, frisdrank, A-merk shampoo, brood, sojavla etc. Groente, fruit, zuivel, vlees, olijfolie en huishoudelijke artikelen (wc-papier, vuilniszakken, wattenschijfjes) haal ik allemaal bij Lidl.

Voor minder dan €50 per week / €200 per maand boodschappen doen is mij nog niet gelukt trouwens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:33

Plien, volkoren wraps? bij de app of de lidl?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:41

AH! Ik bedoel trouwens meergranen ipv volkoren.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:48

Dimple toen mijn dochter 2 jaar geleden geboren werd vond ik de etos etc ook best stug. Maar die zijn allemaal heel erg verbeterd en lang zo stug niet meer :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:11

Sinds maatje vier gebruik ik die van de lidl ideaal goedkoop en nog nooit nat geweest zowel overdag als in de nacht. Echt super fijne luiers

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:18

Grappig man dat werken met die envelopjes. Ik heb nu al 55,- in mijn bakje zitten wat ik te veel heb ingeschat met leuke dingen/eten. Dat was allang op geweest als ik het in mijn portemonnee had laten zitten. Zit nu ook veel minder op mijn salaris te wachten dan eerst omdat ik nog genoeg heb voor eten enzo komende twee weken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:19

Goed zeg! Jij maakt 4 of 5 envelopjes per maand? En wat als het geld er uit op is maar de week is nog niet om?
Ik ben ook van plan om envelopjes oid te gaan doen zodat ik niet elke boodschap meer pin! Hopelijk bezuinigen we daar nóg meer mee :D

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:22

Ik heb 2 portemonnee's sinds vorige week. En haal dan ook alleen de nodige dingen, werkt wel!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:31

Voor mij zouden die envelopjes niet werken..
Ik haal de ene week veel aanbiedingen en de andere week bijna niets :+
Lijstjes maken met een weekmenu zorgt er bij mij voor dat ik niet te veel koop en dus niet te veel uit geef :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:38

De lijstjes helpen mij idd ook, maar zag zojuist bij mijn 'extra inzicht' van de rabobank dat ik soms tóch meer uitgeef aan boodschappen dan ik dacht := Dus de envelopjes zijn het proberen waard :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:47

Hoeveel zouden jullie dan in de envelopjes doen per week voor een gezin van 5 waarvan 1 in de luiers zit?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:54

Hoeveel is je budget nu per maand? Ik denk dat €70 wel moet lukken?
Ligt er natuurlijk aan of je 4 of 5 envelopjes gebruikt?

Wij zijn met z'n 3en (waarvan 1 kind in de luiers en binnen nu en 2 weken 2 kindjes in de luiers), en ons budget is €250 per maand. Of althans dat proberen we. Dus ik denk dat ik 5 envelopjes maak van €50.
Moet even uitproberen wat voor ons het beste werkt :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:56

Nell_ schreef:
De lijstjes helpen mij idd ook, maar zag zojuist bij mijn 'extra inzicht' van de rabobank dat ik soms tóch meer uitgeef aan boodschappen dan ik dacht := Dus de envelopjes zijn het proberen waard :D

Maar je hebt toch een kasboek?
Dus je houdt toch alles al bij? Ik iig zelf wel..
Ik weet exact sinds we samenwonen wat we per maand aan alles uitgegeven hebben..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:58

Volgens de berekeningen zou je op 4 man met 100 euro per week moeten kunnen leven. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:06

Ik heb 35,- pw in een envelop voor mij alleen. Ik heb nu vaak over maar het is wel mijn bedoeling on daar ook verzorgingsproducten voor te halen. Wat ik over heb doe ik in het bakje terug mocht ik nog wat extra's voor voorraad nodig hebben de andere week ik het gewoon kan gebruiken. Heb dan 4 en enveloppen. 3 met 35 en 1 met 45 omdat je dan een langere week hebt de laatste week.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:09

Destino schreef:
Nell_ schreef:

Maar je hebt toch een kasboek?
Dus je houdt toch alles al bij? Ik iig zelf wel..
Ik weet exact sinds we samenwonen wat we per maand aan alles uitgegeven hebben..

Ja heb een kasboek maar hou dus niet goed genoeg bij is gebleken :+ De ene maand hebben we minder uitgegeven maar ook maanden met meer.

Ik denk dat ik dan ga voor 3 envelopjes van €60 en 1 van €80. Dan hebben we €260 per maand. Hopelijk redden we dat met 2 kids in de luiers :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:12

Nell_ schreef:
Hoeveel is je budget nu per maand? Ik denk dat €70 wel moet lukken?
Ligt er natuurlijk aan of je 4 of 5 envelopjes gebruikt?

Wij zijn met z'n 3en (waarvan 1 kind in de luiers en binnen nu en 2 weken 2 kindjes in de luiers), en ons budget is €250 per maand. Of althans dat proberen we. Dus ik denk dat ik 5 envelopjes maak van €50.
Moet even uitproberen wat voor ons het beste werkt :+

Budget, geen idee eigenlijk.. ik denk rond de 80 euro. Moet dat eigenlijk eens gaan berekenen.. 100 euro kom ik alleen aan als ik een hoop extra koop, maar dat is iets wat ik juist wil mijden

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:51

Wat een flinke bedragen komen hier nog langs voor het boodschappenbudget! Wij besteden 50,- per week voor 3 personen waarvan 1 in de luiers en kopen zoveel mogelijk biologisch en hier gaan ook schoonmaakmiddelen ed vanaf.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:28

Ik heb net alle gepinde uitgaven op een rijtje gezet van de supermarkten. Ik kwam op 260 euro in de maand juni (voeding+wasmiddele/schoonmaakmiddelen) voor 2 personen. Kom je op zo'n 60 per week. Toch best veel denk ik? Ik dacht echt dat we minder hadden besteed... :=

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 07:08

Ik lees hier altijd mee zonder te reageren eigenlijk.
Ik geloof echt dat ik bij 1 van jullie in de leer moet.
Ik probeer altijd 80 euro per week voor 2 personen, maar ik haal dat echt nooit. |(
Eerder 90 of 100 per week. En bv kattenvoer zit daar niet eens bij. Shampoo etc ook niet trouwens, schoonmaakmiddel wel.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:57

Ik haal het grootste gedeelte in de aanbieding en probeer boodschappen voor een week te kopen. Dagelijks boodschappen is voor mij duurder omdat er vaak toch extra's gekocht worden.
Wanneer ik boodschappen wil kopen maak ik menu's voor een week en hou ik daarbij rekening met bezoek/ergens eten en of ik nog voorraad in de kasten heb liggen.
Dan kijk ik op de sites van c1000, ah, jumbo en lidl wat voor aanbiedingen ze hebben in alles. Groente en fruit koop ik grotendeels op de vrijdagmarkt bij de biokraam. Vlees hebben we erg veel in de vriezer liggen van aanbiedingen bij oa de bioslager (45% korting dmv een bon in een gratis stadskrant en we hebben een keer vlees van vrienden gekocht die een koe hebben laten slachten). Schoonmaakmiddelen koop ik in de aanbieding, ah had niet lang geleden 50% korting op Ariel, dan neem ik 3 grote flacons mee zodat ik gelijk voorraad heb. Brood kocht ik eerder bij bakkerij bart 3 voor 5,75 nu bij de ah omdat ze bio brood hebben.
Bij de lidl koop ik bio aardappels, bio wortelen en wat ander klein spul waardoor ik al met al binnen het budget blijf.
Natuurlijk koop ik ook bv bier voor mijn vriend maar pas wanneer het in de aanbieding is, scheelt 4,- op een krat en ik let erop dat ik in die week verder geen dure dingen moet kopen.