Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:23

Met dezelfde achtergrond heb ik een Samsung X cover 2 aangeschaft. Maar hij wordt dadelijk pas geleverd, dus ik kan nog niet zeggen of hij aan de verwachtingen voldoet :=

Lauke

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:56

de samsungs heb ik indd ook naar gekeken, was alleen bang voor dezdlfde ervaring als met deze die ik nu heb.

iemand die een van deze telefoons al wat langer heeft?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:22

tsja ik heb mn samsung galaxy ace ook nogsteeds. Het is dat die niet genoeg intern geheugen heeft anders ging die echt nog wel een hele tijd mee.
Heb hem al 2 jaar en er zit nog geen krasje op het scherm. Hierna gaat die ook naar mijn moeder dan kan die nog wel een aantal jaren mee (die hoeft er toch geen apps op :') )
En hiervoor ook een samsung gehad, die ging ook goed mee alleen ben ik daar tewater geraakt :+
En hierna komt er ook echt zeker weer een samsung, de s4 mini, om precies te zijn heb ik die volgende maand :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:23

Ik zou zelf dan ook niet zo snel voor een samsung kiezen omdat je dan waarschijnlijk toch weer dezelfde klachten krijgt.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:29

Amira_ schreef:
Ik zou zelf dan ook niet zo snel voor een samsung kiezen omdat je dan waarschijnlijk toch weer dezelfde klachten krijgt.

Ja daar ben ik vooral bang voor, maar hebben niet alle smartphones daar last van?

De laatste dagen is het echt drama met mijn toestel. nu elke middag rond een uur of 4 moet ie echt aan de lader anders valt ie uit. Regelmatig nu ook als ie op stand by staat dat ie gewoon niet of echt mega sloom reageert.
Ben hem helemaal zat en wil nu echt wat anders, maar zo lastig kiezen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:06

Zelfde problemen hoeft helemaal niet hoor.
Als je de goeie, iets duurdere klasse toestellen hebt, zul je die problemen niet hebben hoor :n

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:13

ik heb nu de huawei ascend w1, als ik hem vol gebruik (dat is ook echt vol, ik ben een tiener :D) gaat hij 2 dagen mee. nog nooit een smartphone gehad die het zolang volhield met mijn abnormale gebruik :D
gister hem ook keihard laten vallen in de klas dat iedereen nog keek van de harde klap, en gewoon nog heel <3
ook heeft ie zo'n fijn scherm dat geen zon weerkaats, man wat is dat fijn!
het enige nadeel is dat ie windows 8 heeft. ik vind het persoonlijk heel fijn en geen nadeel, maar als je het niet gewend bent is het toch even moeilijk te gebruiken. maar ik weet nu al dat mijn volgende toestel weer een windows phone word (hiervoor ook android gehad)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:16

Oeh dat klinkt ook wel erg positief!
windows 8 ben ik totaal niet bekend mee en kon er niet mee overweg, maar heb me daar ook nooit in verdiept, dus is een optie :)

ik denk dat ik ook maar eens in winkels rond ga kijken, alles even vasthouden enzo en vergelijken en wie weet hebben hun nog een advies.

superbedankt trouwens voor alle reacties, neem t zeker mee!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:45

Kregen vandaag het Kijkshop krantje. Stonden weer diverse telefoons in. Weet niet of het echt leuke prijzen waren, maar misschien is het wat?!

Mag ik een vraag stellen aan de 'kenners'hier?? :o :P

Een tijdje terug had ik al dat toen ik een telefoonnummer in m'n toestel zocht, het opviel dat m'n lijst zo lang was... Bleken alle nummer van m'n vriend z'n contacten bij mij erin te staan?! :P
In m'n toestel kwam ik tegen: NFC 'Gegeven uitwisseling toestaan wanneer apparaat ander apparaat aanraakt'
Dit stond aan en heb ik uitgezet. (geen idee of het daarmee te maken had?!)
Vandaag waren we onderweg naar vrienden. Geeft m'n toestel een 'raar' geluid, staat er een agenda afspraak in beeld....... Ik ben nog niet een keer in m'n agenda geweest, maar toen ik ging kijken, stonden al m'n vriend zijn gemaakte afspraken bij mij erin.... :?
Kan iemand vertellen wat dat is en nog belangrijker, hoe zet ik zoiets uit?!?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:19

Hoi allemaal..

Ik heb gisteren mijn oude telefoon (Nokia c3-00) in het toilet laten vallen :')
Vanmorgen werkte hij weer, maar nu vanavond heeft hij toch echt de geest gegeven.

Moet nog even kijken wat het budget wordt, maar ik wil in ieder geval de overstap naar een echte smartphone maken.
Heb de laatste pagina's zo'n beetje gelezen, die Nexus 5 lijkt me wel wat, maar weet nog niet of ik wel zo veel geld heb.
Wat goedkopere smartphones betreft heb ik vriendinnen met telefoons van Alcatel en Acer (met Acerlaptops wel alleen maar slechte ervaringen, dus denk dat die het sowieso niet wordt voor mij), wat vinden jullie de beste budgetproof smartphone?

Ik ben ook niet al te handig (zie de reden waarom ik een nieuwe telefoon nodig heb :') ), dus liefst iets wat tegen een stootje kan. Op zich ben ik wel zuinig op mijn spullen en het hoeft ook geen echte bouwtelefoon te zijn hoor. Maar het gebeurt wel elke maand eens dat ik mijn telefoon laat vallen. (De ene keer al iets ongelukkiger dan de andere, haha)

Bedankt!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:15

Waar zouden jullie momenteel voor kiezen?
Een 1 jarig contract met mobiel en bijbetalen of een 2 jarig contract met mobiel en zonder bijbetalen?

Ik heb mijn huidige telefoon via een goedkope site, maar dit was een ouder model en ik zat er 2 jaar aan vast. Ben hem al een tijdje helemaal beu, hij is traag, hij start vaak opnieuw op, belt af en toe zomaar iemand, maar zal ik dit euvel minder snel hebben als ik nu voor een nieuwer toestel ga? Ben even nieuwsgierig naar meningen en ervaringen :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:30

Momenteel zou ik kiezen voor een 1 jarig contract met bijbetalen. Heb zelf in juni een 2 jarig abonnement afgesloten en heb daar nu al spijt van :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:25

LynnDenise schreef:
Waar zouden jullie momenteel voor kiezen?
Een 1 jarig contract met mobiel en bijbetalen of een 2 jarig contract met mobiel en zonder bijbetalen?

Ik heb mijn huidige telefoon via een goedkope site, maar dit was een ouder model en ik zat er 2 jaar aan vast. Ben hem al een tijdje helemaal beu, hij is traag, hij start vaak opnieuw op, belt af en toe zomaar iemand, maar zal ik dit euvel minder snel hebben als ik nu voor een nieuwer toestel ga? Ben even nieuwsgierig naar meningen en ervaringen :)

Ik zou zeggen; reken t prijsverschil uit.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:28

Het gaat mij niet om het prijsverschil, wil best wat meer betalen. Het gaat mij erom hoe jullie denken over hoe lang je goed gebruik kan maken van een mobiele telefoon.
De mijne was snel, nu niet meer, had het fijner gevonden om met deze telefoon dus een jaar korter te doen.
Maar dat was dus 2 jaar geleden en geen hele dure telefoon.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:17

Welke heb je op dit moment?
De beste prijs/prestatie wat ik je aan kan raden is de Nexus 5, kost geloof ik via Tele2 zo'n 27 Euro per maand voor twee jaar.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 07:54

Samsung galaxy s plus heb ik momenteel.
Nexus.5 heb ik nog helemaal niet naar gekeken, die neem ik ook maar eens mee in mijn beslissing

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:01

Tsja ik zou voor 2 jaar gaan. Heb nu alleen voor een jaar afgesloten, is simonly bij simyo en daar kon je niet voor langer.
Maar ik heb altijd wel 2jaar uit kunnen houden met een telefoon, bedoel ook; het is veel geld wat je er voor betaald dus hij moet wel 2jaar mee kunnen. En op de meeste telefoons zit ook 2 jaar garantie...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:31

LynnDenise schreef:
Samsung galaxy s plus heb ik momenteel.
Nexus.5 heb ik nog helemaal niet naar gekeken, die neem ik ook maar eens mee in mijn beslissing

Lees en bekijk anders eens deze review: http://tweakers.net/reviews/3298/google ... prijs.html

Super veel telefoon voor een medium prijs.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:57

Heb jij aandelen in Nexus ofzo? _O- _O-

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:07

Skessa_ schreef:
Heb jij aandelen in Nexus ofzo? _O- _O-

Nee maar het is gewoon super veel telefoon, je krijgt nu als een van de eerste komende 18 maanden de nieuwste Android versie, dus zit je 1.5 jaar gebakken in de support vanuit Google direct.

En je betaald gewoon veel minder voor in tegenstelling tot de concurrentie.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:14

Ik twijfel nog een beetje tussen de Nexus 5 of een goedkopere telefoon (neig nu naar Sony Xperia L).. Vraag is ook een beetje hoe lang zo'n ding meegaat..

Ergens wil ik wel graag meer betalen voor een echt goede telefoon, maar aangezien het mijn 1e smartphone wordt, heb ik eigenlijk nog geen idee hoeveel gebruik ik ga maken van al die extra functies..

Ik weet het echt niet -O-

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:18

Lidewijke schreef:
Ik twijfel nog een beetje tussen de Nexus 5 of een goedkopere telefoon (neig nu naar Sony Xperia L).. Vraag is ook een beetje hoe lang zo'n ding meegaat..

Ergens wil ik wel graag meer betalen voor een echt goede telefoon, maar aangezien het mijn 1e smartphone wordt, heb ik eigenlijk nog geen idee hoeveel gebruik ik ga maken van al die extra functies..

Ik weet het echt niet -O-

Verschil tussen die twee is echt huge.

Bekijk het maar eens: http://tweakers.net/pricewatch/compare/ ... categorie/

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:36

Ik weet dat het verschil enorm is, weet alleen niet of ik mezelf wil verwennen met iets goeds (wat ik natuurlijk altijd graag doe :') ), of ik toch even ga zuinig zijn..

Vind het lastig.. Op zich kan ik'm best betalen, maar het lijkt tegelijk zo'n geldverspilling om dat uit te geven aan een telefoon. De duurste die ik tot nu toe gehad heb was mss 90 euro, haha.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:30

Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel. En ik vroeg me af wat het verschil is tussen een LG optimus L3 full en een Lg optimus L3, dus zonder full ..

Iemand die mij kan helpen ?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:29

Ik zie nergens een LG Optimus L3 II Full staan. ;)

Edit: Bedoel je de LG Optimus L3 II Full White? (volledig wit?)

Overigens vraag ik af waarom je een LG L3 II zou willen, het is letterlijk pixeltellen op het scherm wat boverdien belabberd is in de kleurweergave en kijkhoeken (iets schuin kijken en het is al slecht leesbaar).