Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:06

Ja, net als energietoeslag te veel werk om te controleren denk ik.

Degene die het echt niet willen hebben, kmdat ze het niet nodig hebben kunnen misschien kijken of ze er iets anders mee kunnen doen? Iemand ergens mee helpen oid. En anders opzij zetten voor verduurzamen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:11

ClaudiaHS schreef:
Maar geldt die 190 euro terug dan echt voor iedereen of alleen de gene met nieuwe tarieven?
Wij hebben nog vast contract tot januari, betalen maar 125 p.m en krijgen tot nu toe al 500 terug op de jaarafrekening.

Edit: ik zou dus persoonlijk die 190 euro dan helemaal niet willen hebben.

Ik heb idd een beetje hetzelfde. Betaal wel fors meer dan jij maar ongeveer de bedragen van het prijsplafond en voel me wat bezwaard.
Ik denk dat ik ga kijken om het geld deels te gebruiken voor een mooi (kerst)cadeau voor een minima.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:11

ClaudiaHS schreef:
Dat bedrag gaat toch via de energiemaatschappijen. Die kunnen dat toch inzien, al snap ik dat dat heel erg veel werk gaat zijn dan.

Ook weer zo ja...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:14

purny schreef:
ClaudiaHS schreef:
Dat bedrag gaat toch via de energiemaatschappijen. Die kunnen dat toch inzien, al snap ik dat dat heel erg veel werk gaat zijn dan.

Ook weer zo ja...

Het lastige hieraan is: wanneer is een contract dan "nieuw"? Op welke datum leg je de grens?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:32

Maar ik betaal nog niet eens 190 euro per maand? Krijg ik dat dan toch in november en december? Dat zou raar zijn toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:42

Ik betaal 250,- terwijl 470,- geadviseerd wordt. Ik ben ook benieuwd hoe ze dit gaan verwerken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:45

Suzanne F. schreef:
Maar ik betaal nog niet eens 190 euro per maand? Krijg ik dat dan toch in november en december? Dat zou raar zijn toch?

Aangezien heel veel mensen te weinig betalen op het moment omdat ze niet het volledige bedrag kunnen ophoesten zou ik denken dat dit verrekend wordt met je afrekening.
Maar dat is puur op mijn eigen gedachte beredeneerd hoor

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:50

Suzanne F. schreef:

Wij dus precies zo.
125 p.m en krijg nu al 700 terug (doordat we 24 zonnepanelen hebben) en het jaar is nog niet afgelopen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:21

Ik ben er wel blij mee, die extra €190. Zie het dan ook meer als compensatie voor alle gestegen kosten en niet alleen voor de hoge energiekosten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:28

Ja voor jou is het oprecht sinterklaas dit jaar. 2x energietoeslag en de compensatie en allemaal nog obv een goedkoop contract. 3k is een hoop geld.
En begin niet weer over "compensatie voor andere gestegen kosten", want die zijn voor iedereen gestegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:30

Hier in november nog een termijn van 90 euro en daarna weet ik het nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:30

secricible schreef:
Ja voor jou is het oprecht sinterklaas dit jaar. 2x energietoeslag en de compensatie en allemaal nog obv een goedkoop contract. 3k is een hoop geld.
En begin niet weer over "compensatie voor andere gestegen kosten", want die zijn voor iedereen gestegen.

Echt van de zotte dat dat kan.. :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:31

mvdende schreef:
Ik ben er wel blij mee, die extra €190. Zie het dan ook meer als compensatie voor alle gestegen kosten en niet alleen voor de hoge energiekosten.

Ik zou het maar netjes op een spaarrekening zetten. Het blijft geen feest

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:32

Relaxed schreef:
secricible schreef:

Jup idd. En de ander staat er hard voor te werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:33

Relaxed schreef:
secricible schreef:

Met alle respect, maar ik zou de mind van deze bokker niet willen hebben.
Dan maar hard werken om mijn (HAK) boontjes zelf te doppen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:33

secricible schreef:
ClaudiaHS schreef:
Maar geldt die 190 euro terug dan echt voor iedereen of alleen de gene met nieuwe tarieven?
Wij hebben nog vast contract tot januari, betalen maar 125 p.m en krijgen tot nu toe al 500 terug op de jaarafrekening.

Edit: ik zou dus persoonlijk die 190 euro dan helemaal niet willen hebben.

Ik heb idd een beetje hetzelfde. Betaal wel fors meer dan jij maar ongeveer de bedragen van het prijsplafond en voel me wat bezwaard.
Ik denk dat ik ga kijken om het geld deels te gebruiken voor een mooi (kerst)cadeau voor een minima.

Als je je bezwaard voelt ben je echt te goed voor deze wereld.
Ik ben blij dat er ook wat is voor de middeninkomens. De lage hebben al 1300 (beetje raar dat ze nu weer 380€ krijgen maar goed)
Ik betaal genoeg belasting om er zelf ook eens mee geholpen te worden :o het is niet dat alles megamakkelijk is nu als je een goed salaris hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:35

Nielojram schreef:
Relaxed schreef:

Met alle respect, maar ik zou de mind van deze bokker niet willen hebben.
Dan maar hard werken om mijn (HAK) boontjes zelf te doppen.

Absoluut, maar dat het systeem zo is dat dit dus kan vind ik echt bizar :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:36

Mee eens hoor. Mijn ouders verdienen net te veel voor de energie toeslag, maar hun voorschot moet van 200 naar 650. Dat kunnen ze niet eens missen elke maand. Ik ben heel blij dat ze op deze manier nog een beetje tegemoet gekomen wordt.

Wij zitten goed, door de zonnepanelen verwachten we nog steeds geld terug te krijgen. Daar prijs ik mezelf gelukkig mee.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:36

secricible schreef:
Ja voor jou is het oprecht sinterklaas dit jaar. 2x energietoeslag en de compensatie en allemaal nog obv een goedkoop contract. 3k is een hoop geld

De energietoeslag is €1300 en nu dus 2x €190. Is echt nog geen €3000 hoor!

En bepaalde toeslagen zoals de gehandicapte toeslag krijg je elk jaar automatisch. En dat is niet voor niets.....en trouwens alle "gehandicapten" krijgen deze toeslag automatisch!

Die laatste €500 van de energietoeslag moet ik trouwens nog krijgen.

En ja, dit gaat netjes gespaard worden voor volgend jaar, want juist als je van een laag tarief af komt, is de klap des te groter!

Want als je verbruikt wat nu het plafond gaat worden, dan zit je op €245 per maand. Betaal nu €95 en krijg altijd wat terug, dus dan ga ik 2,5x zoveel moeten betalen!

Edit: en ik ben echt de enigste niet die €1300 energietoeslag krijgt.... er zijn tienduizenden huishoudens die deze toeslagen allemaal krijgen. Iedere minima heeft er recht op als aan de voorwaarden wordt voldaan..... hetzelfde geld voor allerlei andere toeslagen. Dus niet alleen ik, maar alle minima krijgen die bedragen en genoeg huishoudens zelfs nog méér, want ik ben bijvoorbeeld alleenstaande zonder kinderen, dus op alle toeslagen wat kinderen betreft heb ik geen recht. Minima met kinderen dan weer wél natuurlijk.

Kan je niet leuk vinden dat het zo geregeld is in Nederland, maar daar kan ik niets aan doen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 04-10-22 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:40

Laat me dan maar te goed zijn. Als ik om me heen minima zie ploeteren met maandbedrag van >500e per maand terwijl ik iedere maand nog een aardig bedrag kan sparen voelt dat krom.

Tegelijk, als je ziet welke bedragen hier zonder enige wroeging binnengehaald worden ben ik blij dat die 400e dan iig goed terecht komt. Zoals bij mensen als zonnebloem of een verhaal als MWM

Mvdende je krijgt nogmaals energietoeslag.
Dus binnen een jaar 1300+1300+190+190 komt toch aardig in de buurt van de 3k. Die 2 tientjes kun je cadeau krijgen.
Geen idee waarom je begint over gehandicaptentoeslag.
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-10-22 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:40

mvdende schreef:
secricible schreef:
Ja voor jou is het oprecht sinterklaas dit jaar. 2x energietoeslag en de compensatie en allemaal nog obv een goedkoop contract. 3k is een hoop geld

De energietoeslag is €1300 en nu dus 2x €190. Is echt nog geen €3000 hoor!

En bepaalde toeslagen zoals de gehandicapte toeslag krijg je elk jaar automatisch. En dat is niet voor niets.....en trouwens alle "gehandicapten" krijgen deze toeslag automatisch!

Die laatste €500 van de energietoeslag moet ik trouwens nog krijgen.

En ja, dit gaat netjes gespaard worden voor volgend jaar, want juist als je van een laag tarief af komt, is de klap des te groter!

Want als je verbruikt wat nu het plafond gaat worden, dan zit je op €245 per maand. Betaal nu €95 en krijg altijd wat terug, dus dan ga ik 2,5x zoveel moeten betalen!

Nou dan ben ik toch echt benieuwd naar welke gehandicaptentoeslag dit is? En hoe hoog deze is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:58

Ik kreeg een heel royale 175 euro extra deze maand als gehandicapten vergoeding, een keer per jaar, -O- waar ik nog belasting over mag betalen ook nog. Ooit was dat ruim het dubbele en netto. Maar ieder jaar wordt dat steeds een beetje minder. Met die 175 euro als compensatie voor hogere kosten is is dat echt niet meer dan heel minimaal en bij lange na niet voldoende voor een zinnige compensatie.

Ik ben benieuwd hoe ze die 2 keer 190 euro gaan krijgen waar hij moet zijn. Ipv in de zakken van de maatschappijen en je daar pas bij de afrekening iets van terugziet
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-10-22 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:05

Ik voel me ook best bezwaard met mijn lage contract nog, helemaal als ik hoor wat sommige mensen moeten gaan betalen en hoeveel stress die al hebben gehad.

Ik gun het iedereen behalve de grootste aanstellers/jankers minder :x

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:06

Hoezo? Het wordt berekend over het maandbedrag de aankomende 2 maanden, dat is toch al bekend?

Ik ben al lang blij dat het dit keer via de maatschappij gaat. Zouden ze met die 1300e ook mogen doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:08

Ben ik ook blij om dat het niet zo klakkeloos op de rekening wordt gestort.