Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:45

Floko schreef:
Oh maar tegengeluid is ook welkom, zeker van iemand met verstand van zaken! Dit kan niet werken?

https://frmtegelwerk.nl/pages/de-beweze ... ca-formule
Dat je al zo'n lap tekst nodig hebt om te 'bewijzen' dat het werkt vind ik al bijzonder.

Daarnaast hebben de meeste bacteriën water nodig om te overleven en ook een geschikte temperatuur.
Ik ga er vanuit dat je geen laagje water laat staan bij het schoonmaken en dat je wcpot geen 20 graden is.

Dat het werkt, dat kan ik wel begrijpen, maar het verhaal over bacteriën, daar kan ik wat minder mee.
Daarbij zijn wij als mensen de meest vieze schoonmakers door doekjes niet vaak genoeg te wisselen, te weinig schoon te maken, agressief schoonmaakmiddel gebruiken, schoon maken met schoonmaakmiddel en warm water, waardoor het schoonmaakmiddel de kracht verliest etc.

Heb telefonisch contact met ze gehad hierover, maar de juiste persoon moet nog steeds terugbellen haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:06

Oh ben wel benieuwd wat ze zeggen.

Tot nu toe ben ik zeker wel blij met het schoonmaakspul. De ontkalker is top en het vloerspul en de blauwe voor multipurpose ook. Ruikt lekker, werkt zuinig en heb toch wel het idee dat het schoner blijft.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:13

PSvanLot schreef:
Floko schreef:
Oh maar tegengeluid is ook welkom, zeker van iemand met verstand van zaken! Dit kan niet werken?

Dat je al zo'n lap tekst nodig hebt om te 'bewijzen' dat het werkt vind ik al bijzonder.

Daarnaast hebben de meeste bacteriën water nodig om te overleven en ook een geschikte temperatuur.
Ik ga er vanuit dat je geen laagje water laat staan bij het schoonmaken en dat je wcpot geen 20 graden is.

Dat het werkt, dat kan ik wel begrijpen, maar het verhaal over bacteriën, daar kan ik wat minder mee.
Daarbij zijn wij als mensen de meest vieze schoonmakers door doekjes niet vaak genoeg te wisselen, te weinig schoon te maken, agressief schoonmaakmiddel gebruiken, schoon maken met schoonmaakmiddel en warm water, waardoor het schoonmaakmiddel de kracht verliest etc.

Heb telefonisch contact met ze gehad hierover, maar de juiste persoon moet nog steeds terugbellen haha.

Wat is dan de conclusie over een stoomreiniger (puur met water)?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 07:11

foxy80 schreef:
PSvanLot schreef:

Wat is dan de conclusie over een stoomreiniger (puur met water)?

Dat werkt top, maar hetzelfde verhaal als met de spray, het werkt van korte duur.

De bacteriën gaan dood van de hitte, maar komen gewoon weer terug. En dat is natuurlijk ook niet gek en dat geeft ook niks. Je gehele omgeving bestaat uit bacteriën en wanneer je gewoon leeft kan dat in principe ook geen kwaad.

Ik gebruik hem vooral omdat het er schoner uitziet op plekken waar ik moeilijk bij kan. Bv tussen de wc-bril en de klep. Maar ik zou er niet overheen durven likken haha.

_Lorette_

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:03

Hahaha

Na een intensieve schoonmaakactie schiet er altijd door mijn hoofd: als ik nu een miljoen kan verdienen door de toiletpot te likken dan kan ik het overwegen. :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:48

PSvanLot schreef:
Ik gebruik hem vooral omdat het er schoner uitziet op plekken waar ik moeilijk bij kan. Bv tussen de wc-bril en de klep. Maar ik zou er niet overheen durven likken haha.

Bedankt, ik heb beeld! _O-

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:18

Hebben jullie een vast schoonmaak routine? Vaste dagen? Of maak je schoon als het echt vies is? En hoe zit het met grotere klussen zoals ramen lappen? Ik ben maar alleen in een 40 vierkante meter huis. (1 slaap kamer) zonder partner en kinderen. Dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om alles spik en span te hebben? Ik werk fulltime (36 uur 4 om 5 dagen) elke woensdagavond en zaterdagochtend heb ik zwemtraining. Daarnaast ga ik nog 1 avond zelf trainen. Ben dus z'n 2/3 door de weekse avonden thuis. Maar denk dan vaak toch ach laat maar doe ik morgen wel. :n

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

Matheno schreef:
Herfstblad schreef:
Hoi!

Binnenkort komt een vriendin in mijn huis wonen voor 3 weken ivm vakantie. Dan wil je natuurlijk je huis spik en span. Dus ik ben vanaf vorige week al begonnen met extra dingen op te ruimen, keuken kastjes schoon maken van binnen, alles wat meer georgenised, grote poetsbeurt etc. Ik moet zeggen, ik zag er tegen op maar ik vind het best lekker als je eenmaal bezig bent en dat het dan schoon/opgeruimd is geeft helemaal een lekker gevoel. Dit wil ik dus ook vast houden in het dagelijkse leven. Maar waar ik vaak tegen aanloop is tijd en energie. Ik merk nu afgelopen 2 weken wil (moet) ik fulltime werken, wat sportieve en sociale activiteiten ondernemen en het hele huis en tuin spik en span hebben dan ben je gewoon 7 dagen in de week bezig. Dus ik ben heel benieuwd hoe anderen dit doen. Wat zijn handige trucjes, wat moet je echt hebben? Ik heb bijvoorbeeld nu een plamou (schrijf je dat zo?) gekocht die je uitkunt rekken, heerlijk! Zo alles even bij langs. Alles in bakjes (hele leuke bij de zeeman gekocht) in de kast geeft een opgeruimd gevoel. Misschien eerder dingen beginnen schoon te maken/houden? Toch in het weekend er op tijd uit om dingen te doen? Ik heb niet eens een partner en kinderen, toch vind ik het een hele klus om alles netjes te houden. Hoe kan dat? Is het met een partner weer anders? Dat diegene ook wat doet? Is een huis met kinderen minder netjes? Of werk je wellicht minder? Dus meer tijd voor schoonmaken?

Ik ben van mening dat als iemand fulltime werkt dat je dan best een schoonmaakster elke week kan inhuren :j

En met een partner wordt het huis vaak veel sneller rommelig _O-

En als je bijna fulltime werkt als schoonmaakster? :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Ik was elke dag af en hou het opgeruimd dus bijhouden en gelijk dingen wegleggen/opruimen.
Stofzuigen doe ik elke dag. (ik heb 4 katten)
WC doe ik 1x per week grondig. Badkamer ook.
Dweilen doe ik 1 per 2 weken ofzo. Moet eigenlijk vaker in de kattenkamer.
Doekje over de kasten enzo doe ik ook elke week.
Ramen lappen doe ik maar een paar keer per jaar.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Bellatrix schreef:
Ik was elke dag af en hou het opgeruimd dus bijhouden en gelijk dingen wegleggen/opruimen.
Stofzuigen doe ik elke dag. (ik heb 4 katten)
WC doe ik 1x per week grondig. Badkamer ook.
Dweilen doe ik 1 per 2 weken ofzo. Moet eigenlijk vaker in de kattenkamer.
Doekje over de kasten enzo doe ik ook elke week.
Ramen lappen doe ik maar een paar keer per jaar.

Maar als ik nu bij jou thuis zou komen dan is alles netjes en opgeruimd? Geen vaat, alles op een vaste plek. Geen rommelige eettafel. Geen kruimels op de vloer etc?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

Ik stofzuig pas in de avond omdat ik overdag werk dus als je overdag zou komen dan liggen er natuurlijk wel haren overal en kattengrit in de kattenkamer. :+
En staat er een bord en een glas en bestek, ik doe dit allemaal in de avond natuurlijk. Eettafel is nooit rommelig want ik eet er nooit. := Staan vaste dingen op die niet verplaatst worden. En als ik er iets aan gedaan heb ruim ik hem gelijk weer leeg.

In het weekend gaat het allemaal anders. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Mijn beste vriend is mijn swiffer. Werkt echt top over meubels, lampen etc. Stof is er zo af.

Wc iedere dag een doekje, 1x per week grondig. Wil er nu eens met de stoomreiniger langs de moeilijke plekjes.

Robotstofzuiger rijdt iedere dag. Echt ideaal.

Keuken gaat iedere dag meerdere keren een doek over.

In de zomervakantie en in de kerstvakantie beginnen we op zolder en werken zo het gehele huis af. Alle kasten leeg, poetsen, sorteren, opnieuw inrichten. Dan worden alle kamers ook echt grondig gedaan.

Ik hou ook van poetsen en kan niet tegen rommel. Dat werkt wel goed haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Herfstblad schreef:
Maar als ik nu bij jou thuis zou komen dan is alles netjes en opgeruimd? Geen vaat, alles op een vaste plek. Geen rommelige eettafel. Geen kruimels op de vloer etc?

Ja bij mij wel. Ik houd van schoon en netjes.
Ik maak 1 x in de week grondig schoon en dan ben ik wel paar uur bezig. Verder houd ik het door de weeks bij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Suzanne F. schreef:
Herfstblad schreef:

Ik maak 1 x in de week grondig schoon en dan ben ik wel paar uur bezig. Verder houd ik het door de weeks bij.

Bij mij ook. Als je iets gebruikt hebt, dan ruim je het daarna op. Vaat in de vaatwasser, enige keer dat er vaat op de vaatwasser staat is wanner de vaatwasser aan staat.
Zijn er kruimels op de grond, dan roep ik de robotstofzuiger om het op te roepen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Ik stofzuig iedere dag want ik heb een langharige kat en een kattenbak, ik maak dagelijks de wc schoon en dweil de badkamer na gebruik. Vaat wordt meteen gedaan of in de vaatwasser gezet. Ik hou van opgeruimd, mijn man helaas niet. Hij is super ongeorganiseerd en rommelig. Ik heb een wasschema voor de duidelijkheid vooral voor mijn man. Ramen lappen doe ik voor zover ik erbij kan. Ze zijn 4 meter hoog en wij mogen allebei niet meer op eenntrap klimmen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Suzanne F. schreef:
Herfstblad schreef:

Bij mij ook. Als je iets gebruikt hebt, dan ruim je het daarna op. Vaat in de vaatwasser, enige keer dat er vaat op de vaatwasser staat is wanner de vaatwasser aan staat.
Zijn er kruimels op de grond, dan roep ik de robotstofzuiger om het op te roepen.[/quote]

Dan roep ik de stofzuiger :') :') :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

Nou ik kan roepen wat ik wil maar hij komt niet :n _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Mijne helaas ook niet. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Nee die van mij reageert ook nergens op.
Ik heb trouwens voor doordeweeks een kruimeldief staan en die pak ik dagelijks voor de eettafel, vloer eronder en de keuken. 1 x per week stofzuig ik het hele huis.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:33

Joh ik raad jullie allemaal een robotstofzuiger aan! Hoeft echt geen ding van €400 euro te zijn.

Is zo ontzettend tijdbesparend.

Boven heb ik er één van een kleine €100 van Lidl. Zet hem neer in de kamer die hij moet stofzuigen en hij doet wat ie moet doen.
Maakt geen map, maar rijdt prima rond.

Beneden is er wel een die een map heeft gemaakt, dat is wel makkelijker, maar de stofzuiger van boven doet het ook prima zonder map.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

PSvanLot schreef:
Joh ik raad jullie allemaal een robotstofzuiger aan! Hoeft echt geen ding van €400 euro te zijn.

Is zo ontzettend tijdbesparend.

Boven heb ik er één van een kleine €100 van Lidl. Zet hem neer in de kamer die hij moet stofzuigen en hij doet wat ie moet doen.
Maakt geen map, maar rijdt prima rond.

Beneden is er wel een die een map heeft gemaakt, dat is wel makkelijker, maar de stofzuiger van boven doet het ook prima zonder map.

Hier hetzelfde. Beneden staat een “slimme” robot en boven een die ik in een kamer zet en z’n ding doet. En als het nodig met de steelstofzuiger rond. En 1x per maand of zo de grote stofzuiger voor de plinten, hoekjes, spinnenwebben etc.

Maar het is hier niet altijd opgeruimd en superschoon hoor. Ons kookeiland is een dumpplek voor alles, evenals de hal en de logeerkamer.
Maar inmiddels begonnen met een grote opruim en schoonmaak actie. De zolder is klaar, nu op de verdieping bezig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

Een robot is niet handig bij mij denk ik. Hij zou net wel of net niet onder de bank kunnen maar daar ligt ook gedeeltelijk een kleed. En op het kleed komt ie denk ik niet dus die moet ik alsnog zelf zuigen. Kan ik net zo goed de hele woonkamer zelf doen. :+ Onder de eettafel met stoelen kan ie ook niet gok ik, dan zou ik de stoelen op de tafel moeten zetten en daar heb ik gewoon geen zin in. :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26 min geleden

Wat voor stoelen en kleed heb je? Hier komt onze dream overal. Kleed prima. Matten bij deuren ook. Hoeken en stoelen ook, laten we staan. Stoelen met 4 poten, hij draait netjes overal om en tussen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

Laagpolig gewoon. Maar de kattenharen zitten wel goed vast merk ik met stofzuigen, pakt hij dat wel goed?

Ik denk dat mijn woonkamerstoelen niet breed genoeg zijn om tussendoor te gaan.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Bellatrix schreef:
Een robot is niet handig bij mij denk ik. Hij zou net wel of net niet onder de bank kunnen maar daar ligt ook gedeeltelijk een kleed. En op het kleed komt ie denk ik niet dus die moet ik alsnog zelf zuigen. Kan ik net zo goed de hele woonkamer zelf doen. :+ Onder de eettafel met stoelen kan ie ook niet gok ik, dan zou ik de stoelen op de tafel moeten zetten en daar heb ik gewoon geen zin in. :')

Hier doet hij ook het tapijt bij de bank. Langharige tapijten vindt hij niet leuk. En ook onder de eettafel, rondom de poten. Natuurlijk niet waar de stoelpoten 10cm van elkaar afstaan. Maar het meeste is weg.